וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקרים הם אולי פאסה, אבל לא בתחום העסקים

5.11.2020 / 13:18

עסקים רבים סגרו השנה בישראל, אבל היו לא מעטים שגם נפתחו. מה היזמים צריכים לעשות כדי להצליח ומדוע סקר, מילה מאוסה כל כך בתחום הפוליטי, הוא המפתח להצלחה בעולם העסקי?

בווידאו: הפגנת עצמאים בנתניה בדרישה לפתוח את חנויות הרחוב ולסייע לבעלי עסקים/צילום: ראובן קסטרו וסוניה גורודיסקי

מאפריל ועד אוקטובר נפתחו בישראל כ-17 אלף עסקים חדשים. מדובר בקיטון של כ-31%, לעומת כ-25 אלף עסקים שנפתחו בתקופה המקבילה ב-2019, אך עדיין הוכחה לרוח היצרנית בישראל גם בזמנים קשים. משמעות הנתונים הללו היא רחבה, וכוללת בין היתר צמצום היקף הפעילות העסקית במשק, ירידה בכמות המשרות ומקומות העבודה והעברת הכסף הפנוי לצריכה פרטית.

"דווקא עכשיו, צריך לפתוח יותר עסקים ויש מספר דרכים לנצל את השינויים בשוק לטובת מי שמחפש לעשות צעד כזה בצורה חכמה" אומר עדן בן סימון, מנכ"ל חברת אייביטק. "ראשית, המודלים העסקיים השתנו לטובת עסקים חדשים וקטנים - העבודה מתבצעת מרחוק וחוסכת כמעט לחלוטין הוצאות על נדל"ן או תחזוקה, ההוצאות האלה יכולות להגיע לכדי 7%-10% מההוצאות הכוללות. המשבר אמנם הוביל לפיטורים רבים, אבל המשמעות לכך היא שיש 'טאלנטים' רבים בשוק בעל כורחם".

מדובר בנקודה חשובה לפי בן סימון, והוא מחדד כי "עם חיפוש מספיק מדויק ונכון, תוכלו למצוא אנשים מאוד מוכשרים שמחפשים עבודה. שימו לב שאתם מציעים להם משכורת שתואמת את יכולותיהם, כיוון שאם מדובר בכוכבים אמתיים, הם ידעו כמה הם שווים".

עדן בן סימון. אייביטק,
"ישנם צרכים חדשים, שווקים חדשים וקהלים רבים שלפני המגפה לא נתנו להם מספיק את הדעת. כל אלו הם שינויים, הזדמנויות של ממש, הפועלים לטובת מי שמבקש לפתוח עסק ומאמין בו". בן סימון/אייביטק

אייביטק היא חברה המתמחה בליווי יזמים מא' ועד ת', ומבצעת עבורם ניתוח שוק ובניית מודל עסקי. "אני יודע שלקיחת משבר והפיכתו להזדמנות היא מהלך קשה שמצריך הרבה השקעה ובעיקר כוחות פנימיים גדולים" עדן מתייחס לקשיים אך מעודד באותה הנשימה "המשבר בשוק הוביל לירידת מחירים בקרב הספקים השונים, ויצר פתח גדול יותר להתמקחות. נוסף על כל אלו ישנם צרכים חדשים, שווקים חדשים וקהלים רבים שלפני המגפה לא נתנו להם מספיק את הדעת. כל אלו הם שינויים, הזדמנויות של ממש, הפועלים לטובת מי שמבקש לפתוח עסק ומאמין בו".

בתור מי שמלווה יזמים משלב הרעיון ועד הפיתוח והיציאה לשוק, עדן טוען כי אסור לזלזל בחשיבות סקר שוק מקדים. "מדובר בשלב הכי קריטי בפתיחת עסק. יש לבדוק את ערך השוק הכללי ומה הטרנדים והיקף ההשקעות בו. כמו כן, יש לבצע ניתוח מתחרים מעמיק שיספק הבנה טובה יותר של חסמי הכניסה לשוק והרווחיות שלו". עדן מדגיש את בדיקת קהל היעד ואומר כי "יש למקד את קהל היעד עד כמה שאפשר ולהבין את הפוטנציאל של העסק, מה הלקוחות מחפשים ועל איזה צרכים יש לענות. בנו דמות של ממש עם שם, מקצוע וחיים מלאים אליה אתם מכוונים - זה יגרום לכם להעמיק בהבנת הלקוחות העתידיים".

במיוחד בזמן בו כל טעות היא קריטית פי כמה וכמה, יש לשים לב למספר דרכים להימנע מטעויות בתחילת הדרך. "תכנון נכון של תזרים ותקציב יכול למנוע מצב של קריסת העסק" עדן אומר "אני לא ממליץ להסתמך על כספים מלקוחות שנמצאים בקשיים בשל המצב, אלא להמשיך ולמקד תוך כדי תנועה את קהל היעד ולהשקיע בפרסום בדיגיטל שיגיע לכמה שיותר אנשים בעלות נמוכה יותר מהפרסום המסורתי".

  • עוד באותו נושא:
  • עסקים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully