וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך מרוויחים מעליית מחירי הנדל"ן, הזהב או הנפט?

24.11.2020 / 14:08

נכסים דמויי תעודות סל מאפשרים למשקיעים ליהנות מעליית המחירים של נכסים או סחורות מסוימות מבלי לרכוש פיזית חבית נפט, מטיל זהב או דירה למגורים

בווידאו: הדולר בשער הנמוך מזה 12 שנה/עריכה: ניר חן

רכישת תעודת סל על מדד ת"א 35 מאפשרת למשקיע להרוויח תשואה דומה לתשואה שיניב מדד ת"א 35 עצמו, באמצעות רכישה של נייר ערך בודד. בבורסה נסחרות תעודות סל רבות על מדדי מניות ואג"ח. אלו אפשרויות עומדות בפני משקיעים המעוניינים ליהנות מעליות המחירים?

חשיפה להמשך עליית מחירי הדירות

אם המושבות פתח תקווה. ראובן קסטרו
האם השקעה בנדל"ן למגורים היא המפתח להצלחה?/ראובן קסטרו

מחירי הדירות בישראל זינקו בעשור האחרון בלמעלה מ-100% בממוצע. משקיעי הנדל"ן שלקחו ברובם משכנתא לצורך רכישת הנכס ונהנו גם מהכנסה שוטפת משכר דירה - רשמו תשואות גבוהות אפקטיביות בהרבה. אפילו מגפת הקורונה שפגעה אנושות בענף המשרדים והנדל"ן המסחרי, לא גרמה לעצירת העלייה במחירי הדירות.

בבורסה בתל אביב נסחרות קרנות נאמנות מחקות ותעודת סל על מדדי הנדל"ן. תעודות אלו צמודות לתשואה הממוצעת של מניות חברות הפועלות במגוון סיגמנטים של הענף: מגורים, משרדים ונדל"ן מסחרי. המשקיע בניירות אלו חשוף לסיכון התאגידי של כל אחת מהחברות במדד ובנוסף נאלץ לשאת בעלויות כמו דמי ניהול ודמי נאמנות המפחיתים מכדאיות ההשקעה. אלו הסיבות לכך שתעודות סל על מדדי הנדל"ן אינן פתרון אופטימלי למשקיע המעוניין להיחשף למחירי הדיור.

חלופה מעניינת היא השקעה בקרן ריט, המהווה השקעה בתיק של נכסים מניבים ומייצרת הכנסה שוטפת משכר דירה בנוסף לעליית שווי כתוצאה מעליית מחירי הנכסים. מבין קרנות הריט הפועלות בישראל קרן אחת מתמחה בנדל"ן למגורים בלבד - מגוריט. השקעה במניית מגוריט מהווה מעין תעודת סל על נכסי נדל"ן מניב למגורים וצפויה להניב לאורך זמן תשואה דומה לעליית מחירי הדיור, בתוספת תשואה שוטפת משכ"ד.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

חשיפה להמשך עליית מחירי הזהב

אונקיית זהב. ShutterStock
דמי ניהול גבוהים. זהב/ShutterStock

השקעה בזהב נחשבת להשקעה דיפנסיבית בגלל המתאם ההפוך בד"כ בין מחירי המניות לזהב. זאת מכיוון שזהב נחשב בעיני רבים למטבע היחיד שלא ניתן להדפיס ומהווה חוף מבטחים בתקופות של משבר בשווקים. מאז פרוץ משבר הקורונה הבנק הפדרלי בארה"ב הוריד את הריבית מה שגרם לעליה בביקוש לזהב ולזינוק במחירו. ניתן ליהנות מהעלייה במחירי הזהב באמצעות רכישה ואחזקה של זהב פיזי אך מדובר בהשקעה מסורבלת ולא פרקטית. אפשרות נוספת היא רכישת חוזים עתידיים על מחירי הנפט, אופציה שמתאימה בעיקר לסוחרים המתמצאים באופציות ובחוזים עתידיים ולא למשקיע הפרטי.

בישראל נסחרת תעודת הסל קסם זהב העוקבת אחרי מחיר הזהב העולמי, אך כרוכה בדמי ניהול של 1% בשנה. אופציה נוספת היא השקעה בקרן הנאמנות מיטב זהב אשר מדיניות ההשקעה שלה מאפשרת חשיפה של בין 75%-200% למחירי הזהב וגובה דמי ניהול גבוהים של 2.9% לשנה.

חשיפה להמשך עליית מחירי הנפט

מתקן ארמקו בערב הסעודית לאחר התקיפה, 20 ספטמבר 2019. רויטרס
כלים משוכללים וסיכון גבוה/רויטרס

שוק הנפט הוא אחד השווקים העמוקים והמשוכללים בעולם ולמרות זאת מחיר הנפט תנודת ביותר ומושפע ישירות מהתפתחויות פוליטיות במדינות יצרניות הנפט, ביחסים בינן לבין עצמן ובשנה האחרונה כמובן גם ממשבר הקורונה שהשבית את תעשיית התעופה העולמית וגרם לצניחה היסטורית במחירי הנפט. בשיא המשבר נסחרה חבית נפט תמורת כ-18 דולר בלבד, אך מאז זינק מחירה ועומד היום על 42 דולר לחבית. על פי תחזיות האנליסטים, חיסון לקורונה וחזרה עולמית לשגרה צפויה לתמוך במחירי הנפט ולהוביל אותם לרמות של לפני המשבר.

קרן עוקבת או תעודת סל על מחיר הנפט מורכבת מחוזים עתידיים על מחיר החבית ולא מאחזקה בסחורה עצמה. מחיר החוזים משקלל" - cost of carry עלויות אחזקה". אלו הן עלויות האחסון והובלה של הסחורה, עלויות ביטוח הסחורה ועליות נוספות. זו הסיבה שמכשירי השקעה במחירי הנפט מניבות תשואה נמוכה יותר מהשינוי במחירי הנפט עצמו ואינם מתאימים להשקעה לאורך זמן.

seperator

לסיכום: למשקיע המעוניין ליהנות מהמשך עליית מחירי הדירות, הנדל"ן או הנפט מומלץ לבחור בקפידה את מכשיר ההשקעה שיספק את התשואה הקרובה ביותר לעליית מחיר נכס הבסיס, והכדאי ביותר מבחינת עלויות ההשקעה. אם קיימת תעודת סל או קרן עוקבת אחרי נכס הבסיס- חשוב לשים לב לדמי הניהול ולעלויות הנלוות. אם לא קיימת תעודת סל על נכס הבסיס, ההמלצה היא להשקיע בנייר ערך המהווה חשיפה לנכס הבסיס וכרוך בעלויות מינימליות או במקרה של מניית מגוריט, בהכנסה קבועה בנוסף לרווח מעליית מחירי הדירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully