וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום לא מספיק להיות עסק, צריך להיות עסק חכם

17.11.2020 / 11:58

מדוע יותר ויותר עסקים הכניסו מערכות בינה עסקית בתקופה האחרונה ואיך היא עוזרת להם לייעל את העסק ולחסוך בהוצאות מיותרות?

עריכה: דפי מקל

בשמונה החודשים שעברו מאז ש"התהפך העולם" ועסקים רבים קרסו, אלה שנותרו החליטו להשתמש בכל האמצעים שעומדים ברשותם על מנת להשאר עם הראש מעל המים. אם בתחילת המשבר עברו למודל של תגובה מיידית לשינויים שבאו בעקבות הקורונה. כעת, אחרי שההלם הראשוני עבר, הן נדרשות להיערך לטווח הרחוק, ולהרכיב מודל עסקי המאפשר פעילות ארוכת טווח, המותאמת לעולם החדש. אך איך קובעים מהו אותו מודל? ואיך מחליטים מהן ההחלטות הנכונות, בעולם של אי ודאות?

מסתבר שהדרך לקבלת החלטות נכונה יותר הייתה כבר מזמן, אך הקורונה סיפקה דחיפה משמעותית להטמעתה בקרב העסקים. עידן כהן, מנהל אקסלנדו, פעילות ה-BI והדאטה של אלעד מערכות, מסביר: "הבינה העסקית נועדה לייצר מהנתונים הקיימים תמונה ויזואלית, אותה ניתן לתחקר ובעזרתה לקבל החלטות עסקיות חכמות ובעיקר מהירות. לדוגמא, עם התפרצות הקורונה, וסגירת המלונות, השתמשנו בטכנולוגיות אלו בכדי לחקור את המצב והמגמות, לעדכן יעדים ותקציבים לבצע התאמה של פעולות שיווק ולנתח אסטרטגיות יציאה. הבינה העסקית מאפשרת הסתכלות כזו, שמסייעת למנהלים לבודד שורות בתקציב, להתנהל חכם בתקופה שבה בתי המלון סגורים ולהתכונן לתקופות דומות של חוסר וודאות, מתי יסגרו שוב ולמשך כמה זמן. בעזרת הנתונים שאנו אוספים ניתן להפיק תובנות שמאפשרות להתמודד עם צונמי ההחלטות שמנהלים נדרשים לקבל בתקופת משבר ואי יציבות".

עידן כהן. יחצ,
מפיק תובנות בעזרת הנתונים. עידן כהן/יחצ

המגמה בולטת בעיקר בתיירות המנסה לייעל את עצמה דווקא בתקופת ההקפאה הנוכחית.

בת חן ישועה מנכ"לית רשת מלונות מטיילים הכניסה מערכת BI ממש בתחילת המשבר, עוד בחודש מרץ "בשנתיים האחרונות שילבנו טכנולוגיות רבות על מנת לייעל את מערך המכירות והתפעול. אלה, הביאו לנו מידע רב שסייע לנו לבסס החלטות ולהפיק תובנות חכמות יותר. אולם גילינו שאנחנו מקבלים הרבה מאוד נתונים מהתוכנות השונות שאנחנו מפעילים, אך כל אחד מהם עומד בפני עצמו. כדי לקבל החלטות עסקיות מבוססות, נדרש לעשות חיבור חכם ביניהם ועיבוד המידע שביצענו היה כרוך בתהליך ממושך ומייגע, ולכן חיפשנו מערכת שתתממשק אליו ותקצר תהליכי החלטה. המערכת סייעה לנו לייעל תהליכי תפעול, לדייק תהליכי שירות הלקוחות, לשפר חווית לקוח, להפחית הוצאות, להגדיל המכירות, ולעקוב אחר נתונים פיננסיים לצורך בניית תקציב. כך למשל, במרכז ההזמנות אנו מנהלים את המשמרות, הזמן ותסריטי השיחה באופן שממקסם את המענה לשיחות וכך גם את הרווחיות. כתוצאה מכך אחוזי סגירת הזמנות עלו מ 12% ל 15%, ואנו גם משנים באופן רציף את שעות המשמרות לפי אחוזי הסגירה וכמות השיחות המתפלגות ביום. שמנו לב כי התהליכים שהתבססו על "תחושות בטן" התגלו כלא מדויקים לעומת המערכת שסייעה בניתוח והסקת מסקנות מבוססות יותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
בת חן ישועה. ליאת מנדל,
מערכת מייעלת תהליכי תפעול. בת אל ישועה/ליאת מנדל

רשת מלונות תולי המונה 3 מלונות בישראל, הטמיעו את המערכת ממש לאחרונה, לפני שלושה שבועות לאחר תהליך ארוך של תכנון ובדיקה. אבי גבע מנהל פיתוח עסקי של קבוצת תולי : "הטמענו את המערכת כיוון שהבנו כי חסרים לנו כלים לניהול ושליטה בהכנסות וההוצאות שלנו. לא ידענו למפות אילו הוצאות מיותרות והיכן ניתן להתייעל. ניצלנו את ההפסקה הנוכחית מפעילות עסקית, על מנת לשפר את מערכות המידע בקבוצה ולהכניס מערכת Business intelligence שתסייע לנו לייעל את תהליכי התיכנון והבקרה העסקיים. מערכת שתאפשר הצגת נתונים בזמן אמת. בזמן הקצר שעבר מאז שהטמענו את המערכת לפני כ- 3 שבועות, התחלנו לראות את השינוי, לפני כן, היינו מקבלים דוח מהכלכלן של החברה כחודש אחרי סיום החודש, ובשלב הזה לא ניתן היה לתקן הוצאות שכבר נעשו. כיום אנו מקבלים את הנתונים בזמן אמת ויכולים לשפר ולתקן מהלכים באופן מידי. מנהל המלון יכול לתחקר את הנתונים מידי יום בגרף מפורט על ציר הזמן ולקבל תובנות עסקיות. וזאת במקום להפיק דוחות מהמערכות התפעוליות לשאלות ספציפיות שהיו עולות. בעבר, אם לא ידעתי לשאול את השאלה המדויקת והנכונה, לא הייתי מקבל מידע ונתונים. היום אני זוכה להצגה של נתונים בצורה ויזואלית ברורה לכל מלון, המאפשרים למדוד את יעילות ההליכים העסקיים השונים ולהשוות בין המלונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully