וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקי זוהר דורש מגולשת 100 אלף שקל, אבל מה בכלל הקייס שלו?

6.11.2020 / 12:52

יו"ר הקואליציה דורש 100 אלף שקל והתנצלות מלירי שביט בגין "פגיעה בכבוד" על הפצת סרטון ובו נראה סדי בן שטרית, מראשי מחאת בלפור, כורז מול חלון ביתו. עורכי דין בתחום: "זה נראה כמו ניסיון הפחדה"

בווידאו: זוהר בישיבת סיעת הליכוד אומר שישנה את השיח/עריכה: איתי עמרם

יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, מאיים בתביעה נגד גולשת שפרסמה תיעוד של סדי בן שטרית, מראשי המחאה מול בית ראש הממשלה בירושלים, כורז מול ביתו. זוהר דורש התנצלות ו-100 אלף שקל בגין פרסום הסרטון, אותו צילם יפתח תלמי, בגין פגיעה בכבודו. אם לא תתקבל דרישתו, הוא מאיים לפנות לבית המשפט ולדרוש 140 אלף שקל.

לירי שביט מתעדת את פעולות המחאה על בסיס קבוע. אמש צייצה: "חדשות מתפרצות - קיבלתי התראה לפני תביעה בבית משפט. חבר הכנסת מיקי זוהר תובע אותי, לירי שביט, על הסרט בטוויטר של סדי בן שטרית שמפגין מול ביתו. רוצה רק 100 אלף שקל על העלאת הסרטון והתנצלות". שביט מיוצגת על ידי עורך הדין גונן בן יצחק, אף הוא מראשי המחאה.

"לזוהר יש חסינות להביע דעות, אין לו חסינות מביקורת פוליטית"

יש לציין כי בתיעוד לא נראה ביתו של זוהר וכי הוא עצמו הפיץ אותו, מה שייתכן שיקשה עליו אם יחליט להמשיך בתביעה. פנינו לעורך הדין יורי נחושתן, העוסק בליטיגציה מסחרית ולשון הרע. הוא מסופק אם יש לח"כ זוהר עילה: "מתיחת ביקורת, גם בלשון בוטה, היא חלק מחופש הביטוי. לשון הרע מכסה מצבים של פרסום שקרים, לא של הבעת דעה, פוגענית ככל שתהיה", אומר עו"ד נחושתן ומוסיף: "העניין די בסיסי - גידופים זה לא לשון הרע אלא חופש הביטוי. איום בתביעה נראה כמו ניסיון השתקה או הפחדה. זה לא מקרה לבית המשפט".

עורך הדין אלי שימלביץ, שותף במשרד עו"ד יגאל בורוכובסקי ושות העוסק בליטיגציה מסחרית אזרחית: "בדמוקרטיה בניגוד לדיקטטורה, לאנשים מותר להביע את דעתם, גם אם זו דעה נחרצת ובוטה שמאוד לא מוצאת חן בעיני מי שהיא עוסקת בו. במיוחד כך כשמדובר בתחום הפוליטי. הביטוי הפוליטי עומד במרכזה של הזכות לחופש הביטוי. כשהביקורת היא פוליטית, גם אם היא מנוסחת בלשון בוטה, החוק אינו מגביל אותה, אלא דווקא מגן עליה, מכוון שהערכים הדמוקרטיים הם עקרונות יסוד של השיטה המשפטית שלנו והזכות לחופש ביטוי פוליטי עומדת במרכזם. גם חוק איסור לשון הרע שמכוחו זהר מאיים לתבוע, מפורש על ידי בתי המשפט לאור ערכים אלה. ככל שזה נוגע לביקורת פוליטית והבאת דעה פוליטית, הביטוי מוגן על פי החוק.

"אם נתחיל לקנוס ב 100 אלף שקל כל אדם שאומר למיקי זוהר את מה שהוא חושב על ההתנהלות הפוליטית שלו, נהפוך במהרה למדינה שדומה יותר למדינות כמו איראן, רק אולי בצורה מתוחכמת יותר. שם זורקים אותך לכלא ולפעמים מעלימים אותך כליל, ופה 'רק' מורידים אותך אט אט מנכסיך (כיוון שאנחנו 'נאורים יותר'). לשמחתנו, זו לא המדינה שבה אנחנו חיים. לזוהר יש חסינות על פי החוק כדי לשמור על החופש הפוליטי שלו כחבר כנסת. למפגינים נגד מיקי זהר יש את הזכות לחופש ביטוי. אלה שני קצוות ששניהם נועדו לשמור על אותו עיקרון מרכזי בשיטת המשפטית שלנו - הדמוקרטיה, שכוללת בחובה לא רק את עקרון הכרעת הרוב אלא גם את עיקרון פתיחות השיח הציבורי ושוק הדעות.

"לזוהר יש חסינות כדי שיוכל להביע את דעותיו בחופשיות, אך אין לו חסינות מפני ביקורת פוליטית. התביעות מהסוג שבו מאיים מיקי זוהר מכונות בפסיקת בתי המשפט כ'תביעות השתקה'. אפשר להבין את מיקי זהר למה הוא רוצה להשתיק אנשים שחושבים שהוא פועל כ'סמרטוט' של ראש הממשלה. אפשר להבין את מיקי זוהר למה הוא רוצה להשתיק אנשים שחוזרים ומזכירים לו את הערכים שלו כפי שהוא עצמו הצהיר עליהם ברגע של זחיחות: 'כוח, כבוד וכסף'. אפשר להבין אותו. אבל החוק וההלכה במדינת ישראל אינם עומדים לימינו ואינם יכולים לסייע לו".

  • עוד באותו נושא:
  • מיקי זוהר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully