וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה: Virgin Hyperloop השלימה נסיעת מבחן מאוישת ראשונה

9.11.2020 / 13:02

זו הייתה נסיעה ראשונה אי פעם בטכנולוגיית ההיפרלופ. באירוע נכחו פרופ' שי אפרתי, מומחה בעל שם עולמי לרפואה היפרבארית (טיפול באמצעות תאי לחץ) וסולטן אחמד בן סוליים, יו"ר וירג'ין היפרלופ ויו"ר DP WORLD מדובאי המתמודדת על הפרטת נמל חיפה יחד עם תעשיות מספנות

היסטוריה בעולם התחבורה נרשמה אתמול במדבר נבדה, שם בחנה Virgin Hyperloop לראשונה נסיעה מאויישת בקרון ההייפרלופ. הניסוי נערך באתר הניסויים של החברה בלאס וגאס כאשר שני הנוסעים הראשונים באמצעי התחבורה החדשני היו ג'וש גיגל, מייסד ומנהל הטכנולוגיה הראשי של החברה, ושרה לוצ'יאן, מנהלת חווית הנוסעים של .Virgin Hyperloop הנסיעה המאויישת הראשונה התקיימה באתר הניסויים DevLoop של Virgin Hyperloop, בלאס וגאס. יצויין כי זהו הניסוי המאוייש הראשון לאחר שהחברה כבר ביצעה בעבר למעלה מ -400 מבחנים שאינם מאוישים.

Virgin Hyperloop היא החברה היחידה בעולם שבדקה בהצלחה את טכנולוגיית ההיפרלופ בקנה מידה גדול והשיקה את אמצעי התחבורה ההמוני החדש הראשון מזה למעלה מ -100 שנה. החברה הפעילה בהצלחה רכב היפרלופ מלא באמצעות הנעה חשמלית וריחוף אלקטרומגנטי בתנאי "כמעט ואקום" - דרך חדשנית לפיתוח תחבורה חדשה מהירה יותר, בטוחה יותר, זולה ובת קיימא. החברה עובדת כעת עם ממשלות, שותפים ומשקיעים ברחבי העולם בכדי להפוך את היפרלופ למציאות בתוך מספר שנים. DP WORLD מדובאי, השותפה בפרוייקט מתמודדת בימים אלה על המכרז להפרטת נמל חיפה יחד עם תעשיות מספנות ישראל.

נסיעה ראשונה בהייפרלופ. יחצ,
"יותר בטוח ממטוס". נסיעת המבחן הראשונה של ההיפרלופ/יחצ

"כשהתחלנו במוסך לפני למעלה מ -6 שנים, המטרה הייתה פשוטה - לשנות את הדרך בה אנשים נעים", אמר ג'וש גיגל, מייסד ומנהל הטכנולוגיה הראשי של Virgin Hyperloop. "היום ביצענו קפיצה ענקית לעבר הגשמת החלום האולטימטיבי".

הנוסעים עברו את מסע הבכורה שלהם ברכב ה- XP-2 שנחשף לאחרונה, שתוכנן על ידי BIG - Bjarke Ingels Group ו- Kilo Design, שנבנה עם דגש על בטיחות ונוחות הנוסעים. בעוד שרכב הנוסעים המתכונן להסעת המונים יהיה גדול יותר ויאפשר קיבולת של עד 28 נוסעים, רכב XP-2 הינו דו מושבי ונבנה לצורך הניסוי ולצורך ההוכחה כי נוסעים יכולים לנסוע בבטחה ברכב ההיפרלופ.

"בשנים האחרונות צוות וירג'ין היפרלופ עובד על הפיכת הטכנולוגיה פורצת הדרך שלה למציאות", אמר סר ריצ'רד ברנסון, מייסד קבוצת וירג'ין. "במבחן המוצלח הראינו שרוח חדשנות זו תשנה את האופן שבו אנשים בכל מקום חיים, עובדים ונוסעים בשנים הבאות."

באירוע ההיסטורי נכח פרופסור שי אפרתי, מהמובילים בישראל ומומחה בעל שם עולמי לרפואה היפרבארית (טיפול באמצעות תאי לחץ) מנהל מרכז סגול לרפואה היפרבארית ומחקר בבית חולים אסף הרופא. פרופסור אפרתי נכח בניסוי במטרה לבחון את ההשפעות הפיזיולוגיות על הנוסעים. מבחינת הביולוגיה האנושית השימוש בהיפרלופ בטוח יותר מאשר טיסה במטוס. "כאשר אנו משתמשים במטוס יש שני אלמנטים פיזיולוגים שלהם יש השפעה ביולוגית שלילית על הנוסעים: תאוצה והלחץ הנמוך הקיים מטוס. התאוצה הנדרשת בכדי להתנתק מהקרקע בזמן ההמראה והתאוצה השלילית הנדרשת לבלימה מהירה הינה גדולה והיא מורגשת היטב ע"י הטסים. בנוסף, כאשר המטוס נימצא בגובה שיוט, לחץ האויר וריכוז החמצן מחוץ למטוס אינו מאפשר חיים ולכן ישנו הכרח להעלות את לחץ האויר בתוך תא הנוסעים. אולם, מטעמים שונים הקשורים לטכנולגיה וצריכת דלק תא הנוסעים בטיסות מסחריות רגילות אינו מושווה ללחץ האויר בגובה פני הים אלא לתנאים הקיימים בגובה של כ 2,400 מטר. אפילו במטוסים החדשים שבהם הדחיסה טובה יותר, כמו הרימליינר, התנאי בתא הנוסעים דומים לאלו הקימים בגובה של 1,800 מטר. שני האלמנטים הללו אינם קיימים כאשר עושים "טיסה" בהיפרלופ כיוון שהתאוצה מבוקרת יותר כיוון שאין צורך להתנתק מהקרקע או לבלום בטווח קצר (כמו תאוצת מעלית). בנוסף תא הנוסעים של ההיפרלופ שומר על לחץ סביבתי של 1 אטמוספרה שזה סביבת הקיום שאנו חיים בה בגובה פני הים".

סולטן אחמד בן סוליים, יו"ר וירג'ין היפרלופ ויו"ר DP WORLD שנכח באירוע: "היה לי העונג האמיתי לראות את ההיסטוריה שנעשתה לנגד עיניי - לחזות באמצעי התחבורה להסעת המונים הראשון מזה למעלה מ 100 שנה. לאורך כל הדרך הייתה לי אמונה אדירה בצוות ב- Virgin Hyperloop כדי להפוך את הטכנולוגיה הזו למערכת בטוחה, והיום עשינו את זה. אנו קרובים צעד אחד יותר לכניסה לעידן חדש של תנועה מהירה במיוחד ובת קיימא של אנשים וסחורות".

בחברה אומרים כי להצלחת הניסוי צפויה השפעה לקידום הפרוייקט, לפריסת ההיפר לופ בארה"ב ובכלל זה זכאות למימון פדרלי לפרויקטים. בחברה מעריכים כי המומנטום של קידום הפרוייקט בארה"ב, יחד עם הוכחת הבטיחות ההיסטורית שהושגה במבחן זה, יסללו את הדרך לקידום מערכות hyperloop ברחבי העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully