וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממומחית לצרכנות ברשת עד יועצת זום: 2020 בהחלט הייתה שנה יצירתית

11.11.2020 / 0:52

השנה הנוכחית שינתה את ההרגלים שלנו והביאה עימה גם מקצועות שלא הכרנו. הנה כמה אנשים שעושים דברים שלא חשבתם שקיימים. המכנה המשותף: הם אולי נולדו בתקופת הקורונה, אבל היסודות הונחו הרבה לפני כן

בווידאו: הפגנת עצמאים בנתניה בדרישה לפתוח את חנויות הרחוב ולסייע לבעלי עסקים/צילום: ראובן קסטרו וסוניה גורודיסקי

הקורונה שינתה את אורח החיים שלנו. אנחנו מחטאים יותר, מדברים בשיחות וידאו ובעיקר קונים יותר אונליין. התרבות הזאת מבליטה מקצועות שחלקכם בוודאי לא ידעתם שהם קיימים, אבל הם בהחלט שם - והם היו שם עוד לפני 2020. קבלו ארבעה אנשים שיציפו אצלכם שתי מילים: "מה לעזאזל?"

מעיין פרילוק - מומחית לצרכנות ברשת

מעיין פרילוק. אור אורן,
מעיין פרילוק/אור אורן

מעיין פרילוק אשת תקשורת, בעבר כתבת חדשנות וצרכנות. היום היא מומחית לצרכנות ולקניות ברשת ובעלת קבוצת הפייסבוק "ליידי חיסכון", המונה כיום 28 אלף איש שעוקבים באופן יום יומי אחרי המבצעים השונים שמעלה. הקבוצה שהקימה מביאה את כל המבצעים, הדילים וההצעות הכי זולות מהרשתות הגדולות. את אלו היא מקבלת בבלעדיות ומתחייבת למכור אותם במחיר הזול ביותר בארץ. כמו כן, הצעות לרכישות מוצרים מרחבי הרשת שניתן גם להשיג בחינם. לאורך השנים צברה פרילוק ניסיון רב ויודעת לזהות ולאתר את הטרנדים הכי חמים, המוצרים החדשניים והפתרונות הזולים והאיכותיים לבית. כמובילת דעת קהל בתחומה היא מזהה את הצרכים של הקהל ומספקת להם את המענה הדרוש.

זה מקצוע חדש שנולד בעקבות הקורונה?

"כן זה מקצוע חדש, ישבתי בבית בזמן הקורונה וחשבתי מה אני יכולה לעשות, איך אני יכולה להמציא את עצמי מחדש. כולם עברו למכור באונליין. אנשים רבים לא התנסו קודם בחוויית הקנייה ברשת ולכן חייבים להסביר להם איך לקנות ברשת, אילו דגשים יש, מאיזה אתרים לקנות, מאיזה אתרים להתרחק, באיזה מטבע לשלם בכל אתר, איך משיגים מבצעים טובים".

איך הגעת לעסוק בזה? מאיפה הגיעה המחשבה?

"הייתי כתבת חדשנות וצרכנות למעלה מעשור בערוץ עשר ובקשת 12, הבנתי שהניסיון שלי שווה זהב לאנשים אחרים. החלטתי שאני רוצה לחלק את הידע שלי לציבור ולהנגיש אותו לציבור ברמה הפרקטית ולא רק לדבר עליהם מלמעלה ובמושגים שאנשים לא מכירים. כולם מדברים על כלכלה במקרו ולא נוגעים בכלל במיקרו שזה אומר "בכיס של הצרכן". קמתי בבוקר הסגר והתחלתי לפעול. הקמתי קבוצה, פניתי לחברות, ביקשתי מהם את המבצע הטוב ביותר שהם יכולים לתת לי והתחלתי להתגלגל. מקבוצה שהתחילה עם אלפים בודדים היום אני עוד רגע ב-30 אלף חברים.

:בשוק יש המון יועצים שמייעצים בכל נושא אפשרי, אני מאוד לא מתחברת לזה. אני מביאה תכלס, התחלתי לקרוא, לבדוק ולבחון את הנושא לעומק והגעתי למסקנה שאין לי שום בעיה לעשות זאת לבד. החלטתי לפנות ולראיין כמה אנשים שיעזרו לי מהתחום וככה התחלתי להתגלגל ולצבור קהל וניסיון גם בזה".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
seperator

האם בתקופת הסגר השני רואים עלייה בקניות או ירידה בגלל המצב הכלכלי?

"העסקים המקומיים חווים עלייה מתונה בקניות בגלל שפחות קונים בחול, מכיוון שאין טיסות, אמזון מאוד התייקר ודמי משלוח של האתרים עלו משמעותית ולכן חזרו לקנות בארץ כחול לבן. בכל סגר בארץ רואים עלייה הדרגתית בקניות האונליין וכל הזמן הגרף במגמת עלייה. הקושי העיקרי שאנשים מפחדים לקנות אונליין כי יש המון נוכלות ברשת, אתה רואה את המוצר אבל לא יודע מה תקבל בסוף, לכן בקבוצה שלי אני מעדכנת באופן קבוע על אתרים מזויפים, דמי משלוח שקריים ועוד. חשוב לי שהאנשים ילמדו לקנות נכון וטוב".

אפשר להרוויח מזה כסף?

בוודאי, אני עובדת מאוד מאוד קשה בשביל להביא את המוצרים הכי איכותיים במחירים הכי טובים, מכיוון שזו קבוצה מחתרתית חשוב לי שמי שבקבוצה יידע שכאן המחיר הוא הזול ביותר. אני עובדת קשה מאוד מבוקר עד ערב בשביל לראות הכנסה לטווח הארוך ואני מאמינה שקבוצה כזו שתומכת בצרכנות תשיג את התוצאה הטובה ביותר".

איך את מוצאת את המבצעים הכי טובים? איך את משיגה אותם?

אני פונה לחברות ומבקשת את המחיר הכי זול בתמורה לפרסום בקבוצה. מבצעים שאני מבקשת מהם על מנת ששני הצדדים ירוויחו. אני עובדת עם תוכנות, כלים רשתיים ואלגוריתמים בחו"ל שעוזרים לי למצוא את המחיר הזול ביותר. כשהמחיר מגיע לתחתית הם שולחים לי מייל ואני מייד מפרסמת את זה בקבוצה על מנת שכל החברים ייהנו. בנוסף, אני מפרסמת בערוצי שיווק נוספים שלי מעבר לקבוצה, יש לי קבוצות ווטסאפ, טלגרם, יוטיוב, אתר מבצעים הכי שווים ועוד מגוון כלים שיווקיים.

יועצת זום ומומחית לתקשורת וירטואלית - מאיה גסנר

מאיה גסנר. יחצ,
מאיה גסנר/יחצ

מאיה גסנר, היא שחקנית, במאית ומומחית להופעה מול מצלמה. תקופת הקורונה גרמה לה להבין שמה שהיא עושה עבור שחקנים ואנשי במה היא יכולה להעביר גם למנכ"לים, אנשי חינוך, עובדי ציבור, חברות גדולות וכל מי שעבר לעבוד מהבית וממשיך בשגרת עבודתו. מאז פרוץ הקורונה רבים מאיתנו עברו להתנהל דרך הזום - לנהל פגישות עבודה, ישיבות צוות, מפגש ראשוני עם לקוח פוטנציאלי, להעביר מצגות ולהתאים את מה שקרה בעבר במפגשים פיזיים למפגש מרחוק. "אנו מעבירים מסרים כל הזמן - פגישות עסקים, ראיונות טלוויזיה, פגישות אחד על אחד, בעבודה בבית ובכל מקום אפשרי. חשוב להבין שהדרך שבה מעבירים את המסר היא מאוד חשובה. לכל פלטפורמה יש את הדרך שלה וכל אחת שונה מהאחרת. עברנו ממרחב אנושי מוכר וידוע למרחב וירטואלי שהוא חדש וזר לאנשים, אנחנו חייבים להבין את כללי המשחק במרחב הווירטואלי, ולדעת להתאים את עצמנו למה שהוא מבקש מאיתנו".

זה תפקיד שנולד בעקבות הקורונה?

"הרבה מאוד אנשים השתמשו בזום גם לפני כן, בנוסף לתוכנות דומות כמו סקייפ, גוגל מיט וכו. כך שתמיד היו שיחות מרחוק ודרך המצלמה, זה לא חדש. הקורונה גרמה לנושא הזום להיות הכלי המרכזי שלנו בעבודה מכיוון שרובנו עברנו לעבוד מהבית. התחילו להגיע אלי המון פניות ממרצים באוניברסיטאות, מנכ"לים, מורים, מנהלים שהחלו לעבוד דרך הזום ונתקלו בהמון קשיים. מצלמה עושה משהו לאנשים לטוב ולרע. אני מלמדת אותם את המשמעות העמוקה והרחבה של המרחב הווירטואלי. אנשים נשארו בבית והיו צריכים להתאים את עצמם במהירות וזריזות לעולם החדש שנוצר. אני מלמדת אותם איך לעצב את הפריים נכון, איך לסדר את המרחב הביתי, היכן לשים את המצלמה בבית. לאורך התקופה ראיתי כל כך הרבה טעויות שאנשים עושים כי אינם מבינים את המדיום שהם נמצאים בו, הם מתרגמים את המדיום הקודם למדיום הזה. למשל אם שמים את המצלמה בזווית לא נכונה כמו צילום מלמטה או תקריב פנים, אלו שצופים בך יכולים לפרש זאת כאדם מאיים או מפחיד כי זו ההתרשמות הראשונית.

seperator

"אני עוברת עם לקוחותיי תהליך של התמודדויות מורכבות, הם נכנסים לזום וצריכים להתמודד עם המון ריבועים זה מרחב חדש שלא מכירים, אני מלמדת אותם לאן להסתכל ועל איזה ריבוע על מנת ליצור הקשבה. כמו כן, מה המשמעות של הבגד שלובשים, התאמת התאורה, , איך להתמודד עם תקלות טכניות שקורות כמו הזום נופל, האינטרנט נופל, הילד נכנס לחדר וצורח. אני מלמדת שלב אחר שלב ומתאימה אותם למרחב החדש".

מי הלקוחות שלך? חברות?

"אני עובדת עם מנכ"לים, חברות גדולות, עם משרד החינוך, מורים, מטפלים, מרצים ועוד מגוון לקוחות. בניתי סדנה של שלושה מפגשים ובה אני מלמדת אותם ונותנת להם כלים חשובים שיעזרו להם בהמשך. איך לעצב את המרחב, לתכנן את הפגישה, להעביר את המצגות, איך ניתן להתגבר על המחסום של עבודה מול מצלמה. אנו עוברים תהליך ולומדים תוך כדי הסדנה המון כלים חשובים שמשפרים את הביצועים של אותה פרסונה מול הזום. יש הרבה אנשים עם מחסום מול מצלמה, יחד אנו מנסים להבין את החוקיות של המסך והכי חשוב איך להיות מעניין ולסחוף את אלו שצופים בך. בנוסף אני עוזרת להם להבין איך להשיג את המטרות מכל פגישה ואיך מייצרים אינטראקציה עם הקהל במדיום הזה שבו אין את היכולת להרגיש את האנשים מסביבך כמו במפגש פיזי".

מה את מציעה ללקוחות שרוצים לשפר את עצמם במערכות דיגיטליות ובזום?

"לקוח פונה אלי ואז אנו מנהלים את הפגישה דרך הזום, יוצרים שיחה ותוך כדי מתכננים את מיקום התאורה, איפה שמים את הכלים לפגישה כמו מחברת בצד לרישומים היכן ממקמים את המצלמה וכד'. למשל יש לי לקוח שהוא מטפל אז אני אבקש ממנו לסדר עמדת מחשב שתוכל להעביר באופן חד וברור את העובדה שהוא מטפל, למשל אמליץ לו שמאחורי יראו את כל התעודות שלו. אם יש חדר מבולגן זה מעיד המון על הבן אדם ולכן בתהליך אני עוברת איתו גם על הפרטים הללו. אחר כך אני מבקשת ממנו להתחיל לדבר על משהו, אני בוחנת ומנתחת את השיחה ואת אופן הדיבור שלו. לצערי הרב אנשים לא מודעים לעצמם ולכן הם לא שמים לב מה הם עושים נכון ומה לא. הם עוברים איתי תהליך של למידה ורואים את עצמם באופן ברור, אני מפנה את תשומת ליבם לכל מיני טעויות שנוצרות תוך כדי ומדריכה אותם שלב אחר שלב".

את רואה שהמקצוע הזה ממשיך או שהקורונה תחלוף גם התפקיד הזה ייעלם?

"התפקיד הזה יישאר איתנו לעד. היום החברות עוברות תהליך של ארגון מחדש. עובדים שנשלחו בעבר לחול לסגירת חוזים ופגישות עסקים, לומדים עכשיו איך הם מקיימים את אותה פגישת העסקים מבלי לטוס. חברות ירצו להוריד עלויות של השכרת חללים וישלבו עבודה במשרד עם עבודה מהבית. אי אפשר להחליף בשום דבר את האנושיות, החברות, התחושות והשיחה פנים אל פנים שנוצרים בזמן שכולם עובדים במרחב משותף. אני מאמינה שחלק גדול מהעובדים במשק ימשיך לעבוד מהבית ודרך הזום, ובמקביל ימצאו את הדרך גם לפגוש את החברים בעבודה ולשמר את היחסים. אנו נראה שינויים רבים וארגוניים בחברות, כמו ביטול הטיסות לחול על מנת לחסוך הרבה זמן וכסף כי ניתן לבצע את אותה פגישה בשעה אחת דרך שיחת וידאו.

"אני חושבת שהיום כולם חייבים לדעת איך להשתמש בכלי הזה, איך לעבוד בצורה מיטבית איתו, זו הכשרה בסיסית שכל אחד חייב לעבור"

עידן ספיבק- יועץ שיווק ופיתוח קונספט לחנויות אונליין

עידן ספיבק. אפיק גבאי,
עידן ספיבק/אפיק גבאי

עידן ספיבק הוא יועץ שיווק ופיתוח קונספט המתמחה בלייף סטייל וסגנון חיים. מאז פרוץ הקורונה החל להתמחות ביעוץ שיווקי ופיתוח קונספט ספציפית עבור חנויות אונליין. שנים רבות עסק בשיווק עבור תחומים שונים כמו לייף סטייל, צרכנות וקולינריה. בשנים האחרונות צמח שוק האונליין והקורונה חיזקה אותו עוד יותר, כך החלו לפנות אליו חברות ואנשי מקצוע שילווה אותם בהליך בניית חנות האונליין החדשה.

המקצוע הזה חדש?

"כן, ספציפית לשוק האונליין. עד היום פיתחתי קונספטים למותגים פיזיים שהיו להם חנויות, מקום שניתן להגיע אליו ולקנות. היום שוק זה הולך ונעלם ואין כמעט חנויות פתוחות ברחוב, לכן טבעי שיעבור לאונליין וכך באמת קרה. גם באונליין אנשים רוצים לקבל חוויה ייחודית ובמיוחד שזה מגיע הביתה. במקרה של חנויות האי קומרס צריך לחשוב על הפרט הכי קטן שיש ומה אתה שונה מאחרים".

מאיפה שאבת את הרעיון?

"שוק ה- e-commerce צומח בקצב מסחרר, בעקבות הקורונה חברות שעד היום פנו רק לשוק העסקי שנסגר כמעט לחלוטין נפתחו לעולם חדש - השוק הפרטי. לשוק זה יש צרכים משלו, רצונות משלו והוא צריך שידברו אליו בשפה אחרת. החלו להגיע אלי הרבה מאוד חברות, אנשים פרטיים שרצו להקים חנות אונליין אבל לא ידעו איזו, גם לא הבינו מה הם בדיוק צריכים. הכי חשוב איך שיהיו מיוחדים, שונים ומבודלים על פני האחרים.

"הם מספרים לי על הרעיון המרכזי שהיו רוצים או מה החברה שלהם מספקת ומה המוצרים שלה. בתהליך משותף אנו מגיעים לרעיון יצירתי, מיוחד מאוד ובעל זהות ברורה שיוצא החוצה. את אותו רעיון אני מלווה כל הדרך מהפיתוח ועד התוצאה הסופית. ככה אני יוצר יחד עם הבעלים מותג מנצח".

seperator

יש הבדל בין חנויות אונליין?

"ברור, כמו שיש הבדל בין חנויות אופנה, חנויות מחשבים או מסעדות. כל חנות צריכה להיות שונה מהאחרת. גם אם פונים אלי מספר לקוחות שכולם מוכרים אלכוהול ויין ושואלים אותי כמה אפשר לחדש בחנות אינטרנטית, אני תמיד אומר "המון"! לכל מותג יש את הערכים שלו, את המסרים שהוא רוצה להעביר, הצבעוניות וייחוד שלו. כל אחד נותן חוויית לקוח שונה בבית, יוצר אינטרקציה עם הלקוח והמותג שלו מספר סיפור שונה. גם בתוך חנות אינטרנטית קיימת ניתן ליצור ולהגדיל בתוכה רווחים על ידי שימוש נכון בכלים השיווקיים שעומדים בפנינו".

מה אתה בדיוק עושה?

"ההצלחה מגיעה בעבודת צוות, אני מבין קודם כל מהמשקיעים מה הם רוצים לעשות, באיזה תחום, מה חשוב להם, מה הערכים והמסרים שהמותג יושתת עליהם. לאחר מכן אני יוצא למסע חשיבה ומחקר ומביא את הקונספט המדויק שמותאם עבורם ולאחר בדיקות אני יכול להגיד שגם יש לו דרישה בשוק. לאחר מכן אני מתחיל בתהליך של ליווי עם הממתג, המתכנת, מעצבים וכל איש צוות שדרוש לפרוייקט כזה. כל פרוייקט יכול להשתנות מבחינת התמהיל שלו. בסוף התהליך נבנה מותג שהוא חנות אונליין מקסימה ומתחילים בתהליך השיווק שלה".

אילן קאשי - יועץ חיטוי לעסקים ומנכ"ל חברת מבט

אילן קאשי יועץ חיטוי, מנכ"ל קבוצת מבט. יחצ,
אילן קאשי/יחצ

אילן קאשי הוא יועץ חיטוי לעסקים ומנכ"ל חברת מבט בטיחות מזון. החברה שלו מלווה תברואתית עסקים פיקוח של בתי אוכל, חברות קייטרינג ועד מוסדות אשפוז ועוד. כך מספקת מענה בכל הקשור לחיטוי לבתי העסק השונים שפונים אליה. בתקופת הקורונה, עלתה משמעותית המודעות לנושא ההיגיינה האישית ונושא החיטוי בפרט. בענף זה, המודעות קיימת כבר הרבה מאוד שנים והטכנולוגיה מתקדמת מאוד ומספקת פתרונות בכל מיני רמות, כולל חיטוי חללים באמצעות חומר שונים שהמוביל בהם הוא אוזון.

זה מקצוע חדש שנולד בעקבות הקורונה או שהיה לפני?

"חיטוי חללים באמצעות אוזון קיים בארץ כבר עשור ומשמש לנטרול ריחות, יישון בטוח של בשרים במקררי יישון, חיטוי קווי ייצור במפעלים, חיטוי חללים וכו'. בענף בתי המלון ישנה דרישה גבוהה לחיטוי חללים, משום שיש צורך לבצע חיטוי לחדרים בין לקוח ללקוח ועדיין, בד בבד, לשמור על הציוד, שהרי חיטוי נוזלי אינו מתאים לחדרי בתי מלון ופוגע בציוד היקר".

מה בדיוק אתה עושה?

"תהליך החיטוי הוא פשוט, אוטמים את החדר, מפעילים את מכונת החיטוי שמחוללת אוזון בתהליך חשמלי פשוט. לאחר שעתיים של פעולה ממתינים שעה להתפרקות החומר באוויר. לאחר השעה השלישית מאווררים את החדר ומבצעים בדיקת ATP (בודקת נוכחות תרכובת אורגנית נושאת אנרגיה) כלומר, בודקים האם ישנם מיקרואורגניזמים במשטחי החדר".

עם מי אתה עובד? מי הלקוחות שלך?

"הלקוחות שלנו הם מפעלים, מוסדות אשפוז, בתי מלון וכמובן גם מסעדות שמיישנות בשר איכותי".

מה קורה בעולם מבחינת יועצי חיטוי?

"נושא החיטוי בעולם אינו חדש. בתחילת המגיפה, כאשר עדיין לא הכירו את אופי הנגיף ומה יכולת העמידות שלו על משטחים, נוצר מחסור במכשירי חיטוי והמחירים עלו משמעותית, שכן, אנשים בחרו ללכת על הצד הבטוח ולבצע חיטוי כנגד הנגיף. תהליך דומה התרחש גם בארץ".

אתה חושב שהמקצוע הזה יישאר לעד או שיעלם במידה והקורונה תיגמר?

"לדעתי הקורונה יצרה מודעות רבה מאוד לנושא התברואה וההיגיינה. עם זאת, לדעתי לאחר מיגור המגיפה, הכל יישכח כלא היה, כולל חיטוי חללים וציוד. וזאת משום שהרצון לחזור לשגרה הוא חזק יותר מהרצון לבצע פעולות מיגון, בפרט כאלה שדורשות השקעת משאבים".

  • עוד באותו נושא:
  • זום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully