וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצעד חריג: אב חויב בתשלום 125 אלף שקל על חשבון מזונות עתידיים

17.11.2020 / 9:40

הבעל עשה הסכם ממון עם האישה ונטל על עצמו התחייבויות. כשהתגרשו, התבקש לעמוד בהן אך טען ש"דמי המזונות גבוהים מדי". השופטת חייבה אותו בסכום חד פעמי על חשבון מזונות עתידיים, משום שבניגוד לדבריו לפיהם אין לו כספים להפקיד, רמת החיים שלו נותרה גבוהה

בווידיאו: איך מקיימים משמורת משותפת במקרה של גירושים?/אולפן וואלה! NEWS

בצעד חריג קבעה לאחרונה שופטת בית המשפט לענייני משפחה בתל אביב סיגלית אופק, כי אב לשלושה ילדים ישלם מזונות זמניים בסך 125,000 שקל בסכום אחד על חשבון המזונות הזמניים שייקבעו לו.

האב הוא איש עסקים שעבודתו מתבצעת בחו"ל, האישה לא עובדת ולזוג דירה משותפת באחת הערים במרכז הארץ אותה רכשו בשנת 2009, אז גם חתמו על הסכם ממון הקובע כי הדירה היא משותפת בחלקים שווים ביניהם. עוד נקבע בהסכם, כי האישה תקבל סכום חד פעמי במקרה שהם יתגרשו, שלא ייחשב בשום אופן כחלק ממזונות הילדים.

בשנת 2018 הסתכסכו בני הזוג והגישו בקשה ליישוב סכסוך ובמהלך 2020 ניתן לבקשת האישה צו עיכוב יציאה מהארץ כנגד הבעל, אשר יוסר בכפוף להפקדת ערבויות בסך של 840,000 שקל. כמו כן, האישה הגישה צו הרחקה נגד הבעל. במסגרת הליך יישוב הסכסוך חויב הבעל לשאת בסכום חד פעמי על חשבון מזונות זמניים ולהמשיך לשלם את במלוא הוצאות הבית כל זמן שבני הזוג מתגוררים יחד.

גירושים. ShutterStock
רכשת נכס בחו"ל ב-8.2 מיליון שקל ואתה טוען שאתה לא יכול לשלם?/ShutterStock

לפני מספר חודשים עזב הבעל את הבית והאישה עתרה, באמצעות עורכות הדין רות דיין וולפנר וטלי סיון, לחיובו במזונות עבור הילדים בסכום של כ-45,000 שקל בחודש ובתוספת של מימון חופשים ונופשים (כ-8,500 שקל) והוצאות חינוך בסך כ-20,000 שקל בחודש.

הבעל התנגד לפסיקה שתחייב אותו בתשלום מזונות זמניים בסכום שהתבקש בטענה שהכנסתו היא אפס, שאין לו כספים להפקיד כערובה לביטולו של צו עיכוב היציאה מהארץ, והציע לשלם 8,000 שקל לחודש. לדבריו, אמנם הם חיו ברמת חיים גבוהה אולם המזונות שהיא מבקשת "מוגזמים מדי".

"מצאתי לנכון לחייב את המשיב בסכום על חשבון מזונות זמניים בסך של 125,000 שקל", קבעה השופטת ונימקה זאת בעובדה שהאישה לא עובדת, שהצדדים חיו ברמת חיים טובה ושהבעל נטל על עצמו התחייבויות בתוספת להסכם הממון. לדבריה, למרות הטענות של הבעל לירידה ביכולת ההשתכרות כבר לפני שנתיים, הרי שחילופי התכתבויות בין הצדדים מלמדות על רכישת נכס בחו"ל בשווי 8.2 מיליון שקל וכן כספים שנמצאים במדינה אחרת.

השופטת קבעה כי עד לדיון במזונות הזמניים, היא מחייבת את הצדדים להגיש שומה משלטונות המס ומסמכים מרואה החשבון, לרבות דוח רווח והפסד ומאזן של החברה שבשליטתם וכן מקדמות ששולמו למס הכנסה בשנה האחרונה.

  • עוד באותו נושא:
  • מזונות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully