וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לתקדים? בקשה להליך הוצאה לפועל נגד קבוצת פתאל והיו"ר

17.11.2020 / 12:25

חברת אונטריו הגישה בתחילת השבוע בקשה לחתימה על פסיקתה לצורך גביית 9 מיליון שקל מהקבוצה ומהיו"ר דוד פתאל. זאת, לאחר שכשלה בתשלום הסכום שהורה לה בית המשפט לפני ארבעה חודשים. תגובת פתאל: "ממתינים שהצד השני יבצע מספר פעולות על מנת שנשלים את ההליך"

מלון לאונרדו בוטיק ירושלים/צילום: יח"צ, פתאל

חברת אונטריו הגישה בתחילת השבוע לבית המשפט הכלכלי בתל-אביב, באמצעות עורכי הדין משה בלטר ואייל בר-אליעזר ממשרד עורכי הדין בלטר גוט אלוני ושות', בקשה לחתימה על פסיקתה לצורך פתיחת הליכי הוצאה לפעול לגביית 9 מיליון שקל מחברת פתאל. הבקשה הוגשה כנגד מנהלי החברה דוד פתאל ושחר עקה ומהווה תקדים לפני פתיחת הליכי גבייה בהוצאה לפועל.

בשנת 2018 הגישה אונטריו בקשה לאישור תביעה נגזרת על סך כ-38.6 מיליון שקל נגד פתאל. אונטריו מחזיקה ב-50% ממניות הרודס מלונות ספא ונופש בע"מ, שבבעלותה מלון הרדוס אילת. מסגרת ההליך, טענה אונטריו כי נציגי קבוצת פאתל, המכהנים בדירקטוריון הרודס מטעם חברת פרותאל שבשליטתם, משכו מחשבון הבנק של הרודס סכום של 38.6 מיליון שקל והעבירו אותם לקבוצת פתאל בניגוד לדין.

דוד פתאל. Creative Commons
ייאלץ להסביר לבית המשפט מדוע התשלום מתעכב. דוד פתאל/Creative Commons

בחודש יולי 2020, קיבלו הצדדים את הצעת בית המשפט, לפיה המשיבים בבקשה, ובהם קבוצת פתאל ומנהליה דוד פתאל ושחר עקה, יגייסו דרך חברת הרודס סך של 9 מיליון שקל תוך 4 חודשים, אותם ישלמו לאונטריו בסוף התקופה. ואם לא יצליחו לגייס את הסכום בפרק זמן הנדרש, ישלמו את הסכום לחברה מכיסם.

בשבוע שעבר נמסר מטעם פתאל, עקה והקבוצה, כי אין בכוונתם לשלם לאונטריו את הסכום שנפסק נגדם, וזאת בין היתר בטענה שדרוש להם פרק זמן נוסף, מעבר לארבעת החודשים שנפסקו, לצורך גיוס הסכום. זה קרה באותו שבוע שבו דיווחה קבוצת פתאל כי השלימה בהצלחה את השלב המוסדי של הנפקת אגרות חוב שקליות הניתנות להמרה בסך של כ-252 מיליון שקל.

עו"ד בלטר הביע בפני בית המשפט את חששו מכך שהקבוצה לא תעמוד בפסיקה כבר בדיון שנערך בין הצדדים ביולי השנה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

תגובת פתאל: "הצד השני מתמהמה מסיבותיו הוא"

מרשת פתאל נמסר: "הסדר הפשרה הוסכם כבר לפני מספר חודשים ואנו ממתינים שהצד השני יבצע מספר פעולות לרבות הגשת חשבון ופתיחת נאמנות, על מנת שנוכל להשלים את התהליך, אולם הצד שני מתמהמה מסיבותיו הוא".

  • עוד באותו נושא:
  • דוד פתאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully