וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גשש שתמונת מחבל שחיסל רודפת אותו הוכר כסובל מפוסט טראומה

18.11.2020 / 14:25

הגשש ששירת כ-10 שנים בעזה נתקל במחבלים, שאחד מהם הוא חיסל במו ידיו. לאחר השירות החל לסבול מקשיים חברתיים ונפשיים, וכעת משרד הביטחון יכיר בפוסט טראומה שלו

ShutterStock

קצין התגמולים של משרד הביטחון הכיר כנפגע טראומה בגשש שהיה מעורב בשני אירועי פח"ע בגבול עזה, כשבמהלך אחד מהם הרג במו ידיו את אחד המחבלים. כך עולה מתביעה שהגיש באמצעות בא כוחו, עו"ד מיכאל פסקל העוסק בתביעות נגד משרד הביטחון.

מהתביעה עולה כי הגשש, בשנות ה-30 לחייו, שירת כ-10 שנים בגדוד המדברי בעזה ובמהלך שירותו נחשף לשני אירועי פח"ע קשים: חדירת רכב תופת באזור כרם שלום וחדירת מחבלים עם שריונית שנגנבה ממוצב מצרי ומשאית ממולכדת.

גבר בפוסט טראומה. ShutterStock
התבודדות וקשיי שינה/ShutterStock

באירוע בשנת 2008, במהלכו חדרו בגזרת כרם שלום מספר רכבי תופת, הגשש שימש כמפקד כיתת הכוננות וסיכל הפיגוע יחד חבריו תוך שהוא מחסל בעצמו את אחד המחבלים. באירוע השני, בשנת 2012, שזכה לכינוי "גלגלים בוערים", עשרות פעילי טרור רצחו חיילים מצרים בסמוך למשולש הגבול בכרם שלום, גנבו רכב משוריין ומשאית, העמיסו על שתיהן חומרי נפץ ודהרו לגבול עם ישראל במטרה לפגע ביישובים הישראלים. המשאית ועליה חצי טונה של חומר נפץ התפוצצה על שער הגדר, מה שאפשר לשריונית לדהור במהירות של 70 קמ"ש לתוך שטח ישראל. בתחילה התנהלו חילופי אש מטווח אפס בין המחבלים לכוח של גדוד הסיור הבדואי ולאחר שהנגמ"ש הצליח להמשיך בדרך ליישובים ישראלים, הוחלט להשמידה וששת המחבלים נהרגו.

במהלך שירותו הגשש נחשף למראות קשים של חיילים, אזרחים ומחבלים פצועים והרוגים, חלקם אף שרופים. הגשש סיפר כי לאחר האירוע השני החל לסבול מקשיי הירדמות, החל להתבודד, אך המשיך את שירותו כחייל למופת. הגשש סיפר שהמשיך לתפקד כ"אוטומט" למרות שכבר במהלך השירות סבל מחוסר שקט ואת מצבו "ספגו" בני משפחתו הקרובה במהלך החופשות.

ארבע שנים לאחר האירוע הקשה, החליט לפרוש מצה"ל מתוך מחשבה שמצבו ישתפר. למרות זאת, תמונת המחבל שהרג במו ידיו חזרה אליו שוב ושוב והוא החל לסבול מתסמינים נפשיים נוספים. הוא לא יכול לשאת ריח ומראה של בשר על האש, לא צופה בטלוויזיה ובחדשות ומאז שחרורו סובל מחוסר תיאבון ואף ירד במשקל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
עו"ד מיכאל פסקל. יחצ,
עו"ד מיכאל פסקל/יחצ

למרות זאת, הגשש לא מיהר לקבל עזרה נפשית, משום שהדבר אינו נהוג בעדה הבדואית ורק בלחץ משפחתו נאות לפנות לרופא משפחה ובהמשך לפסיכיאטרית. כעבור כשנה של טיפולים הוא נפתח והפסיכיאטרית אבחנה כי הוא לוקה בפוסט טראומה. גם בימים אלה הגשש מתלונן על כך שסובל מפלשבקים מהאירועים שחווה במהלך שירותו בגדוד הבדואי, חווה קשיי שינה, דרוך באופן קבוע ואינו מסוגל ליצור ולקיים קשרים חברתיים ומתחמק מאירועים חברתיים.

בימים אלה בעקבות התביעה שהגיש באמצעות עו"ד מיכאל פסקל, קצין התגמולים באגף השיקום במשרד הביטחון, קבע כי לאחר עיון בחומר ההוכחות הגיע למסקנה כי פוסט הטראומה ממנה הוא סובל, אירעה בתקופת שירותו הצבאי ועקב אותו שירות. בעקבות הקביעה הוא יזומן בימים אלה לוועדה רפואית שתקבע את שיעור הנכות ובהתאם לכך את גובה הקצבה לה יהיה זכאי לכל ימי חייו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully