וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: בוצע ייצוא של קנאביס רפואי מישראל

16.11.2020 / 18:12

פנאקסיה ושיח מדיקל גרופ הוציאו משלוח מסחרי ראשון של קנאביס רפואי לאוסטרליה. בנוסף, פנאקסיה מודיעה על קבלת היתר לייצוא מסחרי ראשון לפורטוגל של תפרחות קנאביס רפואי ממשרד הבריאות

יוגב שריד, דדי סגל, יובל לנדשפט. יחצ,
מימין: יוגב שריד, דדי סגל ויובל לנדשפט מייצאים קנאביס/יחצ

פנאקסיה מעבדות ישראל בע"מ ("פנאקסיה ישראל", ת"א: פנאק PNAX) יצרנית מוצרי הקנאביס הרפואי הגדולה בישראלהודיעה היום על ייצוא מסחרי ראשון מסוגו בישראל של מוצרים מוגמרים של תפרחות קנאביס רפואי בשיתוף עם חברת שיח מדיקל גרופ, לאחר שהושלמו הבדיקות הנדרשות בידי משרד הבריאות ורשויות המכס הישראלי בימים 15 ו-16 בנובמבר, 2020. המשלוח שיצא ממפעלי פנאקסיה בלוד לנתב"ג, יעשה את דרכו לאוסטרליה כבר בימים הקרובים, ובכך יהיה הייצוא המסחרי הראשון של חברת קנאביס ישראלית. זאת לאחר שבחודש שעבר משרד הבריאות יצא בפיילוט, במסגרתו חברות שיסבסדו את מחיר הקנאביס הרפואי יקבלו היתר ייצוא בהקדם.

כזכור, חברות הקנאביס הרפואי ובהן פנאקסיה ושיח מדיקל, ממתינות להיתרי ייצוא כבר כמעט שנתיים, מאז ינואר 2019 אז התקבלת החלטת הממשלה לאשר ייצוא קנאביס רפואי מחוץ לגבולות ישראל. כעת, חברת פנאקסיה שבחודש יוני האחרון הודיעה על קבלת תקן EU-GMP לייצור וייצוא קנאביס רפואי בתקינה אירופאית ובינלאומית, וחברת שיח המגדלת את תפרחות הקנאביס בתקינה אירופאית, כבר נערכו עם משלוח ראשון של תפרחות קנאביס רפואי.

במסגרת המיזם המשותף, שיח סיפקה לפנאקסיה את התפרחות ופנאקסיה ייצרה וארזה אותן במתקן הייצור שלה בלוד, הפועל על פי דרישות איכות מחמירות של התקינה הבינלאומית הנדרשות באוסטרליה. פנאקסיה הינה כיום החברה היחידה בישראל המחזיקה בכל ההיתרים הרגולטוריים האירופאיים (ובכללם תקן EU-GMP) לייצור וייצוא מוצריה לאירופה ולמדינות הפועלות על פי התקינה האירופאית.

בתוך כך, החברה הודיעה היום על קבלת היתר לייצוא מסחרי ראשון לפורטוגל של תפרחות קנאביס רפואי ממשרד הבריאות יחד עם שותפתה קנדוק. תפרחות הקנאביס הרפואי מגודלות ע"י חברת קנדוק והמוצרים יוצרו ונארזו במפעל הייצור של פנאקסיה בלוד. מדובר בהיתר הייצוא השני שפנאקסיה מקבלת לאחר שבשבוע שעבר הודיעה החברה על קבלת היתר לייצוא שמנים מבוססי קנאביס רפואי לאוסטרליה. כעת, החברה מקבלת היתר ייצוא ראשון לאירופה ותייצא תפרחות קנאביס רפואי לפורטוגל.

seperator

דדי סגל, מייסד ומנכ"ל פנאקסיה: "אנו חוגגים היום הישג משותף יחד עם שותפתנו שיח מדיקל גרופ כשמוקדם יותר הוצאנו משלוח מסחרי ראשון של קנאביס רפואי שיעשה את דרכו כבר בימים הקרובים לאוסטרליה. בשנים האחרונות עבדנו לילות כימים על מנת להגיע לרגע המיוחל בו נממש את החזון העסקי של פנאקסיה ונייצא קנאביס רפואי מחוץ לגבולות ישראל. אני מברך את סגן שר הבריאות יואב קיש, על הובלת שינוי המדיניות ופתיחת שערי הייצוא לחברות הקנאביס הרפואי. ישראל היא מובילה עולמית ופורצת דרך בתחום הקנאביס הרפואי ואין לי ספק שאוסטרליה היא רק הדלת הראשונה שנפתחת מיני רבות שעוד יפתחו".

יוגב שריד, מנכ"ל שיח מדיקל גרופ: "אנו גאים להיות הראשונים לייצא קנאביס רפואי מישראל לעולם באופן מסחרי ומאמינים כי היתר זה הינו הסנונית הראשונה מבין שורת היתרי יצוא נוספים. היתר היצוא יאפשר לשיח להגדיל עוד יותר את נתח השוק שלה ולהביא מזור לאלפי חולים נוספים. שיתופי הפעולה המשמעותיים שלנו בישראל לגידול קנאביס רפואי מאפשרים לנו לפעול בביטחון גם מעבר לים תוך הבטחת רצף טיפולי לכלל המטופלים, בישראל ובעולם. אנו רואים חשיבות רבה בהמשך הובלת השוק המקומי - היינו מחלוצי התחום בישראל, הראשונים לשווק בבתי המרקחת, וכעת הראשונים לייצא באופן מסחרי. אנו נמשיך לתור אחר הזדמנויות התרחבות באחריות ומתוך רצון להשיא ערך נוסף למשקיעי החברה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully