וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכילות עסקית: הסטארט-אפים שמנגישים את המרחב

רונית מטיאס

11.11.2020 / 12:24

וגם: מרחיבים את הידע על משכנתאות, מעגלים קניות לכבוד הקורונה, נלחמים באלימות נגד נשים וחוגגים המשכיות משפחתית

פועלים ומנגישים

חן שמילו עידו גולדברג מריאנה מועלם אריה יקל מלמד תומר לוי ושי פולג. יח"צ,
חן שמילו, עידו גולדברג, מריאנה מועלם, אריה יקל מלמד, תומר לוי ושי פולג/יח"צ

במהלך יום עיון מיוחד שנערך במרכז החדשנות בבית חולים אלין בירושלים, הכריז בנק הפועלים על שלושת חברות הסטארט-אפ בהן יתמוך במסגרת מגמת הנגישות במחזור השישי של האקסלרטור 8200 impact. מגמת הנגישות בתוכנית בחסות "המרכז לבנקאות חברתית" של הבנק, מסייעת למיזמים לגבש מודל עסקי בר-קיימא ולשפר את הפיתוח הטכנולוגי של המוצר, והיא חלק ממהלך רחב לרתום את תחום ההייטק והיזמות בישראל לעשייה חברתית עם דגש על תחום הנגישות.

הסטארט-אפים הנבחרים הם: Soul Bird - המיזם מפתח פלטפורמת אבחון מרחוק שתסייע למערכות בריאות לקצר את זמן האבחון של אוטיזם בקרב ילדים; Sign Now - פלטפורמה דיגיטלית המנגישה תרגום לשפת הסימנים בכל זמן ובכל מקום באמצעות שיחת וידאו זמינה עם מתרגם לשפת הסימנים; Xsible - מיזם המפתח אפליקציית מיפוי של מקומות נגישים תוך שימוש במידע ממשלתי ומידע של המשתמשים עצמם.

עוד ביום העיון הרצאות של ירון גליצקי, הישראלי הבכיר במייקרוסופט על טכנולוגיות נגישות; עו"ד איציק סבתו, מנכ"ל קרנות הביטוח הלאומי; יובל וגנר, נשיא ומייסד נגישות ישראל על הזווית העסקית בנגישות טכנולוגית; וטל שחר-לוצאטו, על נציבות שוויון הזדמנויות לאנשים עם מוגבלות.

seperator

מרצים ומעשירים

רונן מנחם ושי פלרמן. יח"צ,
רונן מנחם ושי פלרמן/יח"צ

חברי התאחדות יועצי המשכנתאות, נפגשו עם מומחי בנק מזרחי טפחות למפגש ראשון מתוך סדרה של 4 הרצאות בהנחיית שי פרלמן, חבר הנהלת התאחדות יועצי המשכנתאות בישראל. את ההרצאה הראשונה העביר רונן מנחם, מנהל מחלקת השקעות ואסטרטגיה במזרחי טפחות בנושא "הקורונה והשווקים: משבר או הזדמנות".

מנחם נתן סקירה כלכלית מקיפה של השוק בארץ ובעולם. במהלך החודשים הקרובים צפויים להתקיים מפגשי העשרה נוספים עבור חברי התאחדות יועצי המשכנתאות, בנושאים שונים, ביניהם: משכנתה פנסיונית, משכנתה עסקית היבטים ושיקולים בבחינת אשראי ללקוח, המפגשים מתקיימים בפייסבוק LIVE של התאחדות יועצי המשכנתאות.

seperator

חוגגים ומקדמים עסקים ישראלים

נעמה קאופמן פס, רונה קוטלר בן-ארויה, מיכל גייטו-אלבז, נקטר שוורץ, עומר מיה. בר לוי,
נעמה קאופמן פס, רונה קוטלר בן-ארויה, מיכל גייטו-אלבז, נקטר שוורץ, עומר מיה/בר לוי

מיכל גייטו-אלבז, מייסדת ומנכ"לית אתר GUILTY, ארחה בשיא ההזמנות של חגי האון-ליין של חודש נובמבר, את נעמה קאופמן פס, משנה למנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה; רונה קוטלר בן-ארויה, מנהלת מטה כחול לבן משרד הכלכלה והתעשייה; נקטר שוורץ, ממשרד הכלכלה והתעשייה; ואת עומר מיה, יועץ למשנה למנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה.

גייטו-אלבז סיפרה כי בעקבות הקורונה, הקניות באונליין צמחו באתר בכ-200%, ואתמול החלו להרגיש עליה נוספת של כ- 50% במכירות, והוסיפה כי הם נערכו מראש עם הגדלת מלאי המוצרים, הרחבת סל המוצרים, תגבור שירות הלקוחות והשליחויות, במטרה לספק ללקוחות חווית קנייה מהנה ומהירה והכל במטרה להשאיר את הקהל הישראלי לרכוש בארץ.

seperator

מעגלים לטובה

עינת אושרי ושלומי צדקי. יח"צ,
עינת אושרי ושלומי צדקי/יח"צ

ניר שמול, מייסד עמותת שניר למתן הזדמנות שווה, ועינת אושרי המנכ"לית, השיקו שיתוף פעולה עם עמותת עיגול לטובה במסגרתו על כל קנייה בכרטיסי אשראי, סכום הקנייה יתעגל כלפי מעלה באגורות, כאשר סכום העיגול ייתרם לעמותה, תרומה שתועבר לנזקקים שפונים לעמותה ולאחר בחינת מצבם ואימות המקרה.

אושרי אמרה לשלומי צדיקי, מנכ"ל עמותת עיגול לטובה, כי הקורונה היא תקופה מאתגרת המשבשת את שגרת חייהם של רבים, ומשפחות רבות בישראל סובלות ממחסור, לכן החליטו להתאגד יחד עם עמותת עיגול לטובה, על מנת לגייס כספים למען הסובלים בימי הקורונה.

seperator

לא לאלימות

ורדית דנציגר ונאיה פדרמן. עידן מלכה,
ורדית דנציגר ונאיה פדרמן/עידן מלכה

Adika ועמותת "ל.א. לאלימות נגד נשים", יצאו בשת"פ לרגל יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים שיתקיים החודש במסגרתו עוצבה חולצה במהדורה מיוחדת תחת הסלוגן I'VE GOT THE POWER TO SAY NO MORE כשכל ההכנסות יועברו לעמותה לסיוע לנשים וילדיהן. החולצות יוצעו למכירה באתר החל מה-16.11.20, ואת צילומי הקמפיין מובילה הפרזנטורית השחקנית נאיה פדרמן.

רועי הסל, מנכ"ל Adikaאמר כי הפעילות עם העמותה הינה חלק בלתי נפרד מהתוכנית האסטרטגית של החברה, שחרטה על דגלה לתרום לקהילה, וכי החיבור עם עמותת "ל.א. לאלימות נגד נשים מעניק להם אפשרות להעלות את המודעות לנושא שנמצא בכותרות בתקופה זו יותר מתמיד, תוך פנייה לקהל יעד רחב של נערות ונשים וגם מאפשר תרומה כספית לעמותה ותמיכה בנשים שחוו אלימות.

ורדית דנציגר, מנכ"לית עמותת "ל.א. לאלימות נגד נשים" סיפרה כי בתקופת הקורונה הם עדים לעליה במקרי האלימות במשפחה, ולצערם הרב, נשים חוות טרור בביתן שמתגבר עקב לחץ כלכלי והשהיה הרבה בבתים, וחשוב להעביר את המסר לנשים שהן לא לבד בתקופה הזו והן יכולות לפנות לקו חירום של העמותה, והבטיחה כי התרומות מהקמפיין יועברו לרווחת הנשים וילדיהן השוהים במקלטי העמותה.

seperator

דאבל קרן

קרן סער וקרן פלס. רפי דלויה
קרן סער וקרן פלס/רפי דלויה

קרן סער, מנכ"לית חטיבת הסחר של דיסני ישראל, והזמרת והיוצרת קרן פלס נפגשו באולפן ההקלטות לשיר הקמפיין החדש של דיסני, במרכזו סרט אנימציה מרגש המתאר סבתא, נכדתה ובובת מיקי מאוס שעוברת מדור לדור ומחברת ביניהן. סער, אמרה כי המטרה שלהם הייתה לספר סיפור אוניברסלי המעורר השראה ומדגיש את הדברים היקרים ללבנו כמו הכוח של הקשר המשפחתי, הזכרונות, התקווה והאהבה העמוקה לאורך דורות.

seperator

גדולים מהחיים

אסנת אדן ושרון איילון. הילה אייזינגר,
אסנת אדן ושרון איילון/הילה אייזינגר

עמותת 'גדולים מהחיים' חברה לרשת שופרסל ו-HOT במיזם מיוחד לקראת החנוכה של מארז 'עשה זאת בעצמך' להכנת סופגניות ביתיות שנוצר במטרה לגייס תרומות במהלך חג החנוכה לטובת העמותה הפועלת למען ילדים חולי סרטן ובני משפחותיהם. שרון איילון, מנהלת שיתופי פעולה בגדולים מהחיים ואסנת אדן-פריימן, מנהלת מחלקת vod הוט, נפגשו בצילומי סדרת סרטוני ספיישל חנוכה עם כוכבי הוט.

seperator

מאבטחים מידע

חזי קאלו, צחי רייכנשטיין ודן חלוץ. יח"צ,
חזי קאלו, צחי רייכנשטיין ודן חלוץ/יח"צ

חברת הסטארט-אפ והסייבר Cybonet, כינסה לישיבה ראשונה במשרדיה את הוועדה המייעצת שלה-Advisory Board, בהתאם למגבלות משרד הבריאות. סייבונט הממוקמת בישראל ופעילה ב-60 מדינות, מפתחת פתרון אבטחת מידע חדשני ((Cybowall באמצעות פלטפורמה טכנולוגית מרכזית אחת המגינה על תעבורת הרשת בחברות, ובין משקיעיה הראשונים רוני צארום, יו"ר עמותת יוניסטרים ובעל השליטה בחברת אספן גרופ הנסחרת בבורסת ת"א.

צחי רייכנשטיין המנכ"ל אמר כי המוצר המפותח בחברה מבוסס על טכנולוגיה ייעודית בתחום הגנת הסייבר ואבטחת המידע במטרה להגן על חברות וארגונים בכל הרבדים של התקפות סייבר, וזאת בין היתר גם בשל כך שעובדים רבים עובדים כיום מהבית, מה שגורם לחשיפה וחדירה גדולה יותר לרשת הארגונית ולאירועי אבטחת מידע. בין חברי ועדה המייעצת דן חלוץ; פרופ' שרית קראוס, מומחית בתחום הבינה המלאכותית (AI); מושיק עמיאל, לשעבר ראש אגף טכנולוגיות במוסד; חזי קאלו, מנכ"ל בנק ישראל היוצא; אורנה מינץ-דב, לשעבר מנכ"לית Intellinx, שצלחה בעבר אקזיט במסלול דומה בתחום טכנולוגיית סייבר.

seperator

מנוחת הלוחמים

אביגדור יצחקי יור מפעל הפיס. כפיר סיון,
אביגדור יצחקי/כפיר סיון

כחלק מההירתמות למאמץ הלאומי מול משבר הקורונה, מפעל הפיס והשלטון המקומי העניקו לפני מספר חודשים חבילת סיוע מיידית על סך 36 מיליון שקל ל-26 בתי חולים ברחבי הארץ לצורך הסבת מחלקות קיימות למחלקות קורונה ייעודיות על-מנת לאפשר טיפול מהיר, מדויק ויעיל ככל הניתן בחולי הקורונה ולהפחית את העומס על המחלקות השונות וחדרי המיון, ומתוך הבנה שחיזוק המערך הרפואי הוא צורך השעה.

דירקטוריון מפעל הפיס והשלטון המקומי אישר תקצוב מיוחד להצטיידות בחדרי מנוחה ורגיעה לצוותים הרפואיים והפרא-רפואיים, עלות המיזם עומדת על כ-1.7 מיליון שקל לכ-32 בתי חולים כלליים ברחבי הארץ (הרשימה תיקבע ע"י משרד הבריאות), ועבור מרכז שליטה לאומי של פיקוד העורף. החדרים יכללו פינות ישיבה ומנוחה, ציוד וריהוט למטבחונים, ציוד ספורט, משחקים לפנאי ועוד.

seperator

אשת לפידות

יהודה משי זהב פנינה רוזנבלום. יח"צ,
יהודה משי זהב ופנינה רוזנבלום/יח"צ

יהודה משי זהב, יו"ר ומייסד ארגון זק"א הבינלאומי וארגון אשת לפידות, נפגש השבוע עם אשת העסקים פנינה רוזנבלום שהצטרפה לרשימת נשים פורצות דרך שחברות בארגון אשת לפידות. נשות הארגון מובילות יוזמות ומהלכים פורצי דרך, מצילי ומשפרי חיים, לרווחת הציבור, ללא הבדל דת גזע ומין ובקידום מטרות הומניטריות חברתיות בישראל וברחבי העולם.

seperator

חולם בספרדית

משה פדלון. אדיר לוי. ישראל שמעוני. רפי דלויה
משה פדלון. אדיר לוי. ישראל שמעוני/רפי דלויה

אדיר לוי, מנכ"ל קוסנטינו ישראל, ומשה פדלון, ראש עיריית הרצליה, חנכו בהרצליה, את "הסיטי" ה-14 של חברת קוסנטינו הספרדית הראשון במזרח התיכון, שנפתח בהשקעה של 5 מיליון שקל. קונסטינו, מהמובילות בעולם בייצור ובשיווק משטחים חדשניים לתחום האדריכלות והעיצוב, חיכתה להזדמנות הראשונה שתאפשר לה להשיק את הסיטי החדש המהווה מרחב של השראה לעולם האדריכלות והעיצוב, הזדמנות שהגיעה עם אישור על פתיחת המסחר. לוי אמר כי למרות הקורונה והפתיחה המדודה של המשק, החליטו לפתוח את ה"סיטי" עוד השנה.

קונספט הסיטי מייצג צעד גדול קדימה בתפיסה ייחודית של אולם תצוגה רב תכליתי, משתנה ודינאמי המציע לאדריכלים, מעצבי פנים, יזמים וקבלנים ולקוחות פרטיים פלטפורמה מקצועית והשראתית מקיפה לצד מרכז שירות וידע לראות, להכיר ולחוות את מגוון מוצרי החברה.

הסיטי משתרע על-פני כ-650 מ"ר מבוסס על קונספט ייחודי המאפשר ללקוח להמחיש את הפרויקט שלו באמצעות טכנולוגיות IT ומציאות רבודה בפורמט גדול ומרשים. זו מתאפשרת באמצעות חוויה חושית ושירות דיגיטלי אינטגרלי המוצע על-ידי אנשי מקצוע מומחים.

seperator

מסכה במתנה

עודד גזית ובועז הרמן. עידו גזית,
עודד גזית ובועז הרמן/עידו גזית

חברת עמוס גזית בע"מ נענתה לבקשת עמותת איל"ן (איגוד ישראלי לילדים נפגעים), לתרומת 2,000 מסכות רב-פעמיות מצילות חיים עבור ילדים עם מוגבלויות. חברת עמוס גזית נוסדה בשנת 1958 וידועה בישראל כאחת החברות המובילות בנושא בטיחות וציוד רפואי. החברה היא נציגה בישראל של מסכה שוויצרית בשם Livingurdהמשמידה את נגיף הקורונה.

עודד גזית מנכ"ל עמוס גזית בע"מ אמר כי יש להם את הזכות לתרום לילדים שבאמת זקוקים למסכת פנים המספקת מקסימום הגנה ומקסימום נוחות, וכי המסכות הרב פעמיות של ליבינגרד מאפשרות התאמה חד-פעמית לכל ילד, והן תשרתנה אותם למעלה מחצי שנה".

בועז הרמן, מנכ"ל איל"ן, הודה לגזית על היוזמה לסייע לילדים עם מוגבלות. חברת עמוס גזית תרמה בסה"כ 20 אלף מסכות לניצולי שואה, לבוגרים וילדים עם מוגבלויות, למורות בחזית, לכיבוי האש, ולעמותות נזקקות.

seperator

חוכמת רחוב

יערה גונר' אודי כרמלי' אבישי קימלדורף' טלי חתוקה. יח"צ,
יערה גונר' אודי כרמלי' אבישי קימלדורף' טלי חתוקה/יח"צ

סיגלית בן-חיון, יו"ר ארגון בוגרות ובוגרי אוניברסיטת תל-אביב ממשיכה במסורת אירועים עם בוגרות ובוגרים מעוררי השראה, לכבוד יום האורבניזם העולמי שנערך השבוע, בחרו להאיר זרקור על השינויים הצפויים לעיר הגדולה. תחת זום אחד, נפגשו מומחים בעלי שם לדון בסוגיות הבוערות שמשבשות גם את החיים בעיר ומשנות את הדרך שבה אנו חיים ביניהם: אודי כרמלי, מהנדס העיר תל אביב, יערה גונר מעצבת ראשית של חברת הנדל"ן הלונדונית LABTECH, שניהם בוגרי בית הספר לאדריכלות על-שם עזריאלי הפקולטה לאמנויות באוניברסיטה, ואבישי קימלדורף, סמנכ"ל תכנון ואדריכל ראשי ב"שיכון ובינוי נדל"ן", וסטודנט בפקולטה לניהול ע"ש קולר בתוכנית ה- Executive MBA באוניברסיטת תל אביב.

את הפאנל הנחתה פרופ' טלי חתוקה, מייסדת וראש המעבדה לעיצוב עירוני בחוג לגאוגרפיה וסביבת האדם באוניברסיטת תל אביב. בצופים: רם אהרוני, אדריכל העיר אשדוד; זיו גדון, אדריכל העיר אור יהודה; עומר וולף, מתכנן עיר בכיר בעיריית תל אביב-יפו; הרצל ארביב, דירקטור במכון היצוא.

seperator

גדול ביפן

מיכאל אילוז. יח"צ,
מיכאל אילוז/יח"צ

משבר הקורונה שהביא לביטול אירועי 5 שנים לפתיחת החנות הראשונה של NAOT בעיר נארה ביפן וחגיגות השנה לפתיחת החנות בטוקיו, הוליד רעיון - הזמנת 14 מאיירים יפנים צעירים שיציירו כל אחד על זוג נעלי 'איריס' לבנות-הדגם האהוד על השוק היפני, בשל התאמתו לתלבושת הקימונו המסורתית. הפרויקט החל מציור על זוג נעליי 'איריס' לבנות של המאייר ומעצב הטקסטיל היפני הנודע Toshiyuki Fukuda שהזמין מאיירים צעירים לצייר על הדגם. 14 הזוגות המאוירים ינדדו בתערוכה בת חצי שנה שתעבור כל חודשיים בשלושת חנויות NAOT ביפן. באתר החברה היפני כתבו מארגני התערוכה כי הנעליים הלבנות והציורים הצבעוניים ישלחו אור כוח ותקווה ללקוחות. כרגע מוצגת התערוכה בחנות בנארה, ב-3.12 תגיע התערוכה לחנות בעיר אאיצ'י, וב- 3 מרץ תגיע לחנות בטוקיו, אם אתם באזור.

seperator

תרומה דיגיטאלית

הקש בדלת", מבצע ההתרמה השנתי של האגודה למלחמה בסרטן, יתקיים השנה במתכונת דיגיטלית. נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין נרתם כמו כל שנה למאמץ ההתרמה, כמו גם רבים מראשי הרשויות ברחבי הארץ, שצילמו סרטונים הקוראים לתושבים לתרום והעלו את הסרטונים לרשתות החברתיות.

משה בר-חיים, מנכ"ל האגודה אמר כי זו השנה ה-60 של מבצע 'הקש בדלת', וכבר עם פרוץ מגפת הקורונה הבינו שהוא לא יתקיים השנה באופן המסורתי ולכן העבירו אותו לדיגיטל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully