וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת איקאה: "אף אחד לא הסביר לנו למה אנחנו מפרי חוק"

10.11.2020 / 9:50

מנכ"ל איקאה ישראל שוקי קובלנץ סבור שהביקורת על הפתיחה המוקדמת בסגר הראשון השפיעה על משרד הבריאות ואומר לוואלה! עסקים: "ברור שיש פה נקיטת עמדה נגדנו". משרד הבריאות: "איקאה אינה מקום שעיקר עיסוקו מכירת מוצרים חיוניים לתחזוקת הבית"

בווידאו: הפגנת עצמאים בנתניה בדרישה לפתוח את חנויות הרחוב ולסייע לבעלי עסקים/צילום: ראובן קסטרו וסוניה גורודיסקי

24 שעות דרמטיות עברו על איקאה. ענקית הריהוט הודיעה אתמול (שלישי) אחר הצהריים כי תחזור לפתוח את סניפיה היום במתכונת חלקית, אולם בשעות הלילה הודיעה כי בעקבות התנגדות משרד הבריאות תדחה את פתיחת החנויות ביממה נוספת. באיקאה אמרו כי יגשרו על הפערים: "אנחנו בטוחים שאנשי משרד הבריאות, שעושים לילות כימים לטובת בריאות הציבור, יכירו בכך שבעצם העובדה שאיקאה תפתח את המחלקות החיוניות ולא את כל החנות - הדבר ישרת את הציבור", נמסר מהחברה. "זאת, בשל המרחבים הגדולים של החנות שיאפשרו לציבור לערוך קניות בבטחה".

מנכ"ל איקאה שוקי קובלנץ הסביר הבוקר לוואלה! עסקים מדוע החברה החליטה על הפתיחה המחודשת. "עד עכשיו אף אחד לא הסביר לנו למה אנחנו מפרי חוק", אמר, "עד שיצאה התקנה לפיה חנויות רחוב ייפתחו ביום ראשון, הייתה תקנה שאומרת שעסקים שעיקר התחזוקה שלהם חיונית לבית יוכלו להיות פתוחים. פתאום, כשאנחנו באים לפתוח, אומרים לנו 'לא, הכוונה היא לעסקים שמוכרים ברגים ודברים קטנים לתחזוקת הבית'. תראה את רשתות הסטוק שנשארו פתוחות - הם מפרסמים ברגים? הם מפרסמים מיטות ורהיטים".

מנכ"ל איקאה ישראל שוקי קובלנץ. שלאגר מדיה,
"יכולנו לפתוח לפני כן, אבל לקח לנו זמן להתארגן". שוקי קובלנץ/שלאגר מדיה

קובלנץ מציין שגם הפתיחה המחודשת לא הייתה עניין של מה בכך. "יכולנו לפתוח לפני כן, אבל לקח לנו זמן להתארגן. אנחנו חברה בינלאומית עם נהלים מסודרים, תו סגול ובדיקות מחמירות עם פיקוח בכניסה. באופן כללי, אין לאיקאה כזה דבר שנקרא 'פתיחה מוגבלת' שבה סוגרים את אולם התצוגה וחטיבות שונות, צריך לזה אישור שבסופו של דבר קיבלנו. יכולנו לפתוח תאורטית לפני כן בהתאם לתקנה הקודמת, אבל לקח לנו זמן. חשוב להבין - אין לי שום דבר נגד משרד הבריאות והמשטרה, הם עושים עבודת קודש, אבל צריך שתהיה מידתיות. בכל מקרה, אנחנו לא מפרי חוק ולא עושים שום דבר שאסור לנו".

באפריל, בעיצומו של הסגר הראשון, נפתחו חנויות איקאה לפני כולם. הטענות היו לקשרים ענפים בין החברה למקורביו של שר הבריאות יעקב ליצמן (הן הוכחשו הן על ידי איקאה והן על ידי ליצמן), ובכל מקרה בעין הציבורית המהלך לא נראה טוב. ממש לאחר הפתיחה אמר מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב לכאן רשת ב' כי "נוצרה חוסר קוהרנטיות ובדיעבד זו הייתה טעות לאפשר לאיקאה להיפתח - כי זה סוג של קניון ולא חנות רחוב". כששאלנו על כך את קובלנץ הוא השיב: "ברור שאחרי שהמנכ"ל הקודם הגדיר את הפתיחה כטעות גדולה, עכשיו יש פה נקיטת עמדה".

במשרד הבריאות סירבו להגיב לדבריו של קובלנץ מעבר לתגובתם הראשונית: "משרד הבריאות לא נתן אישור לפתיחת החנות. עמדת המשרד היא כי חנות רהיטים, ובכלל זה איקאה, אינה מקום שעיקר עיסוקו מכירת מוצרים חיוניים לתחזוקת הבית".

  • עוד באותו נושא:
  • איקאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully