וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם כשהכול נראה אבוד, אפשר להציל את הבית אחרי הצפה

אמנון רם

22.11.2020 / 8:52

הצפות עשויות לגרום לנזקים חמורים ברכוש ואף בנפש. כיצד ניתן להתמודד עם נזקי ההצפה ולצמצם את הזנק ומאיזה מפגע בטיחותי יש להיזהר במיוחד?

בווידאו: חילוצים ממכוניות ובתים במרכז בעקבות הצפות/עריכה: שאול אדם

לחות או הצפה עלולים לגרום למבנים ולרכוש אישי להינזק ואף להיהרס כליל. הבעיה הופכת חמורה יותר אם המים אינם נקיים ובמידה ולא מטפלים מיד בנזק.

חלון ההזדמנויות לטיפול בהצפות לפני שהמצב מתדרדר הוא 24-48 השעות הראשונות. אף על פי שהנזק עשוי להיראות קשה, ניקוי ושיקום יכולים לייצר תוצאות מדהימות. מרהיטים ועד לירושה משפחתית, ממחשבי משרד וציוד אלקטרוני ועד למכונות ייצור.

טיפול בהצפות מתחיל משאיבה יסודית של מים עומדים. שאיבת המים מסייעת להפחית את זמן הייבוש ותמנע עובש ונזקי מים משניים. לאחר שלב שאיבת המים, הרצפות והקירות אולי יהיו יבשים למראית עין, אך בהחלט ייתכן שעודם רטובים למגע. רוב חומרי הבניין, כמו קיר בלוקים, גבס או עץ, נקבוביים למדי והם ישמרו על כמות מים משמעותית בתוכם. המים האלה יגרמו לחומרים להתעוות, להתנפח ואפילו להישבר. בנוסף המים שבחומרים עלולים להאיץ התפתחות עובש.

על מנת לייבש את הלחות יש להשתמש בציוד מיוחד, הכולל מסחררי אוויר ייעודיים ויבשני לחות כדי להפחית את שיעור המים בחלקי המבנה השונים, תוך הפעלת מכשירים למדידת לחות עד שהחומרים חוזרים למצבם הרגיל. מסחררי אוויר רבי-עוצמה מייצרים זרימת אוויר על פני קירות, שטיחים, ורהיטים, אשר מאיץ את פליטת האדים מתוכם. יבשני לחות ייעודיים מזרימים אוויר יבש שלתוכו נקלטים האדים הנפלטים מחלקי מבנה ותכולה. בתוך הייבשן האדים מתעבים והופכים למים שנאגרים במיכל מיוחד, כאשר המיכל מתמלא מוזרמים המים למיכל איסוף ייעודי, לאחד מהכלים הסניטאריים שבמבנה, או אל מחוץ למבנה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זה בהחלט לא מעודד כשזה מגיע אליכם לדירה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ניקוי וחיטוי לאחר טיפול בהצפה

הקירות, הרצפות ומשטחים אחרים צריכים טיפולי ניקוי מקצועיים לאחר טיפול בהצפה. מלבד ניקוי מבנה, אנשי מקצוע יכולים לנקות את החפצים באמצעות טכניקות יחודיות כגון: רהיטים, ריפוד, בגדים, ופריטים אישיים אחרים שנפגעו על ידי המים.

הצפה ונזקי מים לעתים קרובות דורשים גם טיפולים לסילוק ריחות, תולדה של פעילות מיקרוביאלית היפראקטיבית שגורמת להיווצרות תרכובות אורגאניות נדיפות. אנשי מקצוע מיומנים מאומנים לזהות ריחות רעים ולחסלם באמצעות מחוללי אוזון, מחוללי הידרוקסיל ומכשירים אלקטרו-כימיים להפגת ריחות. ציוד זה יכול לטפל ביעילות בריחות טורדניים ומתמשכים שמטהרי אוויר רגילים ואינם מתאימים.

בהתאם לתרחיש, אנשי המקצוע עשויים להשתמש בחומרי אנטי בקטריאליים או במכשור ייעודי מתאים כדי להשיב את המצב לקדמותו. שיקום הוא השלב האחרון של תהליך שחזור הבית או העסק לאחר שנעשה טיפול בהצפות. שיקום עשוי להיות כרוך בתיקונים קלים, כמו החלפת קיר גבס והתקנת שטיח חדש. שיקום עלול גם להיות כרוך בתיקונים גדולים, כמו בנייה מחדש של אזורים או חדרים שונים בבית או בעסק.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
הצפות ברחוב ארלוזרוב בחיפה, 8 בינואר 2020. איחוד הצלה
נזקים מרובים למבנה, אבל גם אחרי השיקום צריך להיפטר מריחות/איחוד הצלה

נזקי רטיבות ברהיטים

הרטיבות והלחות הרבים ששוררים בעקבות הצפה או שיטפון, עלולים לגרום לבעיות ברהיטים הדומות לאלו המתפתחות בעקבות מגע ישיר עם מים. התסמינים מופיעים על גבי הרהיטים בצורת נקודות בהירות או כהות, וכמובן תפרחות עובש בצבעים שונים. בבואנו לשקול את כדאיות ההצלה של רהיטים שנפגעו ממים או מלחות גבוהה, יש לקחת בחשבון את הגורמים הבאים: היקף הנזק ברהיט, מחירו, ערכו הרגשי ועלות ההצלה והשיקום.

בלפור למניעת הצפות. יחצ,
הרבה עבודה לשיקום הנזק. Belfor ישראל בפעולה/יחצ

זהירות, עובש

מיקרואורגניזמים כגון בקטריות, עובש וסוגים אחרים של פטריות, אשר לא ניתן להבחין בהם מיד לאחר קרות הנזק, נשארים על העץ ועל משטחים מחומרים אחרים. אם לא מנקים אותם כראוי, יתפתח עד מהרה עובש בשלל גוונים כגון: שחור, אפור, לבן, צהוב, כתום, ואף אדום. בעת הטיפול בעובש חובה להשתמש באמצעי הגנה לעור, לעיניים, ולדרכי הנשימה. העובש מייצר רעלים הקרויים מייקוטוקסינים, שהשפעתם על בריאות האדם גדולה אף שטרם נחקרה דייה. אמצעי ההגנה חיוניים גם בפני הכימיקלים בהם משתמשים בתהליך הניקוי והחיטוי.

עובש שהתפתח על גבי רהיטים יש להסיר במידת האפשר ולקטול את שארית הנבגים, כדי שתעוכב צמיחה מחודשת, במקרה של הופעת תנאי גידול אופטימאליים. במקרה של נזק לרהיטים בכמות גדולה, מומלץ לבצע חיטוי על ידי ערפול בתמיסת בורקס. חומר זה מעקב צמיחת עובש, אך השימוש בו אינו מהווה תחליף לטיפול פרטני בכל רהיט ורהיט בנפרד.

אמנון רם הוא מנהל טכנולוגיה והדרכה בחברת Belfor ישראל

  • עוד באותו נושא:
  • הצפות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully