וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 לקחים שיווקיים שעסקים צריכים ללמוד מ-2020

25.11.2020 / 0:10

אם יש משהו ש-2020 לימדה אותנו, זו העובדה שהגיע הזמן שנלמד להסתכל על העסק שלנו אחרת. טל נברו מנסה להשאיר אתכם אופטימיים עם מבט לעתיד

בווידאו: למרות שכבר קיבלו דוחות ובניגוד להנחיות חנויות בקניונים נפתחו/צילום: ראובן קסטרו וסוניה גורודיסקי

איך מסכמים שנה כמו 2020? שנה שהפכה על פניו את כל מה שחשבנו ויצרה תוך כמה חודשים מציאות עולמית חדשה. עבור עסקים רבים, במיוחד הקטנים בהם, המגיפה הייתה מכה קשה שיתקשו להתאושש מהם. אבל זו גם הייתה שנה של הזדמנויות לא צפויות עבור אלה שהשכילו לנצל אותן ולחזות את הטרנדים שהביאה איתה 2020. במבט על, בולטים כמה לקחים שכבר ברור שכולנו צריכים לקחת איתנו מאירועי השנה האחרונה.

מעקב אינסטגרם. ShutterStock
לא רק העתיד, גם ההווה נמצא בדיגיטל/ShutterStock
  • היו דיגיטליים. גם לפני 2020 היה ברור שאנחנו במגמה מואצת של מעבר לקניות אונליין ושעסקים חייבים להשקיע בנכסים הדיגיטליים שלהם כדי להיות רלוונטיים. אבל בסיומה של השנה הזו כבר ברור לחלוטין שכל העסקים, מחברות רהיטים עולמיות ועד המכולת השכונתית, חייבים לאמץ את השינוי. עסקים שלא עשו את המעבר לדיגיטל עד כה או השלימו אותו רק בצורה חלקית מצאו את עצמם בבעיה. אם אי אפשר למצוא אתכם באינטרנט, לפנות אליכם דרך הרשתות החברתיות, לבחון את המוצרים שלכם באופן מקוון ולקבל אותם מבלי לצאת מהבית - הקיום שלכם בסכנה. המעבר המלא לדיגיטל התרחש באופן מואץ גם עבור עסקים שאינם מוכרים מוצרים פיזיים, אלא מציעים שירותים. מאמני כושר, ספרים, מורים פרטיים, פסיכולוגיים ועוד המון בעלי מקצועות חופשיים נזקקו לפתע לאפשרות להציע את שירותיהם ללא מפגשים פיזיים. זהו אמנם אתגר משמעותי עבור אנשי מקצוע שלא חשבו בעבר על פיתוח מוצרים דיגיטליים, אך מאידך הזדמנות להגיע לקהלים נרחבים פי כמה ולהתפתח בדרכים חדשות.
  • היו יוצרי וידאו. ב-2020 כולנו ישבנו מול המסכים יותר מכל תקופה אחרת בהיסטוריה. במציאות שבה מיליונים סגורים בבתיהם, הפכה צפייה בסרטונים למקור הבידור והמידע המרכזי שלנו. לכן, אין לכם יותר את האפשרות לדחות או להזניח יצירה של תוכן וידאו שיקדם את העסק שלכם. פרסום וידאו ברשתות החברתיות היא אחת הדרכים היעילות ביותר למשוך את תשומת לבם של העוקבים שלכם ולהגיע לעוקבים חדשים. אני ממליצה להתחיל את בניית אסטרטגיית הוידאו שלכם בניתוח סוג התוכן המתאים ביותר למותג שלכם, לקהל היעד ולפלטפורמה שאתם פעילים בה: סרטונים קצרים ותזזיתיים מתאימים לטיקטוק ולInstagram reels, סרטונים ארוכים הסוקרים תהליך כלשהו יתאימו ל-IGTV וליוטיוב. אל תשכחו גם משידורי הלייב - אפשרות מצוינת להגיע באופן בלתי אמצעי לעוקבים שלכם ולדבר אליהם באופן בלתי מתווך.
  • היו רגישים. אין זה חדש שעסקים צריכים להפגין רגישות שיא תוך כדי מאמצי השיווק שלהם, אבל בשנה האחרונה הפכה האמפטיה כלפי הלקוחות שלנו חשובה במיוחד. הקורונה מחקה את הגבולות והבהירה שכולנו באותה סירה. בתקופה הזו חשוב במיוחד שהתוכן שלכם יהיה מחובר למציאות, נגיש ואמפטי. וודאו שהחומרים שאתם משתמשים בהן מתאימים להגבלות הנוכחיות - הזהרו מתמונות סטוק שמשקפות מציאות שהיא לא חלק מחיינו כרגע. מעבר לכך, הפגינו אכפתיות אמיתית כלפי קהלית הלקוחות שלכם והצרכים שלהם ובתמורה תזכו בנאמנות שלהם ובפרסום חיובי ללא תשלום.
  • היו מפרגנים. הקורונה הבהירה לכולנו עד כמה אנחנו זקוקים אחד לשני כדי להצליח. גם כעסקים אנחנו יכולים להרוויח המון משיתופי פעולה עם עסקים אחרים. זאת דרך מצוינת לזכות בחשיפה, להגיע לקהלים חדשים ולנצל את כוח ההשפעה של שני הצדדים כדי ליצור נוכחות שהיא גדולה מסכום חלקיה. חשוב לציין שכשאני מדברת על שיתופי פעולה, אני לא מתכוונת רק לקידום הדדי שבו ברור מראש מה היא התועלת לשני הצדדים. במיוחד בתקופה זו, תוכלו רק להרוויח מלפרגן ולתת במה לאחרים. ישנן אינספור דרכים לעשות זאת ברשתות החברתיות: מתיוג של עמודים אחרים ועד יצירת מבצעים לקבוצה של מותגים הפונים לאותו קהל. אינסטגרם אפילו הוסיפה את האפשרות להמליץ על עסק קטן באמצעות סטיקר ייעודי לסטוריז.
  • היו גמישים. הלקח המרכזי שאני לוקחת איתי מהשנה האחרונה הוא הצורך להשתנות ולהתפתח כל הזמן. תמיד תמשיכו להמציא את עצמכם מחדש. שום דבר לא מובן מאליו. בחנו את הצרכים האמיתייים של קהל הלקוחות שלכם והציעו להם את מה שהם מחפשים. הרגלי הצריכה בכל העולם השתנה דראסטית בעקבות הקורונה - הקפידו לעקוב אחרי טרנדים ומצאו את המקומות שאתם משתלבים בהם. רק עסקים שידעו להתאים את עצמם לקצב השינויים המטורף שאנחנו חיים בו יצליחו לשרוד את מה שתביא השנה הבאה. איננו יודעים מה יקרה בשנה הבאה, ואילו אתגרים היא תביא עמה. גם אם תהיה זו השנה האחרונה של מגיפת הקורונה, תחומים רבים בחיינו לא ישובו, ככל הנראה, להיות מה שהיו לפניה. כאנשי שיווק ובעלי עסקים, עלינו להיישיר מבט אל כל השינויים שעברו עלינו ולהסיק כבר עכשיו מה הם השינויים שחייבים לאמץ לקראת הבאות.
sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טל נברו היא מנכ"ל ובעלים של סוכנות השיווק בדיגיטל סושיאל ליידי, מרצה ויועצת בינלאומית בתחום השיווק ובניית נוכחות בעולמות הדיגיטל.

האתר של טל נברו
אתר Social Lady של טל נברו

  • עוד באותו נושא:
  • עסקים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully