וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר כלכלי? נסו בחודש אחר, לא בנובמבר

11.11.2020 / 13:45

הכלכלנים מדווחים על המשבר הכלכלי מהגדולים בהיסטוריה? זה לא מפריע לישראלים ולצרכנים מרחבי העולם להתכונן לחגיגת הקניות הגדולה של חודש נובמבר. שופינג תמיד יהווה דרך להתמודד עם חוסר הודאות ולחוש מעט אסקפיזם

עמוד אינסטגרם מציג גברים מחכים לנשים שלהן בזמן שהן בקניות/miserable_men

חודש נובמבר, המזוהה כחגיגת שופינג ענקית, הוא החודש החזק ביותר בשנה ברכישות און ליין ברחבי העולם וישראל כמובן לא נשארת מאחור. לאורך השנים "חגי הקניות" של נובמבר הפכו מטרנד בינלאומי שאומץ על-ידי אנשי שיווק, לחג צרכני ישראלי לכל דבר. טירוף הקניות מתחיל בחגיגת Shopping IL וממשיך ביום הרווקים הסינים, Black Friday ו- cyber Monday. השנה, חגיגת השופינג משתנה בעקבות הקורונה. אם בחורף רגיל, הישראלים טסים לחופשות שופינג בחו"ל ומסתערים על הקניונים, השנה תהיה הסתערות על המדפים הדיגיטליים.

נראה שהמשבר הכלכלי לא ממש משפיע, אך ללא ספק משנה את אופי הרכישות. מסקר שערכה חברת איפסוס מחקרי שוק עבור GROO (לשעבר גרופון), אתר האיקומרס המוביל בישראל, עולה כי 92% מהישראלים קנו באון ליין בתקופת הקורונה ולא פחות מ- 70% מתכננים לבצע הזמנות באון ליין ולהנות ממבצעי הבלאק פריידי. על פי הערכות חברת כאל, הישראלים צפויים להוציא בנובמבר יותר ממיליארד שקל, ואנחנו מדברים על רכישות אונליין בלבד. היקף הרכישות צפוי לגדול ב-47 אחוז לעומת אשתקד, כשאתרי האופנה הבינלאומיים יכפילו את עצמם בהיקף, בעוד רכישת מחשבים וגאדג'טים תגדל פי שלושה. מרשים.

קניות אונליין. ShutterStock
הידיים יעבדו במרץ על המסכים והכרטיס יגוהץ כהוגן. על פי הערכות כאל, יותר ממיליארד שקל ייצאו מישראל לקמעונאים אונליין/ShutterStock

ניתן כבר לומר די בבירור כי הקורונה שינתה את הרגלי הצריכה של כולנו. נראה שהצרכן הישראלי מתמקד כרגע בעיקר ברכישות יעילות ושימושיות יותר ולכן ינצל את החודש להצטייד לקראת החורף. אמנם אנחנו רק בחודש נובמבר והטמפרטורות עוד לא ממש נמוכות, אבל הגשם יגיע במהרה ובלי הכנה מראש, וכפי שנראה כרגע, הקניונים ומרכזי הקניות עוד יהיו סגורים.

"הצרכן הישראלי התרגל בתקופה האחרונה שפשוט יותר להיכנס לאתרי האיקומרס, ההרגלים שנוצרו בתקופת הסגר הראשון נמשכו גם לתקופה שבין הסגרים והתעצמו שוב עם סגירת החנויות בסגר השני. בניגוד לשנים קודמות, שהצריכה בעונת החורף התמקדה בעיקר בצריכה של מוצרים להגנה מפני הקור והגשם מחוץ לבית, כגון מטריות וחליפות טרמיות, השנה בעקבות ההימצאות בבית ההצטיידות לחורף תהיה לתוך הבית ונראה שמרבית הצרכנים יתחדשו בשמיכות פוך, תנורים לחימום הבית, רהיטים וכדומה", מסביר תומי שנפלד, מנכ"ל GROO.

השינוי המהיר בהתנהגות הצרכנים שהביאה המגיפה יוביל לשינוי בביקוש למוצרים מובילים כמתנות ורכישות חג. מתוך המהדורה השלישית של דו"ח Connected Shoppers של סיילספורס, ענקית הענן וה-CRM, עולה כי צרכנים כעת מעדיפים להוציא יותר על מוצרים שיהפכו את השהייה בבית לנוחה, נעימה ומעניינת, כצעצועים, עם גידול בביקוש בשיעור של 63%, כמו גם הגידול בביקוש לאביזרי ספורט שצמח ב-106%, וקטגוריה חדשה של מוצרי בישול ואפייה ביתיים, להם זינק הביקוש בשיעור של- 153%.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
תומי שיינפלד מנכ"ל גרו. מייקי מור,
הצרכן הישראלי התרגל לכף שפשוט יותר להיכנס לאתרי האיקומרס. תומי שנפלד/מייקי מור

"מגפת הקורונה העולמית הביאה לשינויים בהרגלי הצריכה של הלקוחות והדבר מוצא את ביטויו בדוח המקיף של חברת סיילספורס", אמר אוליבייה אלבז, ראש מערך המכירות וסגן נשיא בכיר לאיזור EMEA, סיילספורס. "ההתנהגות הצרכנים מובילה עתה לא רק את הטעם האישי של הצרכן אלא גם את העסקים לקבל החלטות על איך מבצעים את עסקאות המכירה".

לדברי שנפלד: "לאחר תקופה ארוכה, בה אנחנו מבלים בעיקר בבית, הצרכן הישראלי משדרג את הקיים, וכתוצאה מכך קטגורית הריהוט באיקומרס צמחה בצורה משמעותית. סגירת החנויות הביא את הצרכן להתמודד עם חסמי קניה שמנעו ממנו להזמין ריהוט און ליין וגרמה לו להתנסות ברכישה בקטגוריה. אם פעם היינו חייבים ללכת "לשבת על ספה" לפני שקונים אותה, היום אפשר לקנות באתרי איקומרס ריהוט במחירים משתלמים וממותגים מוכרים שנותנים שקט נפשי בקנייה מרחוק".

עוד עולה מהמחקר של סיילפורס כי בין הקטגוריות המובילות החדשות לשנה 2020, נמצאים מוצרי ריהוט ועיצוב הבית, להם הביקוש צמח ב-63%, לצד מוצרי הטיפוח, עם גידול בביקוש בשיעור של 80%, ומוצרי אלקטרוניקה ומשחקים עם צמיחה בביקוש בשיעור של 96%. לעומת זאת, קטגוריות ההנעלה וההלבשה היום-יומית והיוקרתית שהיו הקטגוריות המובילות בשנה שעברה מדורגות בשלושת הקטגוריות הכי פחות מבוקשות לרבעון השלישי של 2020.

אוליבייה אלבז. יחצ,
הדוח של סיילפורס מצביע על שינויים בהרגלי הצריכה. אוליבייה אלבז/יחצ

רני ארגוב, מוביל סקטור הקמעונאות ומנהל משותף של Digital Deloitte: "שנת 2020 היא לא שנה טיפוסית באף מגזר, בשום קנה מידה, ועונת הקניות בתקופת החגים האמריקאיים השנה לא תהיה יוצאת דופן בהקשר זה. צרכנים יחגגו ויקנו אחרת. בכל שנה Deloitte עורכת סקר גדול בנושא העדפות הצרכנים לקניות בתקופת החגים. השנה, הסקר מצא שאחד מכל שלושה קונים נמצא במצב כלכלי גרוע יותר מהשנה הקודמת. רבים מהססים לפני רכישות בסכומים גדולים, וכתוצאה מכך ניתן לראות ירידה ברכישת מוצרי יוקרה.

"במקביל אנו רואים עלייה ברכישות בסכומים נמוכים יותר, בעיקר בעולמות ה-Gaming, תרבות פנאי באון ליין ואמצעי מדיה וגאדג'טים ביתיים. כמו כן, הסקר מצא כי 51% מהצרכנים הביעו דאגה לגבי קניות בחנויות פיזיות. הממצאים הללו מחזקים את מה שניתן היה לצפות: הוצאות החגים בשנה זו תהיינה נמוכות מהשנים הקודמות ומגמות ארוכות טווח סביב המעבר לקניות דיגיטליות וקניות דרך הטלפון הסלולרי הואצו בעקבות הקורונה, כשרק 28% מהקונים מתכננים קניות בחנויות פיזיות בשנה זו. בנוסף, יש קונים שהעדפותיהם השנה מנוגדות למגמות ארוכות הטווח שראינו וקובעות תקדימים חדשים לחלוטין. בשנים קודמות, ההוצאות על תיירות, למשל, גדלו. היום אנו רואים כי ההכנסה הפנויה מנותבת לעיצוב הבית, לאור השהייה הממושכת במרחב הביתי, וכן לטובת חיות המחמד ומוצרים נלווים, שרבים אימצו השנה, ככל הנראה, כתירוץ לצאת לטיול בחוץ".

רני ארגוב. אלמוג סוגבקר,
שנה לא טיפוסית באף מגזר. רני ארגוב/אלמוג סוגבקר

המרוויחות הגדולות מהמצב הן החנויות המקומיות. זאת על חשבון אירועי בלאק פריידי גדולים והוצאות ביעדי קניות רחוקים ובחו"ל, שנמצאות במגמת ירידה עקב הרעה בתנאי המשלוח שנובעת מהתמעטות בכמות הטיסות, כאשר 69% של קונים מעידים כי יעדיפו לקנות קרוב יותר לבית בעונת החגים הזו. אפשרויות חדשות לאיסוף מוצרים גם הן מככבות בקרב ההעדפות החדשות של הקונים, וההעדפה לאיסוף מהחנות ואיסוף מלוקרים בחנויות נוחות גדלה השנה מ-11% ל-27%. ככל שיעבור הזמן אנו צופים שעסקי התיירות אמנם יחזרו לפעול ותשומת הלב של הקונים לפנאי מחוץ לבית תעלה, אולם ההעדפה לקניות דיגיטליות ולאפשרויות האיסוף החדשות, תישאר איתנו גם ביום שאחרי הקורונה; 64% מהקונים רוכשים באינטרנט כיוון שזה נוח יותר, 58% משום שהשעות גמישות ו-53% כיוון שקל יותר להשוות מחירים כך ולא בהכרח רק בגלל החשש לבריאותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully