וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנפקה ראשונה בפודטק: SavorEat הונפקה בבורסת תל אביב

25.11.2020 / 13:30

בהנפקה ראשונה מסוגה בתחום הפודטק (בהנפקת מניות), סבוריט גייסה ממשקיעים מוסדיים כ-13 מיליון דולר, שמתווספים לכ-5.5 מיליון דולר שגייסה בחודשים האחרונים. SavorEat מפתחת טכנולוגיה ייחודית לייצור של תחליפי בשר

המבורגרים טורטיה סבוריט. יחצ,
יש בשר בתעשייה. המבורגר של סבוריט/יחצ

הצלחה גדולה להנפקת הפודטק הראשונה מסוגה בבורסת ת"א: חברת SavorEat (סבוריט) [ת"א: סברט; TASE: SVRT] השלימה ההנפקה שזכתה לביקושים גדולים מצד המשקיעים. SavorEat גייסה בהנפקה כ-42.6 מיליון ₪ (כ-13 מיליון דולר) מגופים מוסדיים ישראלים, ביניהם מור גמל ומיטב דש גמל פנסיה, שהשקיעו בחברה. שווי החברה לצורך ההנפקה הוערך בכ- 170 מיליון ₪ (כ-50 מיליון דולר), 'לפני הכסף' של ההנפקה. את ההנפקה הובילה לאומי פרטנרס חתמים שגם שימשה כחתם מתמחר להנפקה זו, ואת החברה ליוו עורכי הדין מהורן ושות' ורואי החשבון מהמשרד מקסלמןPwC . בנוסף יצויין כי בין משקיעי החברה נמנים מילניום פודטק בהובלת חנן שניידר. את ההנפקה הובילה פסגות גמל, עם השקעה של 7 מיליון דולר.

חברת SavorEat הוקמה ב-2018 על ידי רחלי ויזמן שמכהנת כמנכ"לית, פרופ' עודד שוסיוב המשמש מדען ראשי, ופרופ' עידו ברסלבסקי. בנוסף, ל- SavorEat צוות של יועצים בכירים ושותפים מובילים, בהם רשת מסעדות ההמבורגרים BBB. הטכנולוגיה של החברה מקורה במחקר שנעשה בפקולטה לחקלאות של האוניברסיטה העברית, ולפי רישיון בלעדי למסחור מיישום, חברת המסחור של האוניברסיטה.

החברה מפתחת טכנולוגיה ייחודית לייצור של תחליפי בשר, המשלבת חומרים בפורמולציה חדשנית ממקורות צמחיים, מערכת רובוטית חכמה המאפשרת ייצור של תחליפי בשר באמצעות הדפסה בתלת ממד וצליית המוצר בשיטות בישול מתקדמות. הייחוד של SavorEat מתבטא ביכולת לייצר ולבשל מוצרים המתחקים אחר הטעם והמרקם הייחודי של בשר (כולל שומן, שריר ורקמות). על שיטת הייצור הייחודית של מזון בהדפסת תלת מימד הגישה החברה בקשות לפטנטים במספר מדינות, כולל ארה"ב, אירופה ואוסטרליה. החברה מאמינה, שבין היתרונות החשובים שמציעה הטכנולוגיה שפיתחה, נמנים, ייעול של שרשרת האספקה והתאמה אישית של המוצר להעדפות הסועד, וכל זאת ללא מגע יד אדם. המוצר הראשון שהחברה מתמקדת בפיתוחו הוא המבורגר ממקורות צמחיים. הטכנולוגיה שמפתחת החברה אמורה לאפשר אופק יצרני למוצרים נוספים ברי קיימא.

בנוסף, SavorEat חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם רשת BBB, הכולל ייעוץ בפיתוח המוצרים והתקנת המערכות במטבחי הרשת כחלק מהליך הפיתוח. התקנת המערכות מהווה פיילוט ראשון מסוגו בישראל ויאפשר לחברה לבחון שיווק שלהן מחוץ לישראל.

תעשיית הפודטק מתמודדת עם מספר אתגרים מרכזיים בדרכה לייצר תחליפי בשר איכותיים. בין האתגרים: יצירת מרקמים תואמי בשר לחוויית צריכת בשר אמיתי, הארכת חיי המדף ללא תוספת חומרים סינתטיים ומשמרים, בטיחות מזון, אלרגניים כמו גלוטן ועוד. הטכנולוגיה החדשה של SavorEat נועדה להתמודד בהצלחה עם רובם של אתגרים אלו: פיתוחי החברה נועדו לאפשר יצירת חוויית אכילת בשר, דרך מנעד של מרקמים המדמים את ייחודיות הבשר בדיוק גבוה. יתרונות נוספים הם יכולת התאמה אישית של הרכב המנה להעדפות האישיות והבריאותיות של הלקוח, ויצירת מוצרים שאינם מכילים אלרגנים שונים (למשל גלוטן), חומרים משמרים ו/או שינויים גנטיים ואחרים. כמו כן, הטכנולוגיה של החברה אמורה לאפשר בטיחות מזון גבוהה וזמן מדף ארוך שמצריך תנאי לוגיסטיקה ואחסון נוחים בטמפרטורת החדר.

מנכ"לית סבוריט. יחצ,
רחלי ויזמן, מנכ"לית סבוריט/יחצ

רחלי ויזמן, מנכ"לית ומייסדת שותפה SavorEat, מסרה: "אנחנו מאמינים ש SavorEat-מביאה בשורה אמיתית לשוק תחליפי הבשר באמצעות הטכנולוגיה הייחודית שאנחנו מפתחים. תפיסת העולם שלנו היא כי רק אלטרנטיבות טעימות, איכותיות ובריאות לבשר יצליחו להוביל את השינוי המיוחל של צמצום צריכת בשר. אנחנו מודים למשקיעים שהפגינו אמון בחזון, בטכנולוגיה ובצוות המקצועי שלנו. אנחנו רק בתחילתו של המסע ובטוחים שהגיוס הנוכחי יתרום רבות להתפתחות החברה ויאפשר להציג חידושים רבים בהמשך".

פרופסור עודד שוסיוב, המדען הראשי ומייסד שותף של SavorEat, מסר, "הטכנולוגיה של SavorEat היא צעד משמעותי לקראת מזון בהתאמה אישית, הקטנת עלויות ייצור המזון וצמצום פליטת גזי החממה לאטמוספרה ולעתיד טוב יותר לכדור הארץ".

עוד הוסיף פרופסור עידו ברסלבסקי, מייסד שותף של SavorEat, כי, " SavorEat היא תוצר של חדשנות פורצת דרך שהתחילה את צעדייה הראשונים אצלנו באקדמיה ויחד עם הובלה עסקית וטכנולוגית סוללת את דרכה לשוק המזון עם הבטחה לקידום תזונה בריאה לצרכנים".

עבור יצרני מזון צמחי שנת 2019 הייתה שנת שינוי ופריצת דרך: שנה שבה נצפתה עליה משמעותית של צריכת תחליפי בשר ממקורות צמחיים, במיוחד ההמבורגר הצמחי שיצר עניין רב בקרב הצרכנים. בין השנים 2017-2019, המכירות הקמעונאיות של בשר מהצומח גדלו בכ-31%, בעוד שמכירות הבשר הקמעונאיות בארה"ב צמחו רק ב-5%. חברת SavorEat פועלת בשוק הגדל בקצב גבוה: לפי מקורות בינלאומיים ובהם בנק ההשקעות ברקליס - שוק תחליפי הבשר מגלגל נכון ל נתוני 2020 מחזור שנתי של 14 מיליארד דולר - 1% משוק הבשר הכולל - ואילו ב-2029 הוא יגלגל 140 מיליארד דולר ויהווה 10% משוק הבשר הכולל.

  • עוד באותו נושא:
  • פודטק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully