וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברים את המשבר: הקשר בין קראטה לעסקים

עופר מכמל

25.11.2020 / 14:33

התכונות שעזרו לבעלי העסקים לשגשג למרות המשבר הן אותן תכונות שהקראטה מטמיע. עופר מכמל, סמוראי בעסקים, מסביר את הקשר ומספק כמה נקודות שיכולות לעזור בהמשך הדרך

yes

כשמתבוננים ומנתחים את העסקים ששגשגו בתקופת הקורונה, מגלים שיש להם מכנה משותף, והמכנה הזה הוא לא תחום העיסוק או כמה רזרבות כלכליות וגיבוי היו להם.

מה שמשותף להם הוא אוסף תכונות ונקודת מבט שאפשרו להם לגדול משמעותית גם בתקופת הקורונה. למה חשוב לדעת את זה? כי הניסיון מראה שעסקים מתמודדים עם משבר בממוצע כל 4 שנים. בין אם זה משבר מקומי של העסק בלבד, או משבר גלובלי כמו נפילת הבורסה והכלכלה, ועד וירוס שמשתק את רוב העולם - משבר זה משבר.

לוחם קרטה. ShutterStock
הסטטיסטיקה מראה שאנשים שמגיעים לדרגות גבוהות בקראטה, מרוויחים בממוצע יותר מאשר אנשים באותו גיל ואף מגיעים לתפקידים בכירים יותר במשק ובעסקים/ShutterStock

אבל איך זה קשור לקראטה?

מסתבר שהתכונות שעזרו לבעלי העסקים לשגשג למרות המשבר הן אותן תכונות שהקראטה מטמיע. מחקרים מראים שאנשים שעוסקים בקראטה (ובאומנויות לחימה באופן כללי) הם אנשים רגועים יותר, חזקים יותר פיסית ומנטלית וכשירים הרבה יותר להתמודד עם בלת"מים ומשברים. בנוסף, הסטטיסטיקה מראה שאנשים שמגיעים לדרגות גבוהות בקראטה, מרוויחים בממוצע יותר מאשר אנשים באותו גיל ואף מגיעים לתפקידים בכירים יותר במשק ובעסקים. כלומר, התכונות והיכולות שהקראטה מפתח עוזרות להגיע להישגים גבוהים יותר בקריירה ובחיים.

לכן, בעלי עסקים שבנוסף לשיפור ביצועים בתחומים חשובים בעסק כמו שיווק, מכירות, בניית מותג וסיסטמה לעסק, גם יתאמנו בקראטה יגיעו לתוצאות גבוהות יותר - כי קראטה מקצועי באוריינטציה עסקית משפר דרמטית את קצב השחזת העסק, מעלה את החוסן המנטלי של בעל העסק, ומביא לתוצאות עסקיות מהר יותר.

מאות אלפי עסקים נסגרו או חדלו מלהתקיים בפועל מאז פרוץ משבר הקורונה. גם ללא משבר, עשרות אלפי עסקים נסגרים כל שנה. הסטטיסטיקה ברורה - 70% מאותם עסקים שמדשדשים או נסגרים, נמצאים במצב הזה בגלל חוסן מנטלי נמוך של בעל העסק. וזה בא לידי ביטוי בכל תחומי העסק כמו שיווק, מכירות וניהול זמן.

אם אתם בעלי עסקים שמתכננים להיות כאן גם אחרי משבר הקורונה ורוצים להגיע מוכנים למשבר הבא שבטוח יגיע, הנה כמה תכונות וכלים שאתם רוצים לאמץ כדי להכין את העסק למשברים ולהכפיל הכנסות ואיך הקראטה יתרום לשיפור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

הכלים

  • פוקוס בהתנהלות: תתארו לכם שאתם עומדים מול אדם העומד במרחק של מטר מכם. הוא ממוקד בכם באופן מוחלט. ואז הוא מבצע פעולת התקפה - אגרוף או בעיטה. ברור לכם שזו התקפה יעילה. כזו שיכולה לגרום לכם כאב ואף נזק. מה אתם עושים? האם אתם עושים משהו מלבד להיות בפוקוס מוחלט על האדם מולכם? סביר להניח שלא. אתם מרוכזים באופן מלא באדם מולכם, דרוכים לגמרי, כל החושים פועלים בפול עוצמה. רוב בעלי העסקים 'מתנהלים'. היומיום שלהם הוא אוסף אקראי של פעולות שהקשר היחיד ביניהן הוא שהן נועדו לעזור לעסק. רמת המיקוד שלהם בכל פעולה נמוכה והם במידה רבה פועלים על אוטומט. וזה לא מספיק כדי לבנות עסק משגשג. כדי לקדם את העסק וליצור תבנית הצלחה, עסק זקוק לפוקוס. בעל עסק שנמצא בפול פוקוס ומיקוד, לא קופץ ממשימה למשימה, לא מדלג בין מיילים או שיחות ולא עובר לוואטסאפ לפני סוף המשימה.
  • גמישות ויצירתיות: לחימה ומצבי קרב הם מצבים בלתי צפויים. השינויים מהירים וכל תנועה יכולה להפוך את המצב לגמרי. לא משנה כמה מתאמנים, אי אפשר להיות מוכן לכל מצב ולכל התקפה. זה נכון גם בעסקים. השינויים התכופים בעולם העסקים יוצרים מצבים חדשים ושונים. הטכנולוגיה שמתפתחת בקצב אקספוננציאלי מציעה פלטפורמות וכלים חדשים כל מספר חודשים והשוק והקהל משנים את התנהלותם בהתאם, לפי טרנדים וצרכים. בזמן משבר, קצב השינויים מתעצם. בעלי עסקים נדרשים להתמודד עם סיטואציות חדשות, שונות וקיצוניות הרבה יותר ובתכיפות גבוהה יותר מאשר בימים רגילים. בנוסף, הלחץ המנטלי שיוצר המשבר צורך הרבה משאבים חומריים ומנטליים של בעל העסק ומונע ממנו מלהיות ממוקד בסיטואציות שנוצרו. בקראטה, הדרך להתכונן למצבים חדשים היא ביצירה פרואקטיבית של סיטואציות שונות ומגוונות. כלומר - המתאמן מתרגל באופן קבוע מתן מענה מהיר למצבים שונים ובעיקר חדשים. המטרה היא לתרגל ולשפר את הגמישות והיצירתיות כדי שבזמן אמת, בהינתן סיטואציה חדשה, למתאמן יש את הניסיון והכלים להתמודד איתה ולתת מענה מדויק. וכך גם בעסקים. כדי להתמודד עם מגוון הסיטואציות האינסופי שהעסק מציב בפניכם, אתם חייבים לתרגל התמודדות עם שינויים דרך יצירה פרואקטיבית של שינויים. עסק שפועל באותו אופן לאורך זמן - מציע את אותם השירותים, עם אותם המסרים - בסכנה של הפיכה ללא רלוונטי. וכדי להיות מסוגל להתמודד עם השינויים התכופים שנכפים או נדרשים על ידי השוק, ובטח בזמן משבר, בעל עסק חייב ליצור לעצמו שיגרה של שינויים. כך הוא מאמן את שרירי היצירתיות והגמישות. ובזמן שינוי, התגובה שלו שקולה יותר, מדויקת יותר, מותאמת למצב, והוא נמצא בשליטה מנטלית הרבה יותר גבוהה. ממש כמו בקרב קראטה.
  • דבקות במטרה ועקביות: ביפן רואים באימוני קראטה מסע חיים. ההתקדמות בדרגות אינה חשובה והיא רק מסמלת את ההתמדה של המתאמן. החגורה השחורה והדרגות אינן משאת נפשו של המתאמן, אלא רק ציון דרך והוכחה שהוא הכין את גופו לרמת אימונים משמעותיים ומנטליים הרבה יותר. הקרטיסטים ביפן יודעים שכל אימון חשוב וההשקעה בו היא המפתח להצלחה. אבל הם גם מבינים שאימון אחד ואפילו 100 אימונים הם חסרי משמעות. רק התמדה באימונים ועקביות בפעילות הן שיוצרות את השינוי האמיתי ואת השגת היעדים. זה נכון גם בעסקים. כי עסק זה כמו לרוץ מרתון. והדרך להגיע לתוצאות טמונה בעקביות וצעידה מושכלת למטרה. רוב בעלי העסקים עושים פעולה ומצפים לראות תוצאה מיידית. שזה כמו להיכנס לחדר כושר, להרים משקולת ולצפות לעלייה במסת השריר. זו כמובן ציפייה מופרכת ואף מאד מתסכלת. כי היא אף פעם לא מתממשת. הפוקוס של בעל העסק צריך להתמקד בעשייה עקבית וסיסטמתית - שיווק חכם ועקבי שמעביר מסרים ברורים לקהל היעד ומוכיח ללקוחות שהעסק כאן כדי להישאר, וניהול עסק עם סיסטמה שמאפשרת טיפול בכל הלקוחות והלידים. בעל עסק שעסוק בתהליך שיפור עצמי ובניית מתודולוגיות עסקיות מושחזות, זה בעל עסק שמבין את החשיבות המכרעת של ההתמדה, ולאורך זמן, יראה תוצאות משמעותיות.
הפגנה לציון 50 יום לקבורת העסקים הקטנים, הרצל 25 פינת יפו, ת"א, 25 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
יש עסקים שיתקשו להתאושש, ויש אחרים שיכולים עדיין לאמץ את הכללים. מחאת העצמאים/ראובן קסטרו

חשוב להדגיש - המטרה של כל עסק היא להביא שפע כלכלי ורווחה נפשית לבעל העסק ולבית שלו. עסק חייב שתהיינה לו מטרות עסקיות וכלכליות ברורות, עם תוכנית פעולה ומודל עסקי שמקדם את העסק אל עבר השגת היעדים. וכל פעולה שבעל העסק עושה צריכה להתכתב באופן ישיר עם השגת המטרות האלו. אלא שבכל רגע נתון, המיקוד של בעל העסק צריך להיות על העשייה והשיפור ולא על התוצאה. את התוצאה, כמו בקראטה, בוחנים לאורך זמן. לא יום יום.

כשעזבתי את ההייטק מתוך החלטה להקדיש את עצמי לפיתוח עסקים, ההכנסה שלי הייתה נמוכה מאד. בזכות עשרות שנים של אימוני קראטה שהטמיעו בי את התכונות הדרושות כדי להתמיד ולשפר, ובזכות החוסן המנטלי שבניתי באימונים - התמדתי בדרך שבחרתי למרות המהמורות הרבות.

הקורונה הוכיחה באופן מאד גורף - אין לנו בעלי העסקים, על מי לסמוך מלבד על עצמנו. אף אחד לא ינהל ובטח שלא יזניק לנו את העסק. זו עלינו ועלינו בלבד. פיתוח התכונות הדרושות עוזר לבעלי עסקים להיות בביטחון גבוה שלא משנה איזה משבר יבוא (ובטוח שיבוא משבר) - יש להם את הכלים והיכולות כדי להתמודד ולהפוך את המשבר למנוף עסקי.

הכותב הוא סמוראי בעסקים, מומחים בהכפלת הכנסות לבעלי עסקים

  • עוד באותו נושא:
  • קראטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully