וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק הציבור הישראלי יכול להציל את המשק שלנו

15.11.2020 / 17:27

ממושב מוזנח וחסר כל, עין תמר הפך במרוצת השנים לאחת מחממות החקלאות המשובחות בארץ. כעת בני משפחת רוזנברג, מהמגדלות הדומיננטיות במושב, קוראת לציבור: קנו מאיתנו

משלוחים חקלאיים משפחת רוזנברג. יחצ,
עד לבית הלקוח. משפחת רוזנברג/יחצ

משפחת רוזנברג הגיעה בשנת 1982 יחד עם 24 משפחות צעירות וחלוציות אמתיות, כדי להקים מושב חקלאי במדבר ולהפריח את השממה - מושב עין תמר. לאורך השנים מקור הפרנסה העיקרי של המשפחה הגיע מחקלאות בדומה לשאר חברי המושב. משק רוזנברג עסק בגידולים שונים, היום מתמקדים שם בסוגים של בזיליקום, טרגון ותמרי מג'הול.

כשבני הזוג רוזנברג הגיעו למושב לא היה כלום. לא מדרכות, לא דרכי גישה, לא אמצעי תקשורת, חשמל התקבל באמצעות גנרטור ענק שחובר לבתים וכדי להביא מי שתייה צריך היה למלא קלקר בנקודת מים שהצבא אירגן עבור התושבים ולהביא הביתה.

כל משפחה קיבלה שטח אדמה שיועד לחקלאות. איציק רוזנברג ( 62) נזכר היינו צריכים לעבד ולהכין את האדמה שהייתה מלאה במוקשים שנסחפו על ידי נחל הערבה, עקב הקרבה לגבול ירדן. שני חברי מושב נפצעו ממוקשים בזמן שעיבדו את השטח, אבל דבר לא שבר אותנו והמטרה שעמדה לנגד עיננו המשיכה להניע אותנו קדימה למימוש החזון להפרחת המדבר והקמת חיי קהילה בטבע. קהילה השואפת לשמירת האיזון בין האדם לסביבה.

בזיליקום. יחצ,
אימפריה מאפס. הבזיליקום של משק רוזנברג/יחצ

כיום החקלאות בעין תמר היא אחת מהמתקדמות בעולם ומאפשרת גידול ירקות ופירות איכותיים על אדמת המדבר המלוחה, תוך ניצול האקלים המדברי החם לטובת גידולי קיץ בעונת החורף. אך למרות הקדמה של החקלאות ואיכות התצרוכת בשנים האחרונות סובל ענף החקלאות ממשבר של ממש שהגיע לשיאו בשנה זו עם מגיפת הקורונה.

איציק מסביר: "עם פריצת מגיפת הקורונה בחודש מרץ האחרון, באחת הופסקו הטיסות לחו"ל ולי לא הייתה אפשרות לייצא. כל העסק שלי נעצר ביום אחד ונאלצתי להשמיד דונמים רבים של סחורה, מבחינת העסק זה אומר פשוט לזרוק כסף לפח".

רוזנברג ממשיך: "המציאות החדשה וכאב הלב שנלווה לזריקת דונמים של סחורה והפסקת הייצוא הביאו אותי ואת משפחתי לחשוב על דרך לשרוד את השנה ללא הפסדים, כמובן שאף אחד לא מדבר על רווחים. בדיוק כמו ענפים נוספים שעשו מעבר מהיר לאונליין, כך מצאנו את עצמנו מנהלים חמ"ל ביתי קטן והחלנו בשיווק ישיר לאנשים ומשפחות בכל רחבי הארץ. באחת הקמנו עמוד פייסבוק וגייסנו את כל המשפחה להפצת הבשורה. הילדים התגייסו להצלת המשק המשפחתי שלכל אחד תפקיד שלקחת על עצמו לטובת העניין: שיווק, הפצה וכמובן ניהול צמוד על עמוד הפייסבוק של המשק. כיום הבזיליקום שלנו נקטף ויום למחר מגיע טרי עד לבית הלקוח כמו התמרים שמגיעים עסיסיים עם כל הערכים התזונתיים כיאה לממתק של הטבע. אני אדם אופיטימי מטבעי ויחד עם האהבה שלי למקצוע מתרגש כל פעם מחדש לפגוש ולהכיר את האנשים שמקבלים את התוצרת שלי ולדעת שהם נהנים מתוצרת איכותית וטרייה שהשקעתי בה את כל הלב שלי".

משק רוזנברג בפייסבוק או ב-052-3666068

  • עוד באותו נושא:
  • חקלאים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully