וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבע ביצעה מחיקה בהיקף של כ-4.6 מיליארד דולר

קובי ישעיהו ושירי חביב ולדהורן

5.11.2020 / 14:02

הציגה הכנסות של כ-4 מיליארד דולר ברבעון השלישי ורווח של 58 סנט למניה. החברה עדכנה את התחזית השנתית וצופה כעת הכנסות של 16.5-16.8 מיליארד דולר ורווח של 2.40-2.55 דולר למניה

מנכ"ל טבע קאר שולץ. Creative Commons
קאר שולץ, מנכ"ל טבע/Creative Commons

חברת התרופות טבע דיווחה לפני זמן קצר על הכנסות של כ-4 מיליארד דולר ורווח של 58 סנט למניה ברבעון השלישי. האנליסטים העריכו בממוצע שהחברה תציג הכנסות של קרוב ל-4.1 מיליארד דולר ורווח נקי (Non-GAAP) של 58 סנט למניה כך שבשורה העליונה החברה פספסה את הצפי בכ-2%.

על בסיס GAAP דיווחה טבע על הפסד של 3.97 דולר למניה. דוחות הרבעון השלישי של טבע כוללים בתוכם ירידת ערך מוניטין גדולה בסך 4.6 מיליארד דולר, הקשורה להשפעות האי-ודאויות של ההליכים המשפטיים בהם טבע מעורבת. מכיוון שההליכים עדיין תלויים ועומדים והשפיעו לרעה על מחיר המניה, על טבע לקחת זאת בחשבון לפי כללי החשבונאות.

כתוצאה מכך, החברה סיכמה את הרבעון עם הפסד נקי לפי כללי החשבונאות (GAAP) בסך 4.3 מיליארד דולר, לעומת הפסד של 314 מיליון דולר ברבעון המקביל. ירידת הערך השפיעה לרעה גם על תוצאות החברה בשלושת הרבעונים הראשונים של 2020 וההפסד הנקי בתקופה זו הגיע ל-4.1 מיליארד דולר, לעומת 1.1 מיליארד דולר בתקופה המקבילה ב-2019.

בנטרול ירידת הערך וסעיפים חשבונאיים אחרים, טבע רשמה רווח נקי (Non-GAAP) של 637 מיליון דולר, שהם 58 סנט למניה - כאמור בהתאם לתחזיות האנליסטים.

החברה עדכנה את התחזית השנתית וצופה כעת הכנסות של 16.5-16.8 מיליארד דולר ורווח של 2.40-2.55 דולר למניה. מדובר בירידה קלה בתחזית ההכנסות אך עלייה בתחזית הרווח למניה.

מניית טבע רושמת כעת ירידה של כ-1.8% במסחר המוקדם בוול סטריט.

קאר שולץ: "בשלוש השנים האחרונות צמצמנו את החוב הנקי שלנו ביותר מ-10 מיליארד דולר"

קאר שולץ, נשיא ומנכ"ל טבע אמר כי "בעת שמגיפת נגיף הקורונה ממשיכה להשפיע על העולם טבע הפגינה חוסן עסקי ותפעולי. במהלך הרבעון המשכנו להציג ביצועים חזקים במנועי הצמיחה העיקריים שלנו, ובראשם AUSTEDO® ותרופת הביוסימילר TRUXIMA® , בעוד שנתח השוק של AJOVY® ממשיך להתרחב בארה"ב ובאירופה. במהלך הרבעון השקנו גם את המשאפים הדיגיטליים AirDuo® Digihaler® ו- ArmonAir® Digihaler® בארה"ב. תיק מוצרי ה- DigiHaler® מהווה כיום את המשפחה הראשונה והיחידה של משאפים דיגיטליים עם חיישנים מובנים הזמינים עבור מטופלים".

שולץ הוסיף כי "בשלוש השנים האחרונות צמצמנו את החוב הנקי שלנו ביותר מ-10 מיליארד דולר עד לחוב נקי של 23.8 מיליארד דולר. הפחתת חוב זו לצד המשך שיפור ברווחיותנו, שומרים אותנו במסלול להשגת היעדים הפיננסיים ארוכי הטווח שלנו עד סוף שנת 2023".

לקראת דוחות הרבעון פרסם בנק הפועלים סקירה על המניה, והעריך כי צפוי רבעון מעורב. תחזית הבנק לתוצאות טבע ברבעון הייתה להכנסות של 4.1 מיליארד דולר, גבוה מעט מקונצנזוס ה אנליסטים וכמעט ללא שינוי ביחס לרבעון המקביל; ואילו תחזית הרווח למניה נמוכה מעט מהקונצנזוס, 57 סנט. בבנק צפו EBITDA רבעוני של 1.1 מיליארד דולר ותזרים פנוי של כ-482 מיליון דולר.

האנליסט ירון פרידמן מבנק הפועלים כתב כי "הרבעון השלישי, כמו קודמיו השנה, המשיך להתנהל בצל מגפת הקורונה. למגפה השפעה מעורבת על חברות הפארמה, עם נטייה חיובית. מחד, חל גידול בביקוש לתרופות רבות, בעיקר בתרופות המיועדות לטיפול בקורונה ובסימפטומים השונים של המחלה. מאידך, בשל החשש מהקורונה חלה ירידה בביקושים למוצרים מתחומים שונים, כגון עור ועיניים".

  • עוד באותו נושא:
  • טבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully