וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיקון חד: מחיר הביטקוין צנח בכ-3,000 דולר בתוך יממה אחת

רועי קצירי

26.11.2020 / 12:20

ביממה האחרונה נרשמו מימושים גדולים של החזקות ביטקוין בבורסות הקריפטו, ומחיר המטבע הדיגיטלי ירד בכ-12 אחוז. אתמול הגיע הביטקוין עד לרמה של כ-19,390 דולר - מחירו הגבוה מאז דצמבר 2017, וקרוב לשיא של כל הזמנים

אחרי ראלי של חודשיים, שוק מטבעות הקריפטו חווה ביממה האחרונה תיקון חד. במהלך המסחר בבורסות הקריפטו אתמול (יום ד') הגיע הביטקוין עד לרמה של כ-19,390 דולר - מחירו הגבוה מאז דצמבר 2017, וקרוב לשיא של כל הזמנים. ואולם, בסביבות השעה 11:00 הבוקר היום, ירד מחיר הביטקוין עד לשפל של כ-16,530 דולר, לפי נתוני אתר CoinMarketCap. כשעה לאחר מכן נסחר ביטקוין, המטבע הגדול בשוויו בשוק הקריפטו, במחיר ממוצע של כ-16,850 דולר - נמוך בכ-12% ממחירו 24 שעות קודם לכן.

מניסיון העבר, מחיר הביטקוין צונח בדרך כלל כתוצאה ממימושים גדולים של החזקות בבורסות הסוחרות בנגזרים של מטבעות קריפטו. על פי נתוני אתר The Block האמריקאי, ב-24 השעות האחרונות נרשמו בבורסות אלה מימושים בהיקף כולל של כמעט 1.9 מיליארד דולר. בין בורסות אלה, בייננס (Binance), שנחשבת לבורסת הקריפטו הגדולה בעולם, רשמה את היקף המימושים הגדול ביותר - כ-840 מיליון דולר ביממה האחרונה, ואחריה בהיקפי המימושים ניצבות הבורסות Huobi ו-OKEx.

ג'סטין ד'אנתן, מנהל בחברת ההשקעות בנכסים דיגיטליים Diginex, התייחס לנפילת הביטקוין הבוקר ואמר לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי "עם מחזורי מסחר גדולים מאוד על שווקים ממונפים, זה לא מפתיע שאחרי שהביטקוין לא הצליח לשבור את שיא כל הזמנים שלו, יש כזה תיקון מהיר בשווקים".

אנליסטים בשוק הקריפטו מציינים כי הראלי של הביטקוין בחודשים האחרונים שונה מזה שחווה ב-2017, בעיקר מכיוון שכיום פועלים בשוק באופן יחסי יותר משקיעים מוסדיים, כמו קרנות גידור ופמילי אופיס, ופחות משקיעים קמעוניים.

לדברי אלי מיזרוח, מנכ"ל בית ההשקעות הישראלי לנכסים דיגיטליים Silver Castle, "לפי מחקר שפרסמה ביוני האחרון חברת פידליטי, ממנהלות הכספים הגדולות בעולם, כשליש מהמשקיעים המוסדיים הגדולים כבר מחזיקים בנכסי קריפטו כדוגמת ביטקוין. בארה"ב, 27% מהגופים הפיננסיים, ובהם גופי פמילי אופיס, יועצי השקעות, קרנות פנסיה וקרנות גידור, מחזיקים בנכסי קריפטו, לעומת 22% בלבד שנה קודם לכן".

בניתוח שכתב מיזרוח, ופורסם הבוקר ב"גלובס", הוא ציין כי להערכתו, "ייתכן תיקון למחיר הביטקוין בטווח הקצר, בעקבות מהלכי Profit Taking של שחקנים מוסדיים שנכנסו לשוק הקריפטו. עם זאת, את הקרן שהשקיעו הם לא יפדו - ולכן התיקון יהיה קצר".

  • עוד באותו נושא:
  • ביטקוין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully