וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפת סייבר? המדדים בבורסה משתוללים: "תקלת מסחר חמורה מאד"

שירות גלובס

עודכן לאחרונה: 26.11.2020 / 16:17

מדד ת"א 35 זינק בחדות ונרגע. המחירים חזרו לשער טרום הפתיחה של שעות הבוקר. סוחרים בשוק לגלובס: "לא ניתן לשגר פקודות קנייה ומכירה. מדובר על פניו בתקלה חריגה ואף חמורה". מהבורסה טרם התקבלה תגובה רשמית

הבורסה לניירות ערך בתל אביב. ראובן קסטרו
הסוחרים לא הבינו מה קורה. הבורסה בתל אביב/ראובן קסטרו

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

  • 15:55: הסוחרים בבורסה בתל אביב שיפשפו את עיניהם בשעה האחרונה כאשר המדדים בבורסה השתוללו בפתאומיות ללא סיבה שנראית לעין, מה שהעלה ספקולציות על תקלה ואף מתקפת סייבר. מדד ת"א 35 זינק בחדות, ונרגע, כאשר המחירים בשוק חזרו לשער של טרום הפתיחה מהבוקר. סוחרים בשוק מספרים לגלובס על "תקלת מסחר חמורה מאד בבורסה. מדובר באירוע קיצון". סוחר נוסף אמר כי "על פי דיווחים בשוק ההון לא ניתן לשגר פקודות קנייה ומכירה. מדובר על פניו בתקלה חריגה ואף חמורה". בשעה זו טרם התקבלה התייחסות של הבורסה בתל אביב לנושא.
  • 15:15: האיחוד האירופי הודיע היום כי חברת התרופות טבע נקנסה ב-60.5 מיליון אירו (כ-72 מיליון דולר) בשל הסכם "pay for delay" לא חוקי שנחתם בינה לבין חברת ספלון, לפני שנרכשה על-ידי טבע, והוביל לעיכוב בכניסת תחרות גנרית בשוק האירופי לתרופה modafinil המיועדת לטיפול בהפרעות שינה. לפי הודעת האיחוד האירופי, ב-2005 טבע שכבר הייתה מוכנה להשיק גרסה גנרית לתרופה (ואף החלה לשווק אותה בבריטניה) הסכימה לבקשת ספלון להימנע מהשיווק ובתמורה קיבלה ממנה הטבות מסחריות וסכום כספי. בכך מחירי התרופה נותרו גבוהים ופגעו במטופלים ובמשלם המיסים האירופי. סכום הקנס מורכב מקנס של 30 מיליון אירו לטבע ו-30.5 מיליון אירו לספלון, אך מכיוון שטבע רכשה את ספלון ב-2011 הרי שכל הסכום ישולם על-ידי טבע. הממונה על ההגבלים העסקיים באירופה, מרגרט וסטגר, אמרה היום: "זה לא חוקי כאשר חברות תרופות קונות בכסף תחרות ומונעות כניסה של תרופות זולות יותר לשוק. ההסכם של טבע וספלון פגע במטופלים ובמערכות הבריאות הלאומיות". טבע רכשה את ספלון בתמורה ל-6.8 מיליארד דולר ומאז שילמה סכומים ניכרים לרשויות בגין מעשי ספלון לפני העסקה, בין היתר סכום של 1.2 מיליארד דולר ששולמו ל-FTC (הרגולטור האחראי על התחרות בארה"ב) בגין הסכמי pay for delay.
  • 13:00: המדדים המובילים בבורסה בתל אביב עולים ב-0.8%, בעוד שהדולר נחלש מול השקל למרות התערבות של בנק ישראל במסחר. מנייתה של דקל מזנקת ב-8.5%, פוקס בולטת בעלייה של 5.5% על רקע האפשרות להנפקת פעילות החברה הבת ריטיילורס, שאחראית על מותגי נייק ופוטלוקר. מחזור המסחר מסתכם בשעה זו ב-1.8 מיליון שקל.
  • 11:30: הדולר ממשיך לאבד גובה ומתקרב לרף ה-3.30 שקלים לדולר. כעת נסחר הדולר בירידה של כ-0.2% לרמה של 3.319 שקלים לאחר שמוקדם יותר ירד ל-3.314 שקלים. האירו נסחר ביציבות סביב 3.956 שקלים. לפי גורמים בשוק המט"ח בנק ישראל החל להתערב הבוקר במסחר בדולר בהיקפים משמעותיים. על פי הערכות מדובר ברכישות בהיקף של מאות מליוני דולרים שנועדו לבלום את התחזקות השקל מעבר לרף שקבע בנק ישראל.
  • 11:00: עליות בבורסה. מדד ת"א 35 מטפס בכ-1.3% ומדד ת"א 90 עולה בכ-0.7%. מחזור המסחר מסתכם בכ-1.1 מיליארד שקל. עליות בולטות רושמות מניות דלק רכב , אפולו פאוור , פוקס ופורסייט.
  • 10:00: יום המסחר האחרון לשבוע זה בבורסה נפתח במגמה חיובית, בהובלת מניות הבנקים. מדד ת"א 35 מטפס בכ-1.2%. עליות בולטות רושמות מניות מיטרוניקס, לאומי , דיסקונט , בזק, המלט ודלק רכב. קבוצת דלק דיווחה הבוקר כי כי הרווח הנקי של הקבוצה ברבעון השלישי עמד על כ-149 מיליון שקל, זינוק של כ-130% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד . ההכנסות הסתכמו בכ- 1.7 מיליארד שקל , לעומת 566 מיליון שקל ברבעון השלישי לשנת 2019.
  • 09:22: חברת המלט דיווחה הבוקר כי הרווח הנקי ברבעון השלישי לשנת 2020 הסתכם בכ-2.3 מיליון דולר, בהשוואה להפסד של כ-925 אלף דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם בכ-4.7 מיליון דולר בהשוואה להפסד של כ-1.4 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. חברת הנדל"ן אלמוגים השלימה בהצלחה את השלב המוסדי בהנפקת איגרות חוב מסדרה ו'. במסגרת השלב המוסדי נרשמו ביקושים של כ-223 מיליון שקל והחברה גייסה כ-73 מיליון שקל בריבית של 4%.
  • 09:00: הדולר ממשיך לאבד גובה ורושם הבוקר ירידה של כ-0.3% לרמה של 3.315 שקלים. האירו נסחר ביציבות סביב 3.956 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully