וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנחנו יודעים מה עשיתם ביומיים האחרונים: גיהצתם את הכרטיס בלי הפסקה

12.11.2020 / 12:15

סיכום של חברת כאל ליום הרווקים ו-Shopping IL מעלה צמיחה של 49 אחוז ברכישות מאתרים מחו"ל ו-200 אחוז מאתרים בישראל. במחסני חשמל קנה לקוח אחד מוצרים ב-57 אלף שקל, גידול של 600 אחוז במכירות א.ל.מ

עמוד אינסטגרם מציג גברים מחכים לנשים שלהן בזמן שהן בקניות/miserable_men

חודש הקניות נפתח עבור הצרכן הישראלי עם שני ימים משמעותיים - 10-11 בנובמבר, במהלכם חל אירוע Shopping IL, כשאתמול (רביעי) הצטרף אליו גם יום הרווקים הסיני.

על פי נתוני חברת כאל, במהלך יום הרווקים ביצעו הישראלים רכישות בהיקף של כ-110 מיליוני שקלים באתרים הבינלאומיים, המשקפות גידול של כ-49% לעומת אשתקד. הרכישה הממוצעת עלתה בשיעור ניכר, יחד עם יציבות בכמות העסקאות. נושא זה ממחיש יותר מכל את הביטחון של הישראלים בקבלת המוצרים ובהזרמת עסקאות בסכומים גבוהים. עיקר הגידול נובע מרכישות באתרי האופנה, שהציגו פי 5 מכירות מאשתקד ומעלייה בקניונים הווירטואליים (בעיקר AliExpress).

עם זאת, נתון מעניין מגלה כי כמות העסקאות, שעמדה על 658 אלף, ירדה ב-6 אחוזים, אבל הסכומים עלו בגלל שווי העסקאות - 167 שקל לעסקה ממוצעת, עלייה של 58 אחוז מאשתקד.

קניות אונליין. ShutterStock
קונים וקונים כמו משוגעים/ShutterStock

ומה לגבי Shopping IL? הצרכן הישראלי השריש לחנויות במשק כ-80 מיליוני שקל לעומת 27 מיליון בלבד, עלייה של 200 אחוז. עיקר הצמיחה מגיע מאתרי האופנה אשר מציגים מכירות של קצת יותר מפי 4 מאשתקד. חלקו הארי של הגידול מגיע מכניסה של קהלים חדשים לרכישה אונליין, כאשר השנה רכשו פי 2.5 לקוחות לעומת אשתקד. כניסה זו של קהלים ממחישה כי הקניות אונליין באתרים ישראליים הפכה לשגרת חיים ולבילוי השופינג החדש של הישראלים, במיוחד כשהחנויות הפיזיות היו סגורות במשך שבועות רבים השנה.

בסך הכול, רכשו הישראלים בכ-190 מיליון שקל, בחודש שמתאפיין לכל אורכו בהנחות משמעותיות. מהמחקר שביצעה כאל, עולה כי רכישות האונליין של הישראלים בחודש נובמבר יחצה, לראשונה, את רף מיליארד השקלים ברכישת מוצרים. בכאל מעריכים כי יחס הרכישות השנה יעמוד על 65 אחוז מאתרים מחו"ל לעומת 35 אחוז מהאתרים הישראליים, כשבשנה שעברה עמד היחס על 30:70.

במועדון הצרכנות הייטקזון סיכמו בסיפוק את היומיים האחרונים, ודיווחו על שיא חדש בהיקף המכירות - עליה של יותר מ- 150% בהשוואה לכל השנים שעברו. "אנו רואים זינוק אדיר במכירה של כלי מטבח חשמליים כדוגמת בלנדרים ומעבדי מזון של נינג'ה כמו גם כיסאות גיימינג ומוצרים למשרד הביתי שנמכרו בהיקפים פחותים דרמטית בשנים שעברו", אמר דגן רונן, מנכ"ל משותף של הייטקזון, "באופן מסורתי היקף המכירות בבלאק פריידי גבוה באופן ניכר מיתר הימים בחודש נובמבר, כך שאנו צופים כי החודש יסתיים עם גרף מכירות ששבר את כל התחזיות, אף האופטימיות ביותר שלנו".

לדברי רונן, יש סיבה הגיונית לעלייה במכירות האתרים הישראליים: "לאור הקשיים בהובלה הבינלאומית והעליה במחירי השילוח של האתרים הבינלאומיים, חגי הקניות של נובמבר הם חגיגה לאתרי הסחר כחול-לבן. לאור העליה הדרמטית בהיקף המכירות שילשנו את צוות התמיכה ואת שירות הלקוחות ואף התקשרנו עם עוד חברות שילוח כדי לעמוד בביקושים". להערכתו, בלאק פריידי צפוי לרשום שיא של מכירות.

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
שואבי אבק אלחוטיים של דייסון מדגם Dyson v11. ShutterStock
הכי פופולארי בישראל. שואב אבק דייסון/ShutterStock

במחסני חשמל, שחנויותיה הפיזיות פתוחות לאורך תקופת הסגר, פרסמו נתוני מכירות שמצביעים על עלייה חדה. על פי החברה, המכירות באתר הסחר Payngo עלו ב-360 אחוז ביחס ל-shopping IL אשתקד, בעוד בחנויות הפיזיות גדלו המכירות ב-73 אחוז. הערים שהציגו את הפדיון הגבוה ביותר: באר שבע, ראשון לציון, קרית אתא, פתח תקווה ותל אביב. המוצרים הנמכרים ביותר: שואב דייסון v10 אבסולוט, מכונת כביסה של BOSCH 7 ק"ג, מייבש כביסה אלקטרה 7 ק"ג, מסך 70 אינץ' של פיליפס, מסך 43 אינץ' של LG ואוזניות אלחוטיות JBL. אחד הלקוחות רכש בעסקה בודדת מגוון מוצרי חשמל לבית בשווי 57 אלף שקל ואנחנו בטוחים שבחברת החשמל מקצים איש מקצוע שיבדוק רק את הקוט"ש שלו.

ובא.ל.מ מדווחים על עלייה של לא פחות מ-600 אחוז במכירות בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. המוצרים הנמכרים ביותר, בדומה למחסני חשמל, הם מסכי טלוויזיה, שואבי אבק, מייבשי כביסה ומכונות כביסה.

ספי פלס, משנה למנכ"ל הייטקזון, מציינת גם עלייה חדה בביקוש לציוד משרדי ולכלי מטבח: "העובדה שהעבודה מהבית הפכה לחלק בלתי נפרד מחיי עובדי ההייטק וכן הירידה בהיצע המסעדות הובילה רבים מעובדי ההייטק לבלות את רוב שעות היום בבית, מה שהשפיע בצורה משמעותית על מספר קטגוריות צריכה כגון ציוד למשרד הביתי ובישול ביתי. חל זינוק אדיר בביקוש למוצרים רלוונטיים שלא נמכרו בשנים עברו אך השנה הפכו ללהיטי מכירות, כגון כיסאות, שולחנות מתכווננים וכו', וזאת לצד ביקוש היסטרי למסכי מחשב וטלוויזיות".

אחיה פריד. ישראל הדרי,
לראשונה ייחצה רף מכירות של מיליארד שקל. אחיה פריד/ישראל הדרי

אחיה פריד, ראש חטיבת שירותי תשלום בכאל, אמר: "חודש נובמבר הוא החודש החזק ביותר בשנה ברכישות אונליין ברחבי העולם והישראלים כמובן לא נשארים מאחור. כאל זיהתה מגמה ברורה בה ישראלים הכינו מבעוד מועד את סלי הקנייה, ורכשו אתמול בעיקר סביב השעה 10:00 בבוקר ושוב בשעות הערב 18:00-23:00, דבר אשר מוכיח כי הקונה הישראלי מחושב, אחראי ומזהה הזדמנויות. נראה שהמצב העולמי משנה גם את אופי הרכישות, כשאתרי האופנה הבינלאומיים בדרך להכפיל את עצמם בהיקף המכירות, והיקף המכירות מענף מוצרי התזונה והבריאות ישולש. הממצאים הללו מחזקים את מה כאל צפתה: רכישות האונליין הכוללים של הישראלים בחודש נובמבר יחצה, לראשונה, את רף מיליארד השקלים, מה שמוכיח, שוב, כי שנת 2020 היא לא שנה טיפוסית בשום מובן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully