וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קולקציה חדשה: שבוע האופנה יוצא לדרך ומקווה שהסיוט יהפוך לתקווה

15.11.2020 / 8:32

בעוד תעשיית האופנה משותקת, יום האופנה הישראלי לגברים מתרחב לשבוע אופנה גדול ממדים, ויארח ביפו תצוגה בה לוקחים חלק מעצבי אופנת נשים למען עמותת "אחת מתשע". יחד עם נקודת האור שמפציעה באופק, גובר החשש מסגר שלישי: "העיר מדממת ופצועה, היא לא תהיה מה שהייתה"

בלה חדיד בתצוגה של טום פורד בלוס אנג'לס/צילום: אינסטגרם בלה חדיד

בסרטון: שבוע האופנה בניו יורק בפברואר האחרון, רגע לפני שהקורונה השביתה את התעשייה

למעלה משמונה חודשים תעשיית האופנה משותקת, מסעדות, בתי קפה ואירועי תרבות סגורים ובימים אלה, האטרקציה הכי טובה שאליה אפשר להתגנדר היא פלטפורמת זום. מעצבי האופנה מתקשים לקבל את השגרה הקיימת וחלקם אף שורדים בקושי את המשבר ויש טוענים שסגר שלישי מהווה גזר דין מוות לתעשייה האופנה כולה.

על רקע משבר זה עולם האופנה מרים את הראש, לראשונה אחרי הסגר, יום האופנה הישראלי לגברים מתרחב לשבוע אופנה ישראלי גדול ממדים והפעם גם יארח תצוגה אחת בה לוקחים חלק מיטב מעצבי אופנת נשים כחול-לבן למען עמותת "אחת מתשע" הפועלת להורדת גיל הממוגרפיה ומודעות לסרטן השד באירוע שכולו ערבות הדדית למען תעשיית האופנה שנמצאת במצוקה.

מתחם החמאם ביפו. יחצ,
הלוקיישן שיארח את האירוע. מתחם החמאם ביפו/יחצ

דוד ששון, מבכירי תעשיית האופנה הישראלית, אומר: "הקורונה חשפה את שוק האופנה ואותנו המעצבים במערומינו. מעבר לשבר הכלכלי היא נתנה לנו זמן וכלים על מנת לנקות ולדייק את עצמנו ועל כך אני מודה לה. הקיצוצים עשו את שלהם והנמיכו את התקציב בכל חלק בתהליך. כרגע, העיר מדממת ופצועה. היא לא תחזור להיות מה שהיא הייתה, אנשים מדחיקים את זה. שבוע האופנה הישראלי מפיץ כאן אור, חיים ותקווה בתקופת הקורונה למעצבים שזקוקים לכך בימים אלה".

בסגר הראשון משבר הקורונה נתן הזדמנות לבעלי העסקים לעשות סדר וחושבים באמצע מרוץ מתמשך ויש שאמרו שהקנה מעט שקט נפשי. כיום, לאחר סגר שני, סימני שאלה גדולים אופפים את עולמות האופנה, התרבות, הקולינריה, תעשייה שניזונה זו מזו מיואשת וחסרת אונים ולכן מתבקש בעיקר בימים אלה להרים יוזמה שכולה למען מעצבי האופנה ובמטרה לתת תקווה שגם לאחר הקורונה תהיה כאן אופנה ישראלית במיטבה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
נדב קרני ושחר לוי. מאיה ברק,
משלימים עם המציאות החדשה. נדב קרני ושחר לוי/מאיה ברק

מעצבי האופנה התחילו להתרגל לעולם חדש, בו פוגשים את הלקוחות באון-ליין, שחר לוי ונדב קרני, בעלי המותג בד מאנקי מספרים על כך שהסגר האחרון שינה את כללי המשחק: "נוכחנו לדעת שיצאנו ממנו מחוזקים עם עוד הדפסים מדהימים, עוד תכשיטים ועוד מוצרים ובעיקר יותר לקוחות שרוכשים און-ליין". ניכר כי עסקים רבים הצליחו להתרגל ולהשלים עם המציאות החדשה שפוקדת אותנו ולנסות לחיות ב"שלום".

עשרות מעצבים, אנשי בידור ותעשייה, עובדי במה ועוד חברו יחד להקמת "שבוע האופנה הישראלי" שיתקיים החל מהיום ועד יום שלישי במתחם "החמאם" ביפו. התצוגות תתקיימנה ללא קהל בהתאם לאילוצי התקופה ועל פי הנחיות. כדי לשמור על זהירות מקסימלית, לכל טאלנט נקבעה שעת הגעה אחרת שבה הוא יצלם את חלקו בתצוגה ובסוף הכול יתחבר בעריכה לתצוגה אחת.

מעצב האופנה מעוז דהאן. מור צידון,
המטרה למכור חלום ו-וויז'ן של המעצב, דבר שלא משקף בהכרח את סך המכירות בפועל. מעוז דהאן/מור צידון

ישנם לא מעט חילוקי דעות בנושא הרווחיות של מעצבי האופנה כתוצאה מהשתתפותם בשבועות אופנה בארץ ובעולם, מעצב האופנה מעוז דהאן אומר: "כל שבועות האופנה נועדו להיות תדמיתיים ולבשר את האני מאמין של בית אופנה המשתתף. הכול יותר תיאטרלי ומוגזם, ישנה השקעה מטורפת לטובת הפרזנטציה, שמטרתה למכור את החלום והוויז'ן של המעצב באווירת התקופה, דבר שלא משקף בהכרח את סך המכירות בפועל. עם זאת, אי אפשר להתעלם מכך ששבועות האופנה, שמגובים ביחסי ציבור מאסיביים, מביאים להטמעה בתודעה של קהל הלקוחות, מה שבסופו של דבר כן בא לידי ביטוי ברווחיות ובכלל שבועות אופנה זה דבר מבורך למעצבים".

מייסדת שבוע האופנה הישראלי תהילה שמיר. יחצ,
הוכחה לכך שעם ישראל מאוחד. תהילה שמיר/יחצ

לדברי תהילה שמיר וטל בזנוס מייסדי שבוע האופנה הישראלי, " עולם האופנה הישראלי הפך בשנים האחרונות לבעל שם עולמי, כשמעצבים רבים הציגו בשבועות אופנה ברחבי העולם ולפתע מעצבים רבים נמצאים בקשיי הישרדות ואף סוגרים את מפעל חייהם. המחסום העיקרי שעמד בדרכנו להגשמת החלום היו העלויות הגבוהות הכרוכות באירוע בסדר גודל שכזה, אשר נפתר הודות להתגייסותם של אנשי מקצוע רבים שנרתמו לעניין הן מבחינת זמן והן מבחינת השקעה כספית והוכיחו שוב כי עם ישראל מאוחד וערב אחד לשני בעתות משבר וקושי".

טל בזנוס מייסד שבוע האופנה הישראלי. אופיר הראל,
בתקווה לאירוע מוצלח. טל בזנוס/אופיר הראל

בעלי מתחם "החמאם" ביפו, שמארחים את האירוע, מספרים על הפגיעה הקשה והגעגוע לאירועים, לחתונות ולמרות המשבר שפוקד את ענף התרבות והאירועים כולו, נרתמו בשמחה למען מעצבי האופנה ולדבריהם אומרים "היה חשוב לנו להירתם למען העסקים בישראל שמדי יום נסגרים בגלל המשבר. כמו כן, חשוב ולא פחות ההירתמות לעמותת "אחת מתשע" הפועלת למודעות סרטן השד, העשייה שלהם מבורכת. חשוב לנו להבהיר, גם בימים אלו אנו שותפים לעסקים שנסגרו ראשונים ויפתחו אחרונים, אנו עושים הכול על מנת לשמור על הראש מעל המים, ומקווים לשוב בקרוב לחגוג ולשמוח".

רשימת הספקים המלאה שנרתמו ותרמו לאירוע: Visualdata (מסכים); Danor (תאורה); מתחם "החמאם"; מוזיאון יפו; תיאטרון יפו; Cocktail car; Motorola; אליקו שטיחים; רונן טון ציוד במה וציוד לאירועים; יח"צ עידן בץ; תוכן מורן שמואלוף.

שבוע האופנה הישראל יתקיים בין התאריכים 15-16-17 בנובמבר במתחם "החמאם", מפרץ שלמה 10, יפו בין השעות 10:00-22:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully