וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשע ישראליות ברשימת 100 חברות הטק המניעות את הדור הבא לחדשנות

17.11.2020 / 11:09

Boston Consulting Group סימנה את 100 חברות הטכנולוגיה המובילות בתחום החדשנות, תשע מהן כחול-לבן: מאנדיי, אורקם, וויקס, פיוניר, סייברארק, איירון סורס, לנדא פרינטינג, פלייטיקה וסולאראדג'

Boston Consulting Group. יחצ,
Boston Consulting Group/יחצ

20
ענקית הייעוץ הגלובלי בוסטון קונסלטינג גרופ (BCG) מפרסמת היום (שלישי) את רשימת 100 החברות הטכנולוגיה המבטיחות ביותר שצמחו בשווקים מתעוררים. חברות אלו הפכו לכוחות רבי עוצמה בתעשיית הטכנולוגיה ובתעשיות אחרות ומשפיעות באופן מהותי על תעשיות שונות ברמה הגלובלית. חברות אלו צלחו גם את מגפת הקורונה ורבות מהן מפגינות גידול במספר הלקוחות שלהן ובתדירות השימוש במוצר שמציעות.

תשע החברות הישראליות הכלולות ברשימה פועלות בתעשיות שונות ומגוונות: מאנדיי המפתחת פלטפורמה לעבודה מרחוק, אורקם המפתחת ומייצרת התקן מבוסס ראייה ממוחשבת המסייע לכבדי ראייה, עיוורים ובעלי מוגבלויות נוספות, ויקס חברת בניית האתרים, פיוניר חברת הפינטק, סייברארק חברת אבטחת המידע, איירון סורס חברת האינטרנט הפועלת בתחום הפרסום, לנדא פרינטינג חברת מכונות הדפוס הדיגיטליות, פלייטיקה חברת המשחקים המקוונים וסולאראדג' חברת המערכת הסולארית

ישראל נמצאת במקום ה-3 אחרי סין והודו במספר האבסולוטי של חברות טכנולוגיה מבטיחות, ובמקום הראשון מבחינת מספר חברות לנפש. בדו"ח של חברת BCG מצוין כי "ישראל רשמה הצלחות רבות במשיכת מדענים מהשורה הראשונה ובעידוד שיתוף פעולה הדוק בין הממשלה והתעשייה בטיפוח פיתוח טכנולוגי." בשל גודלו המוגבל של השוק המקומי, החברות הישראליות נוטות להיות גלובאליות מראשיתן.

את 100 החברות המבטיחות ביותר שצמחו בשווקים מתעוררים בחרה BCG על פי שישה קריטריונים מרכזיים: חברה המבוססת היטב (בעלת שווי ארגוני של לפחות 500 מיליון דולר) ונמצאת עדיין בשלבי פיתוח מוקדמים יחסית, חברה בעלת שאיפה ופוטנציאל להמציא ולעצב מחדש תעשיות שלמות, הממוקדת טכנולוגית ומחזיקה במודל עסקי מבטיח, שהוכיחה יכולת לפתח את השוק. על החברות הבטיחות החברות המבטיחות להגיע משווקים מתעוררים אולם BCG שילבה גם מספר חברות המגיעות משווקים בוגרים יותר, כמו למשל סינגפור, זאת בשל היותן מוקדם אזורי טכנולוגי משמעותי.

ליאונל מסי בקמפיין של חברת אורקם. אורקם,
ליאונל מסי בקמפיין של אורקם/אורקם

חברות הטכנולוגיה המבטיחות המצוינות בדו"ח של BCG מגיעות מ- 14 מדינות ופועלות במגזרים רבים. שני שליש מהן מתמקדות באפליקציות או שירותים לצרכנים C2B ושליש מספקות שירותים לעסקים B2B, בפרט כאלו המשמשים להובלת שינויים מהותיים באופן העבודה של ארגונים וחברות. כמעט חצי מתוך 100 מאתגרות הטכנולוגיה פועלות בעיקר בשווקי הבית שלהן, כאשר 16 מהן משכפלות את הצלחתן בשווקים מתעוררים ו-39 חודרות לשווקים בוגרים ומפותחים.

"חברות אלו ממציאות מחדש את התעשיות שלהן ומתוות מסלול משלהן להתרחבות והצלחה", אומר ניקולאוס לאנג, שותף מנהל בכיר ב-BCG השותף לכתיבת הדו"ח. "בנוסף הן לוכדות את תשומת לבן של החברות המבוססות והגדולות בתעשייה, בין אם במגזר הטכנולוגיה עצמו או בתעשיות אחרות. אותן חברות מבוססות נדרשות כעת להחליט מהי הדרך הטובה ביותר להתמודד עם עלייתן של היריבות ובנות הברית הפוטנציאליות החדשות".

הערכת השווי הממוצעת של חברות הטכנולוגיה המבטיחות עומדת על ממוצע של 6.3 מיליארד דולר, נתון המציב את רובן הרבה מעל רף היוניקורן המקובל. היקף ההכנסות הממוצע של החברות ברשימה עומד על 2 מיליארד דולר, ולמרות זאת הן עדיין צומחות בקצב שנתי ממוצע של קרוב ל-70%, פי שישה מהר יותר ממגזר הטכנולוגיה בשווקים מפותחים.

מאז פרוץ מגפת ה-COVID-19, קטגוריות הטכנולוגיה שגשגו ברובן כשהן מפגינות גידול במספר המשתמשים ובהיקף השימוש. מגזרים מסוימים, כגון אד-טק (edtech), גיימינג ווידיאו סטרימינג אף האיצו את צמיתם כשהם ממנפים לטובתם את השינויים בהרגלי הצרכנים.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
seperator

חברות הטכנולוגיה המבטיחות בוחרות מסלולים שונים לצמיחה והצלחה. רבות מהן מנצלות את יכולותיהן כדי לפתור בעיות ספציפיות לשווקים מתעוררים, כגון הכלה פיננסית מוגבלת וגישה מוגבלת להשכלה. בדרך זאת, הן עוקפות לעתים קרובות שווקים בוגרים יותר, כמו למשל כאשר הן מעבירות אוכלוסיות שלא השתמשו מעולם בשירותי בנקאות היישר לבנקאות דיגיטלית. מעבר לכך הן מדמיינות מחדש את שרשרות הערך בתעשיות שונות, ממציאות דרכים חדשות לשיתופי פעולה בין השחקנים, מטפלות במוקדי אי-יעילות ומספקות ללקוחות תוצאות טובות יותר.

"חברות אלו הן מתחרות חזקות המשבשות את כללי המשחק המוכרים. הן נכונות לתקוף מגזרים חדשים הנמצאים מעבר לעסקי הליבה שלהן," אומר מייקל מייר, שותף מנהל ב-BCG ושותף לכתיבת הדו"ח. "בה בעת, הנטייה שלהן לעבוד באמצעות האקוסיסטם הופכת אותן לנגישות יותר למודלים של שיתוף פעולה. החברות המבוססות צריכות לפתח אסטרטגיות כדי להתמודד עם מקור חדש של תחרות. האם הן מנסות להביס אותן או להצטרף אליהן?"

ענקית הייעוץ האסטרטגי הגלובלית BCG פועלת בישראל משנת 2010. בשנה שעברה פתחה החברה את TLV TECH HUB שנועד לחבר באופן יזום ואפקטיבי בין חברות הטכנולוגיה המבטיחות בישראל והטק אקוסיסטם המקומי ללקוחות החברה בחו"ל, במטרה להביא לשיתופי פעולה ולייצר ערך משמעותי לשני הצדדים. BCG מביאה עימה הכרות רבת שנים של האתגרים העסקיים של לקוחותיה הגלובליים, כמו גם היכרות עמוקה עם החדשנות המקומית ועם פתרונות טכנולוגיה יצירתיים אשר יכולים לתת מענה לאתגרים עימם מתמודדות החברות הגלובליות בראש פעילות עומד אור קליר, שותף מנהל ב BCG שכיהן בעבר כמנהל אגף אסטרטגיה וחדשנות בבנק לאומי.

  • עוד באותו נושא:
  • הייטק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully