וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה קשה בכנף: הרבעון האדום של אל על

25.11.2020 / 12:35

עם הפסד של 147 מיליון דולר ברבעון האחרון, היעדר נכונות של גופים להעמיד לרשותה הלוואה, אלפי עובדים בחל"ת עד סוף השנה ואופק לא ברור, אל על מסיימת רבעון שלישי קשה מאוד. לצד כל אלו, החזרה האיטית שלה לפעילות וההתייעלות שעבה עשויים להוציא אותה חזקה יותר מבעבר

בווידאו: טיסת אל על נחתה באבו דאבי/צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

המספרים בדו"ח הרבעון השלישי של אל על לא מעודדים. משבר הקורונה שפגע אנושות בענף התעופה העולמי והישראלי ואליו הגיעה אל על במצב שברירי לכתחילה הכה את המאזנים של החברה.

על פי הדו"ח שפרסמה היום החברה, בעקבות ירידה של 94 אחוזים בהיקף הפעילות שלה, ההפסד ברבעון השלישי של השנה עמד על 147 מיליון דולר והוא מצטרף לגרעון של 125 מיליון דולר בהון העצמי שלה. אל על נמצאת בשיאו של תהליך הבראה של החברה במסגרתו מתוך סכום של 400 מיליון דולר לו היא זקוקה, יצאה החברה לגיוס של 150 מיליון דולר באמצעות הנפקת מניות והעמדת הלוואות מגופים בנקאיים בערבות מדינה ביתרת הסכום של 250 מיליון דולר.

את שלב ההנפקה סיימה החברה בהצלחה, עם גיוס של 505 מיליון שקלים, גיוס שהביא גם להפיכת חברת "כנפי נשרים" לבעלת השליטה בחברה ובעקבותיה מינוי דירקטוריון חדש לחברה. אולם את השלב השני הכרוך בקבלת הלוואות בערבות המדינה, לא מצליחה החברה לצלוח ולדבריה היא שוקלת גיוס נוסף באמצעות הנפקת מניות נוספת.

טיסת אל על, הטיסה המסחרית הראשונה מישראל לאבו דאבי נחתה, 31 באוגוסט 2020. ., רויטרס
העתיד לא מאוד ורוד/רויטרס, .

התנאים הנוספים לסיוע של המדינה להתאוששות החברה נמצאים גם הם בתהליכי ביצוע שונים. כך למשל, בתחום החזר הכספים ללקוחות על כרטיסים שנקנו מראש, עומדת יתרת התחייבויות החברה על 240 מיליון דולר, מתוך סכום זה 39 מיליון הוחזרו בדמות שוברים למימוש עתידי.

תנאי נוסף נגע לתוכנית ההתייעלות המקיפה שעל החברה היה להציג. במסגרת תוכנית זו נחתמו הסכמי עבודה חדשים עם ארבעת הסקטורים בחברה (טייסים, הנהלה, תחזוקה ודיילים), עובדים אלו התבשרו רק השבוע כי הם ישארו בחל"ת לפחות עד סוף דצמבר. בנוסף בוטלו הסכמי חכירה למטוסים חדשים, הוחזרו שלושה מטוסים חכורים לבעליהם, נמכרו אחזקות אל על בחברת ממן, שחרור עודפים מקופות פיצויים, מכירת מלאים, ביטול פרויקטים, הפחתה של 20 אחוזים בשכר ההנהלה והדירקטוריון ועוד.

קרש הצלה נוסף היה הירידה החדה בהוצאות החברה כתוצאה ישירה מהמשבר והפסקת הפעילות שלה, אלו ירדו ב-80 אחוזים, 101 מיליון דולר לעומת 505 מיליון דולר בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
גונן אוסישקין מנכל אל על בועידת ישראל לתעופה, גלבוע 4, איירפורט סיטי, 2 במאי 2018. ראובן קסטרו
ממשיך במהלכי התייעלות. גונן אוסישקין/ראובן קסטרו

פתח תקווה

למרות הנתונים הקשים ולמרות שבאל על מודים בפה מלא כי "בשלב זה קיימים ספקות משמעותיים בדבר המשך קיומה כעסק חי" והוסיפו הערה כזו בדוחות הכספיים שלה, היא מקווה שהצעדים שעשתה עד כה יביאו את המדינה לסייע לה בין אם בסיוע כספי ישיר או בנכונות שלה להגדיל את הערבות שהיא מעניקה להלוואות החברה, ובכך לעודד את הגופים המלווים לקחת את הסיכון. בשטח, יש גם מקום לאופטימיות לגבי עתיד החברה.

באם תמשיך ביישום של תוכנית ההתייעלות של החברה, באופן ה"קפדני וחסר פשרות" כפי שהצהיר מנכ"ל החברה גונן אוסישקין, ועם הדיבורים על חיסון ברקע, ואופק כללי של חזרה לשגרה אי שם במהלך 2021 וגם בנפרד מאלו, החברה שהפסיקה את טיסות הנוסעים הסדירות שלה במרץ 2020 חוזרת בהדרגה לפעילות, כאשר בחודש וחצי שנותרו עד סוף השנה יצטרפו יעדים שנחשבים למרכזיים כמו ניו יורק, לוס אנג'לס, בריסל, ברלין, מוסקבה ואחרים ללוח הטיסות שלה. כמו כן חתימת הסכמים לשיתוף פעולה עם חברת התעופה איתיחאד ופתיחת קווי טיסה לדובאי.

  • עוד באותו נושא:
  • אל על

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully