וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתרחבת בארה"ב: קאנבריד רכשה חוות גידול בסן דייגו

23.11.2020 / 16:40

קאנבריד. יחצ,
מתקדמים יפה. קאנבריד/יחצ

חברת הגנטיקה והזרעים הישראלית קאנבריד (CanBreed), מחברות הפורטפוליו של שותפות המו"פ סמארט אגרו, רכשה חווה חקלאית באזור סן דייגו שבקליפורניה בגודל של כ-14 דונם. בחווה מתוכנן לקום מתקן לייצור זרעי קנאביס יציבים מסוג HEMP המיועדים לשוק האמריקאי. התפוקה ההתחלתית של המתקן צפויה להיות כ-12.5 מיליון זרעים בשנה והיא תתפתח בהמשך לכ-50 מיליון זרעים בשנה.

קאנבריד (CanBreed) שהוקמה במהלך 2017 מפתחת גנטיקה משופרת של זרעים, הינה החברה הראשונה בעולם העוסקת בקנאביס שחתמה על הסכם רישיון מסחרי לשימוש בטכנולוגיית עריכה גנטית שנקראת CRISPR. CRISPR היא הטכנולוגיה המתקדמת ביותר מבין כל טכנולוגיות ה-NBT (New Breeding Techniques) המשמשות את תעשיות האגרו-טק להשבחת יבולים חקלאיים. רק לאחרונה שתי המדעניות שפיתחו אותה זכו בפרס נובל לכימיה לשנת 2020 על גילוי זה. טכנולוגיית CRISPR מאפשרת חיתוך מדויק של הדנ"א של הצמח, במטרה להשתיק או להפעיל גנים. לכן, יש לטכנולוגיה פוטנציאל עצום בתחומי הרפואה והחקלאות. את טכנולוגיית CRISPR מיישמת קאנבריד על מגוון גידולים חקלאיים (ירקות וגידולי שדה) ובכלל זה זרעי קנאביס רפואי ותעשייתי.

שווקי היעד אליהם פונה קאנבריד נאמדים במיליארדי דולרים, והיא תביא מענה לצרכים רבים, החל מהצורך להתאים את מבנה הצמח לקטיף מכני, להגדיל את תכולת החלבון שלו ולהתאים את הגידול שלו לאקלים המשתנה. במקרה של שוק הקנאביס, החברה מציעה פתרונות לכל פלחי השוק: החל מקנאביס רפואי, דרך קנאביס תעשייתי וכלה בזני קנאביס עם פרופיל כימי ספציפי המתאים לתעשיית הפארמה. אחת הבעיות המרכזיות בגידול הקנאביס היא חוסר היציבות בחומר הגלם, קאנבריד תסיים את פיתוח הזרעים היציבים הראשונים בעולם (מוצר הבטא של החברה) עד סוף 2020 .. החודש הודיעה קאנבריד כי במסגרת מחקר לפיתוח עמידות למחלת הקימחון (פטריה הגורמת להשמדה של יבולי קנאביס), הצליחה לבצע ולזהות עריכה בגנום צמחי הקנאביס על ידי שימוש בטכנולוגיית הCRISPR - .הצלחתה זו של קאנבריד, המהווה פריצת דרך בתחום, הושגה לאחר מעל 3 שנות מחקר. זו הפעם הראשונה שניסיון לערוך את צמח הקנאביס תוך שימוש בכלי העריכה הגנומי החדשני CRISPR על ידי חברה מצליח.

קאנבריד צפויה להקים במתחם החדש מתקן וחממות לייצור זרעי HEMP יציבים המיועדים לשוק האמריקאי. עבודות ההקמה צפויות להתחיל בתחילת 2021, כך שבתוך שנה קאנבריד תחל למכור את הזרעים היציבים. שוק זרעי ה-HEMP הוא שוק אדיר בארה"ב: כ-2 מיליון דונם של HEMP מעובדים ברחבי המדינה, וגודל שוק הזרעים מוערך בכ 2 מיליארד זרעים בשנה. זרעי ה HEMP הנוכחיים, שאינם יציבים ואיכותיים נמכרים במחיר של כחצי דולר עד דולר לזרע אחד.

שותפות סמארט אגרו השקיעה בקאנבריד 2 מיליון דולר. סמארט אגרו הונפקה לאחרונה בבורסה בתל אביב וגייסה 26 מיליון שקל. קאנבריד היא חברת הפורטפוליו הראשונה שבה בחרה להשקיע. יו"ר השותפות הוא ארז מלצר, בעל ניסיון רב בתחום האגרו אשר שימש בין היתר מנכ"ל נטפים, ומנכ"ל השותפות הוא עמרי רוטמן, בעל ניסיון של 25 שנה בתעשיית ההייטק וההון סיכון, כמחצית מהן בחברות אגרו-טק. סמארט אגרו מתמקדת בחברות אגרו-טק מהשוק הישראלי שנחשב לחדשני כשמדובר בטכנולוגיות לתעשיית החקלאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully