וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף לפישינג? יכול להיות שתם עידן הסיסמאות ברשת

אורן גרוס

25.11.2020 / 17:05

קונים אונליין ופוחדים להיעקץ? אורן גרוס, מנהל פעילות 2Checkout (מקבוצת וריפון) בישראל - מסביר איך מערכות תשלומים מקוונים חדשניות החלו להשתמש באמצעים ביומטריים להימנעות מהונאה באינטרנט

עמוד אינסטגרם מציג גברים מחכים לנשים שלהן בזמן שהן בקניות/miserable_men

משבר הקורונה יצר השפעות רבות על תחומי החיים, אך עבור סוחרים מקוונים ולקוחותיהם רכבת ההרים נמשכת. הונאה הייתה ונשארה אחת החששות העיקריים, וזו כשתעשיית המסחר האלקטרוני צמחה למרבית היבטי חיינו. הונאה לא פוסחת על מי שלא נזהר ומאיימת על סוחרים בחשיפה לחיובים לא רצויים וכמו כן מסכנת את אמונם ונאמנותם מול לקוחותיהם מדי יום. עבור הקונים הונאה מקשה בביצוע רכישה ואף עשויה לאיים על המידע הפיננסי והפרטי שלהם. מידע זה רלוונטי במיוחד לחודש נובמבר אשר נחשב לתקופה החזקה בשנה מבחינת קניות ברשת וכשמבצעי הבלאק פריידי מתקרבים בצעדי ענק. על מנת שסוחרים יוכלו להעניק לקונים חוויית רכישה אופטימלית ללא תקלות או בזבוז זמן מיותר, כפי שהלקוחות מצפים לכך, יש לבצע זאת ללא כל חיכוכים או מכשולים שיגרמו לנטישת העגלה. כיצד ניתן לבצע זאת? להחליק את חוויית הקנייה עם אישור תשלום וחוויית אימות: יעילה קלה ומהירה.

מערכת האקולוגיה המסחרית המודרנית החלה להשתמש בנתוני ביומטריה של משתמשים בדרכים מהירות ובטוחות יותר לסליקת תשלומים. ביומטריה מהווה את המאפיינים הפיזיים או ההתנהגותיים שניתן להשתמש בהם לזיהוי דיגיטלי של אדם, כאמצעי אבטחה, והם חלק מיישום אימות לקוח חזק SCA)), שמופעל עם הצגת PSD2 Payment) Services Directive). ביומטריה פועלת כחלק מהזיהוי של זרימת התשלום כדי לאמת את הקונה ולאשר שהוא המשתמש החוקי של אמצעי התשלום. ביומטריה יכולה להיות פיזית, כמו טביעת אצבע, סורק קשתית העין או זיהוי פנים; או התנהגותית, כמו דפוסי ניווט / הקשות או תנועות פיזיות ייחודיות לאדם.

אימות לקוח חזק (SCA) מוגדר כאימות המבוסס על שימוש בשני אלמנטים או יותר המסווגים כידע (דבר שרק המשתמש יודע, כמו רמז לסיסמה, או עובדה סודית), בעלות (משהו שרק המשתמש מחזיק, כמו הטלפון או הכרטיס החכם) והטבעות (כמו טביעת אצבע, דפוסי קול וכו') וכל זאת על מנת להבטיח שמירה על מידע פיננסי ופרטי כאחד.

נתונים סטטיסטיים אשר ממחישים מדוע (SCA) אימות לקוח חזק כה חשוב

  • הפסדי הונאות מסחר אלקטרוני באירופה הגיעו לאחרונה לכדי 2.1 מיליארד דולר / 1.8 מיליארד אירו
  • סביר יותר להניח שעסקאות CNP (כרטיס לא קיים) יידחו (15-20% לעומת אישית 2-3% בלבד)
  • מכל הונאות, CNP (כרטיס לא קיים) שכיח ביותר ב 75% מהמקרים
  • אימות סיסמאות מיושן ופגיע, ומביא ל 20-25% מנטישת העגלה
  • לאחר שנדחה התשלום, 33% מהצרכנים מפסיקים להשתמש בכרטיס או משתמשים בו פחות
  • 58 אחוז מהצרכנים פתוחים רעיונית לגבי חלופות פתרונות חדשים

מאז הגיע נגיף הקורונה לישראל כחלק מההתאמה למצב הוקמו אינספור אתרי מכירה אינטרנטיים, והמבצעים הרבים לעיתים מתעתעים בשיקול הדעת של הלקוחות - על כן קיימת חשיבות עליונה להטמעת מערכת תשלומים מאובטחת. אין ספק כי ככל שעולמות הטכנולוגיה ימשיכו להתפתח כך גם האיומים יימשכו וגם כאשר ייעשה שימוש באמצעים הביומטריים למניעת אלו - ההונאות לא תיפסקנה אך ניתן למזער את תופעה זו. אחת ההתקדמויות הטכנולוגיות האחרונות בתחום הביומטריה כוללת את זיהוי דפוסי כלי הדם (vascular pattern recognition) מה שיביא אף לשיפור סריקת טביעת האצבע. הייחודיות של כלי הדם של כל אדם באשר הוא יאפשר שלב נוסף לאימות. עידן הסיסמאות צפוי להסתיים עם אימות תשלום ביומטרי שמהווה את עתידי תהליכי התשלום, ורק במרוצת השנים נראה מה יביא עימו העתיד לשלילה ולחיוב.

הכותב הוא מנהל פעילות 2Checkout (מקבוצת וריפון) בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • סיסמאות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully