וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באינסטגרם להתעניין זה לא מספיק: איך לגרום לגולשים לעקוב אחריכם?

11.11.2020 / 1:15

תמונת פרופיל קרובה יותר, ציון שם העסק שלכם בפרופיל ועוד. יש הרבה דברים קטנים שצריך להקפיד עליהם באינסטגרם כדי שהפרופיל שלכם יהיה לא רק עשיר ומעניין, אלא גם ימשוך את הגולשים ללחוץ על כפתור המעקב

מצטלמת במקומות יפים בעולם ועושה מזה ים כסף/עמוד היוטיוב של Alexa Dellanos

כמי שעוסקת כבר שנים בניהול של פרופלים באינסטגרם עבור עסקים, אני יודעת שלניהול של אינסטגרם מצליח יש היבטים רבים. חשוב להעלות תמונות שנראות טוב, לכתוב טקסטים מעניינים ומניעים לפעולה, להעלות סטוריז מרתקים וליצור וידאו מושך. אבל פעמים רבות, בעלי עסקים ומנהלי פרופילים עסקיים שוכחים להשקיע דווקא בנראות של עמוד הבית של הפרופיל ובמידע המוצג שם. הם מתרכזים בפוסטים ובסטוריז ומתעלמים מכך שרוב הגולשים שייחשפו לתוכן שלכם יציצו לכם בפרופיל לפני שיחליטו אם להתחיל לעקוב אחריכם. המבט החטוף הזה הוא ההזדמנות שלכם להרשים ולהעביר כמה שיותר מידע חיוני עליכם ועל המוצר שלכם.

אז מה יכול לגרום לגולש לעצור על הפרופיל שלכם ולאיזה פרטים כדאי להתייחס שם? הכנתי לכם רשימה כדי שלא תפספסו.

מעקב אינסטגרם. ShutterStock
לצבור ולצבור ולצבור עוקבים/ShutterStock
  • תמונת פרופיל. ברוב המקרים, תמונת הפרופיל הטובה ביותר באינסטגרם היא כזו שרואים בה פנים אנושיות בתקריב. באופן טבעי, זהו הדימוי המושך ביותר לעין האנושית. במידת האפשר, בחרו כתמונת פרופיל תמונה ברורה ומוארת שלכם. ללא משקפי שמש או אביזרים - פשוט פנים עם חיוך. גם אם מדובר בחברה גדולה או מותג, שקלו לבחור תמונה של פרסונה מייצגת ולא לוגו. אם בכל זאת בחרתם בלוגו, וודאו שהוא ברור ומתאים היטב לפורמט העגול של תמונת הפרופיל באינסטגרם. שימו לב שאם יש טקסט על הלוגו ייראה קטן וקשה לקריאה והעדיפו גרסא מותאמת לפורמט וקלה לזיהוי.
  • שם המשתמש. שם המשתמש בפרופיל באינסטגרם הוא זה שמופיע בראש העמוד. ניתן לבחור כאן רק רצף ייחודי של אותיות קטנות באנגלית שאינו בשימוש על ידי אף עמוד אחר. על אף מגבלה זו, חשוב לבחור שם פשוט וזכיר שיזוהה עם המותג שלכם על ידי הגולשים. ניתן לשנות את שם המשתמש כל עוד בחרתם שם ייחודי אחר, כך שאם העסק שלכם שינה כיוון או שאתם רוצים להפוך פרופיל אישי לעסקי ניתן בהחלט לעשות זאת.
  • שם הפרופיל. בעוד שם המשתמש באינסטגרם הוא ייחודי וקבוע, שם הפרופיל, המופיע באותיות מודגשות בראש הביו, ניתן לשינוי ועריכה חופשית. זכרו שכותרת זו צריכה להעביר את תמצית מהות העסק שלכם, כך שהמבקר בחשבון יוכל לקלוט אותה במבט אחד. מעבר לכך, אל תתעלמו מכך שהמילים המופיעות בכותרת הזו הן מילות מפתח שיופיעו כתוצאות חיפוש באינסטגרם. כלומר, אם אתם נותני שירות או בעלי מותג אישי, אל תסתפקו בלכתוב כאן את שמכם, אלא הוסיפו הגדרת מקצוע. למשל "אתי כהן קוסמטיקאית רפואית" במקום "אתי כהן".
  • הביו. עבור עסקים, שורות הביו בחלק העליון של פרופיל האינסטגרם חשובות במיוחד. זו ההזדמנות שלכם להסביר לגולש מדוע כדאי לו להתעניין בפרופיל שלכם. היות ויש לכם רק 200 סימנים למשימה זו, הטקסט בביו צריך להיות שיווקי ומניע לפעולה. עליו גם לכלול את מילות המפתח וההאשטגים החשובים ביותר עבור העסק שלכם. שימו לב שאם מאחורי העסק עומדת דמות מוכרת או שיש לכם גם חשבון אישי שחשוב לכם לקדם, כדאי לתייג אותם כאן כדי שהגולשים יוכלי לעבור אליהם בקלות.
  • הלינק בביו. הביו הוא המקום היחיד בפרופיל שבו יכולים להופיע לינקים לחיצים שיעבירו לקוחות פוטנציאליים לאתר שלכם. היות והביו חשוב כל כך, אך קצר כך כך, אני תמיד ממליצה לחשוב עליו בצורה אסטרטגית ולשאוף למקסם אותו מבחינה שיווקית. אחת הדרכים לעשות זאת, למשל, היא להחליף את הלינק בהתאם למטרות השיווקיות של העסק. אם יש לכם מוצר מסויים שאתם מעוניינים לקדם - הוסיפו לינק ישירות לעמוד שבו הוא נמכר. יש לכם מתנה שאתם יכולים להציע? תוכן להורדה חינם? קופון או הטבה? הציעו אותה כאן כדי לגרום לכמה שיותר גולשים להכנס לאתר שלכם.
  • ההיילייטס. שורת העיגולים המופיעה בחלק העליון של הפרופיל משמשת כדי לשמור סטוריז שפרסמנו ליותר מ-24 שעות. אבל עבור בעלי עסק שרוצים לתפוס את תשומת לבם של הגולשים, זו גם הזדמנות מעולה להציג את עצמכם. בעוד שהפוסטים שלכם יורדים במורד הגריד ונעלמים מהעין, ההיילייטס מלווים את החשבון שלכם לאורך זמן. לכן, הקדישו מחשבה לתוכן והנראות שלהם. במידה רבה, בחירת הנושאים להיילייטס יכולה לשקף את הקטגוריות המופיעות באתר שלכם. זה המקום לספר אודות העסק, להראות קולקציות של מוצרים, לענות על שאלות תכופות ועוד ועוד. אני ממליצה גם לעצב תמונת קאבר ייעודית לכל היילייט שתשקף את השפה העיצובית של המותג שלכם. זה יתרום למראה ייחודי וזכיר יותר של הפרופיל שלכם.
  • הגריד. כדי לבלוט באינסטגרם אתם צריכים תמונות מעולות, אבל חשוב לקחת בחשבון גם איך התמונות האלה משתלבות יחד. רצף התמונות שהעלנו לאחרונה יוצר את הגריד - מבט העל על התוכן בחשבון המשתקפת מעמוד הבית של הפרופיל. יצירת גריד ייחודי שישקף את מהות העסק שלכם ויעביר מסר חזותי מיידי לגולש אודות התוכן שאנחנו מציעים לו היא האמצעי הטוב ביותר שאני מכירה כדי להפוך גולשים לעוקבים. ישנן דרכים רבות ליצור נראות ייחודית: שימוש בפלטת צבעים מצומצמת, פילטרים אחידים או שילוב של מאפיינים גראפיים. לתפיסתי, בחירת הדרך להציג את המותג שלכם צריכה לנבוע ראשית כל מערכי המותג שלכם והמסרים שאתם רוצים להעביר. תכנון מראש של התוכן יאפשר לכם לבנות גריד ויזואלי שיעביר סיפור וימשוך תשומת לב.
sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מעקב אינסטגרם. ShutterStock
הגולשים מבלים כל הזמן באינסטגרם? תגרמו להם להיקשר לעמוד שלכם/ShutterStock

השורה התחתונה

לסיכום, ניתן להשוות בין עיצוב פרופיל האינסטגרם שלכם לעיצוב חלון הראווה של חנות ברחוב קניות עמוס. מטרת העל היא יצירת אווירה שבמבט אחד תגרום לעוברים והשבים לעצור, להתעכב ולרצות להכנס לחנות שלכם. כשם שלא תרצו להשאיר את חלון חנותכם ריק, אל תשאירו ללא תשומת לב את עמוד הבית של פרופיל האינסטגרם שלכם.

טל נברו היא מנכ"ל ובעלים של סוכנות השיווק בדיגיטל סושיאל ליידי, מרצה ויועצת בינלאומית בתחום השיווק ובניית נוכחות בעולמות הדיגיטל.

האתר של טל נברו
אתר Social Lady של טל נברו

  • עוד באותו נושא:
  • אינסטגרם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully