וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך ניתן להיערך לחורף ולחסוך בביטוח הרכב

16.11.2020 / 17:39

יש לכם כיסוי מלא? מערכת הבטיחות שלכם מתקדמת ועובדת? והאם אתם יודעים מי חברת החילוץ שלכם? כמה טיפים חשובים לפני שאתם מחדשים את ביטוח הרכב, שאולי יעזרו לכם גם לחסוך כסף

בווידאו: הצפות באשקלון ובצפת/צילום: אדי ישראל חשיפה בי"ס לצילום אשקלון, עריכה: עמית שמחה

בימים האחרונים, נראה כי החורף סוף סוף מגיעה אלינו אחרי תקופת הקיץ הארוכה. עם השמחה לבואו של הגשם לשדות, למטעים וליערות, בכביש, זה כבר סיפור אחר לגמרי. תנאי מזג האוויר בחורף מגבירים את הסיכוי למעורבות בתאונות דרכים, מעלים את כמות הרכבים הזקוקים לחילוץ ומגדילים את החשיפה לנזקי רכוש בשל הצפות, חפצים כבדים או מכות ברק. המומחים של ליברה ריכזו עבורנו מספר כללי ברזל על מנת שנוכל להיערך בהתאם לעונת החורף ואפילו לחסוך בביטוח כמה שקלים.

נהיגה בחורף. ShutterStock
עם שטפונות והצפות לא כדאי להישאר חשופים/ShutterStock
  • טיפול ותחזוקה שוטפת של הרכב: על פניו, נראה כי כלל זה הינו טריוויאלי, אך אין להקל ראש בצורך בבדיקת הבלמים, הצמיגים, המגבים, מערכת ההיגוי וכדומה בתחילת העונה, על מנת לאתר כמה שיותר מהר את התקלות במידה ויש במידה שלא נגלה אותן בעת הנסיעה. בנוסף, אומנם טיפול ותחזוקת הרכב אינו משפיע על גובה ההשתתפות העצמית. אולם, בעת עריכת הפוליסה, במידה והמבוטח מצהיר כי הוא מתחזק את הרכב, כדאי לבדוק, האם חברת הביטוח שלך מעניקה לך הנחה בגין זאת.
  • כיסוי ביטוח מקיף וצד ג' לכיסוי במצבים ייחודיים שקורים בחורף: נזקי מזג האוויר בתקופת החורף שכיחים יותר משאר עונות השנה, לכן וודאו כי את מכוסים בביטוח מקיף אשר נותן מענה לפגיעות אלו. אם אינכם מעוניינים לעשות ביטוח מקיף או שאינכם מכוסים בביטוח זה, חשוב שתדאגו לפחות לכיסוי צד ג', למקרה שבו גם גורם שלישי מעורב בתאונה. כיסוי צד ג' חשוב במקרים בהם נדרש שחברת הביטוח "תיכנס לנעליו" של המבוטח ותנהל תביעה מול רשות מקומית או מול גורם רלוונטי שלישי (במידה והמבוטח רכש ביטוח מקיף לרכב, כיסוי צד ג' כלול כבר במסגרת פוליסה זו).
  • התקנת מערכת בטיחות ומערכות למניעת תאונות דרכים: בעשור האחרון פותחו מספר מערכות בטיחות ולמניעת תאונות, אקטיביות ופאסיביות, שכיום נמצאות בכל רכב חדש משנת ייצור 2018 ומעלה. על פי נתונים, נכון לשנת 2019 בישראל מותקנות מערכות מסוגים אלו ב-12% מכלל הרכבים הפרטיים. בנוסף להפחתת הסיכוי לתאונה או גניבה שמערכות אלו מסייעות, כיום מציעות חלק מחברות הביטוח הוזלה של עד 10% בפוליסת ביטוח הרכב.
  • ודאו שאתם יודעים מיהו ספק שירותי החילוץ וההצלה מולו חברת הביטוח שלכם עובדת: שירותי חילוץ נחוצים לאורך כל השנה, אולם בחורף הסיכוי שתזדקקו לשירותי חילוץ גבוהים יותר. עכשיו, תחשבו שבאמצע הדרך הביתה, על כביש מהיר, תוך כדי סופת גשמים האוטו נתקע - מבאס? יש יותר גרוע. במקרה בו אתם לא יודעים מי ספק שירותי הגרירה וההצלה איתו חברת הביטוח שלך עובדת. לכן, חשוב שתבררו עם חברת הביטוח שלכם עם איזה ספק היא עובדת. יתרה מזאת, חלק מחברות הביטוח מציעות שירותים ייחודים נוספים כמו למשל קבלת רכב חלופי עד למקום התאונה או עד הבית ועוד. בדקו גם מה כוללת הפוליסה שלכם וכך תוכלו לקצר את זמן ההמתנה ולקבל שירותים מסייעים לפי צורך.
  • תיעוד נכון: מפתח לקבלת ההחזר והפיצוי המלא והמהיר: כפי שפתחנו בשורות מעלה, עונת החורף מעלה את הסיכויים לתאונה או פגיעה ברכב. צילום הנזק, צילום הגורם לתאונה/פגיעה (רכב אחר/הצפות/בעיית תשתיות), שמירת חפצים שיסייעו בעתיד לשמאי לקבוע את גובה הנזק (לא לזרוק למשל חפצים שגרמו לנזק), שמירה ותיעוד של כל מסמך הקשור בתיקון וכדומה - כל אלה יסייעו בתמחור הנכון של גובה הפיצוי ויזרזו את תהליך קבלתו.
sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

לסיכום, עונת החורף מביאה איתה בנוסף למעלות הנמוכות ולגשמים, גם סכנות לכביש. אז נכון שלא תמיד הבחירה בידינו אם להיות מעורבים בתאונה או שייפול לנו עץ על האוטו, אבל, בהחלט אנחנו יכולים לשמור על הכללים מעלה על מנת להיות מוכנים.

  • עוד באותו נושא:
  • ביטוח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully