וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגוני המסעדות והברים לממשלה: פתחו את בתי העסק באילת

12.11.2020 / 13:36

לאחר אישור חוק "אי התיירות" המתיר לפתוח בין היתר את חדרי האוכל במלונות, פנו איגוד המסעדות הארצי ועמותת המסעדות והברים באילת לראש הממשלה ולשריו: "אין הצדקה אפידמיולוגית לכך שנישאר סגורים, הנגיף אינו מבחין בין מסעדה למסעדה"

בווידאו: אדלשטיין מושך את הצעת החוק לפתיחת אילת וים המלח/צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: אסף דרורי

איגוד המסעדות הארצי ועמותת המסעדות והברים באילת פנו הבוקר (חמישי) לראש הממשלה ולשרי הממשלה, בדרישה דחופה להתקנת תקנות שיפתחו את המסעדות בעיר יחד עם פתיחת חדרי האוכל והמסעדות בבתי המלון בעיר. זאת, בעקבות השלמת החקיקה אמש, שמאפשרת לפתוח את בתי המלון על מסעדותיהם, אך ללא פתיחת מסעדות העיר.

הארגונים ציינו שלהותרת המסעדות סגורות אין כל הצדקה אפידמיולוגית, שכן נגיף הקורונה אינו מבחין בין מסעדה למסעדה, ודאי לא בהתאם לשאלה אם היא ממוקמת בתוך שטח המלון או מעברו השני של הכביש, וכי מסעדות העיר אילת יכולות ומעוניינות לקחת על עצמן כל תנאי וכל קריטריון שיחול על חדר אוכל של מלון.

עוד צוין בפנייה, שהבחנה פסולה בין בתי אוכל שונים גורמת נזק בלתי הפיך למסעדות העיר, לעובדיהן ולספקיהם תוך פגיעה קשה בזכותם לחופש עיסוק ולשוויון ותוך יצירת יתרון תחרותי מובהק למסעדות הממוקמות בשטחי המלונות. הארגונים התריעו, שככל שהממשלה לא תתקין תקנות בהקדם, כך שהמסעדות תוכלנה להיפתח בד בבד עם בתי המלון - הם יעתרו לבג"צ נגד הפגיעה בשיוויון והאפלייה הפסולה.

חוף סגור באילת בעקבות התפשטות הקורונה. 13 במאי 2020. יוסי זליגר, פלאש 90, פלאש 90
מהי ההצדקה לכך שהמלונות ייפתחו ושאר העיר תישאר סגורה?/פלאש 90, יוסי זליגר, פלאש 90

רונן מור, ראש עמותת המסעדות באילת מסר בתגובה כי רק פתיחת המסעדות לצד בתי המלון תעשה צדק והגיון. אסור ליצור מלחמת אחים באילת ויש להחיות את כל העיר על כל תושביה.

הארגונים מיוצגים ע"י משרד תומר ורשה עורכי דין, שכבר הונחה להכין את העתירה לבג"צ, למקרה שהממשלה תסרב לדרישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully