וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הסגר השני - מחירי הביטוח לרכב ממשיכים לרדת

11.11.2020 / 12:24

מתחילת השנה המחירים ירדו בממוצע ב-12%. לאחר שבאוגוסט מחירי הביטוח החלו לתקן כלפי מעלה, החרפת משבר הקורונה בספטמבר והסגר השני הובילו שוב לצניחת מחירים. בסוכנות הביטוח Wobi מסבירים כי הירידה נובעת מההפחתה בנסועה והתרחבות העבודה מהבית

אולפן וואלה! NEWS

Wobi, סוכנות הביטוח הדיגיטלית המפעילה פלטפורמת השוואה וקנייה של מוצרי ביטוח, עורכת מדי חודש את מדד מחירי ביטוחי הרכב (מקיף + צד ג'). בדיקת המדד מתחילת שנת 2020 ממחישה עד כמה מחירי ביטוחי הרכב מושפעים מההגבלות המשתנות והמשבר עקב נגיף הקורונה. בחודש אוגוסט נרשמה עליה של עד 9% במחירי הביטוח בעקבות החזרה ההדרגתית של המשק לפעילות, זאת לאחר שמתחילת שנת 2020 מחירי הביטוח ירדו ב11% בממוצע. בספטמבר, עם הציפייה לסגר ועם הטלתו, חזרו מחירי הביטוח לרדת, ובאוקטובר הם המשיכו במגמה זו. הנתונים נאספו ממאגר הנתונים של Wobi וכללו בדיקה של כאלף פוליסות של 16 דגמי רכבים פופולריים בכל חודש.

מהבדיקה נגזרת ירידת מחירים ממוצעת של 2% במהלך חודש אוקטובר, כשהממוצע החציוני של המחירים, המנטרל את השפעות ירידות ועליות יוצאות דופן, אף ירד ב 4%. בניגוד לחודשים קודמים הפעם המחירים ירדו כמעט בכל הקטגוריות שנבדקו: מיני, סופר מיני, משפחתיות וג'יפונים, למעט כמה דגמים בודדים שבהם המחירים "תיקנו" עצמם כלפי מעלה לאחר ירידות דרמטיות בחודשים האחרונים של עד 20%. בדגמים שנבדקו הירידה המשמעותית ביותר לעומת חודש ספטמבר נרשמה בקטגוריית רכבי המיני והיא עומדת על 6.5% בממוצע. גם קטגוריית המשפחתיות רשמה ירידה של 5% בממוצע. דגמי הסופר מיני רשמו עלייה קלה של אחוז בממוצע, אולם זאת לאחר ירידה ממוצעת של 13% מאז ינואר. אחוזים אלה מיתרגמים לירידות של עד מאות שקלים בתעריפים. ראוי לציין את הירידות שנרשמו במחירי הביטוח של שניים מהדגמים הפופולריים בישראל: קיה פיקנטו שירדה ב9% ביחס לספטמבר (17% מתחילת השנה) וטויוטה קורולה שירדה ב 6% (11% מתחילת השנה).

השוואתי ג'יפונים היברידיים. רמי גלבוע, ניר בן טובים
יש לכם מיצובישי אאוטלנדר? חסכתם לא מעט בביטוח/ניר בן טובים, רמי גלבוע

נדב שרייבמן, מנהל חטיבת המחקר והאנליזה ב- Wobi: "משבר הקורונה הביא השנה לירידת מחירי ביטוחי הרכב עד לרמה הנמוכה זה שנים. גם לאחר סוף הסגר השני נמשכה מגמת הירידה מתחילת השנה שנגרמה עקב ירידה בנסועה, בשל העלייה באבטלה והתרחבות העבודה מהבית שהביאו לירידה חדה בשימוש ברכבים בכלל וברכב השני במשפחה בפרט. לכן, בדיקת מחירי ביטוח הרכב בתקופה זו יכולה לאפשר לצרכנים לחסוך מאות שקלים בשנה לכל רכב".

  • עוד באותו נושא:
  • ביטוח רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully