וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קאנבריד מדווחת לראשונה על עריכה גנטית בצמח קנאביס

10.11.2020 / 13:52

חברת הגנטיקה והזרעים הישראלית הודיעה על עריכה בגנום צמחי הקנאביס. סמארט אגרו השקיעה בקאנבריד 2 מיליון דולר. ההכרזה עשויה להשפיע על השווי של קאנבריד, ולהביא הצפת ערך ראשונה

קאנבריד. יחצ,
פריצת דרך בתחום. קאנבריד/יחצ

חברת הגנטיקה והזרעים הישראלית קאנבריד, מודיעה הבוקר כי במסגרת מחקר לפיתוח עמידות כנגד פטריה הגורמת למחלת הקימחון, הצליחה לבצע ולזהות עריכה בגנום צמחי הקנאביס ע"י שימוש בטכנולוגיית הCRISPR-Cas9 שמפתחותיה הוכרזו כזוכות פרס נובל לכימיה לשנת 2020. דיווח זה מגיע בהמשך להודעה על חתימת הסכם רישיון מסחרי לא בלעדי לפטנטים היסודיים של CRISPR-Cas9 עם בעלי הפטנטCRISPR - Corteva Biosciences ומכון Broad (של אוניברסיטאות MIT והרווארד).

קאנבריד היא מחברות הפרוטפוליו של סמארט אגרו, שותפות המו"פ הראשונה בתחום האגרו, שהונפקה לפני כשבועיים. סמארט אגרו השקיעה בקאנבריד 2 מיליון דולר. ההכרזה עשויה להשפיע על השווי של קאנבריד, ולהביא הצפת ערך ראשונה.

הצלחתה של קאנבריד, המהווה פריצת דרך בתחום, הושגה לאחר כ-3 שנים של מחקר מפרך אשר נערך על ידי צוות המחקר של החברה, המורכב מחוקרים ואנשי מקצוע בתחומי הגנטיקה, הביולוגיה המולקולרית והאגרונומיה אשר הגיעו לחברה ממכוני המחקר וחברות הזרעים המובילות בישראל. ככל הידוע לקאנבריד, זו הפעם הראשונה שניסיון לערוך את צמח הקנאביס תוך שימוש בכלי העריכה הגנומי החדשני CRISPR ע"י חברה עולה בהצלחה, וקאנבריד שמחה להודיע על הישג משמעותי זה, המהווה אבן דרך משמעותית בדרכה של החברה לגמר פיתוח ומסחור מוצריה.

בעזרת יכולותיה של קאנבריד בעריכה גנומית תוכל החברה לפתח תכונות אגרונומיות החיוניות לגידול איכותי וחסכוני בקנה מידה רחב. קאנבריד הגישה בקשות למספר פטנטים המכסים גנים השולטים על אותן תכונות, כגון עמידות למחלת הקימחון (אחת המחלות השכיחות בגידול קנאביס) ואי תלות באורך יום להגעה לשלב הפריחה. התכונות האגרונומיות בשילוב עם זרעי הקנאביס היציבים של החברה יאפשרו למגדלים לגדל צמחי קנאביס והמפ אחידים באופן אפקטיבי והדיר ובכך לגשר במהירות על הפער הקיים כיום בפרקטיקות האגרונומיות של גידול קנאביס בהשוואה לגידולים מסחריים אחרים כגון עגבניות וחיטה.

עדו מרגלית, מנכ"ל CanBreed מסר: "כחברה ישראלית צעירה, אנחנו מאוד נרגשים וגאים להציג הישג מחקרי יוצא דופן אשר ישנה את פני גידול הקנאביס בארץ ובעולם. פיתוחים מסוג זה יאפשרו לקאנבריד לספק למגדלי הקנאביס את הפתרון הנחוץ של זרעי קנאביס אחידים ומשופרים שיסללו את הדרך לסטנדרטיזציה של הענף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully