וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מתארגנים מחדש": כל מה שקורה בעולם העסקים

19.11.2020 / 0:31

קמפיין חדש לג'מה צ'אן, חנויות הרחוב נפתחו והעסקים נושמים לרווחה, עוף צמחוני חדש ובריא יותר יוצא לשוק, יוזמות יפות של עיריית תל אביב ובנק מרכנתיל והרשויות נלחמות בקורונה. כל מה שקרה במחצית השנייה של השבוע

לפני הכול, יש להתייחס לפתיחת מרכזי הקניות ביום שלישי, שחילצה אנחת רווחה מבעלי העסקים. מיכאל אילוז מנכ"ל חברת "טבע נאות", אמר: "מאז פתיחת חנויות הרחוב של טבע נאות אנו חשים תנועה ערה, הציבור קונה נעליים לכל המשפחה ישנם תורים מחוץ לחנויות וזה משמח . נערכנו עם כמות גדולה של סחורה לפתיחת החנויות במרכזי הקניות של ביג הערכנו שתהיה תנועה ערה בחנויות. אני יכול לציין שישנה עלייה גדולה מאוד בקניית נעלי בית, במיוחד נעלי הבית 'קיפי' של דפנה ואנחנו מתחילים להרגיש מחסור".

רוני שוורץ, מנכ"ל עמינח ורשת גוד נייט, מציין: "משעות הבוקר, עם פתיחת החנויות במתחמי הקניות הפתוחים, בחלק מהחנויות היה תור של אנשים שבאו לבצע קניות לאחר שבדקו באון ליין והגיעו ממוקדי קנייה. בחלק מהחנויות רשת גוד נייט היה גידול של בין 120% ל-150% בהיקף המכירות הממוצע היומי.
ישנה מודעות גבוהה יותר בקרב אנשים ששהו שהות ממושכת בבתים ובחדרי השינה בנושא מערכות שינה ומזרונים איכותיים ".

נאה לו מיכאל אילוז. טבע נאות,
מיכאל אילוז, מנכ"ל טבע נאות/טבע נאות

חינוך

החל מיום שלישי הקרוב, 24.11.20 ישובו גם תלמידי כיתות ה'-ו' אל ספסל הלימודים. ראש המועצה קובי אביבי: "המועצה האזורית באר טוביה רואה בחינוך ערך עליון, שיש להשקיע בו בכל זמן נתון, הן בשגרה ובוודאי בעת משבר חירום עולמי בשל נגיף הקורונה ולכן, יחד עם מחלקת החינוך, נערכנו מבעוד מועד לרגע הקריאה לשוב ללימודים.

לאחר שיח עם משרד החינוך, ועל אף ההוראה של המשרד לפתוח רק 3 ימים, הגעתי להסכמה להחזיר את הלימודים של כיתות ה-ו לארבעה ימי לימודים בשבוע במקום שלושה ימים שהקצה משרד החינוך.
על פי הסיכום שהושג בשיתוף מחלקת החינוך, כל בתי הספר במועצה יישרו קו עם המתווה. במסגרת מרתון ישיבות ותכנונים, הוכן מתווה פעילות אשר לוקח בחשבון את הנחיות הזהירות יחד עם האמצעים הדרושים, כמו הקצאת כיתות, בצורה מיטבית ומוקדם ככל שניתן.

הלימודים יתקיימו על פי הנחיות הבריאות והבטיחות המחמירות, כפי שנקבעו על ידי משרדי הבריאות והחינוך".

ראש מועצת באר טוביה קובי אביבי. יחצ,
קובי אביבי/יחצ

קמפיינים

האופנה הישראלית גילתה את דובאי: רשת אופטיקנה צילמה ביום שלישי קמפיין חדש למותגי העלית של הרשת קרטייה, גוצ'י, איב סאן לורן, פראדה ועוד, בדובאי. הסכמי אברהם והנורמליזציה עם איחוד האמירויות הביא לפריחה גם בתחום הזה של קמפיינים עם דוגמניות בין לאומיות השוהות בדרך קבע בדובאי.

מי שמצטלמת לקמפיין היא לא אחרת מאשר הדוגמנית המובילה ביותר של סלובניה, מג'ה מלנר בעלת כמעט מיליון עוקבים באינסטגרם ושנחשבת לאחת הדוגמניות המובילות בדובאי. החיבור בין מלנר לאופטיקנה נוצר באמצעות מכר חדש של מלנר הוא הזמר עומר אדם, ששוהה בתקופה האחרונה בשל עסקיו בדובאי והוא שחיבר בין השניים, שכן אדם נחשב למקורב לאנשי אופטיקנה.

הקמפיין בכיכובה יעלה בחודש הקרוב בדיגיטל וברשתות החברתיות של אופטיקנה.

מג'ה מלנר. יחצ,
מג'ה מלנר/יחצ

סודהסטרים ממשיכה במסורת המפורסמים הבינלאומיים שמשתתפים בפרסומות החברה. אחרי סקרלט ג'והנסון, מסי, פריס הילטון, רוד סטיוארט ונבחרת 'משחקי הכס', הגיע תורו של אמן הראפ האייקוני סנופ דוג.

לקראת שבוע חג המולד וראש השנה האזרחית, המאתגר את המפרסמים הגדולים להמציא את עצמם בכל שנה מחדש, תוך שהם מגייסים את מיטב הכישרונות ליצור פרסומות שיהדהדו וישברו שיאים של צפייה, רגש והומור - בחרה סודהסטרים להעלות פרסומת תחת המסר: "Think small, it's the small things that are the most meaningful". הקמפיין החדש מעודד אנשים להתרכז בדברים הקטנים והמשמעותיים שבאמת חשובים בעת הזו וביניהם חסכון בפלסטיק למען כדור הארץ.

סודהסטרים זוכה לצמיחה דו ספרתית בעולם בחודשים האחרונים, בין היתר בשל הגברת השימוש הביתי בתקופת הקורונה, ורתמה את הכוכב המשפיע כדי להגיע עם המסר הסביבתי לעשרות מיליוני צרכנים בעולם.

את הקמפיין ביים המפיק והבמאי המוערך ג'ייק זומנסקי, שאחראי ללא מעט מפרקי 'סאטרדיי נייט לייב' ולסרטי הקומדיה 'מיק ודייב מחפשים דייט' עם זאק אפרון ו'החבילה'.

הקמפיין נותן קריצה הומוריסטית על משפחות בעולם בתקופת החגים, שצריכות בשל הקורונה להחליף תוכניות גדולות בדברים צנועים בבית, ובכך ליהנות מהדברים הקטנים אבל משמעותיים. בקמפיין, סודהסטרים נותנת דגש על המסר הסביבתי שלה כשלאגדת הראפ סנופ מצטרף חברו צב-הים שקורא לאנשים לעשות שינויים קטנים עבור כדור הארץ שלנו: לסגל חיים סביבתיים יותר בהפחתת פלסטיק חד פעמי.

לדברי קארין שיפטר-מאור, סמנכ"לית השיווק הגלובלית של סודהסטרים: "בסודהסטרים אנחנו תמיד מעודדים אנשים לעשות שינויים חיובים. השנה הלכנו על כל הקופה עם המסר הסביבתי שמתרכז בדברים הקטנים שחשובים באמת. שימוש בבקבוק רב פעמי של סודהסטרים, המחליף אלפי בקבוקי פלסטיק מזהמים, הוא בדיוק השינוי הקטן והאולטימטיבי שעושה את ההבדל הגדול. סנופ דוג הוא שותף מדהים להפצת המסר שלנו, בצורה קלילה וכיפית כמו שרק הוא יודע לעשות".

סנופ דוג: "הקמפיין מעודד אנשים למצות את תקופת החגים על הצד הטוב ביותר - אם זה לאפות עם המשפחה, לנתק עצמך מטלפונים או סתם לצפות ביחד בסרט על הספה. זה חשוב להעריך את זמן הביחד עם המשפחה. וכמובן, להשליך את זה גם על הסביבה, שינויים קטנים שגורמים לתוצאות גדולות".

סנופ דוג בקמפיין לסודה סטרים. יחצ,
סנופ דוג בקמפיין לסודהסטרים/יחצ

לכבוד לחגיגות הבלק פריידי, אתר הסחר וואלה שופס עולה בקמפיין רשת בכיכובם של אנסמבל ציפורלה, קבוצת התיאטרון המצליחה שחורכת את הבמות בארץ ובעולם. היקף ההשקעה בקמפיין מוערך בכ- 500 אלף שקלים.

אנסמבל ציפורלה יצרו, כתבו והלחינו שיר משוגע על יוני. השיר מבוסס על ביצוע של אחד השירים המושמעים ביותר בתקופה האחרונה "ג'וני". את הקמפיין ניהלו משרד הפרסום מנצ' במשותף יחד עם אנסמבל ציפורלה אשר גם היו אחראיים להפקה כולה.

יוסי כץ, סמנכ"ל השיווק של וואלה!שופס מציין כי "בבלאק פריידי המדיה מלאה במסרים מסחריים וכל מה שנשאר לצופה זה רק "מבצע בלאק פרייד" ואין בידול ונכסיות למותג כזה או אחר. זו הסיבה שהחלטנו השנה לצאת עם קמפיין שונה על מנת לתפוס את תשומת הלב של הצרכנים רגע לפני החלטת הקנייה באמצעים הדיגיטליים עם שיר מוכר, כיפי וקליט שלא יוצא מהראש ומבוסס על להיט שקל להזדהות איתו".

השנה במבצעי בלאק פריידי, וואלה!שופס, מתחייבת למחיר הזול ביותר למבצעים. אם ימצא מחיר זול יותר במקום אחר, הלקוח יקבל את ההפרש חזרה. בנוסף, תינתן גם אפשרות ל-36 תשלומים על כל מוצרי האתר, ללא ריבית, לכל חודש נובמבר. המבצע יימשך כשבועיים עד סוף חודש נובמבר.

המוצרים שהשנה מככבים הם בראש וראשונה מחשבים שנחטפים בכמויות רבות רבות בגלל הלימוד מרחוק וכמובן כל המוצרים ההקפיים אשר כוללים מצלמות, מקלדות, עכברים וריהוט משרדי שכולל שולחנות וכיסאות מחשב. בנוסף, מוצרי כושר בייתי לסוגיהם השונים הפכו ללהיט עקב סגירת מכוני הכושר. כמו כן מוצרי חשמל ביתיים בעיקר למטבח כמו מקפיאים ושקשורים להכנת אוכל, מיקסרים, בלנדרים, תנורים, אופי לחם, מכונות קפה ושייקרים. הגשם שהתחיל מביא איתו גם מבול של הזמנות למוצרי חימום לחורף בעיקר מייבשי כביסה ותנורים. מסורתית מבצעי בלאק פריידי הם בעיקר בעולם האלקטרוניקה סביב מסכי טלוויזיה, רמקולים, קונסולות משחק, אוזניות ועדיין מבצעי עומק בקטגוריה זו נשמרו גם השנה.

אנסמבל ציפורלה. יחצ,
אנסמבל ציפורלה/יחצ

חברות וטכנולוגיה

תאגיד DENSO, ספקית מערכות הרכב השניה בגודלה בעולם, בחרה בפלטפורמת Foretify של הסטארטאפ הישראלי פורטליקס כדי להגביר את הבטיחות של מוצריה, ועל מנת להפחית את עלויות הפיתוח ואת זמן היציאה לשוק ((Time to Market של פתרונות בתחום מערכות עזר מתקדמות לנהג ((ADAS ומערכות נהיגה אוטומטיות מתוצרתה.

פלטפורמת Foretify™ של פורטליקס מאפשרת הפחתה משמעותית בעלויות הנובעות מכשל באמצעות זיהוי של באגים, מקרי קיצון, ומשתנים שאינם ידועים, כבר בשלבים מוקדמים של תהליך הפיתוח. הפלטפורמה מצמצמת את היקף קריאות התיקון (recall), כמו גם את עלות הבדיקות, באמצעות פרודוקטיביות חסרת תקדים הודות לאוטומציה. כמו כן, היא מאפשרת לחסוך בזמן הפריסה של מערכות ADAS ופונקציות נהיגה אוטומטיות באמצעות שיטת הוריפיקציה המוכחת של פורטליקס, (שיטת(Coverage Driven.

פורטליקס השיקה לאחרונה פתרון עבור מערכות עזר מתקדמות לנהג ופונקציות נהיגה בכביש מהיר (ADAS (& Highway solution, המספק ספריית תרחישים חדשנית ומקיפה, חבילת בדיקות ותכנית וריפיקציה, המסייעות להטמעה בטוחה של פונקציות נהיגה אוטומטיות עכשוויות ומהדור הבא.
המחויבות של דנסו לבטיחות ואיכות היוו שיקולים מרכזיים ביצירת שיתוף הפעולה בין החברות. "דנסו רואה באיכות ובבטיחות של מוצריה בתחום ה - ADAS והרכב האוטונומי את החשיבות הגדולה ביותר", אמר טאסוקו האיאקאווה (Tasuku Hayakawa), מנהל DENSO AUTOMOTIVE גרמניה. "בעקבות פיילוט מוצלח מוקדם יותר השנה, דנסו גרמניה החליטה לשתף פעולה עם פורטליקס ולהשתמש בפלטפורמת Foretify™ במספר פתרונות ADAS של דנסו. אנו רואים בפלטפורמת הבדיקות החכמה של פורטליקס פוטנציאל שיאפשר לדנסו להבטיח לשמור על בטיחות תוך כדי המעבר שאנו עושים ממערכות ADAS לפתרונות נהיגה מתקדמים".

"זו זכות וכבוד לעבוד עם תאגיד דנסו, המוביל במערכות נהיגה מתקדמות. אנו חולקים חזון משותף על החשיבות של בטיחות ואיכות ללא פשרות. אנו מצפים לעבודה המשותפת יחד, כדי לשלב בין העוצמה והניסיון של דנסו לטכנולוגיית coverage driven verification של פורטליקס", אמר זיו בנימיני, מנכ"ל ומייסד שותף ב-Foretellix.

זיו בנימיני. יחצ,
זיו בנימיני/יחצ

AppsFlyer הישראלית נבחרה במדד 25 חברות הענן הטובות ביותר לעבוד בהן על פי הדירוג של גלאסדור. החברה, שפיתחה יכולות ניתוח ומדידת קמפיינים דיגיטליים, נבחרה במקום ה-12 בין 25 חברות הענן הפרטיות שהכי טוב לעבוד בהן בעולם, לפי דירוג העובדים באתר Glassdorr. זאת לצד חברות גלובליות נוספות כמו Asana, Gitlab, MindTickle ו- Couchbase. הדירוג שמפורסם פעם בשנה התמקד השנה בשיא תקופת המגפה ושם זרקור על חברות שהתמודדו עם אתגרי הקורונה בצורה יוצאת מן הכלל.

"כדי לעשות את המקסימום בשביל הלקוחות שלנו, אנחנו חייבים להתחיל מלעשות את המקסימום בשביל העובדים שלנו, וליצור תרבות ארגונית שתגרום להם לחוש גאים בכך שהם חלק מ-AppsFlyer. אלו העקרונות המובילים אותנו." אומרת ליסה זייצ'יק, Chief People Officer של החברה. "עוד לפני הסגרים בעולם ביקשנו מהעובדים שלנו לעבוד מהבית כדי לשמור עליהם ועל בני משפחותיהם. למרות התקופה המאופיינת באי -וודאות, לא שלחנו אף עובד או עובדת הביתה, ולא צימצמנו משכורות. גם עבור אנשים בתפקידים שעומס העבודה בהם צומצם בתקופת המגפה, כמו נסיעות, אדמיניסטרציה או אירועים, מצאנו דרכים לשלב אותם במחלקות אחרות. באופן שאולי יפתיע מי שאינו חלק מהחברה, חווינו עליה בתפוקה שלנו, והשקנו בתקופה זו יותר מוצרים מאי פעם. אבל לכל אורך הדרך מטרתנו העיקרית היא דאגה לרווחת העובדים. לשם כך וידאנו שאנו נמצאים בקשר ישיר עם אנשי החברה, בכדי להבין את הצרכים שלהם ולוודא שאנו מעניקים להם את כל הכלים שהם זקוקים להם." זייצ'יק מוסיפה, "בין השאר, אימצנו פלטפורמות טכנולוגיות שונות לתמיכה מוגברת מרחוק, דאגנו לסביבת עבודה מכובדת ונוחה גם מהבית, וכעת אנו עוסקים הרבה בשאלת עולם העבודה ביום שאחרי הקורונה. ברור שנאפשר גמישות לעובדים שלנו גם לאחר הקורונה, במודל מעורב של עבודה מהבית ומהמשרד, ואין לי ספק שנראה עוד שינויים רבים ומרגשים בתחום הזה בעקבות כל מה שלמדנו מהתקופה המאתגרת הזו" אומרת זייצ'יק.

AppsFlyer היא חברה ישראלית שהוקמה בשנת 2011 על ידי אורן קניאל ורשף מן שפיתחה יכולות ניתוח ומדידת קמפיינים דיגיטליים, המאפשרת לאנשי השיווק להגדיל את היקף העסקים שלהם, ולהשתמש ביכולות מדידה וחיזוי מתקדמות. החברה משרתת למעלה מ- 12,000 לקוחות ומשתפת פעולה עם למעלה מ-7,000 שותפים טכנולוגיים וכ-1000 עובדים, ובהם 600 בישראל..

ליסה זייצ'יק. יחצ,
ליסה זייצ'יק/יחצ

שר המדע והטכנולוגיה, יזהר שי, ביקר השבוע (ג') בפארק ההייטק בר לב שבגליל ובמרכזים טכנולוגיים וחינוכיים נוספים לטובת קידום מיזמים עסקיים בתחומי המדע והטכנולוגיה בצפון. הביקור התקיים בהובלת ראש המועצה האזורית מטה אשר, משה דוידוביץ, מנכ"לית 'אשכול רשויות גליל מערבי' יעל רון בן משה ומנכ"ל פארק תעשיות בר לב אבי טילר.

במסגרת ביקורו, קיבל השר סקירה מקיפה מבכירי הנהלת הפארק, המנכ"ל רם לוינסון והיו"ר יעל יגרמן-לביא אודות הפעילות הענפה המתקיימת בו, זאת לצד הרחבת הבנייה של מבני המשרדים והתשתיות לאור ההצלחה הרבה והביקוש הגדול של חברות הייטק מהמרכז וכן מיזמים וסטארטאפים מאזור הצפון לבסס פעילותם בפארק.

יו"ר הפארק, יעל יגרמן-לביא ציינה: פארק הייטק בר לב מהווה מקום מפגש בין טאלנטים מובילים ומנוסים הגרים בצפון לבין חברות הייטק וסטארטאפים טכנולוגיים מהמרכז. הפארק מייצר את כל התנאים הנדרשים להרחבת הטאלנט עבור החברות בגמישות מלאה, ללא התחייבות ארוכת טווח, ללא השקעה, עם ליווי מקצועי צמוד תוך הנאה מתמריצים והטבות של אזור עדיפות א'. בפארק צומחת קהילה משמעותית שמונה מאות מהנדסים ומייצרת אקוסיסטם בדרך להגשמת החזון שיביא 5,000 מקומות תעסוקה בתחום ההיטק לגליל המערבי".

בנוסף, נפגש השר עם יזמים וטאלנטים מחברות הסטארטאפ וההייטק לפאנל עשיר, בו הוצגו לו טכנולוגיות חדשניות מהמובילות בתעשייה הגלובלית כיום וממגוון תחומים כמו חקלאות חכמה, בינה מלאכותית, רפואה, תעופה, אנרגיה מתחדשת, תחבורה חכמה ועוד.

בפאנל הציגו חברות כמו Adva Biotechnology הנמצאת כעת בגיוס משקיעים ומייצרת תאים מותאמים אישית לטיפול במחלת הסרטן, חברת Moovex המתמחה בתחבורה חכמה והציגה יכולות אופטימיזציה מתקדמות לנתיבים ומסלולי תחבורה, חברת AGWA FARM המפתחת טכנולוגיה הידרופונית המאפשרת לגדל ירקות בבית, חברת Terralog היוצרת פתרונות וחיישנים לזיהוי מוקשים בעזרת רחפנים ו Kaleidoo -המובילים את תחום הבינה המלאכותית ובימים אלה מרחיבה את פעילותה בפארק.

סמנכ"לית השיווק ופיתוח עסקי, מירב מצגר -משה הוסיפה: בפארק התבססה קהילה מקצועית של סטארטאפים וחברות הייטק ונבנה אקוסיסטם טכנולוגי וחדשני בצפון. בפארק ההייטק מתקיימות פעילויות קהילה שוטפות בתחום המקצועי ובתחומי ה - Wellness המסייעות לקידום העסקי של החברות ולקידום המקצועי והרווחתי של העובדים. פעילויות הקהילה נעשות תוך תמיכה ביזמים ובעסקים המקומיים בגליל במטרה לסייע להם בייחוד בימים מאתגרים אלו.

רם לוינסון, יזהר שי, יעל גרמן לביא, מירב מצגר משה. יחצ,
רם לוינסון, יזהר שי, יעל יגרמן לביא, מירב מצגר משה/יחצ

חברת יוחננוף, המפעילה רשת מרכולים ברחבי הארץ, התקשרה בהסכם שכירות במטרה להפעיל חנות מכר חדשה במרכז מסחרי, הנמצא בשלבי בנייה, הכולל פרויקט מגורים בעיר אשקלון. שטח החנות יעמוד על כ-2,540 מ"ר ברוטו. הסכם השכירות הינו לכ-10 שנים כאשר לחברה עומדת אופציה להאריכו בשתי תקופות נוספות של כ-5 שנים, ובסך הכול כ-20 שנה.

על פי תנאי ההסכם, ועם השלמת הבנייה, המושכר צפוי להימסר לידי החברה עד סוף הרבעון השני לשנת 2022 שלאחריה תבצע החברה עבודות התאמה ושיפוץ בהתאם לסטנדרטים המקובלים בה. החברה אומדת כאומדן ראשוני את עלויות השיפוץ וההתאמה בחנות החדשה בכ-12 מיליון שקל.

לפני כשבוע פתחה החברה את סניף מבקיעים הסמוך לאשקלון, הסניף ה-28 של החברה. סניף אשקלון החדש מצטרף ל-7 סניפים נוספים שצפויים להיפתח בשנת 2021 בערים ראשון לציון, באר שבע, תל אביב, עפולה, חדרה, טבריה וקריית שמונה ול-2 סניפים נוספים על קרקעות בבעלותה שמקימה החברה במישור אדומים וביבנה. כך שבסוף שנת 2022 צפוי מספר סניפי החברה לעמוד על כ-38.

סניף יוחננוף באשקלון - הדמיה. יחצ,
הדמיית הסניף החדש של יוחננוף/יחצ

חברת EV-Edge, מקבוצת יוניון, כבר חתמה על הסכמים להקמת עשרות עמדות טעינה מסוגים שונים, מהירות ואיטיות, במגוון בתי מלון בפריסה ארצית. כך, ברשת מלונות ישרוטל, כבר הקימה החברה עמדות טעינה חשמליות במלונות רויאל ביץ' אילת ישרוטל רויאל גארדן, ישרוטל אגמים, בראשית וישרוטל ים המלח וצפויה להקים עמדות טעינה גם במלון מצפה הימים המחודש. במסגרת ההסכם עם החברה, יוקמו עמדות טעינה חשמליות בכל מלונות הרשת בישראל, סה"כ 20 מלונות.

בנוסף, הקימה החברה 2 עמדות טעינה כפולות במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בת"א; עמדה כפולה במלון קדם בטירת הכרמל; עמדה כפולה במלון ניר עציון ועמדה כפולה במלון השרון בהרצליה. החברה מצויה בימים אלה במו"מ מתקדם עם רשתות נוספות להקמה של עוד עשרות עמדות ברחבי הארץ.

בחודשים האחרונים, הרחיבה EV-Edge את פעילותה באופן משמעותי ובתקופת פעילותה הקצרה יחסית, הפכה לרשת הטעינה הגדולה בישראל, לאחר שהתקשרה בעשרות הסכמים עם רשתות וגופים עסקיים מובילים בישראל, להקמת עמדות טעינה בפריסה ארצית. בימים אלה מבצעת החברה התקנת עמדות על בסיס יום יומי בכל סוגי הסקטורים: עמדות ציבוריות, עמדות במתחמי עסקים, קניות ומלונאות וכן עמדות עבור בתים פרטיים.

רונן יבלון. יחצ,
רונן יבלון, מנכ"ל EV-EDGE/יחצ

קבוצת ההפקה הישראלית b.y, משיקה את מתחם ההופעות הווירטואלי הראשון מסוגו. המתחם ישמש להפקת וקיום אירועי חברה וכנסים לחברות מובילות במשק. נבנה בהשקעה של כחצי מיליון ש"ח.
המתחם שממוקם באזור התעשייה בפתח תקווה הוקם לפני כחודש ומשמש חברות ענק בשידור של אירועים שאינם יכולים להתקיים יותר לאור הריחוק החברתי בצל הקורונה. מייסדי המתחם שמונה 160 מטר מרובע, שמו דגש על טכנולוגיה משוכללת והתקינו בין היתר מסכי led עם רזולוציה גבוהה, מערכת שידור המאפשרת שידור למספר פלטפורמות בו זמנית, ומערכת סאונד ותאורה מתקדמת שהשימוש בה מתקיים בד"כ במהלך הופעות חיות, על מנת להבטיח את איכות השידור הגבוהה ביותר. בין האירועים שהתקיימו עד כה ושודרו- הופעה של חנן בן ארי, הרצאה של פרופסור דן אריאלי, ערב שבמסגרתו הופיעו ליאור סושרד ונצ'י נצ', הופעה של הווקה פיפל, כנס רוקחים, אסקייפ רום וירטואלי, כנס מעסיקים עם בכירי המשק ועוד. השימוש בכנסים וירטואליים מאפשרים לחברות רבות, מארגני אירועים, דוברים, מרצים, נואמים, משתתפים ונותני חסות ליצור אינטראקציה מרחוק באמצעות סרגל כלים דיגיטלי רחב.

זוהר רבינוביץ', סמנכ"ל תוכן בחברת by, מסר: "משבר הקורונה דרש מאתנו לחשוב מחוץ לקופסא ולהתאים את עולם האירועים לתקופה הנוכחית על ידי שימוש בטכנולוגיה מתקדמת. האתגר המרכזי שהתמודדנו מולו היה לתת לצופה את התחושה שלמרות שהוא לבד בביתו הוא עדיין חלק משמעותי מהתוכן שהוא צופה בו. מסיבה זו, השקענו באמצעים טכנולוגיים כדי לשלב בצפייה גם את החוויה האינטראקטיבית.

קבוצת ההפקה BY. יחצ,
BY הפקות/יחצ

ליאוניד יואל קופצוב, (38) תושב חולון, מאבטח בחברת צוות 3, קיבל תעודת הוקרה על הנחישות ומהירות התגובה בה פעל כאשר הציל את מבנה הדיור המוגן משען בחולון משיטפון בשל תקלה בספרינקלרים.

האירוע קרה לפני כחודש, כאשר בשעת לילה הופעלה האזעקה המתריעה על שריפה. לאוניד, שהיה באותה עת במשמרת, ניגש מיד לבדוק את פשר האזעקה ומיד זיהה כי מדובר בספרינקלרים שפעלו והחלו לגרום להצפה בבניין.

"באותם רגעים, לאוניד ידע לתפעל את האירוע בצור המקצועית, דיווח לגורמים הרלוונטיים והצליח עד להגעתם לשטח למזער את התקדמות המים. למעשה לאוניד הציל את המבנה משיטפון גדול ומנע סכנת חיים", אמר מיכאל עבו, מנהל פרויקטים בצוות 3. אל המקום הגיע קב"ט וצוות האחזקה וטיפלו באירוע. ככל הנראה, המים החלו לזרום בשל תקלה מכאנית שנגרמה לספרינקלרים.

לפני כשבוע התקיים טקס צנוע ב"משען" בחולון בו העניקו מיכאל עבו וקב"ט משען שלומי מושייב תעודת הוקרה ללאוניד מאת צוות 3 בעבור פעולתו ותגובתו המהירה באירוע.

הוקרה למאבטח צוות 3. יחצ,
כל הכבוד. ליאוניד יואל קופצוב מקבל תעודת הוקרה/יחצ

ועד עובדי כלל ביטוח בשיתוף הנהלת החברה החלו במהלך יזום של חיסוני שפעת לעובדי החברה המעוניינים בכך. החיסונים שיינתנו בתקופה הקרובה ללא עלות יבוצעו במטה ברמת החיל ובעוד מוקדים של החברה ברחבי הארץ.

רוני רז, יו"ר ועד עובדי כלל ביטוח אומר כי "הדאגה לבריאות העובדים היא לא סיסמה, אלא מציאות יום יומית שיצרנו בחברה. לאחר מאמצים מורכבים, הצלחנו לרכוש כמות מוגבלת של חיסונים ואנחנו שמחים להציע אותה לעובדים כדי שיוכלו לעבור את עונת החורף בצורה בטוחה ומוגנת".

רוני רז יו"ר ועד עובדי כלל ביטוח. יחצ,
רוני רז/יחצ

איגוד השיווק הישראלי קיים הבוקר את כנס החדשנות השנתי שהתקיים השנה באופן וירטואלי, בסימן חדשנות בעידן של אי ודאות. הכנס עסק במספר נושאים, ביניהם: אספקטים שונים של חדשנות בניהול, בקשר בין חדשנות וטכנולוגיה בעולם העסקים ובמהלכים חדשניים ומעוררי צמיחה גם בימים של מגיפה עולמית.

בכנס השתתפו דוברים מהשורה הראשונה של הניהול, החדשנות והיזמות בישראל: מנכ"ל קבוצת פרטנר- איציק בנבנישיתי, מנכ"ל נספרסו- משה מרי, המשנה למנכל האיגוד - סיגלית הורן גלפרין, מייסד G Team- ערן גפן, מנכ"ל וולט היוצא- אמרי גלאי, מנהל אזורי מזרח תיכון, אפריקה ורוסיה בחברת אאוטבריין- לירון אברהם, סמנכ"ל שיווק בחברת Fiverr- גלי ארנון, מנהל פעילות עסקית בשווקים צומחים בחברת סודה סטרים- מתי יהב, ראש מערך תקשורת בסופר פארם- גלי ברגר וסמנכ"ל שיווק בינלאומי ומייסדת משותפת בקהילת G-CMO סופי מלניק אמיתי.

מנכ"ל איגוד השיווק, תלמה בירו פתחה את כנס השיווק וציינה בדבריה: "חדשנות היא מילה שמגלמת בתוכה חלומות, ומאוויים, צמיחה, ושפע. חדשנות היא לא רק חלום עסקי שמבטיח צמיחה ומצוינות, השאיפה לחדשנות היא גם חלום לאומי, חובק עולם וארצות. ההיסטוריה מלמדת שעסקים שהבינו את ההזדמנויות שיש במשברים כאלה והשקיעו בחדשנות - נהנו מצמיחה ומביצועים מעולים אחרי שהמשבר חלף. להערכתנו - האתגר המיידי של מנהלים חפצי צמיחה הוא להניע את הצוותים שלהם, לתת ערך ללקוחות, ולעשות זאת תוך מיקוד, מהירות, זריזות וגמישות מחשבתית. זה הזמן להתגלות כמובילי חדשנות בעת משבר ולקדם הזדמנויות לצמיחה. איגוד השיווק הישראלי שם לו למטרה להוביל את נושא החדשנות השיווקית במשק וועדת החדשנות שלו בוחרת מדי רבעון את ההשקות המנצחות והחדשניות של הרבעון".

המשנה למנכל האיגוד - סיגלית הורן גלפרין ציינה: "אנשי השיווק צריכים לקחת בחשבון את הרגלי הצריכה החדשים, את גלי הסגר, את המצב הכלכלי, החשש לבריאות, ואת חוסר הוודאות בבואם לבנות תוכניות עבודה ל 2021. עליהם לקחת בחשבון את הרגלי הצריכה החדשים, את גלי הסגר, את המצב הכלכלי, את החשש לבריאות ואת חוסר הוודאות בו אנחנו שרויים. לצד כל אלה, על אנשי השיווק למצוא את הדרך לנהל את "רכבת ההרים" שהמציאות מכתיבה לבין הצורך של החברות לצמוח".

מיד לאחר מכן, הציג מנכ"ל קבוצת פרנטר, איציק בנבנישיתי את תחום החדשנות בעולם הטלוויזיה, Innovative. בנבנישיתי סקר שינויים בטלוויזיה הרב ערוצית בעולם, ביניהם: צפיית בתכנים בדור חמישי, שינויים בצריכת התוכן והשפעת הקורונה על הרגלי הצפייה.

מנכ"ל נספרסו, משה מרי הציג את אסטרטגיית Heart Strategy ואת החדשנות המלווה את נספרסו בכל תהליך ניהולי ובפאנל בהנחייתו של ערן גפן ובהשתתפותם של מנכ"ל וולט היוצא- אמרי גלאי, מנהל אזורי מזרח תיכון, אפריקה ורוסיה בחברת אאוטבריין- לירון אברהם, סמנכ"ל שיווק בחברת Fiverr- גלי ארנון, מנהל פעילות עסקית בשווקים צומחים בחברת סודה סטרים- מתי יהב, עסקו בנושא- כיצד ממשיכים לייצר צמיחה בעולם של אי וודאות ואיך לנהל את רכבת ההרים בין המציאות לבין הצורך לצמוח.

ראש מערך התקשורת בסופר פארם, גלי ברגר דיברה על סטיגמטין - המהלך השיווקי של סופרפארם בסטיגמות הכרוכות במחלות נפש, וחתמה את הכנס סופי מלניק אמיתי, בסיפורה האישי על הפיכתה לאקטיביסטית של שינוי בעמותת חלאסרטן לאחר שחלתה בסרטן המעי הגס והחלימה ממנו.

איציק בנבנישתי ותלמה בירו. יחצ,
איציק בנבנישתי ותלמה בירו/יחצ

מוסדות

מדי שנה, האוניברסיטה הפתוחה מקיימת ברחבת הדשא בקמפוס רעננה, חמישה טקסי הענקת תארים חגיגיים לבוגרי תואר ראשון, מוסמכי תואר שני, תעודות הוראה ולימודי תעודה. לנוכח משבר נגיף הקורונה שפוקד את ישראל בשנה האחרונה החליטה האוניברסיטה הפתוחה לקיים אתמול, יום שלישי 17.11.2020, טקס בוגרים ובוגרות מקוון- ביניהם אלופת ישראל בחתירה לשעבר, יסמין פיינגולד.
יסמין פיינגולד, לשעבר אלופת ישראל בחתירה, השתתפה אתמול בטקס, וקיבלה את התואר הראשון שלה במתמטיקה מטעם האוניברסיטה הפתוחה.

בשנת 2009 בזמן אימון חתירה בירקון התהפכה יסמין עם סירתה, היא שהתה דקות ארוכות מתחת למים ופונתה במצב קשה לבית החולים. כשהתעוררה סבלה מאובדן זיכרון לטווח קצר. לאחר תקופת שיקום חזרה יסמין לעסוק בחתירה וזכתה בתארים, כשלימודיה לתואר במתמטיקה באוניברסיטה הפתוחים היו חלק משמעותי בתהליך השיקום.

לאורך שנות הלימודים, יסמין לא ויתרה, למרות הקשיים ונלחמה כדי לסיים את התואר במתמטיקה. באוניברסיטה מצאו את הדרך מצד אחד לבוא לקראתה, להיות גמישים ולסייע בכל מה שצריך ומצד שני, לא ויתרו ליסמין בשום שלב מבחינה אקדמית- היא נבחנה והגישה עבודות כמו כולם, עד אתמול שזכתה סוף סוף לקבל את התואר.האוניברסיטה הפתוחה מברכת את יסמין פיינגולד על סיום התואר, ובטוחה שצפויים לה הישגים רבים נוספים.

הטקס נפתח בברכות של פרופ' מימי אייזנשטדט, נשיאת האוניברסיטה, וגב' דורית בייניש, נגידת האוניברסיטה לשעבר נשיאת בית המשפט העליון. במהלך הטקס הוקרנו 5 סרטונים של בוגרים מעוררי השראה. את הטקס הנחתה הגב' מיכל צנטר, דיקנית הסטודנטים. בתום הטקס הוקרן קליפ מרגש שהופק עם חברת קולולם - שבוגרי ועובדי האוניברסיטה צילמו את עצמם, בביתם, שרים את מילות השיר one day של הזמר היהודי-אמריקני מתיסיהו בשפות עברית ערבית ואנגלית.

יסמין פינגולד. יחצ,
יסמין פיינגולד/יחצ

מותגים ומכירות

בבלאק פריידי הקרוב, וואלה!שופס, אתר הסחר הגדול בישראל, מתחייב למחיר הזול ביותר למבצעים. אם יימצא מחיר זול יותר במקום אחר, הלקוח יקבל את ההפרש חזרה. בנוסף, תינתן גם אפשרות ל-36 תשלומים על כל מוצרי האתר, ללא ריבית, לכל חודש נובמבר. המבצע יתחיל כבר ב- 18.11 ויימשך כשבועיים.

בנוסף, חנות וואלה!שופס שנפתחת באילת במקביל להפיכתה ל"אי ירוק" מאפשרת לעשות הזמנה מראש באתר מכל מקום עוד טרום ההגעה במחירים שמוצגים כבר מראש ללא מע"מ, עם איסוף עצמי בסניף, בקביעה של תאריך ושעה לנוחות הרוכשים וללא המתנה בתור. דבר זה מייתר שעות של המתנה בפתח החנות כפי שנצפה לאחרונה כיוון שהחוק כרגע עומד על 4 לקוחות בו זמנית בחנות ללא קשר לגודלה.

רון שולוייס מנכ"ל וואלה!שופס מציין כי "מוצרים עם ערך עסקה גבוה, כמו טלוויזיות, סמארטפונים או מחשבים ניידים למשל, יכולים להגיע בבלאק פריידי להנחות של מאות שקלים באתר. ההיערכות המוקדמת שלנו השנה ותגבור המלאים אפשרו לוואלה!שופס גם בשנה הזו להמשיך ולהציע מבצעים בחודש הקניות על סמך הערכה מוקדמת (שהתבררה כנכונה) כי יהיו צפויים עיכובים במשלוחים וסחורות. המוצרים שהשנה יככבו הם בראש וראשונה מחשבים שנחטפים בכמויות רבות בגלל הלימוד מרחוק וכמובן כל המוצרים ההקפיים אשר כוללים מצלמות, מקלדות, עכברים וריהוט משרדי שכולל שולחנות וכיסאות מחשב. בנוסף, מוצרי כושר בייתי לסוגיהם השונים הפכו ללהיט עקב סגירת מכוני הכושר. כמו כן מוצרי חשמל ביתיים בעיקר למטבח כמו מקפיאים ושקשורים להכנת אוכל, מיקסרים, בלנדרים, תנורים, אופי לחם, מכונות קפה ושייקרים. הגשם שהתחיל מביא איתו גם מבול של הזמנות למוצרי חימום לחורף בעיקר מייבשי כביסה ותנורים. מסורתית מבצעי בלאק פריידי הם בעיקר בעולם האלקטרוניקה סביב מסכי טלוויזיה, רמקולים, קונסולות משחק, אוזניות ועדיין מבצעי עומק בקטגוריה זו נשמרו גם השנה".

ללקוחות מזרחי טפחות מבצע נוסף שמעניק 50 שקל הנחה כולל כפל מבצעים וכולל את כל ההנחות של בלאק פריידי, לרוכשים מוצר מעל 100 שקל.

בלאק פריידיי וואלה שופס. יחצ,
בלאק פריידיי בוואלה שופס/יחצ

מותג המסטיקים Orbit, המוביל את קטגורית המסטיקים בישראל ושירות המוסיקה הדיגיטלי הפופולארי בעולם Spotify, משיק שיתוף פעולה מרענן במיוחד, שיעניק חוויה משופרת ומהנאה יותר לכל מי שנמצא בדרך, בין אם בנסיעה ברכב, הליכה או רכיבה ומאפשר לשלב לעיסת מסטיק מרענן והאזנה למוסיקה בבחירה אישית.

במסגרת הפעילות כל מי שירכוש אחד ממוצרי Orbit מוזמן להיכנס לאתר הייעודי https://orbit-go.co.il/ לענות של שאלת טריוויה בזמן הקצר ביותר, לקבל אפשרות לזכות במנוי Spotify Premium ולהמשיך לבחירת השירים האהובים עליו במיוחד, שיצטרפו לרשימת ההשמעה האישית, אותה ניתן אפילו לשתף עם חברים להנאה משותפת.

יניב חילו מנהל המותג Orbit : "בתקופה בה אנו מתחילים לחזור לשגרה לאט ובזהירות, אנו מציעים לשפר את חוויית הנסיעה והליכה אחרי תקופה ארוכה שבה נאלצנו להיות בסגר והגבלות. זו הסיבה שהחלטנו לייצר חווית "360" לצרכנים, תוך שמירה על המסר העיקרי כי לעיסת מסטיק Orbit גורמת לתחושת רעננות ובשילוב מוסיקה בבחירה אישית, משפרת את חוויית הדרך".

המסטיקים של Orbit נמכרים ברשתות השיווק המובילות בקופסאות ובחפיסות במחיר מומלץ לצרכן של החל מ-2.5 עד 15.90 שקל.

חברת MARS ישראל היא חלק מתאגיד הממתקים הבינלאומי MARS שנוסד לפני למעלה מ-100 שנים ומייצר ממתקים מוכרים ואהובים ביניהם: ORBIT M&M, Snickers, Skittels, , Twix מותג BE KIND ועוד רבים וטובים (וטעימים), לצד מוצרי מזון נוספים ומזון לחיות מחמד. לתאגיד הבינלאומי מחזור מכירות של 35 מיליארד דולרים בשנה וכ-125 אלף עובדים ב-82 מדינות. בישראל מועסקים כשישים עובדים במטה החברה ברעננה.

Spotify (ספוטיפיי) הינו שירות הסטרימינג (הזרמת מוסיקה והסכתים באינטרנט) הפופולארי והגדול ביותר בעולם המאפשר למשתשמשים בו להנות משירותים במסלולים שונים, חינם או בתשלום, בהתאם לצרכיהם. החברה נוסדה בשנת 2006 בשטוקהולם, שבדיה, וכיום משתמשים בה מדי חודש בממוצע מעל 240 מיליון איש.

מוצרי אורביט. יחצ,
מסטיק אורביט/יחצ

מבין שלל המוצרים החשמליים שיש בבית, זה שיעבוד שעות נוספות בעונת החורף שנפתחה ממש בימים אלו, הוא מייבש הכביסה. בתיאום מושלם, משיקה מיניליין יבואנית מוצרי החשמל המובילה והגדולה בישראל, את סדרת מייבשי הכביסה של המותג השוודי Electrolux עם טכנולוגיית ה-Heat Pump : משאבת חום במקום גוף חימום קלאסי בטמפרטורות נמוכות יותר, בהשוואה למייבשי כביסה רגילים. בזכות הטכנולוגיה המתקדמת מתקבלת יעילות אנרגטית חסרת תקדים של עד 60% פחות צריכת אנרגיה בהשוואה למייבשי כביסה רגילים, רק בטכנולוגיה מתקדמת זו הדירוג האנרגטי הוא A ותוצאות הייבוש מושלמות.

בסדרת המייבשים החדשה אפשר למצוא תוכניות אוטומטיות המתאימות למגוון סוגי בדים ואריגים, ביניהן אפילו תוכנית לייבוש פריטי צמר, משי , בגדי ספורט, ג'ינס ועוד. המייבשים בעלי תוף משי מתקדם המנטרל כל מתיחה של הבד ומשפר את ביצועי הייבוש. הייבוש מתבצע בסיוע של חיישנים ייחודיים המזהים את רמת הלחות בבד הספציפי בכל סוג של בגד בהתאם לעומס הכביסה, ומתאימים את עצמם לצרכים המשתנים.

הדגמים בסדרת ה- Heat Pump זכו בתעודות Woolmark Blue לתוכניות ייבוש, הסמכה הניתנת על ידי ארגון בינלאומי הבודק בין השאר אלו מכשירי ייבוש/כביסה יכולים לטפל בצמר ומשי ללא חשש לנזק לבדים ואריגים עדינים.

אליה אומנסקי מנהל מוצר בקבוצת מיניליין מציין כי "אנו רואים עלייה ברכישת מייבשי כביסה עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר משאבת חום, הלקוחות היום מודעים ליתרונות כגון חסכון ענק באנרגיה והכי חשוב שמירה על הבגדים לעומת המייבשים הקלאסיים. כיום, בזכות החידושים של השנים האחרונות ובזכות טכנולוגיית הייבוש המהפכנית שעובדת בטמפרטורה נמוכה יותר וכך שומרת כל הבגדים וגם חוסכת מאות שקלים בחשבון החשמל, המייבש בעל חיישנים המזהים שהבגדים התייבשו ועוצרים אוטומטית את הייבוש ומונעים יבוש יתר. אנו עדים לביקוש הולך וגובר למייבשי הכביסה גם בקרב צעירים רווקים ובוודאי בקרב משפחות לילדים".

מייבש כביסה אלקטרולוקס. יחצ,
מייבש הכביסה של אלקטרולוקס/יחצ

מותג הדרמו-קוסמטיקה וישי מרחיב את סדרת הטיפוח מינרל 89 ומשיק קרם עיניים המכיל קפאין טהור, חומצה היאלורונית ממקור נטורלי ו- 89% מים טרמליים ממעיינות וישי, המסייעים בחיזוק והרגעת העור.

מעבדות וישי הצליחו למצות את כוחם של המים הטרמליים בריכוז של 89% ושילבו אותם עם קפאין טהור וחומצה היאלורונית ממקור נטורלי. קרם העיניים מתאים במיוחד לעור העדין סביב העיניים, מסייע בהפחתת מראה שקיות סביב העיניים והחלקת מראה הקמטוטים. המוצר מכיל רשימת מרכיבים קצרה וממוקדת, ללא בישום וללא אלכוהול. בנוסף, המוצר היפואלרגני ונבדק גם בישראל תחת פיקוח דרמטולוגי על עור רגיש גם בישראל. מתאים לכל סוגי העור ולמגוון רחב של גילאים.

פורמולה ייחודית בעלת רשימת מרכיבים קצרה בשילוב 89% מים טרמליים ממעיינות וישי: המים הטרמליים, רכיב הליבה הפעיל בכל מוצרי וישי, עשירים ב-15 מינרלים טבעיים המחזקים את שכבת ההגנה של העור מפני מפגעים חיצוניים. הכוח שלהם? מקורם במעיינות הסמוכים להרי הוולקנו בצרפת, למים הטרמליים האלה תכולת מינרלים מאוזנת, עשירה וייחודית. מעבדות וישי, המגובות על ידי מומחיות מעמיקה בכל הקשור להשפעות של גורמים תוקפניים חיצוניים, יצרו מוצר טיפוח ייעודי לאזור העדין של העיניים המסייע בחיזוק שכבת ההגנה של העור ועמידותו כנגד מפגעים חיצוניים, יום אחרי יום.

מחיר לצרכן: 109 שקל, תכולה: 15 מ"ל

וישי קרם עיניים. יחצ,
קרם העיניים של וישי/יחצ

שחקני מכבי ת"א נחתו ביום שלישי במלון nyx מדריד לקראת משחקם אמש מול ריאל מדריד. שי רז, מנכ"ל מלונות לאונרדו ו-nyx אזור ספרד ואוהד הקבוצה מגיל 6, התרגש ודאג לקבלת פנים מחממת במיוחד, כשהלביש את הפסלים בלובי במדי מכבי תל אביב והקרין על המסכים את הקהל של הקבוצה, מריע להם.

שחקני מכבי תל אביב בכדורסל במלון NYX במדריד. יחצ,
רגע לפני הצ'ק אין. שחקני מכבי תל אביב בלובי של מלון NYX/יחצ

מותג העוף הטבעי 'משק ארצי' מציג את העוף צמחוני - מותג העוף היחיד בישראל המציע לצרכנים עוף הניזון מתזונה צמחונית בלבד, ללא אנטיביוטיקה והורמונים. עם המדבקה הכתומה .

חן רזיאל מנכ"ל 'משק ארצי' : "אנו קוראים לציבור בישראל, שבה צריכת העוף היא מהגבוהות בעולם, להתעורר!! חשוב שתדעו מה יש בעוף שלכם , איך גדל וממה ניזון ובאופן ישיר משפיע עלינו ועל ילדינו. כשמגדלים עוף כמו בטבע, הניזון בתזונה צמחונית בלבד, ללא אנטיביוטיקה והורמונים - מקבלים את העוף האיכותי והבריא ביותר ".

"בשולחן המשפחה הישראלית, העוף הוא מוצר הנצרך כמעט בכל בית בישראל. מותג 'משק ארצי' הינו היחיד בישראל המגדל עופות צמחונים, הניזונים בתזונה צמחית בלבד! והיא זו שמשנה את איכות העוף ומשם אל הצלחת של הצרכן . הנושא חייב לעלות על סדר היום בעידן שבו אנו מבינים כי הבריאות שלנו חשובה מכל וחלק עיקרי ממנה תלוי במזון שאנו צורכים", מוסיף רזיאל.

עופות 'משק ארצי':

  • העופות ניזונים בדיוק כמו בטבע - תזונה צמחונית בלבד
  • העופות גדלים ללא תוספת אנטיביוטיקה ללא הורמונים וללא תוספת זרזי גדילה כימיים
  • מתוך דאגה לרווחתם ,העופות גדלים בצפיפות נמוכה התורמת לחיזוק מערכת החיסון הטבעית שלהם
  • כל תהליך הגידול והייצור, מהמשק ועד הלקוח, מתבצע תוך כדי בקרת איכות קפדנית ופיקוח ווטרינרי
  • את האיכות אפשר להרגיש כבר מהטעימה הראשונה
עוף צמחוני משק ארצי. יחצ,
עוף צמחוני, משק ארצי/יחצ

SUPHERB, יצרנית תוספי הבריאות הגדולה בישראל, משיקה תוסף חדש, ויטמיני C ו-D פלוס אבץ - הדרך הפשוטה, הקלה והנוחה ביותר לקבלת כל היתרונות של ויטמין C, ויטמין D, ואבץ בכמוסה אחת.
מדובר בפורמולה חדשנית, ועדכנית, לתמיכה בהגנה הטבעית, המשלבת שלושה רכיבים אשר נחקרו ונמצאו כפועלים יחד לחיזוק מערכת החיסון. המוצר של SUPHERB, הינו היחידי בשוק, המשלב מינונים יומיים אופטימאליים בכמוסה אחת בלבד, ובמרכזם ויטמין D במינון של 1000 יחב"ל, בהתאם להמלצת משרד הבריאות. בנוסף, המוצר מגיע בכשרות בד"ץ העדה החרדית ומותאם לנטילה לטווח ארוך.

מחיר לצרכן 89.90 שקל, ניתן להשיג באריזות של 100 כמוסות, ברשתות הפארם, קופות החולים, בתי טבע ובתי מרקחת פרטיים.

סופהרב. יחצ,
התוסף החדש של סופהרב/יחצ

אמן הפטיסרי דודו אוטמזגין ואחד הקונדיטורים הטובים והמוערכים בארץ פתח השבוע במתחם פיאנו בנתניה את הסניף ה-15 שלו.

מתחם הקניות והבילויים החדש "פיאנו" בשכונת עיר ימים היוקרתית שבנתניה משתרע על שטח של 7,500 מ"ר של חנויות, מסעדות ועסקי בילוי ומסחר פתוחים אשר יושבים על כיכר אמני ישראל- 50 דונם של פארק ירוק ופתוח. המתחם עוצב בהשראת הערים הרומנטיות בעולם ונותן תחושה אמתית של חו"ל. המתחם תוכנן בצורת חצי סהר ומסביבו שטחי מסחר מרווחים ומאווררים לשני הכיוונים.

קונדיטוריות דודו אוטמזגין מהוות את פסגת הפטיסרי בארץ ומאפשרות ללקוחותיהם חווית קנייה וטעם ברמה הגבוהה ביותר תוך שימוש במגוון רחב של מוצרי עלית בתחום הקונדיטוריה והשוקולד ביניהם עשרות רבות של מוצרים: פרלינים, עוגות מוס, עוגות שמרים, עוגיות מאפים ועוד.

דודו אוטמזגין: "אני נרגש ושמח להגיע לפיאנו בנתניה, מרגע הפתיחה קיבלנו חיבוק גדול ועוטף מהתושבים שחימם לנו את הלב. אני מזמין את כל תושבי העיר להגיע וליהנות מקונדיטוריית עילית במיטבה"

דודו אוטמזגין בפיאנו. יניב אלמוג,
דודו אוטמזגין בפיאנו/יניב אלמוג

התקופה האחרונה חידדה אצל כולנו את חשיבות התא המשפחתי והקרובים לנו, וזאת בדיוק ההזדמנות גם בחג החנוכה, שמאיר את הבית באור נרות, שירים וסביבונים.

לכבוד החג, מציעה קינדר מארז חנוכייה חגיגי עם תשעה יחידות שוקולד קינדר בצורת נרות דולקים. בכל יום של החג, ניתן לחלק לילדים, שוקולד אחד במקביל להדלקת הנרות. משהו קטן, מתוק ומשמח. כמו כן, יוצע שוקולד קינדר בגודל חצי מטר כאשר האריזה מקושטת בסביבון, קינדר האפי היפו וקינדר מאקסי - ביצת הפתעה ענקית עם צעצועי גיבורי העל PJ masks. באתר קינדר ניתן יהיה למצוא את "חנוקידס", מתחם הפעלות לכל המשפחה. במתחם יהיו הפעלות כמו הדרכת DIY (עשו זאת בעצמכם), חידונים ברוח החג ודפי צביעה.

מחיר עפ"י אתר mysupermarket: קינדר בצורת חנוכייה 15.90 שקל, ביצת הפעה מקסי 24.60 שקל, קינדר חצי מטר 19.80 שקל, הפי היפו אגוזי לוז 11.80 שקל.

ביצת קינדר. יחצ,
מי לא אוהב קינדר?/יחצ

חברת טמפו וחברת פיתוח מוצרי הקנאביס "נקסטייג' תראפיוטיקס" דיווחו הבוקר בבורסה על הקמת חברה משותפת חדשה לייצור מוצרים מבוססי קנאביס בתחומי המזון והמשקאות ופיתוח טכנולוגיות לשילוב בתהליכי הייצור של המוצרים

חברת נקסטייג', המתמחה במחקר ובפיתוח מוצרים מבוססי קנאביס, דיווחה הבוקר בבורסה על הסכם עם חברת טמפו משקאות בע"מ. במסגרת ההסכם הוחלט על הקמת חברה משותפת שתוחזק ותנוהל באופן שווה על ידי שני הצדדים. לפי נקסטייג', החברה החדשה תעסוק בייצור ומסחור מוצרים וטכנולוגיות מבוססי קנאביס לתעשיית המזון והמשקאות.

טמפו, הנמצאת בבעלות משפחת בר-בורנשטיין ויצרנית הבירה ההולנדית היינקן, עוסקת בייצור, ייבוא, שיווק והפצה של משקאות מסוגים שונים. במסגרת ההסכם נקבע כי נקסטייג' תספק לחברה המשותפת שירותי מחקר ופיתוח, וטמפו תעמיד לרשות החברה המשותפת גישה למתקני החברה לצורך שילוב הטכנולוגיות שיפותחו.

החברה הבהירה שהטכנולוגיות שיתפתחו בחברה המשותפת יוכלו להיות משווקים ומיוצרים בישראל אך ורק לצרכים רפואיים. החברה החדשה תפעל גם להביא את המוצרים והטכנולוגיות למדינות אירופה וצפון אמריקה. חשוב לציין בהקשר זה כי בחודשים האחרונים משרד הבריאות ומשרד המשפטים המליצו על שינוי חוק הסמים המסוכנים בישראל. לפי הדיווחים בעוד כמספר חודשים יחלו לפעול ללגליזציה של קנאביס בארץ, בין היתר, לצורך פתיחת שווקים נוספים כמו קוסמטיקה ומזון.

אברהם דריזין, מנכ"ל חברת נקסטייג': "אנו שמחים לאחד כוחות עם שותפינו בחברת טמפו ומצפים ליצור יחד חדשנות ייחודית פורצת דרך עבור צרכנים ברחבי העולם. זהו צעד נוסף במשימת החברה לפתח ולהביא לצרכנים מוצרים מבוססי מדע וטכנולוגיה המנצלים את יתרונות הקנאביס. בתקופה בה ישראל בוחנות שינויים ברגולציה ומעמד הרגולציה העולמי מתפתח כל הזמן, שיתוף הפעולה עם חברות מובילות כמו טמפו הוא קריטי ליצירת מוצרים טובים יותר".

seperator

מותג הקוסמטיקה הבינלאומי L'OREAL PARIS (לוריאל פריז) מצרף בימים אלה שגרירה בינלאומית חדשה: ג'מה צ'אן - (ילידת 1982), שחקנית בריטית, פמיניסטית הפועלת להעלאת המודעות ולקידום שיוויון נשים, זכויות ילדים ונושאים חברתיים נוספים.

לאחר שסיימה צ'אן את לימודיה במשפטים באוניברסיטת אוקספורד בשנת 2004, קיבלה הצעה להצטרף למשרדים המובילים בלונדון, אך דחתה זאת. במקום לעסוק בקריירת המשפטים, החליטה לעקוב אחר חלומה למשחק והצליחה לסלול את דרכה להוליווד. היא כיכבה בסדרות טלוויזיה (שרלוק, וידוייה הסודיים של זונת צמרת ועוד), בהופעות בתיאטרון ובשנת 2018 פרצה להוליווד עם הקומדיה הרומנטית הגדולה ביותר, סרט מדע בדיוני וסרט אקשן של מארוול.

צ'אן היא תומכת גלויה להכללה ולייצוג מגוון בתעשייה ופועלת כדי לנסות לשנות את מה שצריך לשנות. בשנת 2019 היא השיקה חברת הפקות Long House משלה במטרה להגביר את הקולות ואת הנוכחות של אסיה והסיפורים האמריקאיים-אסייתיים בהוליווד.

צ'אן נלחמת ופועלת למען שיוויון נשים ונחשבת כפמיניסטית נחרצת. היא משתמשת בפלטפורמה שלה בקביעות כדי לדבר על סקסיזם ואלימות כלפי נשים. לאחרונה גם שיתפה פעולה עם ארגון צדקה לפליטים כדי לתרום את שמה לקו הסיוע הלאומי למניעת התעללות באנגליה ובוואלס.

צ'אן פעילה ותומכת של "יוניסף" (UNICEF) בריטניה, שמטרתו לסייע לילדים ברחבי העולם וליצור מודעות למצוקתם. לאחרונה השתתפה בקמפיין סיוע הכדורגל שלהם, המעניק לילדים שעברו מקרי אלימות, מרחב בטוח באמצעות ספורט.

בנוסף, במהלך מגפת ה-covid-19 צ'אן השתתפה בפעילויות התנדבותיות כדי לספק ארוחות חינם מסורתיות ברחבי העיר לונדון.

לדברי דלפין וייר-הובאס, נשיאת המותג העולמית של L'OREAL PARIS: "ג'מה צ'אן היא ההוכחה להצלחה שמתרחשת כאשר יש לך ביטחון עצמי לעקוב אחר החלומות שלך ולדבר בעד אחרים שיוכלו לעקוב אחר חלומותיהם. מחויבת לאג'נדה ולהעצמה הנשית שלה, צ'אן היא מקור השראה מאחורי המסך לנשים צעירות לעשות שינוי. אנחנו נרגשים לקבל אותה למשפחה".

ג'מה צ'אן. יחצ,
ג'מה צ'אן/יחצ

באורח החיים הדינמי של ימינו, יופיו הטבעי של העור מושפע לעיתים קרובות מגורמים חיצוניים כגון חשיפה לתאורת מסכים, נזקים סביבתיים, ג'ט לג, רדיקלים חופשיים וגורמים רבים אחרים העלולים לגרום נזק לשעון הביולוגי שלנו ולהתבטא בסימני עייפות, רפיון ואובדן חיוניות. לנוכח השינויים היומיומיים המשפיעים על עורנו, חשוב לאזן מחדש את שגרת היופי שלנו ולהתאים אותה לשעון הביולוגי התקין של העור לשמירה על מראה עור חלק וחיוני.

סדרת SENSE 5 פותחה כדי לאזן את שגרת היופי שלנו, להעניק הזנה עמוקה לעור הפנים לשקם אותו באופן מידי ולאורך זמן. מבוססת על נוסחה המכילה תערובת אינטנסיבית של פפטידים ומרכיבים פעילים ממקור טבעי המעודדים ייצור קולגן ומגנים על העור מפני רדיקלים חופשיים. סדרת הטיפוחSENSE 5 מעוררת את כל החושים, הגוון הנעים של השמן והקרם, עלי הכותרת שמעניקים ניחוח מהפנט וממכר, וכמובן המרקמים הנעימים נמסים על עור הפנים בעדינות, עוטפים אותו בתחושת נוחות מרבית לחוויית טיפוח מענגת במיוחד.

הסדרה כולה מבוססת על מרכיבים טבעיים וגם האריזה החיצונית מותאמת לקונספט ועשויה מנייר ממוחזר.

seperator

GETHA/גטה הנו מותג בינלאומי שנולד בשנת 1969 ומתמחה בייצור מזרנים וכריות העשויים 100% לטקס טבעי, המתפרש ברחבי העולם בכ-25 מדינות.לפני כ-3 חודשים נפתחה חנות דגל לראשונה בישראל כולל אתר אונליין מכירתי. המבצע יתקיים במהלך ימי חגיגות הרשת בלאק פריידי עד סייבר מנדיי בתאריכים 27-30 לנובמבר. על כל רכישה של 2 מוצרים מהמגוון של גטה המוצר השלישי במתנה, הזול מבינהם (לא כולל כפל מבצעים).

בקולקצייה: מזרנים 100% לטקס טבעי, כריות למבוגרים וילדים, טופרים, מיטות לצד מוצרים נלווים כמגבות, מגיני מזרן, מצעי טנסל. טווח מחירים כללי: מזרנים זוגיים החל מ-4000 שקל, מזרן יחיד החל מ-2500 שקל, כריות החל מ- 350 שקל, טופרים החל מ-1400 שקל, מיטות החל מ-5000 שקל, מצעי טנסל עם ננו סילבר החל מ-1500 שקל.

מזרן גטה עם טכנולוגיית ננו סילבר. יחצ,
מזרן גטה/יחצ
ג'ייד סדרת Sense 5. יחצ,
ג'ייד סדר Sense 5/יחצ

יוזמות ופעילויות

תל אביב-יפו, העיר ללא הפסקה, ידועה כבירת הרווקים והרווקות של ישראל. אלא שבחודשים האחרונים סובל שוק הדייטים בעיר מבעיה קשה: סגירת מוקדי הבילוי בגלל מגפת הקורונה מקשה על הצעירים ההורמונליים למצוא בני זוג. רבים מהם מבלים את הערבים הנעימים בהתעמלות ופעילות גופנית על חוף הים המפורסם של העיר - פעילות שעדיין מותרת על פי כללי התו הסגול. עיריית תל אביב-יפו החליטה להפוך את הלימונים ללימונדה, או יותר נכון למשקה אנרגיה: צעירי העיר מוזמנים להגיע מדי ששי לבריכת גורדון בבגדי אימונים, להירשם ללא תשלום לריצה של 5 או 10 ק"מ, לרוץ עם עוד כמה עשרות אנשים בגילם וגם להינות בסוף המסלול מבירה צוננת - והכל חינם. יש רק תנאי אחד - שהם פנויים או פנויות, ומחפשים זוגיות. ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, שיזם את המיזם: "שליש מתושבי העיר הם צעירים והקורונה לא עצרה אותם מלחפש אהבה - הם פשוט עברו מהבארים והמועדונים למרחב הציבורי התוסס. אז בין אם בא לכם למצוא בן זוג או לשפר את הכושר - שימו נעלי ריצה ובואו לים!"

מפגש רווקים בתל אביב. יחצ,
לא מוותרים על זוגיות/יחצ

ועוד מתל אביב: על רקע השבתת עולם התרבות והאמנות בעקבות פרוץ משבר הקורונה, עיריית תל אביב-יפו משיקה עונת הופעות ומיזמים שתכלול מאות אירועים בשבוע בכל חלקי העיר. ההופעות תתקיימנה בחללים פתוחים, במרחב הציבורי, ובאופן מקוון, בהלימה עם הנחיות התו הסגול וברוב המקרים ללא תשלום.

על רקע ההערכות כי עולם התרבות ימשיך להיות מושבת גם מעבר לתאריך המקורי שנקבע לחזרתו (דצמבר 2020), בכוונת העירייה לקיים פעילות זו במהלך חודשי החורף ככל שהאולמות הגדולים, המוזאונים והתאטראות יישארו סגורים. במקביל ממשיכה העירייה במאמציה לפתוח לאלתר את מוסדות התרבות. בשבוע שעבר אף פנה ראש העירייה בנושא לשרי הבריאות והתרבות והציע מתווה לקיום מופעים והצגות באצטדיונים ובאמפי תאטרונים עד שייפתחו המוסדות.

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי: "התרבות היא נשמת אפה של העיר העברית הראשונה מיום היווסדה, והיא גם מספקת פרנסה ל-150 אלף אזרחים שנשארו מאחור מאז פרוץ הקורונה. לכן נקיים מאות אירועים בשבוע באופן שיספק פרנסה לאלפי אנשים, מזור לנפש לעשרות אלפי תושבים, ותקווה לסקטור שלם שמרגיש נטוש ונזנח."

המיזמים שאותם תקיים העירייה

  • הצגות יחיד בפארקים- פסטיבל "מונולוגים מהגינה" כולל 22 הצגות בכיכובם של שחקנים ושחקניות תושבי העיר- רמי ברוך, אוולין הגואל, ישי גולן, שירה פרבר, אייל שכטר, הדר גלרון ועוד.
  • מנגנים ומספרים בשדרות - שיבוץ הופעות של עשרות שחקנים ומוסיקאים בשדרות, בכיכרות ובפארקים בעיר לרבות הפארקים החדשים שהעירייה חנכה בשבועות האחרונים- פארק המסילה וגינת ההסתדרות.
  • הופעות קפסולה- ספוט בחצרות בתים ועל גגות -מופעים למבוגרים ולכל המשפחה לדיירי הבניין, כולל זמרים, שחקנים ואמני סטנד-אפ קומדי. ההופעות בהזמנה דרך מועדון דיגיתל.
  • מופעי "אקווריום" מתוך הלובי של מרכז ענב- בלובי השקוף של המרכז הפונה לגג הנרחב של גן העיר יתקיימו במשך ארבעה סופי שבוע הופעות של מוסיקאים ורקדנים; האמנים יעמדו בחלל הסגור, והקהל יצפה מבחוץ באוויר הפתוח. בין האמנים המשתתפים: דיאנה גולבי, ג'ימבו ג'יי, סיוון טלמור, הזאבות, להקת המחול "פרסקו-יורם כרמי" ויוצרי הרמת מסך, להקת המחול "ענבל", קבורקה (מופע לילדים), העולם מגובה מטר (מופע מוזיקלי לילדים), וורק (מופע דראג), קובארי ועוד.
  • הרצאות וסדנאות מקוונים של אמנים- מגוון הרצאות וסדנאות אונליין.
  • פעילות תרבות לבני הגיל השלישי - פעילות של שחקנים ומוסיקאים במרחב הפתוח, בתכנים ושעות המתאימים לבני הגיל ה-3.
  • פעילות למען בעלי מוגבלויות- פעילות במרחב הציבורי בתכנים ושעות המתאימים לקהל זה.
  • אמנות תל אביבית בתחנות האוטובוס ברחבי העיר- עיריית תל אביב- יפו ממשיכה בתמיכתה באמניות ואמנים עצמאיים שנפגעו ממשבר הקורונה ומציבה ב-100 תחנות אוטובוסים בעיר את יצירותיהם של 20 אמניות ואמנים, תושבות ותושבי העיר, שמקבלים תשלום על הצגת יצירותיהם.
קפסולות לילדים ביפו. אילן ספירא,
קפסולות לילדים ביפו/אילן ספירא

בוועידה הכלכלית לעסקים בימי קורונה שהתקיימה בימים אלה בפארק תעשיות קיסריה ביוזמת "ביזקו" - חממה עסקית המייצרת ומקדמת הזדמנויות עסקיות ייצגו את בנק מרכנתיל ציון בקר, סמנכ"ל וראש החטיבה הפיננסית בבנק, ורונן צדיק - מנהל סניף מרכנתיל בחדרה.

בקר פתח את הכנס בסקירה מאקרו כלכלית בעקבות היציאה מהסגר השני: "הסגר הראשון עמד בסימן היערכות פיננסית של העסקים לאתגרים החדשים, כבנק אנו מעניקים מעטפת מלאה של שירותים ומוצרים ובכך מציעים, למעשה, מענה מלא לכל הצרכים הפיננסיים - מגוון פתרונות מימון כגון מהלוואות בערבות מדינה ודחיית תשלומים. אני קורא לבעלי עסקים למנף את היציאה מהסגר השני להיערכות אופרטיבית בדגש על פתרונות דיגיטליים של ערוצי המכירה בעסק כדי להבטיח צמיחה של העסק בכל זמן. קיום הכנס וההשתתפות של כולנו בכנס בפורמט הזה, מעידים יותר מהכל על השינוי שנדרש מכם כבעלי עסקים להסתגל למציאות החדשה, למקסם את פוטנציאל הדיגיטל, לחשוב מחוץ לקופסא ולייצר ללקוחות שלכם ערכים באופן שונה ממה שהורגלתם עד כה. כולנו מייחלים לסיומו המהיר של המשבר וחזרה לשגרה טובה ובריאה - עלינו לזכור כי גם עם החזרה לשגרה חלק מהשינויים בהרגלים שלנו ובמיוחד אלה המקנים לנו נוחות ויעילות, ישארו גם בהמשך הדרך. בנק מרכנתיל מעניק חסות למיזם זה של ביזקו בשל החשיבות הרבה שהוא רואה בחיזוקם של העסקים בתקופת הקורונה בדרך של לימוד והטמעה של שיטות עבודה המתאימות ומסתגלות למצב הקיים".

בפאנל מומחים בהשתתפות מיכאל כרסנטי מנכ"ל נכסי קיסריה ופארק התעשייה קיסריה, עופר ויתקון מנכ"ל ריג'ס ישראל, ליאת זילברמן, מרי קסלר לופו ורחל מולא נצר -מנהלות שותפות בביזקו, רונן צדיק - מנהל סניף בנק מרכנתיל בחדרה, ויטל סיטון בן ארי רו"ח ויועצת מס ושירן אבקסיס יועצת כלכלית, ציינה רחל מולא נצר, מנהלת שותפה בביזקו, כי "משבר הקורונה יצר צרכים חדשים בשוק, גם בחיי הלקוחות שלכם, בין אם הם עסקיים ובין אם הם פרטיים. הבינו את הצרכים הללו והתאימו להם מוצרים (חדשים או קיימים, שיעברו התאמה) ושמרו על פעילות עסקית שוטפת".

רונן צדיק, מנהל סניף מרכנתיל חדרה, התייחס לשירותיות ולמקצועיות המאפיינות את השירות במרכנתיל ואת ההיערכות לתקופת משבר הקורונה: "המוטו של מרכנתיל הוא ש "עסקים עושים עם אנשים" - זה המסר של הבנק שלנו ואנחנו מיישמים אותו ביום יום, החל מהקשר הישיר לבנקאי ללא מעבר דרך מוקדים טלפונים ועד הבנקאים העסקיים שלנו שמתמחים בעסקים קטנים ובינוניים ומייצרים פתרונות המתאימים לצרכי הלקוחות גם בימים מאתגרים אלו. בנוסף, הבנק מנגיש את כל הפעילות שלו באפליקציה עסקית ייעודית ובאתר עסקים פלוס המתקדם".

מיכאל כרסנטי, מנכ"ל נכסי קיסריה ופארק התעשייה קיסריה, הוסיף : "חיוני להיערך תזרימית למשבר מתמשך אבל במקביל צריך להבטיח גם פריצה קדימה וכיבוש נתחי שוק נוספים - ביום שאחרי. אני בטוח שמומחי מרכנתיל יוכלו לסייע לכם בכך".

ציון בקר בנק מרכנתיל. יחצ,
ציון בקר, סמנכ"ל וראש החטיבה הפיננסית בבנק מרכנתיל/יחצ

בחברת הטכנולוגיה נטורל אינטליג'נס, החליטו לפנק את עובדי החברה במתנות מפנקות בהתאמה אישית. עובדי ועובדות החברה אשר ממשיכים לעבוד בימים אלו מהבית, קיבלו משלוח מותאם ומפנק יחד עם ברכה אישית כדי להוקיר על העבודה הקשה בחודשי הקורונה. הרעיון שכל צוות יקבל משלוח מותאם אישית, נובע מכך שכל צוות בנטורל אינטליג'נס כולל עובדים ועובדות מגוונים העוסקים בתחום שונה וייהנו ממשלוח ייחודי בהתאם. המשלוחים היו שונים ומגוונים וכללו גלידות של גלידה גולדה, קוקטיילים עשירים של אליבי בר ובר היין ג'ונו ומוצרי שוקולד מתוקים של יער הקקאו.

נטורל אינטליג'נס הינה חברה טכנולוגית המתמחה באתרי השוואות המסייעים למיליוני צרכנים לקבל החלטות מושכלות בזמן קצר.

נטורל אינטליג'נס. יחצ,
המארז של נטורל אינטליג'נס/יחצ

עמותת חמניות, המעניקה תמיכה חברתית ורגשית לילדים צעירים שאיבדו הורה, מתרחבת ופותחת את שנת הפעילות עם עשרה סניפים ברחבי הארץ, בהם יקלטו עשרות ילדים ובני נוער, שחוו אובדן הורי. הערים שבהם יפעלו הסניפים הם באר שבע, תל אביב, יפו והוד השרון ולאלה יצטרפו השנה סניפים בנס ציונה, רחובות, רמת גן, כפר סבא, גבעתיים וירושלים, בהם תתקיים פעילות קבוצתית קבועה לילדים ובני נוער שחוו אובדן הורי.במסגרת פעילות העמותה משתלבים הילדים בקבוצות תמיכה המתכנסות מדי שבוע למפגש מודרך הכולל פעילויות בדגש על צמיחה והתפתחות על רקע האובדן.

בנוסף, השנה לראשונה תשיק העמותה ברמת גן וביפו תכנית לתמיכה בילדים בגיל הרך אשר איבדו אב או אם.

עמותת חמניות הוקמה לפני כ- 4 שנים על ידי הדר קס, שאיבדה את אביה, איש העסקים אמיר קס, בתאונת דרכים כשהייתה בת 14. כששמה לב שאין בישראל שום מסגרת שתציע תמיכה חברתית או רגשית שהיא כל כך הייתה זקוקה לה, היא החליטה להקים בעצמה מסגרת שתציע תמיכה לילדים שחוו אובדן הורי בגילאים צעירים.

רותם ונור יפו 2020. יחצ,
התמונה באדיבות עמותת חמניות/יחצ

בכתר מתארגנים כדרך קבע למען עשייה חברתית, עזרה לזולת והירתמות לחברה ולסביבה בה כתר פועלת. כחלק מכך, אודי שגיא ויפתח סחר, מנכ"לים משותפים בכתר ישראל, מובילים אסטרטגיה של תרומה לקהילה באופן רוחבי בכל יחידות החברה, בכל מפעלי ומשרדי המטה, מתוך תפיסה שפעולת התרומה והנתינה מגבשת וממלאת בסיפוק גדול וגאווה את העושים במלאכה. למעשה כל ימי הגיבוש של עובדי החברה סובבים סביב תרומה לקהילה, גם בימי הקורונה.

העובדים בוחרים יחד ארגון, עמותה או משפחה שזקוקים לעזרה, אוספים את הדרוש לשיקום ולעשייה ומסתדרים בקפסולות ליום ההתנדבות. כך, לדוגמא, יחידת תפעול ישראל בחרה להתנדב בחקלאות ישראלית בשיתוף אפליקציית sundo, פלטפורמה שמחברת חקלאים ומתנדבים לסיוע חקלאי. השבוע הצטרף צוות מעובדי החברה ליום התנדבות של קטיף קולורבי במשק יאיר מזרחי בגבע כרמל, כחלק מפעילות ארוכת טווח שתימשך לאורך השנה.

כתר מתנדבים בחקלאות. יחצ,
בכתר מתנדבים בחקלאות/יחצ

חוסר בברזל הוא מצב רפואי מאוד שכיח, אולם המודעות אליו נחשבת לנמוכה יחסית וזאת למרות ההשלכות החמורות שיש לו. רמת ברזל נמוכה במאגרים הזמינים לגוף (מצב המוגדר חוסר ברזל) עשויה להשפיע כמעט על כל היבט בחיינו, החל בתחושת ערנות במהלך היום, תהליך חילוף החומרים בגוף, דרך הבריאות הפיזית והמנטלית ועד היעילות בעבודה והתפקוד המיני. מחסור בברזל יכול להפוך למחלה כרונית נסתרת מן העין, מעייפת ומתישה, שתחריף עם הזמן ותוביל לעלייה בתחלואה ובתמותה. בילדים בפרט יכול מצב זה לגרום לפגיעה ביכולת הקוגניטיבית והמוטורית ועל התפתחות הילד.

לכבוד יום המודעות הבינלאומי לחסר ברזל המתקיים בכל שנה ב-26 בנובמבר, חברת התרופות כצט משיקה קמפיין חדש לטובת עירור המודעות לנושא החשוב: "לוקחים ברזל ברצינות". במסגרת הקמפיין הקימה כצט אתר מיוחד במטרה לחשוף את סימני האזהרה היומיומיים אשר עשויים להצביע על חוסר בברזל, עם או בלי אנמיה. מדובר ביוזמה בינלאומית של חברת התרופות השוויצרית @VIFOR, בשיתוף עם כצט בישראל, המובילה את התחום ונחשבת למעצמת ברזל מקומית.

הקמפיין יעלה השבוע במדיות הדיגיטליות השונות בהשקעה של כרבע מיליון שקל ויכלול פעילות רחבה לקהלים מגוונים.

אורית גזית, סמנכ"ל השיווק והמכירות בחברת כצט: "חוסר בברזל הינה תופעה שכיחה הגורמת לפגיעה משמעותית באיכות החיים של הסובלים ממנה. רבים אינם מכירים את תמרורי האזהרה הרלוונטיים, העשויים להצביע על מצב של חוסר ורלוונטיים לנו, לילדים שלנו, להורים שלנו. לכן, חשוב להקשיב לגוף, לזהות את

seperator

רויאל קנין (Royal Canin), היצרנית הצרפתית של מותג הסופר פרמיום לתזונה ובריאות לכלבים וחתולים, ואתר פטפינדר הכריזו היום (א') על שיתוף פעולה חדש שנועד לעודד גידול אחראי של כלבים. שיתוף הפעולה החדש כולל תהליך איתור מתעניינים באימוץ גורים ליווי וייעוץ תזונתי, ערכות מזון עבור הגורים, קופונים לרכישת מזון וניוזלטר הכולל מידע בהתאם לגיל ולגזע הכלב. עוד במסגרת שיתוף הפעולה, תחבר רויאל קנין ישראל עמותות נוספות לאתר כמו מועדון החתולים 'ניקה' ועמותת 'בשביל בעלי החיים'.

אתר פטפיינדר ((www.petfinder.co.il, העובד בשיתוף פעולה עם ההתאחדות הישראלית לכלבנות, הוא למעשה מנוע חיפוש המחבר בין בעלים פוטנציאלים לכלבים. האתר מעמיד בפני הגולשים כלי ייחודי המתאים בין גזע החתול או הכלב למשפחה ולצרכיה, כמו מידת הפעילות הגופנית אלרגיות, גילאי הילדים ועוד. באמצעות פטפיינדר מאמצים ורוכשים פוטנציאלים יכולים לקבל את כלל המידע אודות בעלי החיים, בריאותו ועברו, לבחור אותו בהתאם לצרכיהם וכך להקטין את הסיכון כי הוא יינטש בעתיד.
"רויאל קנין דוגלת בגידול אחראי של כלבים וחתולים המצמצת בסופו של דבר את אחוזי הנטישה". אמר יוראי גורסוס, מנכ"ל רויאל קנין ישראל. "יחד עם פטפיינדר, אתר הדוגל בגידול מתועד ומפוקח, אנחנו פועלים למצוא בית חם ואוהב לכל חיות המחמד הזקוקות לו".

"אנחנו רואים כי גידול מפוקח של כלבים וחתולים מוריד בצורה משמעותית את אחוזי הנטישה", סיפרה קטי לב, בעלת אתר פטפיינדר. "באמצעות שיתוף הפעולה עם רויאל קנין, אנחנו שואפים להרחיב את קהילת המגדלים בישראל ולתת להם את כל הכלים הדרושים לצורך גידול אחראי של כלבים וחתולים בריאים נפשית וגופנית".

רויאל קנין. יחצ,
רויאל קנין/יחצ

מגמת המוזיקה קיימת בתיכון כ-15 שנים ומורכבת מתלמידי כל השכבות. הנושאים הנלמדים במסגרת מגמת המוזיקה מתחלקים לשני מקצועות ראשיים- לימודים תיאורטיים הכוללים כתיבת אקורדים, תווים, סולמות והיכרות עם חוקי ההרמוניה במוזיקה והנושא השני הוא תרבויות המוזיקה- היכרות עם מלחינים מתקופות שונות, האזנה ליצירות וניתוחן ועוד.

בימים אלה, לאור המצב, כל תהליך הלמידה עבר התאמה לצורך למידה היברידית מיטבית. לתלמידים יש גם בשגרה הרכבי ביצוע, אך לאור המצב, הם אינם פעילים כרגע ולכן כל ניסיון ליצור מוזיקה "מרחוק" היא מאתגרת אבל מניבה יצירתיות רבה.

מדי שנה, ביום הזיכרון לרצח רבין, אחראית שכבה י' בביה"ס "הר-טוב" על הפקת הטקס. עד לפני הקורונה, הטקס כמובן התקיים מול קהל התלמידים והמורים אלא שהשנה, בשל המצב, הוחלט לפעול בצורה קצת אחרת. מנהלת מגמת המוסיקה, שני זפרני פוקסמן, אמרה: "בכל הקשור למוזיקה- התלמידים קיבלו ממני את התפקידים כתובים, יחד עם הקלטה של העיבוד והיה עליהם ללמוד את התפקידים בבית. לאחר מכן היה עליהם להקליט את עצמם (דרך הפלאפונים) ואחר כך להקליט סרטון וידאו ולשלוח אליי את כל החומרים".

לכבוד האירוע, החליטו התלמידים לשיר ולנגן את השיר "מבול", של הזמרת רונה קינן. מדוע הוחלט לבצע דווקא את השיר הזה ומהן התגובות שקיבלתם?

"זו הייתה בחירה אישית שלי כרכזת המגמה. שמעתי את השיר ברדיו ופתאום הטקסט קיבל משמעות כפולה בימים אלה, אז חשבתי שיהיה לנכון לעבד אותו לצורך טקס לזכרו של רבין ז"ל. התגובות היו חמות ומפרגנות. אפילו רונה קינן בעצמה הרעיפה מחמאות על העיבוד, הביצוע וההקשר לרבין".

מיטב בן שושן, תלמידת כיתה י', שהשתתפה בביצוע השיר, עד כמה לדעתך השיר מחובר לימי הקורונה?

"לדעתי השיר מאוד מתחבר לימי הקורונה. הוא מדבר על מצב בו הכל קפא - נפסק בדיוק כמו שקורה עכשיו, כשהכל נעצר בעקבות הקורונה. בנוסף, כאשר יגמר המבול, כל חיוך יהיה שונה - אפשר לפרש את זה בצורה כזו שלאחר שהקורונה תגמר, החיים לא יהיו אותו דבר והערך של השגרה יהיה הרבה יותר גבוה ומוערך".

האם תרצו ליצור דואט יחד עם רונה קינן?

"בטח, רונה קינן היא אמנית מאוד מוערכת לדעתי ואני מאוד מתחברת ואוהבת את מוזיקה שלה".

שני החליטה לפנות לזמרת רונה קינן, דרך הפייסבוק וכך היא שמעה את הביצוע- דרך קישור ליוטיוב והגיבה במילים חמות לתלמידים. את הסרטון ערך לדבריה, אחד התלמידים מהכיתה בה שני מחנכת.

בימים האחרונים "פשטו" עובדי קבוצת המגזר הציבורי והשלישי וחלק מעובדי אשכול הייעוץ של חברת EY - פירמת הייעוץ וראיית החשבון הגדולה בישראל- על משרדי ארגון "בעצמי".

במשך מספר ימים התנדבו יועצי EY והתקינו תוכנות הפעלה, זום וכרום על 271 מחשבים המחולקים בימים אלה ע"י ארגון בעצמי למשפחות חד הוריות המשתתפות בתוכניות שמפעיל הארגון ברחבי הארץ
שלא היה להן מחשב עד כה. ארגון בעצמי גייס את המחשבים הניידים מתורמים שונים ויועצי EY פעלו להנגשת המחשבים ולהכנתם למסירה למשתתפות.

אייל בירקנטל, מנהל בכיר בקבוצת המגזר הציבורי והשלישי ב-EY: "לאחר התנדבות אינטנסיבית של כמה ימים בהם עובדי הקבוצה והאשכול הגיעו למשרדי בעצמי והתקינו מעל 270 מחשבים עבור משפחות חד הוריות, רובן מהחברה הערבית והקהילה האתיופית, היה מאוד מרגש לדעת שהיינו חלק מכל התהליך העוצמתי והחשוב הזה, המנגיש את המחשבים למי שידם אינה משגת".

נירה צימלס מנכ"לית בעצמי: "הפער הטכנולוגי קיים לצערי בבתים רבים בישראל ובתוכם אצל חלק ממשתתפות תכניות בעצמי. פעלנו לגיוס מתורמים אנונימיים תרומה של 271 מחשבים שבזכות חברי פירמת EY יגיעו מונגשים למשתתפות שלנו כשבהם מותקנות תוכנות חשובות. אני בטוחה שכל מי שתורם למען החלשים בחברה מתמלא בסיפוק ומודה לאנשי EY שעשו זאת בשמחה. אני קוראת לתורמים נוספים להצטרף אלינו במאמץ הסיוע לדורשי העבודה בישראל!".

חגית צור ראש קבוצת המגזר הציבורי והשלישי, תם גלרט- יועץ בקבוצה, אייל בירקנטל- מנהל בכיר בקבוצה, אלון לוי- ראש אשכול הייעוץ ונירה צימלס מנכ"לית בעצמי. יחצ,
מימין לשמאל בתמונה: חגית צור ראש קבוצת המגזר הציבורי והשלישי, תם גלרט- יועץ בקבוצה, אייל בירקנטל- מנהל בכיר בקבוצה, אלון לוי- ראש אשכול הייעוץ ונירה צימלס מנכ"לית בעצמי/יחצ

חברת חשבשבת בניהולו של ד"ר אסף אברהמי השיקה השבוע, בשיתוף עם מרכז הידע לחדשנות בטכניון, אשר הוקם על-ידי פרופ' מרים ארז, כלת פרס ישראל, ובהשתתפות כ-200 עסקים, תכנית להגברת תהליכי החדשנות בעידן הקורונה בקרב עסקים קטנים ובינוניים. מטרת התוכנית אליה צפויים להתווסף עסקים נוספים, היא להטמיע בעסקים המשתתפים ידע וכלים אשר יעודדו הגברה אפקטיבית של תהליכי חדשנות ותהליכי הסתגלות לשינויים.

ד"ר אסף אברהמי, מנכ"ל חשבשבת: "מתוך הבנה שהמשבר הכלכלי החמור בתולדות המדינה צפוי ללוות אותנו למשך תקופה שאינה ידועה, אנו סבורים כי במצבו הנוכחי של המשק רק החזק, הרלוונטי והחדשני ישרוד. לכן דווקא בתקופה שבה השקעה כלכלית היא פריווילגיה של מעטים, החלטנו לצאת לדרך עם תכנית שצפויה לעודד הנעה והטמעה של תהליכי חדשנות באלפי עסקים קטנים ובינוניים בישראל ולסייע בשיקומם הכלכלי בטווח הארוך".

seperator

בחמישי האחרון התקיימה תחרות אליפות ישראל בפיתוח גוף טבעי 2020 של האיגוד wnbf - איגוד למפתחי גוף טבעיים בלבד שלא לוקחים חומרים אסורים. זכה במקום הראשון בתחרות מר ישראל הטבעי, אדם ברק בן 27.

אדם ניצח בקטגורית שבה המתמודדים נמדדים לא רק על פי מסת השרירים אלה בעיקר גם על רמת החיטוב של גופם ואחוזי שומן נמוכים .אדם נבחן גם בין השאר על פרופורציות גוף סימטריות ומראה גוף משולש המסמלים דוגמן של עולם הפיטנס.בימים אלו אדם בונה תוכנית אימונים לתחרויות פיתוח גוף.

אדם ברק. יחצ,
אדם ברק/יחצ

תיאטרון הילדים הישראלי יוצא במיזם ייחודי לחג החנוכה במסגרתו מציע 8 הצגות , מהאיכותיות והמשובחות המותאמות לכל המשפחה לצפייה ישירה ללא הגבלה במהלך כל ימי החג. כל רוכש יקבל לינק אישי, שאינו ניתן להעברה, בעזרתו יוכל להתחבר מהטלוויזיה, המחשב או הסמארטפון ולהנות מעולם שלם של תוכן איכותי לצד חוויית צפייה ללא פשרות. בנוסף, במסגרת המיזם תאטרון הילדים הישראלי יקדיש חלק מהכנסות ממכירת הכרטיסים תרומה לאנשי תעשיית התרבות בהם, אמנים, שחקנים, פועלי במה וכל אנשי ה"מאחורי הקלעים" של התעשייה.

ההצגות: ספר הג'ונגל, תירס חם, פיטר הארנב, פרח לב הזהב, חתול במגפיים, כפה אדומה, בגדי המלך החדשים וסוכריות קופצות.

תיאטרון תירס חם. תמי חוני,
מתוך המחזה "תירס חם"/תמי חוני

על רקע משבר הבריאות העולמית, הסתיים ביום שלישי המחזור הראשון של מיזם PlayBeyondBio - מסלול מהיר להפיכת סטארטאפים ישראלים בתחום הבריאות הדיגיטלית, לחברות בינלאומיות פורצות דרך. במסגרת התוכנית נרקמו שיתופי פעולה בין ענקית הפארמה אסטרהזניקה לחברות הסטארטאפ, בין היתר עם חברת Timestamp שעוזרת לעקוב אחר נטילת התרופות של החולה בצורה נכונה, וכן אפליקציית DocDok שעושה מעקב צמוד לחולים במחלות נשימה בכל מקום ועוזרת לטיפול בו. במסגרת התוכנית קיבלו הסטארטאפים ליווי צמוד למשך חצי שנה מצוות חונכים על מנת להגדיר את חזון החברה, לאתר את השווקים הפוטנציאלים, לקבוע מסרים שיווקיים ולהטמיע טכנולוגיה. הסטארטאפים קיבלו ליווי מצד מומחי אסטרהזניקה בתחומי הפיתוח, רגולציה ומכירות, וליווי של השותפים ב JVP בבניית מתווה עסקי ומערך גיוס השקעות. הסטארטאפים קיבלו גישה למאגרי מידע, סיוע בגיוס עובדים והדרכה של מנטורים בעלי שם. בתוכנית שותפים גם מכון המחקר והחדשנות של "מכבי שירותי בריאות" מוריס קהאן וקרן סגול, המרכז הרפואי "שערי צדק", מיקרוסופט וסיסקו.

seperator

כחלק מהשקת טעמי החורף החדשים של רשת גלידריות הבוטיק הבינלאומית ANITA, חוברת הרשת לבית הספר הגבוה לקולינריה ובישולים, והם משיקים יחד ב-15.11 פעילות מעורבות צרכנים הקוראת לקהל הרחב להציע טעם חדש וייחודי לחורף. לטובת המהלך ייפתח מיניסייט ייחודי בו ניתן יהיה להגיש את ההצעות לטעמים.

ארבעת הטעמים שיעלו לחצי הגמר יוצגו בסניפי ANITA בשילוב תמונה של יוצרי הטעמים למשך שבוע כל אחד , כאשר מתוך ארבעת הטעמים הטעם הנמכר ביותר התואם לחך הישראלי, יהיה הטעם המנצח, שיזכה את ממציא הטעם במלגת לימודים על סך 27,000 שקל לקורס קונדיטוריה מקצועי בבית ספר בישולים ובערכת כלים של ווסטהוף דרייצק בשווי 3,000 שקל.

קראק פאי. אניטה,
קראק פאי של אניטה/אניטה

עמותת 'גדולים מהחיים' חוברת לרשת שופרסל ו-HOT במיזם מיוחד לקראת החנוכה: מארז 'עשה זאת בעצמך' להכנת סופגניות ביתיות. המיזם של העמותה ורשת שופרסל בשיתוף עם HOT נוצר במטרה לגייס תרומות לעמותה הפועלת למען ילדים חולי סרטן ובני משפחותיהם.

המארז שמושק במהדורה מוגבלת, יימכר בסניפי שופרסל בכל רחבי הארץ, במחיר של 15 ו-5 שקלים מכל יחידה שתימכר תועבר לעמותת גדולים מהחיים. במסגרת שיתוף הפעולה המיוחד, יושק מארז מיוחד להכנת סופגניות ביתיות שיימכר תחת המותג הפרטי של רשת שופרסל בסניפים השונים ברחבי הארץ, באתר שופרסל און ליין ובאפליקציית שופרסל.

המארז 'קסם של סופגנייה' מיוצר כ'מהדורה מוגבלת' ויכיל 400 גרם אבקה המספיקה להכנת 12-10 סופגניות בטיגון קל ופשוט. הכנת סופגניות ביתיות הינו רעיון לפעילות משותפת ולא מורכבת מדי עם הילדים. החיבור למוצר יאפשר פעילות חג מרעננת ומשמחת שיש בה רווח כפול- גם פעילות משפחתית וגם תרומה עבור ילדים חולי סרטן. בנוסף ניתן יהיה לקבל קוד הטבה באתר 'גדולים מהחיים' לרכישת המוצר בסניפי שופרסל. בכל רכישה של מארז יתרמו 5 שקלים לעמותת גדולים מהחיים.

מחיר מארז 15 שקל ומכל יחידה יתרמו 5 שקלים לעמותה. המוצר עתיד להימכר בסניפים החל מה-15.11 לאורך כל חג החנוכה.

seperator

נדל"ן וערים

מאז התפרצות הקורונה חווה עולם הנדל"ן זעזוע שהשלכותיו עדיין לא ידועות, אך כבר היום, 8 חודשים אחרי עולה החשש כי ראינו עד רק את קצה הקרחון. בחודשים האחרונים מגיעות ללשכת הקבלנים החדשה מאות פניות של קבלנים בכירים ויזמים שעומדים בפני חוזי ענק שהופרו בשל המצב - איחורים במסירת דירות, תשלומי ספקים וכמובן המעבר לעבודה מהבית שהותיר עשרות אלפי מ"ר של משרדים שוממים לצד דרישות תשלום שכירות לעסקים בקריסה.

מתוך רצון לתת מענה לעלייה הדרמטית בסכסוכים בעולמות הנדל"ן, חברה לשכת הקבלנים למרכז הישראלי לגישור ובוררות, גוף שהוקם בעידוד נציגי המגזר העסקי בשיא הגל הראשון של משבר הקורונה, כאלטרנטיבה חדשה לפתרון סכסוכים מחוץ לכותלי בית המשפט. החיבור בין הגופים הוליד יחידה ייעודית שתפתור סכסוכים, במהירות, ביעילות ובעלות נמוכה מבלי שיגיעו לבתי המשפט.

"סכסוכי הקורונה מאופיינים קודם כל בנקודת מוצא זהה", מסביר עו"ד גדעון פישר יועמ"ש המרכז הישראלי לגישור ובוררות, "אף צד אינו אשם במצב אליו הגענו, וכל עוד פעלו הצדדים כמיטב יכולתם כדי לקיים את תנאי החוזה - הרי שהמטרה אינה להחליט מי אשם ומי לא, אלא למצוא את הדרך להתאמת החוזה למצב החדש במינימום פגיעה בצדדים - ובעיקר במהירות האפשרית".

"לשכת הקבלנים מחויבת לשמור על כוחו וחוסנו של תחום הנדל"ן בישראל" אומר רוני מזרחי נשיא הלשכה ומוסיף כי "העומס על בתי המשפט בישראל הוא מהגבוהים בעולם ואם סכסוכי הנדל"ן יגיעו לבתי המשפט הם ייתקעו בתוך המערכת לאורך שנים ועלולים להביא לשיתוק הענף - מדובר במאות מיליוני שקלים שאם לא יוסדרו בין הצדדים יביאו לקריסות ענק".

ביחידה הייעודית יפעלו צמרת שופטים בדימוס מבתי המשפט העליון והמחוזי ולצידם עשרות בוררים, ומגשרים בעלי התמחות ספציפית רלוונטית לעולמות הנדל"ן, בהם : ד"ר שוקי עמרני מנכ"ל משרד הפנים ויו"ר המועצה הארצית לתכנון ובנייה לשעבר, דוד בועז ראש אגף התקציבים במשרד האוצר לשעבר, איתן זינגר מנכ"ל מדלן ישראל, עו"ד נועה קלאו לוין המתמחה בנדל"ן התחדשות עירונית, בנייה ויזום פרויקטים וכן עופר פטרסבורג מבכירי קהילת הנדל"ן בישראל.

שיתוף הפעולה בין הגופים נרקם במקביל לקידומה של יוזמת חקיקה של המרכז הישראלי לגישור ובוררות, הוראת חוק להעברת סכסוכי הקורונה העסקיים למסלול מהיר של פתרון במסגרת הליכי גישור ובוררות. הצעה זו נידונה בוועדה חוקה חוק ומשפט ומקודמת בימים אלו כמתווה אלטרנטיבי לבתי המשפט בימי הקורונה.

המרכז הישראלי לגישור ובוררות הוקם בעידוד עשרות ארגונים כלכליים מובילים בישראל, בהם: התאחדות התעשיינים, איגוד הדירקטורים, לשכת הבוררים, להב לשכת ארגוני העצמאים והעסקים, שח"ם ארגון השחקנים, התאחדות המלונות, לשכת שמאי המקרקעין, התאחדות חקלאי ישראל, לשכת יועצי המס, אמי, הלשכה לטכנולוגיות המידע, התנועה הקיבוצית, לשכת היועצים העסקיים, ארגון המגשרים, איגוד נהגי המוניות ורבים אחרים.

עו"ד גדעון פישר. משרד עו"ד גדעון פישר ושות',
עו"ד גדעון פישר/משרד עו"ד גדעון פישר ושות'

ראש המועצה האורית באר טוביה, קובי אביבי, אירח ביום שלישי את שר החקלאות ופיתוח הכפר, אלון שוסטר, יחד עם מנכ"ל משרדו ד"ר נחום איצקוביץ, מזכ"ל תנועת המושבים עמית יפרח ואת צפניה שאולקר מנהל המחוז במשרד החקלאות, לפגישת עבודה מקצועית במועצה. המועצה האזורית באר טוביה הוקמה בשנת 1950 ובתחומה 23 יישובים ומהווה מוקד משמעותי לייצור חקלאי בתחומי חלב הבקר, לולים לסוגיהם, מטעים, הדרים וירקות.

הביקור נפתח בבניין המועצה בדיון עם ראש המועצה ונציגי המועצה, שציין כי בשבוע שעבר קיבל משרד המשפטים את עמדתם של ראשי המועצות האזוריות לתיקון 116 לחוק התכנון והבניה. לפי התיקון, בשנתיים הקרובות תהיה הקלה באכיפה באזורים בהם לא הוסדרו מבנים במרחב הכפרי ולמעשה זו ההזדמנות להסדיר את מעמדם שהיה עד כה בשימוש חורג ולצד זאת נועד להסדיר את הפעילות הלא חקלאית בנחלות. בנוסף, דנו בנושא הותמ"ל וועדת הגבולות, שנועדו לשנות את המרחב הכפרי בבניה מואצת, בקביעת גבולות חדשים למועצה המועצה וחלוקת הכנסות בלתי מידתית לרשויות שכנות.

ראש המועצה האזורית באר טוביה, קובי אביבי, בירך את שר החקלאות ואמר היום: "תיקון לחוק 116 לתכנון ולבניה, שקידמת יד ביד עם המועצות האזוריות ותנועת המושבים, הוא גלגל ההצלה הכלכלי, שיפתח את המרחב הכפרי שלנו ויאפשר לבעלי הנחלות להסדיר את החריגות במשקים. נמשיך לעודד גם את ההסדרה והפעילות הלא חקלאית (פל"ח) במרחב שלנו, יחד עם שותפינו בממשלה, לטובת הדורות הבאים. שוחחנו גם על הותמ"ל והוועדה הגאוגרפית, שעשויה לשנות את המרחב הכפרי בבניה מואצת, קביעת גבולות חדשים למועצה אשר יפגעו קשות בחקלאות וחלוקת הכנסות לא מידתית לרשויות שכנות שיגרמו לנו להפחית ברמת השירות לתושב. העליתי בפני השר וצוותו את העובדה כי אין זה מתפקיד המועצה לממן, במקום הממשלה, את צרכי הרשויות השכנות ותושביהן ואין המועצה באה במקום הממשלה".

שר החקלאות, אלון שוסטר: "הגענו לבאר טוביה כדי להבהיר שאנחנו מבקשים לחזק את המרחב הכפרי בכל מקום. מושבי באר טוביה הם פאר של התיישבות חקלאית, ואנחנו פועלים בכל הערוצים האפשריים כדי לשמור עליהם ולהבטיח אופק כלכלי. דוגמה אקטואלית היא שינוי המדיניות שיזמנו בכחול לבן בנוגע לאכיפת תיקון 116, שיבטיח לחקלאי המושבים את האפשרות להסדיר את המבנים שברשותם".

שר החקלאות אלון שוסטר מבקר בבאר טוביה. יחצ,
שר החקלאות אלון שוסטר במהלך הביקור/יחצ

לפני כשלוש שנים חתם ראש העיר אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי, על הסכם הגג עם משרד השיכון ומשרד האוצר ולפיו יוקמו כ-30 אלף יחידות דיור ברחבי העיר ב-16 מתחמי מגורים, חלקם ייבנו מהיסוד. מינהלת הסכם הגג באשדוד, בראשות אייל דוידוביץ', הוקמה במטרה לקדם את יישום ההסכם, מרמת התכנון ועד לשלב המכרזים וליווי הפרויקטים.

אחד הפרויקטים הגדולים שמיועדים להיבנות במסגרת הסכם הגג הוא פרויקט הרבעים הדרומיים החדשים, אשר ייבנו מזרחית לרובעים י"ג וט"ז ודרומית לרובע המיוחד. בפרויקט מתוכננים להיבנות כ-8,100 יחידות דיור לצד בתי ספר, מוסדות ציבור, חנויות ומשרדים כאשר תמהיל הדירות יורכב מדירות קטנות, דירות בינוניות ודירות גדולות.

בשלב זה, התכנית עתידה לידון בוועדה המקומית לתכנון ולבניה. כחלק מקידומה, עיריית אשדוד, מינהלת הסכם הגג והיחידה לתכנון אסטרטגי, קיימו ביום שני השבוע מפגש חשיפה ושיח לתושבים באמצעות הזום. המפגש נועד להציג לתושבים את התכנית, מורכבותה וחשיבותה לטובת העיר אשדוד, כחלק ממתן פתרונות דיור לזוגות צעירים ולמשפרי דיור.

בחלקו הראשון של המפגש הוצגו מדיניות העיר והתכנית על ידי מהנדס העיר דורון חזן ואסתי פילוס מנהלת היחידה האסטרטגית. לאחר מכן הוקרנה מצגת של תכנון השכונה החדשה על ידי אדריכלית התכנית, עדי אסיף. בחלקו השני של המפגש המקוון, חולקו המשתתפים לקבוצות בצורה אקראית לטובת דיונים ושיח עם התושבים, אותו הובילו צוות התכנון ונציגי העירייה.

ראש מינהלת הסכם הגג באשדוד, אייל דוידוביץ': "המפגש המקוון, בו הכירו התושבים את התכנית להקמת יחידות דיור ברבעים הדרומיים, היה מוצלח ובמסגרתו השתתפו כ-100 תושבים, בהם גם גורמים מקצועיים. שמחנו להציג את התכנון ואת הסוגיות העומדות על הפרק על מנת לשמוע את התושבים ואת עמדתם בסוגיות אלו".

ראש העיר אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי: "יישומו של הסכם הגג באשדוד נותן מענה הולם למגורים לטובת הדור הצעיר וגם למשפרי הדיור. הצגת התוכנית לציבור, תוך שקיפות מלאה ואפשרות לשאול שאלות, היא חלק מהתהליך שנועד להציג לתושבים את נחיצותו של כל פרויקט לטובת ילדינו ולטובת שדרוג התשתיות העירוניות".

מפגש חשיפה באשדוד. יחצ,
מפגש החשיפה באשדוד/יחצ

שר הרווחה איציק שמולי ירד אתמול בשעות הערב לשטח וביקר בניידת הרחוב של עמותת עלם בעיר בת ים כדי לשמוע מהצעירים ובני הנוער על ההתמודדויות והאתגרים בחייהם בצל הקורונה וכן שמע מצוות הניידת ומנציגי העירייה על עבודת הרחוב והאיתור של בני נוער בעיר, במסגרת ההיערכות לתוכנית החירום החדשה של משרד הרווחה "רואים אותך - פרויקט איתור ארצי".

אחד הצעירים שיתף שבזכות עלם, בזכות צוות הניידת שלא שפט אותו וגרם לו להבין שיש על מי לסמוך, הוא כבר לא נוהג באלימות כלפיה הסביבה והפסיק להשתמש בסמים ואלכוהול. עד שהוא פגש את עלם הוא הרגיש שכולם דורכים עליו, ואילו צוות ניידת בת ים דווקא הרים אותו.

בנוסף לשר, נכחו בביקור גם נשיאת עמותת עלם, הגברת נאוה ברק, ראש עיריית בת ים, מר צביקה ברוט, מנהלת יחידת רונ"ן לרווחת הנער והנערה בבת ים, הגברת רותי שוורץ, ונציגים נוספים ממשרד הרווחה, מעמותת עלם ומעיריית בת ים.

איציק שמולי עם נאוה ברק. יחצ,
שר הרווחה איציק שמולי עם נשיאת עמותת עלם נאוה ברק/יחצ

בשבוע שעבר החל "מבצע בדיקה", שבמסגרתו יצא אוטובוס החפ"ק של מטה יהודה אל הישובים במועצה על מנת להנגיש לתושבים את בדיקת הקורונה. במועצה ציינו כי הימים הראשונים של הבדיקות הסתיימו בהצלחה ובוצעו בדיקות ל 340 תושבים.

גם השבוע המשיך "מבצע בדיקה" בישובים נוספים. מהנתונים נכון ליום רביעי בשבוע שעבר, עולה כי ביום ד' נבדקו 71 איש בטל שחר, 104 בבקוע ו-59 בקיבוץ נחשון. ביום חמישי נדגמו 76 בדיקות בקיבוץ רמת רחל, 56 בנס הרים ועוד 35 בבר גיורא. ביום שישי נבדקו 142 דגימות בצור הדסה. המבצע המשיך גם השבוע וביום שלישי נדגמו 64 איש באביעזר,91 בקיבוץ נתיב הל"ה ו- 89 בזכריה.

המועצה מודה לתושבים על ההיענות הגדולה ועל שיתוף הפעולה במשימה הלאומית להורדת התחלואה ועל ההבנה כי בדיקות קורונה מפחיתות את התפשטות המגיפה ובולמת את שרשרת ההדבקה. הבדיקות הללו בנוסף לפעולות אחרות של המועצה שומרות על מטה יהודה ירוקה מאז תחילת הקורונה. במועצה ציינו השבוע כי הם מצפים לאישור מפיקוד העורף להמשיך את המבצע המוצלח ולקיים בדיקות קורונה ביתר ישובי מועצה.

ראש המועצה ניב ויזל: "בואו, היבדקו והפגינו אחריות כלפי עצמכם וכלפי הסובבים אתכם. אנחנו מביאים את הבדיקות ואת שירותי המועצה אליכם כדי לשמור על הבריאות של התושבים ועל מועצה ירוקה. זאת הזדמנות לומר תודה שוב לפיקוד העורף ולשאר השותפים ולכם תושבים יקרים על ההיענות הגבוהה".

אוטובוס חפ"ק ובדיקות קורונה. יחצ,
הבדיקות ממשיכות/יחצ

ועוד ממטה יהודה: תכירו את נאמני הקורונה של המועצה האזורית - אפרת שלף טובול (50), סמנכ"ל מלון יד השמונה ונציגת מליאה מושב שורש. אילנה דוד (55), מנהלת קהילה במושב זכריה ונציגת המושב במליאת המועצה, וחן נץ (53) עובד במשרד ממשלתי, יו"ר וועדת ביטחון בגבעת יערים ואחראי מידע לציבור.

הם מקדישים את זמנם הפנוי, עוסקים בהתנדבות במאמץ הלאומי למניעת התחלואה בנגיף הקורנה ודבר אחד משותף להם- תחושת השליחות. הנה סיפורם של אפרת, אילנה וחן. ראש המועצה ניב ויזל: "ישר כוח למתנדבים היקרים שתורמים לשמירה על המועצה ירוקה מהנגיף"

seperator

בית המשפט המחוזי בלוד, דן ביום רביעי בעתירה של תושבי כפר סירקין והעמותה להגנת עתיד מחנה סירקין כנגד הותמ"ל. בית המשפט קיבל מספר החלטות קריטיות, ובין היתר, כי לא יינתן היתר בנייה ליותר מ-2700 יחידות דיור, אלא לאחר שיפורסם בה"ת (בחינת היתכנות תחבורתית) חדשה, שתראה פתרונות תחבורה המצדיקים את המשך הבנייה.

השופט אורן שוורץ, התרשם בדיון, כי אין תנאים תחבורתיים מספקים בתוך התוכנית הקיימת, ולכן קבע כי יש להוסיף לצוות המלווה תנאים נוספים, כדי לוודא שהתנאים התחבורתיים יקויימו כנדרש וכמתוכנן. אחרי בנייה של 2700 יחידות הדיור, לא ניתן יהיה להמשיך בבנייה נוספת, אלא אם תיערך בה"ת, אשר תפורסם לציבור, ולו יהיו 30 יום להגיש התנגדויות. נזכיר כי תוכנית הבנייה מאפשרת לבנות סה"כ 8500 יחידות דיור, אך בעקבות ההחלטה היום, כל יחידה נוספת מעבר ל-2700 יחידות, תהיה טעונת בה"ת.

הישג חשוב נוסף של התושבים הוא בהחלטה של בית המשפט למנות משקיף מטעם מ.א דרום השרון כנציג בצוות המלווה. בנוסף לכך, בנוגע לכביש עוקף עמישב, בית המשפט החליט כי לא ייסלל כביש זה עד שלא תהיה החלטה מנומקת המסבירה את הצורך בהקמתו על ידי הצוות המלווה. החלטה זו מאפשרת הבעת התנגדות מצד התושבים והגשת התנגדות זו לבחינת בית המשפט.

יש לציין כי ההישג קרה בין היתר בזכות שיתוף פעולה וסיוע של עיריית פתח תקווה למאבק המשפטי בכל נושא השלביות התחבורתית

seperator

ועדת ההיגוי של פרויקט נחל שורק, בראשות מהנדסת המועצה, אדריכלית מיכל נאור- ורניק, קיימה בשבוע שעבר סיור עבודה מקצועי בעמק צרעה. בסיור נכחו ראש המועצה האזורית מטה יהודה, ניב ויזל, סגנו בני אלירז וחברי וועדת היגוי, ביניהם נציגי הגופים הירוקים ונציגי הישובים הסמוכים. במהלך הסיור, שהתקיים לאורך הנחל, הציג צוות התכנון את יעדי התכנית ואת המצב הקיים בשטח. ראש המועצה ניב ויזל: "המועצה האזורית מטה יהודה צועדת לקראת העתיד וכחלק מהתפתחותה לטובת תושביה נמשיך כמובן לשמור על המרחב הכפרי המקסים שלנו תוך דגש על שימור ערכי הטבע והנוף הייחודיים שלנו".

  • עוד באותו נושא:
  • חברות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully