וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום חוסר הברזל הבינלאומי: בשורה עולמית לחולי אי ספיקת לב

23.11.2020 / 7:27

מחקר שהציגה חברת התרופות השוויצרית ויפור פארמה בכנס הווירטואלי של ארגון הלב האמריקאי (AHA) מראה: עירוי ברזל תוך ורידי מפחית באופן משמעותי את האשפוזים לאחר אירועים לבביים חמורים בקרב מטופלים הסובלים ממחסור בברזל

vifor Pharma. יחצ,
התקדמות משמעותית. Vifor Pharma/יחצ

חברת התרופות השוויצרית ויפור פארמה הציגה השבוע את תוצאותיו המלאות של מחקר ה- AFFIRM-AHF בכנס הווירטואלי של ארגון הלב האמריקאי 2020 (AHA). כמו כן, תוצאות המחקר אף פורסמו במגזין הרפואי הלנסט (The Lancet).

המחקר העריך את השפעת עירוי פרינג'קט (עירוי ברזל תוך ורידי במינון גבוה - (ferric carboxymaltose) על אשפוזים בשל כשל לבבי (HF) ותמותה בשל מחלות לב וכלי דם, בקרב מטופלים עם מחסור בברזל שמצבם יוצב בבית החולים לאחר אי ספיקת לב חריפה.

עיקרי המחקר

  • על פי המחקר, עירוי פרינג'קט הפחית משמעותית תקריות של אשפוזים בעקבות כשל לבבי בחולים הסובלים ממחסור בברזל לאחר אי ספיקת לב חריפה.
  • תוצאות של מחקר ה-AFFIRM-AHF תומך בשימוש בפרינג'קט בקרב מטופלים שלקו באי ספיקת לב חריפה ובמקביל סבלו ממחסור בברזל עם LVEF1 ≤ 50% (מקטע פליטה של חדר שמאל קטן או שווה מ-50%)
  • תוצאות המחקר AFFIRM-AHF פורסמו במגזין הרפואי היוקרתי THE LANCET

הפחתה משמעותית באשפוזים חוזרים

המחקר הדגים הפחתה משמעותית באשפוזים חוזרים בעקבות אי ספיקת לב בקרב מטופלים אשר טופלו עם עירוי פרינג'קט בהשוואה לפלסבו (תרופת דמה). לאחר 52 שבועות, מטופלים אשר קבלו עירוי ברזל היו בסיכון נמוך יותר בכ- 26% להתאשפז מחדש בבית החולים עקב אי ספיקת לב, זאת בהשוואה למטופלים שנטלו את תרופת הדמה (פלסיבו), וזאת לאחר עירוי אחד או שניים בלבד [RR 0.74; 95% CI 0.58-0.94; p=0.013].

מחסור בברזל קיים בכ-80% מחולים אשר סבלו מאי ספיקת לב חריפה ומעיד על פרוגנוזה גרועה. מצב זה מקושר לאיכות חיים ירודה וסיכון מוגבר לאשפוזים ותמותה, ללא קשר לנוכחות או היעדר אנמיה. אשפוז בעקבות אי ספיקת לב חריפה מציג בעיה גוברת בתחום הבריאות ומתקשר בסיכון גבוה יותר לתוצאות קליניות שליליות ולעומס כלכלי עצום.

לפי דו"ח שהתפרסם ב-2020, בישראל יש למעלה מ-150,000 חולי אי ספיקת לב (12,000 מאובחנים חדשים מדי שנה).

"זהו המחקר הראשון שמדגים את יתרונות הברזל הניתן למטופלים מיוצבים שאושפזו עקב אי ספיקת לב חריפה," אמר פרופסור פיוטר פוניקובסקי, החוקר הראשי של המחקר וראש מחלקת מחלות לב באוניברסיטה הרפואית ורוצלב, בורוצלב פולין.

"המחקר הראה שמתן פרינג'קט בחולי אי ספיקת לב מיוצבים הסובלים ממחסור בברזל, מפחית משמעותית את הסיכון לאשפוזים חוזרים עקב אי ספיקת לב, ומדגיש את הצורך בביצוע בדיקות תכופות יותר לגילוי חוסר בברזל בקרב מטופלי אי ספיקת לב חריפה".

"אנחנו מאושרים על כך שהצגנו את הנתונים המלאים ממחקר ה-AFFIRM-AHF בכנס של ארגון הלב האמריקאי. נתונים חשובים אלו מחזקים את הראיות הקודמות שעלו במחקרים גדולים אחרים כגון FAIR-HF ו- CONFIRM-HF " אמר דר' קלאוס הנינג יאנסן, ראש מחלקת הרפואה בחברת ויפור פארמה.

"מחסור בברזל הינה מחלה נילוות תדירה אך לעיתים קרובות אינה מזוהה כתחלואה המשותפת לאי ספיקת לב, וניסוי זה תורם משמעותית למכלול הראיות שהולך וגדל בנושא חשיבות גילוי וטיפול במחסור בברזל בקרב מטופלי אי ספיקת לב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
כצט פרינג'קט. אפרת אשל,
פרינג'קט של כצט/אפרת אשל

ב-24 בספטמבר 2020, ויפור פארמה הכריזה שתוצאות המחקר-AFFIRM-AHF החטיאו במעט את המובהקות הסטטיסטית המקובלת של 5% בנקודת הקצה הראשונה (Primary endpoint), אך הפחיתו באופן מספרי את סך מקרי המוות ממחלות כלי דם ואשפוזים חוזרים של אי ספיקת לב ב 21%.

הטיפול בפרינג'קט נסבל היטב וללא ממצאי בטיחות בלתי צפויים. לא נצפתה עלייה בתמותה, ומקרי מוות כתוצאה ממחלות לב וכלי דם (CV) היו זהות בין הקבוצות.

התפרצות מגיפת הקורונה (COVID-19) הביאה לשיבוש משמעותי במערכות הבריאות, עם ירידה של 40% באשפוזי אי ספיקת לב באירופה בין מרץ ליוני 22020. חולי אי ספיקת לב נמצאים בסיכון מוגבר כאשר הם נדבקים בנגיף הקורונה (COVID-19). על כן, לפני השלמת המחקר הוגדר מראש "ניתוח רגישות" sensitivity analysis של וירוס הקורונה (COVID-19) שלא כלל בתוכו דיווחים על נבדקים שדווחו מיום ההתפרצות בכל מדינה.

בהתאמה להשפעת הקורונה (COVID-19) נקודת הקצה המורכבת הייתה חזקה ומשמעותית יותר. [RR 0.75; 95% CI 0.59-0.96; p=0.024]. תוצאות משמעותיות נוספות נצפו במספר תוצאות משניות שכללו יתרונות נוספים לטיפול בפרינג'קט, כמו משך הזמן עד הגעה לאשפוז ראשון בשל כשל לבבי או מוות מארוע קרדיוווסקולרי השפעות אלו היו יותר בולטות יותר בניתוח הנתונים טרום הקורונה.

AFFIRM-AHF הינו מחקר ראשון מבין שלושה מחקרים על תמותה ותחלואה מתמשכים הכוללים את FAIR-HF2 ו HEART-FID בכדי להבין את מלוא הפוטנציאל של פרינג'קט עבור אלו הסובלים מאי ספיקת לב ומחסור בברזל. המחקר היה מחקר אקראי, כפול סמיות, מבוקר באמצעות פלסבו (דמה), עם 1108 חולים ב15 מדינות, שנועד להעריך את ההשפעה של פרינג'קט או פלסבו שניתן לפני ואחרי השחרור לחולים שסבלו מאי ספיקת לב חריפה וממחסור בברזל על אשפוזים חוזרים ונשנים של אי ספיקת לב ותמותה קרדיווסקולרית לאחר 52 שבועות מיום הכניסה למחקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully