וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מתארגנים מחדש": מינויים, שינויים, מיתוגים ועוד

26.11.2020 / 0:03

הארגונים נרתמים ליום המודעות לאלימות נגד נשים, הסכם נוסף בבחריין, שיר אלמליח בקמפיין חדש ויוזמות לבעלי מוגבלויות. כל מה שקרה במחצית השנייה של השבוע בעולם העסקים

בווידאו: למרות שכבר קיבלו דוחות ובניגוד להנחיות חנויות בקניונים נפתחו/צילום: ראובן קסטרו וסוניה גורודיסקי

חברות וטכנולוגיה

מותג הענבים המוביל בישראל, ענבי טלי, מתחיל בימים אלה, לקראת השנה החדשה ועונת הסתיו המתקרבת בשיווק 'אוטום קריספ'. הזן הייחודי של ענבים ירוקים, מתוקים ועגולים מגיע בימים אלה למדפים בכל רשתות המזון והחנויות המובחרות. ה'אוטום קריספ' מאופיין כענב גדול, עגול ומתוק, המשתייך לזנים הירוקים, פציח מאד, בעל טעם תפוחי, שזכה לכינוי "מלך הענבים" החדש והוא כמובן ללא חרצנים.

האוטם קריספ פותח על ידי האגרונום הישראלי מיכאל שטרים בעת עבודתו בחברת פיתוח הזנים הבינלאומית בקליפורניה SUN WORLD ויובא לישראל על ידי ענבי טלי. במושב לכיש, עבר הזן תהליך התאמה לתנאי האקלים המקומיים.

לדברי שיקו דומוביץ', מנכ"ל ענבי טלי: "אנחנו מגדלים ומוכרים כ-30 זני ענבים, המשווקים בפרקי זמן שונים החל מחודש יוני ועד חודש דצמבר. כל זן יוצא לשוק בהתאם לשיא הבשלתו ואיכותו. לכל זן צבע, צורה, טעם וארומה הייחודיים לו. אוטום קריספ הוא אחד מזני הענבים המשובחים המשווקים על ידי ענבי טלי. לצידו של האוטום קריספ נמכרים על ידי ענבי טלי עוד מספר זנים משובחים, שביניהם בולטים בעיקר הזנים סייבל, סקרלוטה ואדורה.

ענבי טלי. יחצ,
ענבי טלי/יחצ

חברת ישראייר הוציאה הבוקר טיסה חגיגית מסחרית ראשונה השנה לרואנדה ועליה למעלה מ-100 נוסעים ישראלים שיצאו לחופשה. רואנדה הוכרזה כמדינה ירוקה והנה אחת משלוש המדינות הירוקות אליהן יכולים להיכנס ישראלים ללא בידוד.

מאז שחברת התעופה של רואנדה הפסיקה את הטיסות הישירות לישראל, רק מעטים בחרו לטייל במדינה האפריקאית. עם ההכרזה של ישראייר כי תפעיל טיסה שבועית ישירה לרואנדה יהיה קל ופשוט בהרבה לטייל ברואנדה, המכונה "ארץ אלף הגבעות".

לכבוד טיסת הבכורה הגיע למשרדי חברת ישראייר מ"מ שגריר רואנדה בישראל מר ניארורה גאשאגו, כשגיורא ענבר, יו"ר ישראייר, ואורי סירקיס, מנכ"ל החברה, קיבלו את פניו ואף העניקו לו דגם של מטוס ישראייר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
טיסת ישראייר ראשונה לרואנדה. יחצ,
וולקאם. טיסה ראשונה של ישראייר לרואנדה. המנכ"ל אורי סירקיס עם ניארורה גשאגו/יחצ
גיורא ענבר יו"ר ישראייר. יחצ,
וגם היו"ר גיורא ענבר/יחצ

חברת מפעיל, המשווקת פתרונות טכנולוגיים להדפסה בתלת ממד, תקיים ביום רביעי ה-2/12 מפגש פסגה בינלאומי וירטואלי יחיד מסוגו בארץ בנושא: "חומרים מתקדמים ויישומים בתלת ממד". במסגרת המפגש, מומחים בכירים מהחברות הבינלאומיות המובילות בייצור מדפסות תלת ממד ידברו על עולמות הייצור החדשים בהדפסה שנפתחים בעקבות מגוון החומרים החדשים. במפגש תהיה אפשרות לשאול שאלות, ולקבל רעיונות איך למנף את הייצור והעסק. בין נושאי הדברים במפגש ניתן למצוא בכירים מחברות כמו HP, ULTIMAKER, miniFactory ועוד.

אנדרס אידסס, מנהל תחום התלת ממד בחברת מפעיל: "תחום התלת ממד צמח בצורה חסרת תקדים בשנים האחרונות, ומגוון החומרים החדשים פותח אופציה ליישומים רבים שעד כה לא היו עבורם פתרונות לייצור בתלת ממד. כחברה מובילה בתחום, אנחנו מסתכלים לעתיד ושמחים לארח מומחים בכירים מהחברות הבינלאומיות שיספקו מהידע שלהם וישתפו במגמות ייצור בתלת ממד".

seperator

בעוד שבתחילת משבר הקורונה, אחד התחומים שנפגעו, היה תחום הרכב, מנתונים שפורסמו בשבוע שעבר על מכירות הרכב החדש בישראל לחודש אוקטובר, נראה כי הישראלים חזרו לאולמות התצוגה ולמגרשים. על פי הנתונים בחודש אוקטובר אף הייתה עלייה של מעל ל-4% לעומת אשתקד. מועדון הצרכנות הגדול בישראל, מועדון הוט, היה שותף למגמה זו ועמיתיו רכשו מתחילת השנה אלפי כלי רכב. השבוע הודיע המועדון על מבצע משותף עם חברת טלקאר יבואנית רכבי קיה בישראל, מותג רכב מוביל בישראל, למשך חודש.

במסגרת המבצע יוצעו לעמיתי מועדון הצרכנות הוט מגוון רכבי קיה בהנחות שמגיעות עד ל-13,000 אלף ש"ח לרכב. בין הרכבים גם דגמים המוצעים בפעם הראשונה בישראל דוגמת סטוניק. בנוסף, יזכו עמיתי המועדון להטבות מיוחדות דוגמת 20% הנחה על רכישת אביזרים מהתקנה מקומית, אפשרויות תשלום מגוונות וכן אפשרות תשלום של עד 30 אלף ש"ח בכרטיס האשראי של המועדון. כמו כן יינתנו שירותי טרייד אין בתנאים מועדפים.

צביקה וילנאי, מנכ"ל מועדון הצרכנות הוט: "מאז פרוץ משבר הקורונה, שמנו לעצמנו כמטרה במועדון לעקוב באופן רציף אחרי צרכי העמיתים ורצונותיהם. הצורך ברכישת רכב חדש התחזק בתקופת המשבר ואנו קשובים לו. שיתופי הפועלה שלנו עם יבואני הרכב המובילים בישראל נועדו לתת מענה לצורך זה. רכבי קיה אהודים על חברי המועדון ואנו שמחים להציעם בהנחות אטרקטיביות. . מועדון הוט ממשיך לעבוד קשה במיוחד בתקופה זו על מנת למקסם עבור העמיתים את החיסכון החודשי ולהשאיר להם כמה שיותר כסף פנוי בכיס".

מועדון הצרכנות הוט, מיסודה של הסתדרות ההנדסאים, הוקם ב־1996 כדי לשרת את האוכלוסייה ההנדסית-טכנולוגית בישראל, וחברים בו כיום כ־280 אלף איש בכ-165 אלף בתי אב. עמיתי המועדון הינם: הנדסאים, מהנדסים, אנשי טכנולוגיה ואקדמאים, הממוקמים בעשירונים הגבוהים של אוכלוסיית השכירים במשק.

  • הנחה של עד 13 אלף ש"ח על מגוון דגמי קיה
  • 20% הנחה על רכישת אביזרים מהתקנה מקומית
  • דגמים חדשים המוצעים בפעם הראשונה בישראל
  • אפשרות תשלום של עד שלושים אלף ש"ח בכרטיס האשראי של המועדון
  • שירותי טרייד אין בתנאים מועדפים
צביקה וילנאי. חן גלילי,
צביקה וילנאי/חן גלילי

במהלך הסופ"ש שודר בהקרנת בכורה עולמית הסרט "יאג" מאת אוהד נהרין בסקרינז לייב. "יאג", הינה ההפקה הראשונה של בת-שבע שאוהד נהרין עיבד במיוחד למסך. בבכורה הבין-לאומית צפו 10,000 צופים מכל העולם, כל אחד מהם שילם 50 שקל לכרטיס.

השידור התקיים בשלושה שידורים (אוסטרליה ואסיה, אירופה וישראל, אמריקה הצפונית). רשימת המדינות שמהן הגיעו הצופים כוללת את צפון אמריקה, צרפת ועד לטוקיו ואינדונזיה. יום לאחר מכן שודר מפגש אמן עם הכוריאוגרף והבמאי אוהד נהרין בה קיים שיחה עם האוצרת הילה כהן שניידרמן בה צפו למעלה מ- 3000 אנשים. הקרנת הסרט היתה כנראה האירוע הוירטואלי בתשלום הגדול ביותר שנעשה בישראל עד היום.

השידור נערך בזירת המסחר - סקרינז לייב אותה השיקו לאחרונה Eventer ו- Screenz. מדובר על מערכת מתקדמת, פרי פיתוח ישראלי לשידור אינטראקטיבי הכוללת זירת מסחר לתוכן וידאו -המערכת מחברת בין פלטפורמה המתמחה בשידור דיגיטלי ואינטראקטיבי עם מיליוני משתמשים ברחבי העולם (Screenz) לבין פלטפורמה מתקדמת למכירת כרטיסים (Eventer). המערכת מאפשרת שידור למספר צופים בלתי מוגבל, צ'אט קבוצתי מתקדם וצ'אט צופים פרטי, סוגים שונים של כרטיסים למכירה ומנויים למכירה.

סקרינז לייב הוקמה במהלך משבר הקורונה, במטרה לספק פרנסה לכל אחד מבלי לצאת מהבית. המערכת מאפשרת לכל אדם, יוצר ומפיק להפוך לגוף שידור דיגיטלי מתקדם דרך יצירה ובנייה של הרצאות, קורסים, כנסים, אירועים, הופעות, סטנדאפ, אירועי ספורט מגוונים, ועוד, וכך להפוך לגוף שידור דיגיטלי עם הכנסות מיידיות. הפלטפורמה מאפשרת שידור וידאו למחשב ולנייד באמצעות ממשק ידידותי ופשוט, הכולל שידורים חיים באמצעות מצלמת רשת, או ציוד מקצועי (RTMP) שידורים מוקלטים מתוזמנים מראש, ו- VOD.

הסרט YAG. יחצ,
הסרט YAG/יחצ

חב' "מכשירי תנועה במשאיות" יבואנית MAN בישראל מקימה מרכז שירות חדש של חב' MAN באזור מבוא כרמל (ליד יקנעם) בהשקעה של 17 מיליון שקל.

מרכז השירות ש.ה.ב מוקם סמוך לעיר יקנעם על מגרש של נקודה 4.5 דונם ויכלול מבנה של 1600 מ"ר ובו 13 תנאי שירות למשאיות, אוטובוסים, ומיניבוסים. במרכז השירות ינתנו שירותי אחזקה למשאיות ואוטובוסים, שירותי פחחות וצבע, פנצריה ותיקון מיזוג אויר. חברות משאיות והיסעים וותיקות נמנות על לקוחות המוסך ובינהם: אברהם עמרם ובניו, תמיר טפירו, סופרדיל אור עקיבא, מטיילי חדרה גל אל, קבוצת המסיעים, הובלות מיכאל כרמיאל, צדוק שרות לחקלאי ועוד.

באירוע הנחת אבן פינה של מרכז השירות ש.ה.ב באזור התעשייה "מבוא כרמל" נוכחו צבי נטע יו"ר קבוצת מכשירי תנועה , יוגב גברי מנכ"ל MAN ישראל , יאיר ויניב כרייף בעלי ומנהלי מרכז השירות.
צבי נטע, יו"ר מכמ"ש בירך על הקמת המרכז החדש וכן על שת"פ ויחסי העבודה הטובים בין החברות לאורך כל הדרך. שיתוף פעולה שנמשך בהצלחה כבר 31 שנה.

יוגב גברי, מנכ"ל MAN מסר ש"מוסך ש.ה.ב הינו אחד המרכזים המקצועיים ברשת, הם שותפים לחזון החברה למתן שירות מקצועי ומהיר". יניב כרייף ממרכז ש.ה.ב מסר ש " אנו מרגישים כחלק בלתי נפרד ממשפחת מכשירי תנועה MAN. המרכז החדש ישאף לתת שירות מקצועי ומהיר תוך שיתוף פעולה עם היצרן הגרמני במטרה להגדיל את פעילות העבודה".

צבי נטע ויאיר רייף. יחצ,
מימין: צבי נטע יו"ר חברת מכשירי תנועה, יאיר כרייף בעלי ומנהלי מרכז השירות, יוגב גברי מנכ"ל MAN ישראל, ויניב כרייף/יחצ

אחרי נסיעת עסקים להרחבת מפעלי הלדור בצ'כיה ובמזרח אירופה, חזר דורון הלפרן, איש העסקים והתעשיין הוותיק היישר לבידוד במגדל בו הוא מתגורר עם אשתו ושתי בנותיו במתחם צמרות, תל אביב. "כולם מדברים על המשבר הכלכלי כאילו שהוא גזירת גורל ואילו אני רואה בו קריאת קרב", אומר הלפרן. "כל חברה וכל עסק צריכים לאמץ בימים אלה רוח של יזמות ויצירתיות כדי ליזום חידושים שיאפשרו להם לצמוח ויועילו גם ללקוחות. כך אני עושה במזרח אירופה וגם בישראל ואני מקווה שאני מסייע בכך להתאוששות של לקוחותיי".

כדי לחגוג את ההתרחבות העסקית יזם הלפרן מפגש מצומצם עם כמה מחבריו הקרובים במגדל, וביניהם חבר מיוחד ושכן שהגיע לבקר, האמן בן אל תבורי. שיא הערב היה מופע מאולתר שבו הלפרן הפתיע את המשתתפים בשירי רוק ונגינה על גיטרה חשמלית. בין כישרונותיו של הלפרן הוא סולן וגיטריסט מוכשר בלהקת אליאנס שהקים בשנות השבעים. דורון ביצע את אחד משירי הרוק של הלהקה ותבורי וכל המשתתפים הצטרפו וגם בירכו בלחיים.

דורון הלפרן ובן אל תבורי. יחצ,
דורון הלפרן ובן אל תבורי/יחצ

שדרוג מיומנות הכנת הקפה נחשבת לרצון בסיסי בקרב חובבי המשקה, לכן, אין זה פלא שסדנת "מומחה הקפה" של Nespresso המיועדת ללקוחות AMBASSADOR של החברה, נחשבת לאחת מההטבות המבוקשות ביותר בקרב כל חברי המועדון.

בימים אלה, בהתאם למגבלות הקורונה, משיקה Nespresso סדנת קפה מקוונת שהנה תוצר של שיתוף פעולה עם השף המוערך שחף שבתאי, מוביל המתחם הקולינרי POP&POP. אל שבתאי יצטרף עילי שוורצמן, מומחה הקפה של Nespresso, ויחד הם ינחו סדנת Online ממוקדת באורך של כחמש דקות, בנושא מומחיות ארצות המקור ובדגש על משפחת התערובות המסקרנת MASTER ORIGINS.

במהלך הסדנה יוכלו המשתתפים ללמוד על דרכים יצירתיות להכנת הקפה - ממש כמו מומחים אמיתיים, להכין משקה קפה משודרג ומרענן בשיתוף אלכוהול ולהכיר מתכון לקפה שף בהשראת ארץ המקור קוסטה ריקה.

חברת DIFFERENT, היבואנית הרשמית בישראל של מותג הכפכפים המוביל בעולם HAVAIANAS, מחדשת את סניף דיזינגוף בהשקעה כוללת של כ-350,000 שקל.

הסניף המחודש של רשת הכפכפים המצליחה HAVAIANAS ברחוב דיזינגוף 81 עבר לאחרונה שיפוץ מאסיבי ועיצוב מחדש על מנת להתאים את החנות לעיצוב הצעיר והקליל של המוצרים המגוונים של הרשת. הסניף המחודש מציע מגוון רחב של פריטים ואביזרים כמו כפכפים, נעלי בית, משקפי שמש ואקססוריז.

הסניף המחודש בדיזינגוף הינו סניף אחד של הרשת מבין 12 חנויות המותג ומשתרע על כ- 40 מ"ר. נוסף לחנויות הרשת, מוצרי המותג נמכרים בעוד כ- 3000 נקודות מכירה ברחבי הארץ. השיפוץ והעיצוב מחדש של סניף דיזינגוף משרה אווירה כיפית וקלילה אשר מכניסה את הלקוח לאווירה אותה הרשת הציבה לה למטרה לשדר.

מני מורנו, מנכ"ל DIFFERENT היבואנית הרשמית של HAVAIANAS בישראל: "אנו שמחים על חידוש סניף דיזינגוף בתל אביב שיאפשר חווית קניה מהנה ללקוחותינו. נמשיך בתנופת הצמיחה מתוך מטרה לענות על הצרכים של קהל לקוחותינו".

סניף מחודש Havaianas. יחצ,
הסניף המחודש בדיזנגוף/יחצ

השער של הביטקוין ממשיך לטפס, ובסוף השבוע האחרון זינק ב-16% ל-18,200 דולר. ביום חמישי הקרוב (26.11) יציעו עסקים רבים הטבות והנחות משמעותיות על מוצריהם בעקבות הבלאק פריידי, ביניהם גם חברות שמתמחות בשוק המטבעות הדיגיטליים. ביטס אוף גולד למשל, מציעה 15% הנחה על קנייה ראשונה של ביטקוין ללקוחות חדשים או קיימים שזו רכישתם הראשונה, ל-24 השעות מיום חמישי בשעה 10:00 בבוקר ועד יום שישי בשעה 10:00 בבוקר. ההנחה תקפה ברכישת ביטקוין בשווי של מינימום 1,500 ש"ח ועד רכישה בשווי 10,000 ₪.

"עליית הביטקוין נובעת בין היתר מכניסת משקיעים חדשים לשוק, שמחפשים אלטרנטיבות השקעה בעקבות ההשלכות הכלכליות של משבר הקורונה" אומר יובל רואש, מנכ"ל Bits of Gold. "כדי להפוך את קניית הביטקוין לקלה אפילו עוד יותר, הפכנו את תהליך ההרשמה ואישור הלקוח באתר לאוטומטי לחלוטין, וכך לקוחות יוכלו לקנות ביטקוין מכניסתם לאתר, דרך ההרשמה ועד לסיום הרכישה, בלא יותר מ-5 דקות, באמצעות העברה בנקאית וכרטיס אשראי".

seperator

מלון כפר המכביה מציע דילים מיוחדים בחג החנוכה שילוב אירוח במלון וסיורים מודרכים: סיור עששיות בשקיעה בפארק הירקון, סיור אמנות רחוב וגרפיטי סיור היסטורי במושבה הטמפלרית ועוד. המלון מציע דילים מיוחדים בחג החנוכה שילוב אירוח במלון וסיורים מודרכים :סיור עששיות בשקיעה בפארק הירקון, סיור אמנות רחוב וגרפיטי סיור היסטורי במושבה הטמפלרית ועוד.

סיור העששיות בפארק הירקון מיועד למשפחות שלאור העששית יגלו את חיי הלילה של הטבע בפארק הירקון. סיור הגרפיטי הינו סיור אמנות צבעוני מותאם לילדים שייערך באזור שכונת פלורנטין עם אמני הרחוב המציירים על קירות השכונה ואפילו יאפשר ציור גרפיטי. סיור לחובבי ההיסטוריה במושבה הטמפלרית במתחם שרונה שהוקמה בשנת 1871.

מחירי אמצע השבוע של חופשת חג החנוכה: זוג 2 לילות בחדר סטנדרט, ארוחת בוקר וסיור 800 שקל בהזמנה חדר משפחה/סוויטה - ילד אחד מתנה. זוג פלוס ילד 2 לילות בחדר משפחה/סוויטה, ארוחת בוקר וסיור 1,199 שקל.

דרור מורד מנכ"ל כפר המכביה: "במלון כפר המכביה היה חשוב לתת למשפחות חופשת חנוכה מושלמת, לינה בחדר מפנק, ארוחת בוקר עשירה וסיור ברחבי האזור".

דרור מורד מנכ"ל מלון כפר המכביה. יחצ,
דרור מורד, מנכ"ל כפר המכביה/יחצ

חברת הסטארטאפ הישראלית  The Mediterranean Food Lab היא אחת משלוש הזוכות בתוכנית האיחוד האירופי להאצת חברות סטארטאפ שיעצבו את עולם המזון בעשורים הקרובים (EIT Food Accelerator Network). החברה, שבה תמך ארגון GFI ישראל, קיבלה כעת מענק בשווי 100,000 יורו. חברת MFL מפתחת "בסיסי טעם" טבעיים המיוצרים באמצעות פרמנטציה מדויקת ובמחיר שווה לכל כיס. מוקדם יותר השנה קיבלה החברה מענק מארגון ה-Good Food Institute   שסייע לה לחקור את הפוטנציאל הטמון במוצרי מזון מסורתיים מדרום מזרח אסיה בפיתוח חומרי טעם לשוק תחליפי הבשר.
 
ביזי גולדברג, מנכ"לMFL, אומר כי "אנחנו מברכים על הזכייה ומתרגשים להמשיך בעשייה שלנו בתחום החלבון החליפי. ארגון GFI סייע לנו רבות ביצירת קשרים עם שחקנים משמעותיים בתחום המחקר והיזמות. כמו כן, תרומתם לחברה סייעה לנו להבין את התרומה הייחודית שלנו לשוק."
 
ניר גולדשטיין מנכ"ל The Good Food Institute Israel מוסיף "מיפינו את הפערים הטכנולוגיים הקיימים בשוק תחליפי החלבון העולמי, ומצאנו שכדי להפוך חלבון אלטרנטיבי לאטרקטיבי עבור הציבור, עליו לקלוע לטעם ולמרקם של מזון מהחי. זו הסיבה ש-GFI החליטה לממן מחקר זה, שמספק פריצות דרך בתחום החלבונים האלטרנטיביים והפרמנטציה עם פיתוח טעמים עמוקים ומורכבים".

ביזי בן גולדברג. יחצ,
ביזי "בן" גולדברג/יחצ

בורסת היהלומים הישראלית הוציאה לאחרונה מכרז לאבטחת שלושת הבניינים במתחם הבורסה- "שמשון", "יהלום" ו"מכבי". בשבוע שעבר בישרה החברה כי בחרה בחברת צוות 3, המציינת בימים אלה 30 שנות פעילות.

בהודעה מטעם הבורסה ליהלומים נמסר: בשנה האחרונה קידמנו תהליך מכרזי בו התמודדו החברות המובילות בתחום האבטחה בישראל. במכרז זכתה חברת 'צוות 3' שהינה אחת מהחברות המובילות במשק. בהובלת ועדת הביטחון של הבורסה בוצע אפיון של כל מערך האבטחה ובוצעה התייעלות רחבה הכוללת בין היתר את נראות המאבטחים, ציוד ומערכות טכנולוגיות חדישות וכמובן רמת המיומנות שאין שנייה לה".

על פי המכרז, צוות 3 תעמיד לרשות משימת האבטחה באחד המקומות הרגישים בארץ קרוב ל-50 מאבטחים, לרבות שירותי מוקד וסיור. "מדובר במערך אבטחה גדול ומורכב ואנו שמחים על ההזדמנות להעניק מהניסיון והידע שלנו", אמר דור בוסקילה, מנהל צוות 3 בסניף מרכז.

הבורסה ליהלומים מצטרפת, למעשה, לשורה גדולה של לקוחות של צוות 3 במשק הישראלי, ביניהם משרדי ממשלה, מתקנים אסטרטגיים, חברות הייטק, בתי עסק ולקוחות פרטיים.

בשבוע שעבר התקיימה בבורסה פגישה חגיגית להתנעת שיתוף הפעולה, בה השתתפו מנכ"ל קבוצת צוות 3 ניר גלבוע, שמוליק רזון-מנכ"ל חברת השמירה בצוות 3, דור בוסקילה מנהל סניף צוות 3 במרכז, סמנכ"ל הבורסה ישראל וונצובסקי, מנהל הביטחון בבורסת היהלומים אהרון סקס וניסים זוארץ- נשיא התאחדות תעשייני היהלומים, המכהן גם כיו"ר ועדת חוץ וביטחון. המפגש החגיגי סימל את היציאה לדרך המשותפת והרימו כוסית למזל וברכה.

מנכ"ל ובעלים של קבוצת צוות 3, ניר גלבוע: "משפחת צוות 3 גאה על כך שהבורסה ליהלומים בחרה בה לאבטח את מתקניה. מדובר באתגר עצום עבורנו ונעמיד את יכולותינו המקצועיות על הצד הטוב ביותר. צוות 3 מציינת 30 שנים להיווסדה וכעת אני סוגר מעגל ומגשים את השאיפה האישית שליוותה אותי מתחילת הדרך- לאבטח את הבורסה ליהלומים. אני מאחל לנו ברכה והצלחה".

אהרון סקס ודור בוסקילה. יחצ,
אהרון סקס ודור בוסקילה/יחצ

קמפיינים

יד שרה, שחברה עם פרוץ הקורונה למשרד העבודה, הרווחה והשירותים הקהילתיים בראשותו של השר איציק שמולי וחיברה אלפי קשישים עריריים ללא כל עלות- לשירותי המצוקה של יד שרה, מרחיבה את המהלך ותחבר מעתה כל אדם מעל גיל 70 שילדיו אינם מתגוררים בקרבתו לחיישן נפילה ולמוקד החירום הרפואי של יד שרה.

בקמפיין שותפים: יפה אפרתי תקשורת ומשרד הפרסום ראובני פרידן, ובקידום הקמפיין מסייעים הסטארט אפ HUMANZ המנהל קמפיינים באמצעות משפיענים בעזרת מערכת ייחודית וחכמה, וסוכנות הפרסום כוורת בבעלותו של עמרי אימבר- המספקת שירותי תוכן ובאז דיגיטלי באמצעות מובילי תוכן ופעילויות בקבוצות אורגניות.

קמפיין יד שרה. יחצ,
לא משאירים אותם לבד/יחצ

הדוגמנית המצליחה והיזמית שיר אלמליח, שרק לפני כחצי שנה הביאה לעולם את בנה הבכור רפאל דוד, נבחרה בימים אלה לשגרירת המותג Pampers - מותג החיתולים מספר אחד בעולם, המציע להורים ובייחוד לילדיהם, את החיתולים הרכים והנוחים ביותר המספקים הגנה מלאה במהלך שעות היום והלילה.
אלמליח, המתחזקת חשבון אינסטגרם עם למעלה מחצי מיליון עוקבים, ושברזומה שלה קמפיינים רבים, החליטה בשנה האחרונה לנתב את חדוות הנתינה שלה למקומות חדשים והקימה, מספר חודשים לפני לידת בנה, מיזם חברתי ייחודי - "#מאמא_לאמא" שמו, המחבר בין משפחות שידם איננה משגת לבין חברות מסחריות התורמות להן.

שיר אלמליח: "אני גאה ובו זמנית מתרגשת, על ההזדמנות המיוחדת שנפלה בחלקי להיות שגרירת מותג שאני כל כך מעריכה הן מבחינת האיכות והן בגלל האג'נדה על פיה הוא פועל. הקשר הראשוני ביני לבין Pampers נוצר בעקבות המיזם שהקמתי, כשהמותג התנדב לסייע לעשרות משפחות - מה שאיננו מובן מאליו בעיני, ואני שמחה שאנו יכולים להמשיך אותו ולהמריא יחד למקומות נוספים".

שיר אלמליח עם התינוק. יחצ,
שיר אלמליח שגרירה/יחצ

לראשונה - עמותת אתגרים, המקדשת את ערכי הספורט באנשים עם מוגבלויות, פונה לציבור
בקמפיין גיוס המונים כדי להמשיך את פעילותה. בראשון הקרוב העמותה תעלה קמפיין שגרירים במטרה לגייס שלושה מיליון שקל המיועדים להמשך פעילותה הסדירה במהלך שנת 2021

מזה 25 שנה עמותת אתגרים מעניקה בית לאלפי חברים עם מוגבלויות בכל רחבי הארץ ומצליחה לבנות קהילה משמעותית לכל שותפיה - חברים, מתנדבים, עובדים ותורמים. אתגרים נוסדה על ידי גרעין של נכי צה"ל ואנשי מקצוע בתחום השיקום כדי לחזק, להעצים ולשלב חברתית אנשים עם מוגבלויות בכל הגילים באמצעות ספורט אתגרי בשלל ענפים. מדי שנה משתתפים בפעילות העמותה כ-5,000 ילדים ובני נוער וכ-1,000 מבוגרים, בסיועם של כ-1,000 מתנדבים.

אחד ממקורות המימון המשמעותיים של העמותה הוא אירועי התרמה מסורתיים המתקיימים במהלך השנה, שבאמצעותם היא מצליחה לגייס תקציב לטובת המשך הפעילות השוטפת. לנוכח התפשטות נגיף הקורונה, התבטלו אירועי ההתרמה האלה, מה שהכניס את העמותה לסחרור כלכלי המאיים על המשך קיומה.

לאור המצב, אתגרים החליטה לפנות לציבור באמצעות קמפיין גיוס המונים ברשתות החברתיות תחת הכותרת "אתגרים מנצחים ביחד".

מנכ"ל עמותת אתגרים, אבנר בלקנאי: "אני פונה לציבור בקריאה הכי נרגשת שאני יכול: עזרו לנו להמשיך את המפעל המדהים הזה, אל תשאירו אלפי אנשים מאחור, עכשיו יותר מתמיד. ללא תקציב לקיום העשייה השוטפת, לא נוכל לספק לאלפי חברים ברחבי הארץ מגוון פעילויות ספורט אתגריות, שהן בשבילם כמו אוויר לנשימה. אנחנו זקוקים לעזרתכם ברגע זה ומאמינים כי אתגרים מנצחים ביחד!"

קמפיין עמותת אתגרים. יחצ,
קמפיין עמותת אתגרים/יחצ

יוזמות

השבוע התקיים הפורום השישי לחדשנות ושיתופי פעולה בין מחוז יונאן (אשר בסין) לישראל, בו היה לאיגוד לשכות המסחר הכבוד להשתתף.

פורום החדשנות הוא אחד מפעילויות שיתוף הפעולה הגדולות והמצליחות ביותר בין מחוז יונאן לישראל. אמיר שני, סגן נשיא איגוד לשכות המסחר, הודה לפורום וציין שפורום החדשנות הוא שער הכניסה של עסקים לשוק הישראלי המסייע ביצירת קשרים עסקיים בין המדינות: "אנו באיגוד לשכות המסחר מסורים מאוד לקידום שיתוף פעולה חדשני בין שתי המדינות, ואנו רואים חשיבות רבה לפיתוח היחסים הכלכליים עם מחוז יונאן".

פורום חדשנות בסין. יחצ,
פורום החדשנות בסין/יחצ

היסטוריה בבחריין: משלחת ישראלית עסקית רשמית ראשונה בביקור בבחריין בהזמנת הממשל, בהובלת מכון הייצוא, בנק הפועלים והתאחדות התעשיינים ובחסות השגרירות האמריקאית*

היסטוריה ביחסי המדינות בחריין-ישראל: משלחת עסקית רשמית ראשונה מישראל נחתה היום (ד') במנאמה בירת בחריין, ונפגשה עם שר הכלכלה והמסחר של בחריין, זיאד אל זיאני (H.E Zayed AL Zayani), וכן עם בכירי הבנקאות והעסקים במקום.

את המשלחת מובילים יו"ר מכון הייצוא, אדיב ברוך; נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר; מנכ"ל בנק הפועלים, דב קוטלר; ומשתתפים בה שותף מנהל בקרן ויולה פינטק, דני צידון; מנכ"ל קבוצת הראל, מישל סיבוני; יועץ בכיר לשגריר האמריקאי בישראל ומנהל קרן אברהם לקידום היחסים הכלכליים באזור, אריה לייסטון; אסף אזולאי וקרן מזור מבנק הפועלים.

מטרת המשלחת הינה קידום היחסים העסקיים בין המדינות, בדגש על שיתופי פעולה בין הבנקים על מנת שאנשי עסקים יוכלו להתחיל ולסחור. בחריין היא מרכז פיננסים אזורי, והכריזה על רצונה לפתח ולקדם את תחום הפינטק.

בהודעה לעיתונות אשר פרסם היום שר הכלכלה והמסחר של בחריין, זיאד אל זיאני, קידם בברכה את המשלחת הכלכלית הראשונה מישראל וציין כי בניית היחסים הכלכליים בין שתי המדינות היא צעד חשוב לביסוס הסכמי השלום. לדברי השר אל זיאני, בחריין וישראל רואות פוטנציאל עסקי גדול בביסוס הקשרים המסחריים והפיננסים וכי הביקור היום הוא פתח להידוק הקשרים הכלכליים בין שתי המדינות".

מנכ"ל בנק הפועלים, דב קוטלר, אמר: "היחסים עם בחריין הם הזדמנות אדירה עבור אנשי עסקים ישראליים בדגש על חברות פינטק, והם בהמשך למאמצים של בנק הפועלים לפתח עסקים חדשים עבור לקוחותיו עם המדינות באזור. מצאנו אצל המארחים רצון לבנות עסקים משותפים".

יו"ר מכון הייצוא, אדיב ברוך, אמר כי "השוק האמירתי ואיתו השוק של העולם הערבי כולו, מהווה הזדמנות אדירה לכלכלה הישראלית בכלל ולייצוא בפרט. בניית האמון במהלך הפגישות שלו כאן במשלחת העסקית הראשונה, היא תחילתה של מערכת יחסים ארוכת טווח שתשרת את ככלל היצואנים".

נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד"ר רון תומר, אמר כי: "אנו רואים בשיתוף הפעולה עם הבחריינים הזדמנות אדירה לתעשייה הישראלית, של קידום משותף של הכלכלות. מצאנו שותפים אמיתיים לדרך המעוניינים להתקדם יחד ונפעל שכך יהיה".

משלחת בנק הפועלים לבחריין. יחצ,
משלחת בנק הפועלים בבחריין/יחצ

Wazeהפלטפורמה שמחברת קהילות בכבישים ומחוצה להם, משיקה היום את השירות במטרה לסייע לעסקים קטנים לשוב ולעמוד על הרגליים. החברה תוסיף לשירות הניווט את פרטי העסקים ובכך תסייע ללקוחות להגיע אליהם בצורה נוחה ופשוטה יותר.

השירות הושק השבוע לקראת יום העסקים הקטנים שחל בשבת ברחבי העולם, והוא יופעל עד 7 בינואר 2021, במסגרתוWaze מציעה לבעלי העסקים הזדמנות להעביר ולעדכן מידע הכולל כתובת, פרטי קשר ושעות פתיחה וסגירה באמצעות טופס פשוט, ופרטי בית העסק יתווספו למפת Waze על ידי קהילת עורכי המפה המתנדבים. המידע יעזור למשתמשי Waze בכל הארץ לנווט בקלות למיקומי החנויות הללו באמצעות המידע העדכני ביותר, במטרה לעודד קנייה בעסקים קטנים ולתמוך בעסקים אלו.

השנה האחרונה הייתה מאתגרת עבור קהילת העסקים הקטנים, כאשר רבים נאלצו לצמצם את מספר העובדים או להשהות את פעילותם בגלל מגפת הקורונה. עכשיו יש לבעלי העסקים הזדמנות לנסות ולבסס מחדש את עסקיהם על ידי פרסום פרטיהם באפליקציה.

קמפיין זה מהווה חלק מהתגובה לפרוץ נגיף הקורונה והמאמץ האסטרטגי של Waze למצוא דרכים למנף את מוצריה ואת המפה כדי לשרת טוב יותר את הקהילות, ולאפשר לעובדים, משתמשים ושותפים לסייע לארגונים הקרובים ללבם.

"אנחנו יודעים שעסקים קטנים באמת נפגעו קשה השנה כתוצאה מהמגפה", אמרה דני סימונס, מנהלת שותפויות במגזר הציבורי ב Waze. "מוקדם יותר השנה השקנו תגי מיקום שיעזרו לעסקים מקומיים להראות אם הם מציעים שירות איסוף מבלי לצאת מהאוטו וללא מגע, מה שמאפשר לנהגים לאסוף בבטחה את המצרכים או את המשלוח. אנחנו רוצים להקל עוד יותר על הנהגים להגיע לעסקים האלה ולתמוך בכלכלה באמצעות קניות מקומיות".

בעלי עסקים קטנים שמעוניינים שהמידע שלהם יעודכן ב-Waze - או לעדכון עסקים שעדיין לא ממופים - ניתן למלא טופס זה.

seperator

על רקע משבר אי האמון בין משרד הביטחון לחיילים הבודדים, בדבר ההחלטה לקצץ את מענק שכר הדירה בשנה הראשונה לשחרורם, הודיע המנכ"ל והבעלים של קבוצת צוות 3, ניר גלבוע על גיוס נרחב לקליטתם בחברה. "נעניק לחיילים אופק מקצועי-ניהולי והכנה להשתלבות בשדרת הניהול של החברה", אמר גלבוע

השבוע נודע כי משרד הביטחון החליט לקצץ את המענק בסך 1,000 שקלים למשך שנה, המיועד לחיילים הבודדים המשוחררים מצבא ההגנה לישראל. מדי שנה, משתחררים כ-3,000 חיילים בודדים, שהגיעו לארץ ושירתו במגוון תפקידים בצבא. בשל הקיצוץ בתנאים אלה, החליט מנכ"ל ובעלים של קבוצת צוות 3, ניר גלבוע, להרים את הכפפה.

ניר גלבוע אמר השבוע: "בעקבות החלטת משרד הביטחון, לקצץ את המענק לשכר דירה עבור חיילים בודדים משוחררים, אני קורא לחיילים בודדים שהשתחררו לאחרונה מצה"ל להשתלב במשרות האבטחה בקבוצה ולקבל תנאים סוציאליים מלאים ובנוסף נעניק לחיילים אופק מקצועי-ניהולי והכנה להשתלבות בשדרת הניהול של החברה".

לדברי גלבוע, מדובר בכ-50 משרות, אשר מיועדות לחיילים ולחיילות הבודדים המשוחררים.
ניתן לפנות לטלפון 3385* ולהגיש קורות חיים. בהמשך, לאחר בדיקת התאמתם למשרה, הם יוכלו להשתלב בחברה. צוות 3 מעסיקה כ-6,500 עובדים בפריסה ארצית ומעניקה שירותי אבטחה ומוקד לכ-45 אלף לקוחות במגזר הפרטי והציבורי.

זה המקום לציין כי צוות 3 מאמצת, במסגרת פרויקט אמץ לוחם, של "יחד למען החייל" - קרן לב"י האגודה למען החייל, את פלגה ס'2 ביחידת הלוחמים יהל"ם, היחידה המיוחדת של חיל ההנדסה הקרבית. הפלגה עוסקת בפריצה חמה וקרה ופירוק פצצות וכן התמודדות עם נשק וטרור.

ניר גלבוע. יחצ,
ניר גלבוע/יחצ

בפגישה שהתקיימה בין עמותת שער שוויון לבין בכירים בעיריית שדרת סוכם על המשך והרחבה של פעילות תכנית שער שוויון בבתי הספר בשדרות, בהובלת ראש העירייה, אלון דוידי. בפגישה עם דוידי ומחזיק תיק הספורט, ארתור זכרייב, העניק להם מנכ"ל העמותה, לירן ג'רסי, מזכרת מהטורנירים שהתקיימו בשדרות בשנים קודמות, ובהם השתתף ראש העיר.

בימים אלו מסיימת העמותה קמפיין גיוס כספים, בו מכרה פריטים שנתרמו על ידי שחקנים, ההתאחדות לכדורגל ועוד. הקמפיין עתיד להסתיים בימים הקרובים וגרף עד כה מעל ל-100 אלף ש"ח.

שער שוויון הינה תכנית חינוכית שנועדה להקנות ערכים ולפתח יכולות מנהיגות בקרב נערים מהפריפריה החברתית של ישראל, באמצעות אימוני כדורגל, טורנירים ופעילות חינוכית.

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי: "אני מברך על המשך שיתוף הפעולה עם עמותת שער שוויון בבתי הספר בעיר. השילוב של ספורט, ערכים ולימודים הוא מפתח להצלחה ועל כן הנחתי על הרחבת שיתוף הפעולה לקבוצות בנות ולענף הכדורגל. כולי תקווה שבימים מורכבים אלה פעילות זו תפתח אפשרויות הפעלה והעשרה לילדים המקסימים שלנו".

מנכ"ל שער שוויון, לירן ג'רסי: "אנחנו שמחים לפתוח עוד שנת פעילות בעיר שדרות. עיריית שדרות, בראשותו של ראש העירייה דוידי, הם שותפים משמעותיים לעשייה שלנו מיום כניסתנו לעיר. המשך שיתוף הפעולה גם בזמנים מאתגרים כאלה, מראה יותר מכל דבר על השותפות המצוינת ועל איכות הפעילות בעיר".

ראש עיריית שדרות אלון דוידי עם בכירים בעיריה. יחצ,
ראש עיריית שדרות אלון דוידי והבכירים/יחצ

כולנו חווים את התקופה הקשה הזו, אך לחלק מבני הנוער היא קשה ומאתגרת אף יותר.
יותר בני נוער מכל רחבי הארץ, מוצאים את עצמם מסתובבים ברחובות חסרי מעש, באין מסגרות חינוך פורמליות ולא פורמליות ומפאת קושי וחוסר בתמיכה משפחתית. בני הנוער הללו מגיעים למצבי קצה, שימוש בסמים או אלכוהול, אלימות מתגברת, מעבר בין מעצר למעצר ואפילו חיים ברחוב.

"באתי לפה עם הרבה חששות, אחרי שהייתי ברחוב ואחרי שנפתח לי גם תיק. לא סמכתי על אף אחד". מספר בוגר הכפר יעקב משעני ומוסיף, "הייתי עם כובע על הראש כל היום, לא מדבר עם אף אחד. המפגש עם הסוסים היה המקום שממנו בעצם התחלתי לפרוח. דרך העבודה עם הסוסים באורווה למדתי איך להתקדם ולהצליח גם בדברים אחרים".

ינון, גם הוא בוגר של הכפר, אומר "הגעתי לפה ילד מעשן, ילד שעושה שטויות, לא רוצה ללמוד, לא רוצה כלום. בכפר עשיתי שינוי, הפסקתי לעשן, למדתי טוב ועשיתי ספורט. התמקצעתי ברכיבה על אופניים והגעתי להישגים. הכל בזכות הצוות והתכניות של הכפר".

בימים אלו יוצא כפר הנוער לקמפיין מימון המונים כדי למנוע את סגירת תכניות השיקום וההעצמה הייחודיות שלו, ביניהן רכיבה מקצועית על סוסים, השתתפות בנבחרת רכיבת אופניים, פוצ'יוולי, מוזיקה, מיומנויות שטח, תכנית מנהיגות ועוד.

"כפר הנוער נווה עמיאל זה כפר נוער חינוכי טיפולי שתפקידו בעולם לתת מענה. מכל הלב", אומר עדיאל בר שלום, מנהל הכפר, ומוסיף, "לכל נער שמגיע לכאן, יש את הכישורים, החוזקות, העוצמות והצרכים שלו. ואנחנו רוצים לתת מענה לכל נער, בדיוק לפי מה שמתאים לו, נכון לו ומדויק לו".

"גם בנו הקורונה פגעה מבחינה כלכלית ואנחנו זקוקים לסיוע. בשביל להצליח לתת לנערים את המענה המיטבי ולתת להם את כל מה שהם צריכים כדי לעוף רחוק, לפרוש כנפיים ולהצליח, אנחנו צריכים את העזרה של הציבור. אנו מזמינים את הציבור להצטרף למשפחת נוה עמיאל, לתרום כל אחד כפי יכולתו ולעזור לנו לבנות עתיד מהלב".

לתרומה דרך JGive

פעילות עמיאל. יחצ,
פעילות חינוכית בנווה עמיאל/יחצ

שר התקשורת יועז הנדל וצוותו הגיעו אמש (יום ג' בערב) לביקור ראשון בגזרת המועצה האזורית תמר, ים המלח. במהלך הביקור התארח שר התקשורת במועצה לסקירות מקצועיות בהן עלו גם בעיות תקשורת אקוטיות בנקודות מסוימות בכביש 90 ובמקומות נוספים ברחבי המועצה, הקמת והפעלת האי הירוק בעין בוקק ואתגרי המועצה, השנייה בגודלה בישראל, בעת הזו. לאחר הישיבה הארוכה נסעו השר וראש המועצה למפגש ושיחה על ערכים ושליחות במכינת הבנות 'מלח הארץ' בעין גדי.

ראש המועצה האזורית תמר ניר ונגר אמר במהלך הביקור: " אני מודה לך על הביקור ובטוח שזה לא האחרון כי יש כאן מגוון של נופים, מסלולים ותופעות טבע שכל מי שאוהב לטייל מגיע לראות. אנו פניה היפות של מדינת ישראל ואני מקווה שלאחר הקורונה נשוב למימדי התיירות שהיו ואף מעבר. אנו ממשיכים לפתח את האזור ואני סומך עליך שתקדם את תשתיות התקשורת במקום הנמוך בעולם כפי שמצופה במאה ה-21. זה לא רק לתיירים ומבקרים, זה ענין בטיחותי הנוגע להצלת חיי אדם".

שר התקשורת יועז הנדל סיכם ואמר: "מאז כניסתי לתפקיד יש למשרד התקשורת שתי משימות מרכזיות- הסיבים האופטיים וקליטה. אלו שני המאמצים העיקריים שלי מכיוון שגם בתחום הסיבים וגם בתחום הקליטה מדינת ישראל נמצאת במקום לא טוב בהשוואה למדינות האחרות. בתחום הסיבים המאמץ שלנו הוא לחבר כל מקום בארץ- מרכז, פריפריה וגבולות לתשתיות סיבים. איפה שיש סיבים אופטיים יש צמיחה ולכן המשימה שלנו היא לחבר את מדינת ישראל כמה שיותר מהר. כחלק ממשימה לאומית ותכנית הגבולות אנו רוצים לחבר את איזורי הגבולות כבר בשלב הראשון לתשתיות תקשורת מתקדמות. לנו חשוב שתושב עין חצבה יוכל לשבת בבית ולעבוד כמתכנת עם אינטרנט מהיר,
בדיוק כמו תושב שגר במרכז הארץ. זה מוביל לשיפור באיכות חיים, הצלת חיים ושינוי חברתי משמעותי ולכן האינטרס הוא ברור ומתחדד אף יותר עם הקורונה.

ההתקדמות בפריסת תשתיות תקשורת נובעת משני מסלולים עיקריים. המסלול הראשון הוא מתווה הסיבים שעבר בממשלה והשלב הבא שלו זוהי החקיקה שעליה אני נמצא בימים אלו במאבק פוליטי.
המסלול השני הוא מתן רשיונות לחברות פרטיות לפרוס סיבים בישובים וכפרים קטנים. המשמעות היא שכל ישוב וכפר אצלכם יוכל לפנות לחברות אלו באופן פרטי ולבקש מהם לפרוס בו סיבים. רפורמות אלו עתידות להוביל לפריסה של תשתיות תקשורת מתקדמות בכל רחבי הארץ שיצעידו את ישראל וגבולותיה לצמיחה כלכלית וחברתית דרמטית", סיכם השר הנדל.

שר התקשורת יועז הנדל עם ניר ונגר. יחצ,
השר יועז הנדל עם ניר ונגר/יחצ

שרה התפוצות, ח"כ עומר ינקלביץ' (כחול-לבן), ערכה אתמול ביקור מפתיע במפעל אריזות המלח של ארגון "צהר הלב" ברכסים. המפעל, אשר עובד כולו בעזרת ילדי הארגון עם צרכים מיוחדים, אירח את השרה ואת ראש המועצה, הרב דן כהן. עובדי המפעל הסבירו למבקרים הנלהבים על הליך אריזת המלח ואף נעזרו בשירותי השרה בעמדת העטיפה.

השרה פגשה את מנכ"ל "צהר הלב", הרב ישראל קורניק ולמדה אודות הארגון ופועלו למען ילדי החינוך המיוחד. הארגון מפעיל עשרות מסגרות חינוך ברחבי הארץ ופועל מאז שנת 1990.

עומר ינקלביץ' בארגון צהר הלב. יחצ,
השרה עומר ינקלביץ' בארגון צהר הלב/יחצ

כשזאיד זאיד בעלים ומנכ"ל של מתחם האופנה T&E בשפרעם, קיבל פנייה האם הוא מוכן להגשים חלום למאלכ נטור ילדה בת תשע הסובלת משיתוק בפלג גופה התחתון אבל לא נותנת למגבלה להפריע לה בחיים, היא ילדה פעילה, שרוקדת באלט, ולארח אותה במתחם האופנה T&E , להלביש אותה בשמלות ערב אופנתיות כדי שתרגיש לשעה קלה כדוגמנית.

זאיד החליט לקחת את הבקשה צעד אחד קדימה ולארגן לנטור השתתפות בתצוגת אופנה אמיתית שנערכה במתחם לצד דוגמניות מקצועיות. נטור לקחה את העניין ברצינות ולאחר הדרכה קצרה מהדוגמניות צעדה העל המסלול בסיוע הליכון והשתלבה בתצוגה לקול מחיאות הכפיים של הנוכחים.

בסיום התצוגה ציין זאיד זאיד: "אני מאוד שמח שמאלכ העניקה לי את ההזדמנות להגשים את חלומה לצעוד על מסלול הדוגמנות ושמח שהייתי שותף באירוע מרגש, והתרגשתי במיוחד כאשר אחת מהצופות בתצוגה ציינה בפניי שאפילו בחתונה של הבת שלה לא התרגשה והזילה דמעות כמו כאן".

זאיד זאיד ומלאכ נטור. יחצ,
יוזמה ברוכה. זאיד זאיד ומלאכ נטור/יחצ

ג'ואנה לנדאו, מנכ"לית ומייסדת Vibe Israel, עמותה א-פוליטית, ללא מטרות רווח, הפועלת למיתוג ושיווק ישראל בעולם משתתפת השבוע בוועידת העסקים הראשונה ישראל-דובאי. במסגרת הוועידה נפגשה לנדאו עם בכירים במגזר העסקי בישראל ובאיחוד האמירויות.

ג'ואנה לנדאו: "ישראל צריכה לנהל את התדמית שלה באופן אסטרטגי ועם תכנית עבודה מסודרת. איחוד האמירויות השיק השנה את המשרד הממשלתי למיתוג האמירויות בעולם - ובכך מיישר קו עם מדינות רבות אחרות, אנחנו ב-Vibe Israel טוענים שישראל צריכה לעשות זאת גם, אך בהובלת המגזר הפרטי ובתמיכה ממשלתית. אנו רואים באיחוד דוגמא נהדרת למיתוג מוצלח של מדינה, ומזמינים את הישראלים ללמוד מדוגמא זו וליישם זאת גם עבור ישראל, יחד איתנו.

ג'ואנה לנדאו ואסף גרניט. יחצ,
ג'ואנה לנדאו ואסף גרניט/יחצ

סלקום מתגייסת למאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים ולוקחת חלק בקמפיין שישודר בטלוויזיה, יחד עם קבוצת מפרסמים גדולים במשק הישראלי, לקידום המודעות לנושא.

כחלק מהצטרפות למאבק ובשיתוף ועד העובדים בהובלתה של מיה יניב, נתלה שלט גדול בחזית בית סלקום, שקורא לשים סוף לאלימות ומעודד את נפגעות האלימות, לדבר על זה. כמוכן הצטלמו עובדי החברה כשהם מחזיקים שלטים עם מסרים התומכים במאבק.

עובדות ועובדי סלקום במחאה ביום המודעות לאלימות נגד נשים. יחצ,
עובדי ועובדות סלקום בחזית המאבק/יחצ

יניב מסרה: "כמה עצוב, האנושות בשיאה של המאה ה 21, מציינת יום אלימות נגד בני אנוש, מכוונת, מזעזעת. כל כך מרגיז שיש קורבנות ועוד יותר מרגיז שיש בתוכנו אנשים שחושבים שלנצל כח פיזי הופך אותם לחזקים, או קיימים, אבל זה כאן וזה קיים ונדרש טיפול שורש רציני. כל ילדה, אישה ונערה עלולות ליפול קורבן לאלימות, נקודתית או מתמשכת, הסיפורים לא נגמרים, הזוועות רק הולכות וגוברות בכל שנה שעוברת. והחינוך מהבית, הוא לא מספיק, צריך להתקיים כבר "חינוך לאומי", כזה שמושקעות בו שעות אמיתיות, בגנים ובבתי הספר , חינוך כזה שמוקיע אלימות, מלמד כבוד וחמלה ונאכף כבר מבית הספר! עם תמיכה מלאה שלה עונשים כבדים מאוד על כל סוג של אלימות. עלינו לתמוך ולחנך את הבנות אבל גם הבנים שלנו, ולבנות לאט לאט ובכוחות משותפים סביבה הגיונית למען הדורות הבאים כי החינוך, זה מה שיישאר לנו אחרי שנשכח את כל מה שלמדנו".

סלקום למען נשים. יחצ,
וכך נראה בניין סלקום/יחצ

חברת אדמה האירה את הבניינים באתריה שבישראל באורות אדומים כאות הזדהות עם יום המאבק הבינ"ל באלימות נגד נשים. כחלק מהמאמץ להעלאת המודעות עובדי החברה הוזמנו להשתתף בהרצאות ופעילויות העשרה ייעודיות שיוקדשו לנושא וכן החברה תתמוך בפעילות עמותת רוח נשית המקדמת עצמאות כלכלית לנשים נפגעות אלימות. המבנים שהוארו - בנייני ההנהלה במפעל אדמה מכתשים בנאות חובב ובמפעל אדמה אגן באשדוד

חברת אדמה. יחצ,
בנייני חברת אדמה שהוארו/יחצ

שטראוס מציינת את היום הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים ותבצע החל מהיום ולמשך 16 ימים (לפי הגדרת האו"ם), מגוון פעילויות במטרה להגביר את החשיפה וההבנה לנושא החשוב. כחלק מהפעילות, שטראוס חוברת בתמיכה לארגונים "רוח נשית", "פורום מיכל סלע", "נשים נגד אלימות" על מנת לצמצם את תופעת האלימות ולהביא להבנה בנושא, בנוסף, מפעלי החברה (כולל המפעלים בלוד, אחיהוד ובמרלו"ג בשוהם - מצ"ב תמונות) יצבעו בתאורה כתומה ( הצבע הרשמי של היום הזה לפי האו"ם), משאיות ממותגות בכתובת "די!" ייסעו בכל רחבי הארץ וכן תתבצענה הרצאות לעובדים החברה בנושא. הפעילות מתבצעת מתוך אמונה כי לכל אחד ואחת מאיתנו יש אחריות וחובה להבטיח זה לזו את הזכות לחיות בביטחון.

שטראוס קוראת לכל ארגון השותף לחזון זה להצטרף למהלך - ולצבוע את העולם בכתום - ולשנות את המציאות הקשה הזו.

שטראוס נגד אלימות. יחצ,
שטראוס נגד אלימות/יחצ

במסגרת יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים, ובמיוחד השנה, עם עליית מקרי האלימות במשפחה ונגד נשים, חשוב ביותר שכולנו, גברים ונשים ניקח חלק במאבק, ונתמוך בו. בעקבות הרצון לייצר מודעות לתופעה שהפכה למכת מדינה, החליטו במשרד בן חורין אלכסנדרוביץ', ליזום קמפיין רשת שהתחיל ביום המאבק הבינ"ל באלימות כלפי נשים (25.11), אשר ימשיך לצבור תאוצה בתקופה הקרובה, עם הסלוגן - "די! לאלימות נגד נשים".

מה עושים? מפרסמים ברשתות החברתיות תמונות של עובדי ועובדות הארגון/החברה, כשכף ידם מושטת קדימה בצורת "עצור", ועליה כתובה, בטוש שחור ובולט, המילה - די!

אפשר להעלות תמונה אחודה של כל העובדים בפורמט של קולאז' תמונות. חשוב לצרף את המשפט - #די! לאלימות נגד נשים.

החברות והארגונים שכבר הצטרפו ליוזמה והעלו את תמונות עובדיהם: קרן ילדי ישראל, איגוד ערים לאיכות הסביבה - נפת אשקלון, צ'יימס, מנהיגות אזרחית, דניה, בן חורין אלכסנדרוביץ', ארגון בטרם לבטיחות ילדים, התאחדות "אילת", סנארה ונצ'רס, המרכז הרפואי וולפסון.

קמפיין די לאלימות. יחצ,
פשוט די/יחצ

מרתון סמסונג תל אביב 2021, אירוע הספורט הגדול ביותר בישראל, שהפך למסורת בתחום הספורט הישראלי, יתקיים השנה בפעם ה-13. השנה, בדומה למרתונים מובילים בעולם יתקיים המרתון לראשונה במתכונת חדשנית ודיגיטלית, התואמת את הנחיות משרד הבריאות, שבמרכזה המוטו "כולנו רצים יחד וכל אחד לחוד" המזמין את כל הרצים, חובבים ומקצועיים, לרוץ כמיטב יכולתם ולהצטרף באותו יום ובאותה שעה לאלפי רצים בכל רחבי הארץ, כל אחד ואחת במסלול שתכנן עבורו.

האירוע, ביוזמת עיריית תל אביב-יפו ובהפקת חברת "כפיים", יתקיים ביום ו', 19.02.2021, באופן מקוון ועל פי המקצים הבאים: מרתון (42.195 ק"מ), חצי מרתון (21.1 ק"מ), מרוץ 10 ק"מ ומרוץ 5 ק"מ. שעות ההזנקה יתקיימו החל מ-6:30 בבוקר.

הרצים יוכלו להירשם באתר המרוץ למרחק אותו יבחרו לרוץ. לפני המרוץ יקבלו קישור לאפליקציית המרוץ והנחיות להשתתפות. באפליקציית המרוץ ישודר טקס הזנקה, תתאפשר מדידה אינטראקטיבית של המסלול וזמן הריצה, שילוב מסרים מעודדים, פלייליסט, אפשרות שיתוף וצפייה בצילומים של הרצים לאורך מסלוליהם והפקת תעודת סיום אישית ומעוצבת.

ביום המרוץ, 19.02, כל הנרשמים יתחברו לאפליקציה בטלפון חכם וירוצו במסלול לבחירתם, באותו היום ובאותה השעה. המסלולים הינם לבחירת הרצים ויכולים להיות ליד ביתם, ליד עבודתם ובמקום אהוב ומעניין.
חלוקת ערכות הרצים תתקיים בשבוע המרוץ במספר מוקדים על מנת לאפשר לרצים לאסוף את הערכות בקלות ובנוחות. כמו כן, תהיינה אפשרות להזמין את ערכות הרצים עד הבית בתוספת תשלום. ערכת הרצים כוללת: תיק שרוך, חולצת ריצה רשמית של המרוץ, מספר חזה אישי, מדליה, מדבקת Finisher ושלל פינוקים ומתנות.

רון חולדאי ראש עיריית תל-אביב יפו: "תל אביב- יפו לא מפסיקה לרוץ! על אף התקופה המאתגרת מרתון תל אביב ה-13 יוצא לדרך וכמדי שנה, תלבש העיר אימוניות ובגדי ריצה באירוע הדגל של תחום הספורט בעיר. תל אביב- יפו הייתה מאז ומתמיד עיר המאפשרת ומעודדת את תושביה לעסוק בפעילות ספורטיבית ואנו שמחים שגם בימים אלו אנחנו ממשיכים לראות מספר גבוה של רצים ורצות ברחובות העיר. השנה לא נרוץ מאותו קו זינוק אך עדיין נרגיש יחד ביום חג הספורט הגדול בישראל. כולכם מוזמנים להירשם למקצה המתאים עבורכם ולקחת חלק בחוויית ריצה במתכונת ייחודית".

רונן סלם, סמנכ"ל שיווק סמסונג ישראל, מסר: "מרתון סמסונג תל-אביב יפרוץ השנה את גבולותיו, כאשר לראשונה יתקיים באופן דיגיטלי ובו ישתתפו עשרות אלפי רצים מכל רחבי הארץ. סמסונג גאה להוביל גם השנה את אירוע הספורט הגדול בישראל ולעודד את אותם רצים להגיע לקצה גבול היכולת שלהם. אני מאחל לכל הרצים הצלחה ובעיקר בריאות."

מרתון סמסונג 2020. כפיים אקטיב,
מרתון סמסונג 2020/כפיים אקטיב

בתוך קפסולות, במקום פתוח, ובריחוק קפדני אחד מהשני, התקיים אמש בגבעת שמואל אירוע האזכרה לציון שנה למותה הטראגי של בת השירות הלאומי-אזרחי תמר פינגשטיין ז"ל. מדובר על מקרה מצער ועל מוות מיותר, תמר נמחצה למוות תחת הרכבת הקלה בירושלים.

שר ההתיישבות, צחי הנגבי האחראי על הרשות לשירות לאומי-אזרחי ספד לתמר: "על אף שלא הכרתי את תמר, מנהל הרשות ראובן פנסקי תיאר בפני את דמותה, ותיאורו אמר הכל: על החינוך להתנדבות ולנתינה, על משפחתה שהנחילה לה ערכים של שליחות, ועל רצונה העז להימצא רק במקום שבו תהיה משמעות מוחשית לעשייה שלה, לתרומה שלה, למסירות שלה.

מנכ"ל הרשות לשירות לאומי אזרחי, ראובן פנסקי: "בכל פעם מחדש בביקוריי בשטח ובמפגשים עם חלק קטן מ 18,000 מתנדבות ומתנדבי השירות הלאומי אני נפעם כל פעם מחדש לנוכח העשייה האדירה של בנות ובני השירות הלאומי אזרחי שאת היית חלק מהם. בכל מקום בו תראה אדם הזקוק לעזרה כנראה שתמצא על ידו בן או בת שירות. בבריאות, ברווחה, בחינוך בביטחון, בכל מקום בו זקוקים לכן אתן מיד ניצבות ונותנות את הנשמה למען המדינה."

seperator

ילדי מרכז 'עדי' בירושלים ניצחו את המוגבלות עם מיצגים מרהיבים של ניצחון האור על החושך.
המיצגים המרהיבים צפויים בקרוב להיות מוצגים בתערוכות באתרים מרכזיים.

לקראת חג החנוכה, ביקשו במרכז 'עדי' בירושלים ( עלה לשעבר) לנסות ולמצוא דרך לחגיגה ולשמחה, שתחבר בין כל הילדים והנערים במרכז. לאור מגבלות הקורונה, לא ניתן לקיים אירועים משותפים, ולכן היה צורך בחשיבה יצירתית. מרכז 'עדי' בירושלים, פועל בגישה מקצועית חדשנית ומתקדמת, בטיפול בילדים ונערים עם מוגבלויות וצרכים מיוחדים.

כך באה לעולם תחרות המיצגים תחת הכותרת 'ניצחון האור על החושך'. כל אחת מקבוצות הלימוד שפועלות במסגרת קפסולות, הכינה מיצג משלה שנותן ביטוי למהות של חג החנוכה, ניצחון האור על החושך. קדמה למיזם, עבודת הכנה של הצוות החינוכי, שהצליח לחבר את הילדים ונערים למסר, ולתת להם כלים, על מנת לבטא ביצירה את התוכן הפנימי של חג החנוכה. את המיזם הובילה הנהלת עדי.

בסיום התחרות, הוצגו המיצגים המרהיבים, הבנויים בשפה אומנותית ורגישה, בתערוכה ייחודית ומרשימה, באולם הכניסה למרכז 'עדי' בירושלים. הבאים בשערי המרכז, יכולים לראות את היצירות ולחוש את השפה המיוחדת, שבאמצעותה הילדים והנערים, הצליחו להתגבר על המוגבלות, ולהביע באופן מדויק את התחושות שלהם תחושת הניצחון של הרוח-האור על פני החומר-החושך.

סמוך לחג החנוכה, צפויה התערוכה המרגשת, לעבור לאתר ציבורי מרכזי, עם חשיפה משמעותית לקהל הרחב במגבלות הקורונה. הצגת התערוכה במיקום מרכזית, נועדה למטרה כפולה. ראשית להעניק לילדים את התחושה של החשיבות שיש ביצירה שיצרו. שנית לחבר את המבקרים ואלו שיצפו במיצג, לעולם היצירה הרגיש והייחודי, של ילדים ונערים עם מוגבלות. ילדים ונערים, שמצליחים דרך האומנות, להעביר את התחושות הפנימיות והעמוקות שלהם.

שלומית גרייבסקי, מנכ"ל עדי ירושלים: "התערוכה כל כולה הבלטת האור והשמחה על הקושי הבחירה לדבוק באור- בחיים. בניצול כל יכולת אפשרית, על פני שקיעה בחושך כמו האמונה המלווה אותנו יום יום בפעילות בעדי ירושלים"

מיצג עמותת אור. יחצ,
הבלטת האור והשמחה/יחצ

קמפיינים

דיסני השיקה החודש קמפיין חדש לקראת תקופת החגים- סרטון אנימציה בן 3 דקות המספר סיפור נוגע ללב של סבתא, נכדתה והמסורות המשפחתיות המחברות ביניהם לאורך השנים. הקמפיין הגלובלי, תחת הכותרת "מהמשפחה שלנו למשפחה שלכם", מגייס כספים לעמותת Make A Wish הבינלאומית. בישראל עלה הקמפיין עם שיר נושא מרגש אותו שרה קרן פלס. וניתן למצוא אותו בערוץYouTube של דיסני ישראל, וברשתות החברתיות של המותג.

כחלק מהקמפיין וברוח הנתינה של חג החנוכה וחג המולד, מוצעים מגוון מוצרי דיסני, מארוול ומלחמת הכוכבים במחירים חגיגיים הכוללים משחקים, צעצועים ומוצרים לילדים ולכל המשפחה עם דמויות דיסני האהובות, אותם ניתן להשיג בחנויות Toys R US בפריסה ארצית ובאתר המותג: www.toysrus.co.il ובאתר הסחר המקוון www.azrieli.com, בין התאריכים 2-20 לדצמבר 2020.

בחנויות ובאתר של Toys R US יוצעו מגוון משחקים וצעצועים למשחק לכל המשפחה, בהנחות הנעות בין 25%-50%, ביניהם ניתן למצוא מגוון בובות פרווה של מיקי ומיני מאוס ובובת מיני מאוס פאשניסטה עם תלבושות ואביזרים להחלפה (במחירים שבין 34.90-79.90 ₪ לאחר הנחה).

אוהבי דמויות הנוקמים ומלחמת הכוכבים יוכלו ליהנות מהרכבת חלקי לגו הנוקמים: "מתקפה על קפטן אמריקה" במחיר של 99.90 שח במקום 199.90 ₪ ולגו מלחמת הכוכבים " המרדף של אנאקין" (279 חלקים) ב-24% הנחה. בנוסף ניתן יהיה לרכוש את דמויות המשחק של גיבורי העל האהובים מחבורת הנוקמים וספיידרמן' מהדורת Bend and flex ב- 59.90 ₪ בלבד.

לאוהבי המותג פרוזן זו ההזדמנות לרכוש את בובת אלזה שרה עם שמלה מאירה, בגודל של 45 ס"מ במחיר של 189.90 שח במקום 339.90 שח, כמו גם לגו עם דמותם של אלזה ואולף במחיר של 69.90 ₪ בלבד במקום 119.90 ₪.

באתר הסחר www.azrieli.com, ניתן יהיה לרכוש מגוון רחב של מוצרי דיסני לתינוקות ולילדים כגון ,מצעים מפנקים, פריטי אופנה מחחמים לחורף, מוצרי טיפוח, משחקים, אופני איזון ובימבה - כולם עם דמויותיהן האהובות של נסיכות דיסני או אנה ואלזה מ"לשבוא את הקרח".

בין המוצרים: שידת איפור נסיכותית עם מגוון אביזרים מבית גטר ב40% הנחה, בובות אופנה הסברו של נסיכות דיסני האהובות: שלגיה, מולאן ורפונזל ב-35%-40% , מצעי נסיכות ופרוזן מבית ורדינון ב-60% הנחה. לקטנטנים ניתן למצוא מגוון בובות פרווה בגדלים שונים ממותגי הקלאסיקות האהובים של דיסני הכוללים את דמבו הפיל המעופף, מארי החתולה וסימבה ממלך האריות בהנחות של 15%-%30 ולהשלמת המראה הנוסטלגי: סט מצעי דמבו או במבי למיטת תינוק מבית לורה סוויסרה ב-20% הנחה.

קרן סער, מנכלית חטיבת הסחר של דיסני ישראל אמרה: "מטרתנו הייתה לספר סיפור אוניברסלי המעורר השראה באמצעות נושאים היקרים ללבנו, כמו המשפחה, הקשר, האהבה וחוויות משפחתיות. תקופת הסגר והשהייה בבית של כל בני המשפחה הביאה לגידול בצורך בצעצועים ומשחקים שמעניקים הנאה לצד למידה וחיבור משפחתי בין הילדים וההורים. אנחנו גם צופים לעלייה בשימוש באתרי קניות ישראלים כמו Azerieli.com ו- Toys R USנוכח החשש לעיכוב במשלוחים מחו"ל"

לגו מלחמת הכוכבים דיסני ישראל. יחצ,
לגו מלחמת הכוכבים של דיסני/יחצ

מותגים

בנא משקאות משיקה לימי הסגר את סדרת הבקבוקים היוקרתיים של וודקה של המותג 3 kilos כל הסדרה מוצעת לרכישה בבלעדיות ב23 חנויות הרשת ובמשלוח עד הבית www.banamashkaot.co.il

סדרת וודקה 3 Kilos מציעה וודקה אולטרה פרימיום עטורת פרסים, המוצעת בבקבוק בעיצוב מהודר ומקורי אשר עוצב בהשראת מטילי הזהב שעזרו להציל את ארה"ב מהשפל הכלכלי בשנות ה-30, ונרשם כפטנט בלעדי לוודקה.

הסדרה כוללת ארבעה טעמים שונים: וודקה kilos GOLD 3, וודקה kilos ACAI 3, וודקה kilos PINAPPLE 3 ווודקה kilos SILVER 3 המתאימה במיוחד לרגישים לגלוטן. תכולה: 1 ליטר.
האריזה היוקרתית מרמזת על הייחודיות והאיכות של הוודקה בתוכה - וודקה מעודנת בעלת מרקם חלק ומפתה, הודות לאיכות הבלתי מתפשרת של החיטה והמים הטהורים והאיכותיים מהולנד המשמשים להכנתה.

בתהליך הייצור של הוודקה נעשה שימוש בחיטה הולנדית זהובה שנבחרה בתהליך ידני ארוך ונחשבת לטובה בעולם. החיטה עוברת תהליך רב-שלבי לפני הזיקוק: תחילה היא עוברת השרייה, לאחר מכן נגרסת ומותססת. הכוהל שנוצר כתוצאה מהתהליך עובר חמישה שלבי זיקוק, אשר יוצרים את הוודקה הנחשבת לאחת מהנקיות בעולם, ובסטנדרט האיכות הגבוה ביותר. בנוסף, איכות המים בתהליך הכנת הוודקה חשוב באותה מידה כמו החיטה, והם עוברים טיהור בהליך טכנולוגי מדוקדק, המבטיח את הפיכתם לצלולים וזכים. השילוב בין האלמנטים יוצר וודקה מהדרג הגבוה ביותר שקיים - דרג הזהב.

מחירים

  • וודקה kilos GOLD 3: ב-189 שקל, תכולה: 1 ליטר.
  • וודקה kilos SILVER 3 וודקה ללא גלוטן: 149.9 שקל, תכולה: 1 ליטר.
  • מחיר וודקה kilos ACAI 3: ב-149.9 שקל, תכולה: 1 ליטר.
  • מחיר וודקה kilos PINAPPLE 3 ב-149.9 שקל, תכולה: 1 ליטר.
וודקה בנא משקאות. יחצ,
שוט למצב רוח טוב/יחצ

SUPHERB, יצרנית תוספי הבריאות הגדולה בישראל, משיקה תוסף חדש, ויטמיני C ו-D פלוס אבץ - הדרך הפשוטה, הקלה והנוחה ביותר לקבלת כל היתרונות של ויטמין C, ויטמין D, ואבץ בכמוסה אחת.
מדובר בפורמולה חדשנית, ועדכנית, לתמיכה בהגנה הטבעית, המשלבת שלושה רכיבים אשר נחקרו ונמצאו כפועלים יחד לחיזוק מערכת החיסון. המוצר של SUPHERB, הינו היחידי בשוק, המשלב מינונים יומיים אופטימאליים בכמוסה אחת בלבד, ובמרכזם ויטמין D במינון של 1000 יחב"ל, בהתאם להמלצת משרד הבריאות. בנוסף, המוצר מגיע בכשרות בד"ץ העדה החרדית ומותאם לנטילה לטווח ארוך. מחיר לצרכן 89.90 שקל, ניתן להשיג באריזות של 100 כמוסות, ברשתות הפארם, קופות החולים, בתי טבע ובתי מרקחת פרטיים.

סופהרב. יחצ,
סופהרב/יחצ

ההתחשבות בכדור הארץ, על שלל זוויותיה השונות, החל ממחזור וכלה ביחס לבעלי חיים, הפכה בשנים האחרונות למגדלור על פיו נוהגים לא מעט מותגים. לפני כשנתיים, כחלק מאג'נדה ידידותית לסביבה שמקדמים ביקבי כרמל, הוחלט שכל יינות היקב החל מבציר 2019 יותאמו לדרישות טבעוניות, ללא שימוש במרכיבים מן החי בתהליך הזיכוך וההצללה של היין תוך שמירה על איכות וטיב היין. המהלך נובע מהכרה בצרכיהם של כלל קהל הצרכנים וקהל הטבעונים בפרט וכחלק מתהליך מתמשך של חקלאות בת קיימא.

בעקבות המעבר לייצור יינות טבעוניים וכחלק מהחיבור ההוליסטי לעולם הטבעונות, משיקים יקבי כרמל שיתוף פעולה ייחודי עם המעדנייה הטבעונית "טעם לחיים", המתאים לבילויים בימי הקורונה - אבל לא רק. במסגרת שיתוף הפעולה, אתר האון ליין של המעדנייה https://www.taam-lehaim.co.il/product/7251 יציע מארז של גבינות ויין, שיכלול בקבוק Selected קברנה סוביניון או Selected מרלו המגיע עם שלוש גבינות מיוחדות טבעוניות: גבינת קשיו מעושנת, גבינת שקדים עם עגבניות מיובשות וסומק וקוביות גבינה בולגרית סויה. מחיר המארז - 85 ₪.

כדאי לדעת - יקבי כרמל מקפידים על תהליך הייצור הטבעוני, אשר בסיומו עומדים יינות כרמל בגאווה על המדפים ומסומנים בתווית ירוקה כידידותיים לטבעוניים. הוספת החותמת הברורה על הבקבוקים היא לטובת קהילת הצמחונים והטבעונים.

יפתח פרץ, היינן הראשי של יקבי כרמל מסביר: "תהליך ייצור היינות והמעבר ליינות טבעוניים מצריך מאיתנו הקפדה ודיוק כבר מהשלבים המוקדמים של גידול הענבים, הבציר בכרם ותהליך הייצור ביקב. כך אנו מפיקים בהצלחה יין איכותי ללא צורך בשימוש במרכיבים מן החי. התחלנו בתהליך כבר בשנת 2018, והחל מבציר 2019 כל היינות שלנו מיוצרים בתהליך טבעוני. ניתן בהחלט לומר שצברנו ניסיון והתמחות בנושא ואנו גאים להוביל את המגמה הטבעונית בעולם היין בישראל".

רן אסא, מנהל השיווק של יקבי כרמל מוסיף על כך: "לצד הקפדה התמידית שלנו על ייצור יינות איכותיים, אנו מאוד גאים במהלך שהובלנו בשנתיים האחרונות ובו התאמנו את כל תהליכי הייצור של היין, החל מבציר 2019, לטבעונים. במסגרת תהליך ההתאמה דאגנו לוודא כמובן שכל הספקים של החומרים המשמשים אותנו בתהליך הייצור, אכן עומדים בקריטריונים של דרישות הטבעונות. השקת המארז הייחודי של גבינות טבעוניות ויין הוא בעיני נדבך נוסף באג'נדה בה אנו מאמינים, המאפשרת גם לצרכנים הטבעוניים להנות מרגעים של שמחה, בבית ומחוצה לו".

מארז טבעוני של יקבי כרמל. אפיק גבאי,
לחגוג את סופ"ש כמו שצריך. המארז הטבעוני של יקבי כרמל/אפיק גבאי

8 ימי חופשה מייצר חג החנוכה, ליהודים החיים בחו"ל החופשה נושקת לחופשת קריסמס והופכת את החג לאחד מהמרכזיים בשנה. יחד עם זאת, יהודי הגולה, כמו יהודים שומרי מסורת ישראלים לא ינפשו במקום בו הם לא מרגישים את החג: "אנו עובדים עם קהלים שחשוב להם להדליק נרות חנוכה עם הילדים, לשיר שירי חג ולקנח בסופגניה - ממש לחוש את אווירת החקג", מספר מנחם כהן מבעלי חברת KLT ((Kosher Luxury Travel המפתחת תיירות נופש כשרה.

הסכם הנורמליזציה עם ישראל פתח אפשרות חדשה בעבור יהודי העולם אשר מרגישים כעת נוח להגיע אמירויות, ומחפשים אפשרויות תיירות לחופשה הגדולה של החורף - חופשת החנוכה. יחד עם זאת מדובר על חופשה שצריכה לשמר את מסורת החג - במאכלים, במנהגים ובאווירה, כמו גם התאמות לנושא הכשרות על כול רמותיו.

בימים אלו מושקת סדרת חופשות כשרות בד"ץ בפיקוח הרב מחפוד ובליווי השף איתן מזרחי, השף של רשתות ישרוטל- רויאל ביץ', והשף הרשמי של נבחרת ישראל. לנופשי הכשרות הגבוהה בדובאי מצפה תפריט פיוז'ן המשלב מאכלי עדות עם מרכיבים מקומיים במנות ייחודיות כמו "לביבת שיח" המורכבות מתפוחי אדמה פריכים וקרם ארטישוק ירושלמי ומוגשות לצד צ'יפס בטטה. "לביבת השלום" המשלבות תפוחי אדמה, גבינת פטה ועגבניות שרי מהערבה, ו"לביבת דובאי סטייל" עשויות בטטה, סילאן, תות שדה ועלי זהב אכילים. ליין הסופגניות שיוגש לנופשים כולל בין היתר "סופגניות מדבר" במילוי קרמל מלוח ובציפוי פיסטוק קריספי, או "סופגניות של בית", גם הן בטוויסט מקומי עם מילוי לדר וציפוי לוקום.

קו החופשות בכשרות בד"ץ לחנוכה יוצע בשלוש מלונות ואתרי נופש: ריזורט ספא ניקי ביץ' (Nikki BeachHotel) האקסקלוסיבי, אתר הנופש פיירמונט דה פאלם (Fairmont The Palm), המותאם יותר למשפחות עם ילדים צעירים ומציע חוף ים פרטי. ומלון סופיטל ג'ומיירה ביץ' (Sofitel Dubai Jumeirah Beach) בעל המיקום המרכזי - מול הים ובצמידות למרכז הקניות.

"שמנו דגש על חוויה קולינארית משלימה לחוויית הנופש תוך התייחסות למאכלי עדות ולחג החנוכה", מפרט כהן, "מדובר בחופשה שתציע חוויה קולינרית בכשרות גבוהה, אבל לא פחות חשוב מכך יוקרתית ומתקדמת".

לא רק אוכל כשר, להשלמת חוויית החופשה יציעו החברות גם חוויות תיירות משלימות בדובאי וסביבתה בהתאמה לקהל היהודי: "חובבי אירועי ספורט יוכלו ליהנות מסיור לאצטדיון מרוץ הסוסים- Meydan, כולל ביקור מאחורי הקלעים לשלבי הכנת הסוסים למרוץ", מרחיב כהן, "בטיול יום לאבו דאבי נציע סיור במסלול מרוצים של פורמולה 1. חובבי אקסטרים יוכלו ליהנות מספארי דיונות חול ורכיבה על טרקטורונים במדבר, או מסיור מעל שמי דובאי במטוס סקי. מי שמחפש חוויה תרבותית אותנטית יוכל להצטרף לסיור בעיר העתיקה, במוזיאון דובאי ובשוק. כמובן שביקור בדובאי לא יהיה שלם בלי עליה למגדל בורג' ח'ליפה הגבוה בעולם".

מלון פיירמונט בדובאי. יחצ,
מלון פיירמונט בדובאי/יחצ

מותג האיפור מייבלין ניו יורק משיק את המסקרה מס' 1 של המותג, לאש סנסשיונאל (LASH SENSATIONAL) המועשרת בפורמולה חדשנית ליצירת ריסים בעלי אפקט מניפה נשי ומלא עוצמה. למעשה מדובר במסקרה הפופולרית של המותג, האהובה והמוכרת, ועכשיו היא מוגשת בנוסחה משופרת, מברשת חדשנית ובאריזה חדשה.

פורמולה משופרת - המסקרה מכילה פורמולה ייחודית המועשרת בתמצית מי ורדים משובחת המסייעת בריכוך הריסים.

גדלים שונים, מברשת אחת - מברשת המסקרה היא בעלת זיזים בגדלים שונים הלוכדת, מפרידה ומעניקה נפח לכל ריס וריס, גם לריס הזעיר ביותר.

התוצאה: המסקרה החדשה מעניקה מראה ריסים מוכפל. כל הריסים, בזה אחר זה, נפרשים מקצה לקצה לאפקט מניפתי עוצמתי.

טיפ לשימוש: יש למרוח לאורך הריסים מהבסיס ועד הקצה. מומלץ לעשות תנועות קטנות משמאל לימין בזמן הברשת הריסים על מנת להעניק להם נפח.

מחיר מומלץ לצרכן: 40 שקל

מבצע השקה מיוחד: מסקרה לאש סנסשיונאל + פלטת צלליות Nudes of NY ב-80 שקל

מסקרה מייבלין. יחצ,
מסקרה של מייבלין/יחצ

בהמשך להשקה המוצלחת של לקט יווני אנטיפסטי בחודש מרץ האחרון - סנפרוסט, החברה המובילה בתחום הירקות הקפואים, מרחיבה את סדרת "טעמים מהעולם" ומביאה אל השולחן שילובים מנצחים של ירקות וקטניות מגוונים אשר מהווים פתרון למנה טעימה ועשירה בסיבים תזונתיים. המוצרים החדשים מתאימים למגוון שימושים: לבישול, להקפצה ולאפיה בתנור ומאפשרים לגוון את התזונה היום יומית המשפחתית ולהעשיר אותה בירקות במהירות ובקלות, מבלי להתפשר על טעם ואיכות.

לדברי רוני בהט, מנהלת אגף השיווק חטיבת המזון בתנובה: "הצרכן הישראלי מציג פתיחות רבה לטעמים חדשים, ומבקש לטעום וליהנות מתרבויות אחרות, בעיקר בימים בהם האפשרות לבקר במדינות שונות בעולם סגור בפנינו. סדרת הארוחות של סנפרוסט עונה בדיוק על צורך זה ומייצרת לקטים ייחודים מהמטבח היווני והמקסיקני - שמוכרים ואהובים על החיך הישראלי.

מוצרי הסדרה

  • "טברנה יוונית" - לקט יווני - לקט המשלב עלי תרד, גרגירי חומוס מושרים ומבושלים ובצל, המספקים חלבונים מן הצומח, עשירים בסיבים תזונתיים ובשפע של מינרלים.. הלקט מאפשר הכנה קלה ומהירה של תבשיל תרד וחומוס בסגנון יווני, תבשיל תרד וחומוס בסגנון הודי ומתאים לתבשילים רבים נוספים. חליטת הירקות טרם הקפאתם מעלה את תכולת נוגדי החימצון המצויים ברמה גבוהה בתרד, במיוחד לוטאין, שהוא רכיב המגן על העיניים מפני קרינת השמש.
  • "פיאסטה מקסיקנית" - לקט מקסיקני - שילוב מנצח של קטנית וירקות, היוצרים חלבון באיכות גבוההו ומספקים ארוחה שלמה וצבעונית עשירה בסיבים ובנוגדי חמצון. הלקט כולל שעועית אדומה מושרית ומבושלת, תירס, פלפל אדום, פלפל צהוב, פלפל ירוק ובצל. הלקט אידיאלי להכנת בוריטו - עלי טורטיה ממולאים ומתאים למאכלים רבים נוספים.
סנפרוסט. יחצ,
הסדרה החדשה של סנפרוסט/יחצ

נדל"ן וערים

מטה מאבק תושבי כפר סבא ודרום השרון (גן חיים ושדה ורבורג) נגד הקמת הדיפו (מוסך הרכבת) 200 מטר מול בתי התושבים. המטה שלח ביום שלישי מכתב למבקר המדינה בבקשה לחקירה דחופה של התכנון הדורסני של קווי המטרו במהירות חסרת תקדים תוך רמיסת מוסדות תכנון וחברי הות"ל. הנקודות העיקריות.

  • התוכנית מתוכננת להיות מיושמת במצב האופטימלי ביותר בשנת 2030 ולמרות העובדה שאין מדובר בתוכנית שתמומש בטווח הקצר לאור משבר אקוטי-מיידי, מנהל התכנון באמצעות הוועדה לתשתית לאומיות, מוביל תכנון פזיז בסדר גודל חסר תקדים בישראל בתוך 2 ישיבות בלבד, בהליך תכנוני פושע וחסר אחריות של 6 חודשים בלבד - אין לכך אח ורע בעולם התכנון - כולנו בעד ייעול מערכות התכנון, אך כאן אין מדובר בייעול אלא בדריסה של ממש.
  • מתוך תמלילי הוועדה ניתן להגיע למסקנה כי מתכנני התוכנית נחושים להירשם בספר השיאים של גינס בתכנון מהיר ודורסני לא רק של האינטרס הציבורי, אלא תוך שהם רומסים ומעקרים את סמכותם בדין של חברי הוועדה שהינם חברים סטטוטוריים מתוקף החוק, בעוד הם (הצוות המקצועי) הם רק בגדר משתתפים
  • רוב נציג הממשלה ובהם היו"ר ונציגי הארגונים, היו בעד למצות הליך תכנון סדור יותר, למצות עוד יותר את הדיאלוג והם מביעים עמדתם זו פעם אחר פעם, עם זאת, יוזמי התוכנית והמתכננים מתעלמים מדרישה זו ומובילים קו עיקש, מתיש וכוחני לצורך אישור מהיר של התוכנית.
  • כיצד ייתכן שהחלופה המקורית ברעננה אשר מוקמה ע"י הצוות המקצועי על שטחים בבעלות קרן ביילסקי, עת שזאב ביילסקי, כיהן כיו"ר הות"ל, שונתה לפתע בחודש מאי באישון לילה, ללא ידיעת התושבים, מ- 200 דונם ברעננה ל-400 דונם בחלופת כפ"ס-דרום השרון?
  • את סוגית הכפלת הגודל ומדוע לא ניתן להקטינו ל- 200 דונם, כפי שהיה בהצעה המקורית ברעננה מעלה חברת הועדה מטעם משרד החקלאות, אך זו אינה זוכה לתשובה עניינית מנציג משרד התחבורה ונציגת נת"ע
  • עולה שאלה ציבורית קריטית - מי מעוניין בהגדלת היקף התוכנית לשם השבחת קרקעות וניצול ההגדלה לצורך שינוי ייעוד לפיתוח ובינוי בשימושים שונים ומניבים? וזאת לאור תמ"א 70 שהינה תוכנית מתאר להעצמת הפיתוח וההתחדשות העירונית סביב תחנות המטרו ומתחמי הדפו המתוכננים. לא מן הנמנע כי יזמים, בעלי קרקעות, עשו יד אחת, הכפילו את גודל השטח המזהם והעתיקו אותו אל מול בתי תושבים, במטרה להעשיר את קופתם
seperator

במסגרת היום הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים שצוין השבוע ביום ד', קיימה המועצה האזורית מטה יהודה תכנית הכוללת מספר מפגשים. ביום ראשון התקיימה הרצאה בזו לכלל ציבור המועצה בנושא "משתפות. לא שותקות", את ההרצאה הובילה רונית לב ארי, המומחית בתחום, ודנה בתמרורי אזהרה בזוגיות. ההרצאה התקיימה במסגרת שיתוף פעולה עם פורום מיכל סלה ואגף רווחה.

ביום שלישי התקיימה הרצאה בזום לחברה הערבית בשיתוף אגף חברה וקהילה. ביום רביעי נפתח בהתכנסות של כל עובדי ועובדות המועצה במעמד ראש המועצה ניב ויזל והמנכ"לית רחלי משה. צוות המועצה לבש חולצות אדומות לאות הזדהות עם הנושא ועליהן הכיתוב: "נשים לזה סוף".

בהמשך היום התקיימה הרצאתה של עו"ד יפעת בלפר על יצירת סביבת עבודה מכבדת ובטוחה. ההרצאה התקיימה לכל עובדי ועובדות המועצה. עוד באותו היום, התקיימה הרצאה בזום בנושא "לא תעמוד על דם רעיך" לתלמידי/ות כיתות יא' - יב', בשיתוף הרשות לביטחון קהילתי.

לסיכום היום נשלח שאלון לכלל תושבות המועצה המאיר אור על התופעה ובאמצעותו ניתן לזהות את תמרורי האזהרה בזוגיות.

עופרה בטאט, יועצת ראש המועצה לקידום שוויון מגדרי במועצה, אמרה השבוע: "צוות הנהלת המועצה ואני פועלים כל השנה לטובת קידום שוויון מגדרי. במסגרת זו אנו מקיימים בימים אלה הכשרה בת יומיים למנהלי/ות אגפים ומחלקות להטמעת חשיבה מגדרית בארגון והוצאתה לפועל בתוכניות העבודה של שנת 2021. ביום הזה חשוב לנו להעלות למודעות הן בקרב בציבור הרחב והן בקרב עובדי/ות המועצה את הנושא הנוגע לכולנו, שכן אלימות מגדרית היא איננה רק פיזית, אלא גם מילולית, נפשית וכלכלית."

מנכ"לית המועצה, רחלי משה: "את האלימות כלפי נשים נמנע לא רק באכיפה מוגברת או ענישה מחמירה, אלא בחינוך. המסר לילדים ולנוער, כבר מגיל צעיר, צריך לעסוק בשוויון, בכבוד הדדי ובשיח עם ההורים. התשתית לחברה בריאה ופחות אלימה כלפי נשים, מתחיל בצעדים הללו".

נשים לזה סוף. יחצ,
נשים לזה סוף. חולצות אדומות במטה יהודה/יחצ

בעקבות הצורך שבהעברת המסר לתלמידי בתי הספר בנושא ההקפדה על ההנחיות וקטיעת שרשרת ההדבקה מקורונה, פנה פיקוד העורף לבתי הספר בארץ וביקש מהם להפיק סרטון בהשתתפות התלמידים. הרעיון הוא להציג את התלמידים שרים ורוקדים לצלילי השיר שהוכן עבורם.

כזכור פיקוד העורף הכין צלצול קליט שיוטמע בבית הספר ויסייע לתלמידים לזכור את ההנחיות לשמירה על הבריאות מפני נגיף הקורונה, להקפיד עליהן בשיעור ובהפסקה במטרה לשמור על בית הספר "ירוק" מתחלואה בקורונה. אל המשימה נרתמו בהתנדבות צמד המוזיקאים ניב ומיטל KNOB (נוב) שהלחינו והפיקו מוסיקלית. את הפזמון הקליט שיושמע בכל בתי הספר בארץ מבצעות בנות להקת "פורמולה" המצליחה.

לאחרונה הפיקו תלמידי בתי הספר היסודיים "מתיתיהו" ו"השחר", שבמועצה האזורית מטה יהודה, סרטונים משלהם אודות החשיבות של עטית המסכה ושמירה על הכללים בזמן הלימודים. הסרטונים, כך התבשרו השבוע, עלו לאתר הארצי של פיקוד העורף.

ראש המועצה, ניב ויזל: "באמצעות הסרטונים הילדים למעשה מנגישים את חשיבות המסר - לשמור על ההנחיות- בצורה קליטה ומהנה".

ועוד ממטה יהודה: "אחרי החגים" הגיע: לראשונה מאז בסגר השני, תחילת חגי תשרי, חזרו השבוע תלמידי שכבות ה'-ו' אל ספסל הלימודים. במועצה האזורית מטה יהודה לומדים כ-2000 תלמידים בשכבות אלה.

ראש המועצה האזורית מטה יהודה, ניב ויזל, הסביר כי החזרה ללימודים מתבצעת במתווה של קפסולות, כלומר עד 20 תלמידים בקבוצה, על מנת לשמור על בריאותם ובכדי לאפשר המשך פתיחה של מערכת החינוך בימים הבאים גם לתלמידי התיכון. "החזרה ללימודים בהדרגה תתבצע תוך הקפדה על מענה חברתי ורגשי לתלמידים שזמן רב לא חבשו את ספסל הלימודים", אמר ראש המועצה.

במטה יהודה הוחלט כי יושם דגש על למידה חוץ כיתתית, כל עוד מזג האוויר יאפשר זאת. ראש אגף החינוך, ניב בר גיא: "אנו מצפים בכיליון עיניים גם לחזרת תלמידי בתי הספר העל יסודיים ללימודים (על המתווה המוצע, כנראה שתלמידי י"א י"ב יחזרו בשבוע הבא), בתקווה שעם הבשורות הטובות על הגעת חיסונים לארץ בחדשים הקרובים - נוכל לייצר מחדש עבור תלמידי מטה יהודה שגרת לימודים מבורכת שכל כך הייתה חסרה להם למרות הפתרונות של למידה מרחוק".

לדבריו, לקראת יום המורה, במועצה מקווים כי יוכלו להעניק מתנה לתלמידי התיכון ולמוריו גם את הבשורה על חזרה הדרגתית לימודים בתיכוניים. אנו מאחלים לתלמידי המועצה חזרה מבורכת לשגרת למידה, בריאות שלמה.

שלומי מגנזי, סגן ראש המועצה ומחזיק תיק החינוך: "החינוך נמצא בראש סדר העדיפויות של מטה יהודה בחירום ובשגרה. אנו עושים הכל על מנת לאפשר למידה מיטבית ויעילה לתלמידים הלומדים מרחוק וגם לתלמידים שלומדים בקפסולות בכיתות בבתי הספר".

ראש המועצה ניב ויזל: אני מודה לצוותים החינוכיים על היערכותם בהתאם ומאחל הצלחה לתלמידים ששבו לכיתה. בימים אלה אני ממשיך לשקוד על מציאת מענה הולם גם לתלמידי הכיתות האחרות שטרם חזרו לכיתות".

אילנית כהן בית הספר מתתיהו. יחצ,
אילנית כהן, מנהלת בית הספר מתתיהו/יחצ

המציאות לצד הקורונה מאתגרת לא מעט את הרשויות המקומיות בישראל, בשל חוסר היכולת לקיים קבלת קהל פרונטלית. ראש המועצה האזורית מטה יהודה, ניב ויזל, החליט כי יש לייעל את השירות, שמתבצע מרחוק, בעיקר טלפונית ובדיגיטל ולקיים גם מפגשים אישיים עם התושבים. על כן, הורה לעובדי המועצה לעמוד לרשות התושבים ולהגיע עד לישובים כדי לתת שירות.

ראש המועצה הסביר: "נציגי אגפי המועצה יגיעו אליכם ויתנו לכם שירות, פנים אל פנים, בנושאים מגוונים: גביה, תכנון ובניה, רווחה (כולל עו"ס), ביטחון, מוקד, תיירות, וותיקי מטה יהודה, חינוך, נושאים יישוביים ועוד. ניתן לקבל גם שירותי ממשל זמין. כל שעליכם לעשות הוא להצטייד בבקשות ובמסמכים הרלוונטיים ואנחנו נסייע בידכם". במקביל, התקיימו פעילויות פנאי לקהילה, להורים ולילדים.

התושבים בשואבה למשל קיבלו שירות בנושאים תשלום ארונה, הנחות וחינוך, הסדרי שמירה, ביטחון קהילתי וגביה.
אייל גריל המתגורר בישוב אמר השבוע: "מחמם את הלב בייחוד בתקופה זו מגניב, כי אנו לא יוזמים פעילויות ואין תנאים מתאימים מבחינה לוגיסטית. הכי חשוב זו הקהילה וזה מאוד חשוב הפעילויות שהמועצה יוזמת".

גיתית לרמן מזכירת הישוב שואבה, סיפרה: "הגיעו כ- 11 תושבים לשירותי גביה, כאלו שלא ידעו שהם חייבים וכאלו שבאו לבדוק ולוודא. זה מבצע מבורך, הבנו באיזשהו שלב שבגלל הקורונה אין אכיפה אבל זה פוגע בתקצוב הישוב ולכן ביקשנו לבצע תזכורות אכיפה והעלינו את אחוזי הגביה ל-85%".

דניאל בן הרוש, עובד נוער וקהילה בשואבה, אמר: "כמי שלא גדל במועצה, אני אומר שאפו למועצה ולקהילה. יש למועצה פלטפורמה עם המון יחידות עם כל המענים, תרבות, התנדבות ועוד. לגבי היום, במסגרת המיזם של המועצה, הילדים סוף סוף מגיעים למגרש רואים אחד את השני וזה משמח".

ראש המועצה, ניב ויזל:"התגובות מצד התושבים על השירות עד הבית מאוד חיוביות ומבטאות את הצורך שלהם במפגש אישי עם נציג המועצה. אנו כאן עבור התושבים ואני מודה לוועדי הישובים על שיתוף הפעולה. אם יש לכם רעיון לייעל את השירות או יוזמה או חלום שהייתם רוצים לקדם עם המועצה זו הזדמנות עבורכם".

הבדיקות יימשכו בחודש נובמבר בשריגים, שואבה ובית נקופה ובחודש דצמבר יתקיימו בישובים גפן, לוזית, נס הרים, גבעת יערים, נווה מיכאל, ישעי וצלפון.

שירותי המועצה עד הבית. יחצ,
שירותי המועצה - עד הבית/יחצ

בשנת הלימודים תשפ"א לומדים במועצה האזורית באר טוביה 5,846 תלמידים ב-53 גני ילדים, בחמישה בתי ספר יסודיים ובשני בתי ספר תיכונים. בימים אלה, כאשר השגרה לצד הקורונה מאתגרת לא מעט את הרשות המקומית, בעיקר בנושא חינוך, החליטה המועצה האזורית באר טוביה להרחיב את השירות לתושב בנושא המענה בתחום החינוך.

הפניות למחלקת החינוך במועצה נעשו עד כה במגוון דרכים, ביניהן פניות בדואר האלקטרוני, קבלת קהל, שבימים אלה בעייתית בשל נגיף הקורונה או פניה טלפונית. כעת מצטרף גם שירות חדש, זמין ומהיר להורי הילדים במסגרות החינוכיות- פניה באמצעות אפליקציית וואטספ.

באמצעות הפניה למספר הוואטספ, יוכלו ההורים לפנות ישירות אל מנהלת מחלקת החינוך במועצה- גב' דורון חנין, בתחום הגנים וגם בתי הספר ולהציג שאלות ענייניות בלבד, הדורשות התייחסות. מספר הטלפון של הוואטספ הוא: 050-4814895. שעות הפעילות - בין 8:00 בבוקר ל-16:00 אחר הצהריים.

בנוסף לכך, ציינו במחלקת החינוך של המועצה, המעטפת הנוספת של התקשורת בוואטספ מאפשרת שליחת הודעות, למשל להורי ילדי הגנים, בקבוצות וואטספ ייעודיות שנפתחו לשם כך.

ראש המועצה קובי אביבי: "דווקא בתקופת הקורונה חיוני לפתח את הכלים העומדים לרשותנו ולייעל את השירות לתושב בנושא החשוב מכל- החינוך. טובת ילדינו נמצאת בראש סדר העדיפויות שלנו ועל כן, שירות הוואטספ החדשה היא עוד פלטפורמה שתהיה לעזר להורים וגם למועצה בהעברת ההודעות והמסרים".

דורון חנין אמרה: "האפשרות לפנות אל מחלקת החינוך בוואטספ זוכה לביקורות חיוביות מאוד מצד ההורים ומאפשרת לנו להעביר הודעות ומידע בזמן אמת בעיקר בתקופת הקורונה. כמו תמיד, נשמח לעמוד לטובת ההורים וילדיהם".

דורון חנין מנהלת מחלקת חינוך באר טוביה. יחצ,
דורון חנין/יחצ

ועוד מבאר טוביה: השבוע, לאחר למעלה מחודשיים של סגר, חזרו 744 התלמידים בכיתות ה'-ו' אל ספסל הלימודים. אביבי בירך את הצוותים החינוכיים והתלמידים ואמר: "המועצה האזורית באר טוביה רואה בחינוך ערך עליון, שיש להשקיע בו בכל זמן נתון, הן בשגרה ובוודאי בעת משבר חירום עולמי בשל נגיף הקורונה ולכן, יחד עם מחלקת החינוך, נערכנו מבעוד מועד לרגע הקריאה לשוב ללימודים".

לדברי ראש המועצה, לאחר שיח עם משרד החינוך, ועל אף ההוראה של המשרד לפתוח רק 3 ימים, "הגעתי להסכמה להחזיר את הלימודים של כיתות ה-ו לארבעה ימי לימודים בשבוע במקום שלושה ימים שהקצה משרד החינוך. על פי הסיכום שהושג בשיתוף מחלקת החינוך, כל בתי הספר במועצה יישרו קו עם המתווה. במסגרת מרתון ישיבות ותכנונים, הוכן מתווה פעילות אשר לוקח בחשבון את הנחיות הזהירות יחד עם האמצעים הדרושים, כמו הקצאת כיתות, בצורה מיטבית ומוקדם ככל שניתן. הלימודים יתקיימו על פי הנחיות הבריאות והבטיחות המחמירות, כפי שנקבעו על ידי משרדי הבריאות והחינוך".

חנין אמרה: "השבוע חזרו תלמידים כיתות ה'-ו' אל בתי הספר והם התקבלו בשמחה על ידי הצוותים החינוכיים. אנו מודים לצוותים החינוכיים על עבודתם הברוכה בתקופת הסגר ומאחלים לילדים ולצוותים חזרה קלה ובריאה לשגרה".

seperator

סמל ראשון דור חיים ניני ז"ל, בן מושב שתולים, אהב לעזור לחבריו והתחבר לעבודת האדמה. גם בתיכון בו למד, הפגין נועם הליכות, דרך ארץ וערכים אשר הקרינו על הסובבים אותו ועל בני משפחתו. עבורו, ערך הנתינה היתה דרך חיים והעזרה לזולת היתה למעשה התגשמות אופיו וטוב ליבו.

דור חיים ז"ל התגייס לחטיבת גבעתי כלוחם בגדוד "צבר" וגם שם, כחייל, היה מאוד אהוב על חבריו ומפקדיו והפגין מוטיבציה גבוהה. הוא לחם במבצע "צוק איתן" ורצה להיות קצין. במסגרת פעילות מבצעית, בגזרת הר דב, נהרג דור חיים ז"ל.

ביום שישי התקיים טקס מרגש במעמד בני המשפחה ונציגים מהיחידה בה שירת, כולל המפקד שלו.
ראש המועצה האזורית באר טוביה, קובי אביבי, אמר: "מעגל התנועה, שייקרא מהיום על שמו של דור, הוא סמלי. המעגל, בו נעבור מדי יום, יזכיר לכולנו כי מעגל החיים אכן ממשיך, אך בכל רגע ובכל שניה תהיה נצור בליבנו. תודה למושב שתולים, לנציג הישוב במליאה ולוועד המקומי שסייעו בפרויקט".

טקס. יחצ,
פתיחת מעגל התנועה על שמו של דור חיים/יחצ

לפני מספר חודשים, בעקבות ירידה באיכות מי הקולחין במט"ש תימורים, אשר משמשים להשקיית שדות לטובת החקלאות, החליטה המועצה האזורית באר טוביה לטפל בנושא בצורה יסודית. הסיבה היא שאיכות המים הירודה עלולה לגרום למשרד הבריאות לשלול את היתר ההשקיה לחקלאים.

לשם כך, המועצה ביקשה למפות, באמצעות חברת "קנדו", את סוגי השפכים שמגיעים אל המכון לטיהור שפכים (מט"ש) תימורים ואפיינה אותם לפי מזהמים, על מנת ללמוד את מקורם.

בחודש יולי 2020 התקיימה ישיבת התנעה עם חברת "קנדו" שמטרתה להתחיל פרויקט שיפור השפכים והקולחים במט"ש תימורים וכפועל יוצא מזה לשפר את איכות המים המושבים לשימוש חקלאי מושב תימורים.

במהלך העבודה התגלו אירועי זיהום משמעותיים. בעקבות פעולת אכיפה מורכבת, בשיתוף כלל הגורמים, ביניהם המשרד לאיכות הסביבה, רשות המים ופקחי המועצה, נמנע זיהום נוסף והגורמים המזהמים, ביניהם מפעלים, הקפידו יותר לפינוי הפסולת הנוזלית בצורה חוקית.

ביום חמישי האחרון התקיימה פגישת עדכון עם ראש מועצה לגבי התקדמות הפרויקט בנוכחות ראש המועצה ונציגי חברת "קנדו", שציינו לטובה את שיתוף הפעולה עם המועצה.

נציגת החברה אמרה בפגישת העבודה כי: "מט"ש תימורים נחשב שנים רבות לאחד המט"שים המזוהמים בארץ, תמיד צוין בהקשר שלילי וכמקום שדורש טיפול יסודי. ראינו את העבודה במערכת השפכים שמובילה למט"ש אתגר מקצועי".

עוד ציינה כי "בחודשים האחרונים, במהלך העבודה עם המועצה האזורית באר טוביה למדנו רבות, לא האמנו שניתן להגיע לתוצאות בפרק זמן מהיר כל כך. אנחנו עובדים שנים רבות עם עיריות ומועצות מעולם לא קרה שמועצה הסיקה מסקנות ופעלה תוך כדי עבודתנו, הפעילה את כלל המנגנונים ביעילות רבה והגיעה לתוצאות משמעותיות בזמן כל כך קצר. למדנו מכם רבות, אנחנו גאים להיות חלק מהפרויקט".

לאחר מספר דיגומים של איכות מי הקולחין, כתבה יו"ר הועד של תימורים, תאיר ויינר, מכתב תודה לראש המועצה: "במועצה הבטיחו תוצאות עד נובמבר, נובמבר הגיע ובהחלט רואים תוצאות למאמץ ושיפור גדול מאוד באיכות הקולחין".

סגן ראש המועצה, אודי דניאלי, הסביר כי היקף הפרויקט לפי שעה עומד על 350 אלף שקלים והחברה ממשיכה בפעילותה על מנת לסייע לחקלאים נוספים להשקות את שדותיהם במי קולחין ראויים וטובים יותר וגם זולים יותר על פני מים שפירים. מה גם שהמים נקיים יותר ומאפשר השקיה של מגוון רחב ורווחי יותר של תוצרת חקלאית. שיפור איכות המים במט"ש תימורים חוסך כסף רב לחקלאים ומאפשר השקיה במים מושבים איכותיים.

בישיבת העדכון הנחה ראש המועצה להמשיך ולפעול לצמצום המזהמים במערכת הביוב המועצתית. כמו כן הנחה לפעול לשיפור כלל מערכות הביוב במועצה.

ראש המועצה קובי אביבי: "מטרתנו לשנת 2021 לשמור על הישגים ולשפר את המערכות הקיימות, כך שנצמצם את התקלות למינימום". ראש המועצה ציין לשבח את עבודת עובדי המועצה והחברה המייעצת וכן את משרדי הממשלה והרגולטורים שלקחו חלק בפרויקט.

seperator

סופר דניה המיתולוגי מירושלים עובר למתחם MORE מורשת של קבוצת MORE במודיעין. הסניף החדש של סופר דניה ישתרע על 305 מ"ר וייפתח בתחילת שנת 2023, במתחם המגורים והמסחר בשכונת מורשת שמקימה קבוצת MORE. סופר דניה מצטרף לסופר פארם, שופרסל ומותגים אחרים שכבר בחרו לשכור שטחי מסחר במתחמי קבוצת מור בשכונת מורשת.

שדרות החנויות של MORE בשכונת מורשת, נבנות כעת בקומות המסחר של בנייני המגורים הפונים מצד אחד אל פארק ירוק או רחבת פנאי ונוף, ומצד שני לרחוב הראשי שחוצה את השכונה, המתחמים שעתידים להיפתח במהלך שנת 2023 יכללו כ-שלושים בתי עסק ומסחר.

שדרת החנויות בשכונת מורשת, במודיעין משולבת בשני מתחמים נפרדים . MORE מורשת, כוללת סך הכל 10 בנייני מגורים הפונים אל פארק ירוק ורחבת פנאי ונוף - שני המתחמים נבטים אל עבר מישור החוף ויערות בן שמן.

"אנו מברכים את סופר דניה על ביתה החדש אצלנו במתחם מור במורשת, לצד שוכרי עוגן נוספים" ציין חנן מור יו"ר קבוצת MORE והוסיף: "המשפחתיות, והקהילה שבנה סופר דניה בירושלים במשך כ-25 שנים משתלבת היטב באופי המתחם - שכונתי, אינטימי וקהילתי".

"הפרויקטים האלה יהוו את המרכזים השכונתיים לתושבי השכונות והאזור וייתנו מענה לצרכי היום יום לרבות שירותי בילוי ופנאי" מדגישות טל שניצר ושירה שגב- מור מחברת RETALE שמלוות את תהליכי הפיתוח העסקי בתחום המניבים בקבוצה "הפרויקטים מצטרפים לתיק הנכסים הייחודי של קבוצת MORE שמקימה מרכזים בלב שכונות מגורים. שבהם מותאם תמהיל העסקים לצרכי היום יום של השכונה הסביבה הבילוי התעסוקה והפנאי".

מתחם מור מורשת מודיעין. סטודיו 84,
מתחם More/סטודיו 84

ראש עיריית נהריה רונן מרלי שלח לשר האוצר ישראל כץ מכתב ובו הוא מבקש לכלול את הקניון בעיר במסגרת הפיילוט. בעקבות האירועים הקשים שספג הקניון בשנה האחרונה, שיטפון עוצמתי שפגע קשות בקניון ובבעלי העסקים ומשבר הקורונה, מרלי מבקש לתת עדיפות ולצרף את קניון ארנה נהריה לפיילוט פתיחת הקניונים.

מכתב רונן מרלי. יחצ,
המכתב של מרלי לישראל כץ/יחצ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully