וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לך תזדיין": הפרשייה שמסעירה את בורסת היהלומים

18.11.2020 / 10:35

חבר בורסת היהלומים התפרץ במהלך אסיפה, הושעה לשלושה חודשים ועלול היה גם לאבד את זכותו להתמודד בבחירות בסוף דצמבר. שופטת המחוזי הוציאה צו מניעה נדיר. פרקליטו: "בית המשפט מנע סיכול ממוקד". הבורסה ליהלומים: "נלמד את תוכן ההחלטה ונגבש צעדים בהתאם"

מתחם הבורסה בורסת היהלומים ברמת גן, אוגוסט 2016. ראובן קסטרו
בורסת היהלומים/ראובן קסטרו

אחת הקלישאות הידועות בעולם העסקים היא שיהלומנים לא מסתובבים בבתי משפט. מילה של יהלומן שווה יותר מחתימה על חוזה, אבל שתי מילים, במקרה הזה "לך תזדיין", היו שוות בהחלט ביקור במחוזי תל אביב יפו, שם התקבלה בקשתו של יהלומן ותיק לדחייתה של השעיה בפרשייה שמסעירה את בורסת היהלומים ברמת גן.

מדובר באמנון מאיר, יהלומן החבר בבורסה 30 שנה. תחילתו של הסיפור ב-14 בינואר השנה, ערב הבחירות. זו הייתה האסיפה הראשונה שבה השתתף היהלומן, והוא הופתע לגלות שאחד המוזמנים הוא חבר הכנסת ניר ברקת מהליכוד. מאיר הביע את מחאתו מזימונו של ברקת וטען כי אין להכניס פוליטיקאים לבורסת היהלומים. אחד מחברי הבורסה ניסה להוציאו מהאולם, והיהלומן שיגר לעברו את הקללה "לך תזדיין". יותר מכך, מאיר אף הפריע לברקת במהלך נאומו ופעל "באופן שאינו הולם חבר בורסה".

על העובדות הללו אין חולקין. למחרת האירוע נשלחה הודעת התנצלות וגם פורסמה הודעת התנצלות בפייסבוק, אולם בבורסה לא עברו לסדר היום. נגד היהלומן הוגשו שתי תלונות והושת עליו קנס כספי של 500 דולר יחד עם השעיה לשלושה חודשים.

ניר ברקת בדרכו לישיבת בלוק הימין בכנסת 5 מרץ 2020. ראובן קסטרו
"אין מקום לפוליטיקאים בבורסה". ברקת/ראובן קסטרו

מאיר ראה בעונש חוסר מידתיות וערער לבית המשפט באמצעות עו"ד אילן בומבך לאחר שכבר ריצה 25 ימים מעונשו. הדיון הראשון נקבע ל-25 באוקטובר ועד אז הושהתה ההשעיה. יש לציין כי הבחירות בבורסת היהלומים ייערכו ב-30.12, כך שהמשך ההשעיה מאותה נקודה היה מדיר, בעצם, את היהלומן מהתמודדות בבחירות. יש לציין כי מאיר התכוון להתמודד להנהלת הבורסה. מאיר טען כי מדובר בעונש מוגזם, בוודאי על רקע תקדימים של מקרים חמורים יותר וטען כי "המשיבה פעלה במשוא פנים ובדעה קדומה". בבורסה טענו מנגד כי סמכויות ההנהלה אפשרו לה להחמיר בעונש ושללו טענות למניעים פסולים.

בית המשפט אינו נוטה להתערב במקרים כאלה, אולם הפעם השופטת חנה פלינר הוציאה צו מניעה. "השעיית המבקש מחברותו בבורסה תפסק לאלתר", אמרה השופטת, "חברותו תחודש החל מיום מתן החלטה זו ועד להחלטה אחרת". זאת, לאחר שהשופטת ציינה כי "מודעת אני להלכות בדבר היקף ההתערבות המצומצם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
עו"ד אילן בומבך. ראובן קפוצ'ינסקי,
עו"ד אילן בומבך/ראובן קפוצ'ינסקי

בא כוחו של מאיר, עו"ד אילן בומבך, הגיב לצו המניעה: "ביהמ"ש המחוזי מנע אמש סיכול ממוקד מצד הבורסה כלפי יהלומן שמצוי באופוזיציה להנהלה. הבורסה נהגה כלפיו באופן מפלה ולא סביר כאשר הענישה אותו באופן לא מידתי וזאת כדי לא לאפשר לו להתמודד בבחירות להנהלת הבורסה".

בבורסה ליהלומים מסרו בתגובה: "נלמד את תוכן ההחלטה ונשקול את צעדינו בהתאם. יש לזכור כי התיק קבוע לדיון ענייני לחודש אפריל ובמועד זה נשמיע עמדתנו בפני בית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully