וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בעלי עסקים לא מבינים שהגג שלהם מניב כסף"

16.11.2020 / 10:10

בעוד חודשיים תיחתך האסדרה התעריפית להפקת חשמל סולארי בחצי, כשהצטרפות לפני סוף 2020 למודל ליסינג יכולה להניב כ-40 אלף שקל בשנה עם אפס השקעה: "הכנסה פאסיבית לנכס"

פאנלים סולאריים על גג בית פרטי. ShutterStock
בלי להשקיע אגורה אתם יכולים לקבל כסף/ShutterStock

לאור המשבר יותר ויותר עסקים מתקשים להחזיק את הראש מעל המים, ומחפשים פתרונות פיננסים יציבים שיוכלו לעזור להם לצלוח את המשבר. מסתבר שיש דבר כזה וזה אמנם נמצא גבוה, אבל ממש לא בשמיים - על הגג שלנו. אחרי הכל, גם אם העסק סגור השמש תזרח מחר.

אך מה שרבים לא יודעים הוא שבעוד פחות חודשיים - בינואר 2021, האסדרה התעריפית להפקת חשמל סולארי הולכת להיחתך בחצי. כמות ההספק המותרת תיחתך ב- 50%, מ- 300 קילו וואט ל- 150 קילו וואט, והתעריף לקוט"ש יקטן מ- 45 אגורות ל- 41 אגורות (הורדה נוספת של 9%). כלומר, בעוד חודשיים, מתחילת 2021, מי שיצטרף למהפכה הסולארית יניב הרבה פחות לעומת אם יתחיל את התהליך עוד ב- 2020.

בעל עסק יכול כיום להצטרף במודל ליסינג (0 שקל השקעה מצידו) למהפכה הסולארית ולהניב רווחים יפים מאוד מהמבנה של העסק שלו (בין אם סגור או לא בשל מגפת הקורונה והחיות הממשלה). למשל, גג של 1000 מ"ר של חקלאי, המגיע לכ- 150 קילוואט, יוכל לעשות כ- 40 אלף שקל בשנה, ומיליון שקל ב- 25 שנים (שוב, ב- 0 שקלים השקעה מצידו). מה עוד, שבמודל ליסינג, יכולים בעלי העסקים לבקשה מקדמה (Upfront) לחלק מהרווחים שיניבו ב- 25 שנה. אך אם אותו בעל עסק יחכה לינואר 2021, בשל האסדרה התעריפית החדשה יניב כ- 36 אלף שקל בשנה, וכ- 900 אלף שקל ב-25 שנים - 100 אלף שקל שנעלמו, ככה, סתם כי חיכה. וכמובן שזה ישפיע על המקדמה שיוכל לבקש אם ירצה. הדבר נכון גם לבעלי עסקים עם גגות קטנים יותר, אך בעיקר נכון לבעלי גגות גדולים שכן האסדרה התעריפית החדשה תגביל את ההספק שיוכלו להפיק מגגם ל- 150 קילו וואט ובכך יאבדו פוטנציאל רווחי ומשמעותי מהגג שלהם.

"האסדרה התעריפית הנוכחית הולכת להיחתך ב- 50% בגודל המערכת שניתן להתקין, ולרדת מתעריף של 45 אגורות לקוט"ש לתעריף של 41 אגורות לקוט"ש - בעוד חודשיים, בסוף השנה", אומר ערן טל, מנכ"ל Volta Solar המציעה התחברות והתקנה במודל ליסינג, "בעלי עסקים לא מודעים לנכס המניב שיש להם - הגג שלהם. בימים של אי וודאות כלכלית, זו העת להתקין מערכת סולארית, שתהפוך להכנסה פאסיבית עבור בעל הנכס. ישראל היא מדינה שופעת שמש, גם בחורף, ופשוט חבל לא לנצל משאב כל כך זמין ששווה לכם לא מעט כסף אם תדעו לנצל אותו נכון."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully