וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיהצתם וגיהצתם: גידול עצום ברכישות בלאק פריידיי

28.11.2020 / 21:15

בלאק פריידיי מטורף בקניות אונליין וברשתות החשמל. כאל מדווחת על גידול של 20 אחוז ברכישות אונליין לעומת היום המקביל אשתקד. עלייה של יותר מ-100 אחוז במחסני חשמל וא.ל.מ, שדיווחו כי המוצר הנמכר ביותר היה מסכי טלוויזיה

בווידאו: עומסים בקניונים המשתתפים בפיילוט/צילום: יותם רונן, סוניה גורודיסקי

זהו. סוף השבוע של בלאק פריידיי הסתיים, ורגע לפני סייבר מאנדיי כבר יש סיכום ביניים שמצביע על גידול משמעותי ברכישות של הצרכן הישראלי.

על פי נתוני חברת כאל, במהלך 24 שעות ה- BLACK FRIDAYרכשו הישראלים באתרים בינלאומיים בכ-67 מיליון שקל, סכום המשקף גידול של כ-20% לעומת אשתקד. בתוך כך, במהלך כל חודש נובמבר נרשמה צמיחה חדה בהיקף רכישות האונליין של הישראלים בהשוואה לנובמבר 2019, עלייה שבמסגרתה נחצה רף המיליארד שקל, כפי שחזו בחברה כבר באמצע החודש. רוב הרוכשים אונליין היו בגילאי 30-40 ואחריהם גילאי 40-50,

לאורך נובמבר, ענף האופנה בלט בצמיחה חדה ומשמעותית באונליין, הן באתרים ישראליים והן בבינלאומיים. ענף המחשבים והגאדג'טים באתרים הישראליים הציג השנה עלייה מרשימה בהשוואה לנובמבר אשתקד, ואילו באתרים הבינלאומיים, הקניונים הוירטואליים, המציעים ללקוח הישראלי היצע רחב של מוצרים, היו אלו שהיוו את נתח הרכישות הגדול מבין הענפים המובילים.

איתי חזן, ראש מערך דאטה ודיגיטל של כאל, אמר: "הישראלים שרוכשים באונליין ממשיכים לשבור גם השנה שיאי מכירות של חג הקניות BLACK FRIDAY. השנה, יותר מתמיד, אנו עדים להיערכות מוקדמת של הרבה מאוד לקוחות בדרך של צבירת קופונים והשוואות מחירים טרם הקנייה. נקודה זו ממחישה יותר מכל את המשך המגמה של התפתחות לקוח האונליין כצרכן חכם, מדויק ואחראי. משבר הקורונה רק העצים והגביר את מגמה זו, אשר הופכת את הצרכן הישראלי ללקוח אונליין מתוחכם".

פיילוט פתיחת הקניונים, קניון איילון רמת גן, 27 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
אין ספק שהתגעגעתם. פיילוט פתיחת הקניונים ביום שישי/ראובן קסטרו

בלאק פריידיי (לפי נתוני כאל)

  • סך רכישות הישראלים באתרים בינלאומיים הסתכמו בכ-67 מיליון שקל, גידול של 20% לעומת אשתקד
  • היקף הרכישות הגבוה נרשם בין השעות 15:00-16:00 ו-18:00-19:00 בהן קצב הרכישות עמד על כ-90 אלף שקל לדקה וכ-1,500 שקל לשנייה
  • מחזור העסקאות באתרי אופנה גדל פי 2.3, גידול של 130% לעומת אשתקד; אתרי בריאות ומזון פי 1.5, גידול של 51%; גידול של 8% באתרי גאדג'טים; וירידה של 20% בקניונים הוירטואליים לעומת אשתקד
  • גיל הרוכש החציוני, באתרים בינלאומיים ב-BLACK FRIDAY, הוא 39
sheen-shitof

פתרון טבעי

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

במהלך חודש נובמבר

  • הישראלים חצו את רף המיליארד שקל ברכישות אונליין
  • 4 מתוך 10 ישראלים רכשו באונליין בחודש נובמבר
  • היקף הרוכשים הישראלים באונליין גדל ב-37% לעומת אשתקד
  • היקף הרוכשים הישראלים באתרים ישראליים גדל פי 2 לעומת אשתקד
  • סל הקניות החודשי הממוצע לאדם באונליין עמד על כ-500 שקל, גידול של 7% לעומת נובמבר אשתקד

שואבים אאוט, טלוויזיות אין

ומה לגבי ענף החשמל בישראל? ובכן, אם בשנה שעברה רכשו הישראלים בעיקר שואבי אבק אלחוטיים, השנה הם ישבו לא מעט בבית, ראו סרטים וסדרות והרגישו שהגיע הזמן לשדרג, כשגם ברשת מחסני חשמל וגם בא.ל.מ. הראו המכירות על עלייה קיצונית ברכישת מסכים.

לירון כץ מרשת מחסני חשמל סיכם: "במהלך בלאק פראדיי, שנמשך 14 שעות, המחזור הכספי של אתר הסחר היה זהה למכירות של 7 ימי עבודה באתר והמחזור בחנויות הפיזיות היה זהה לשלושה ימי עבודה מלאים. הערים שבהם נרשמו המחזורים הגבוהים ביותר הן ראשון לציון, באר שבע ואילת שרשמה גידול של 118% בהשוואה לאשתקד. אם בשנה שעברה השואבים האלחוטיים היו המוצרים הנמכרים ביותר, השנה התהפכו היוצרות והמסכים במקום הראשון , אחריהם מייבשי הכביסה והשואבים רק במקום השלישי.

תור מחוץ לחנות אלמ. יחצ,
עומדים בתור. חנות א.ל.מ במתחם G בכפר סבא/יחצ

ברשת החשמל והאלקטרוניקה א.ל.מ מסכמים שיא מכירות של בלאק פריידי עם גידול של 165% בהשוואה לשנה קודמת. סניף א.ל.מ בקניון פתח תקווה רשם שיא של מאות רוכשים שפקדו את הסניף ביום שישי, עם פתיחת הקניון לקהל הרחב. בסניף א.ל.מ באר שבע בוצעה עסקת שיא ללקוח בודד, שרכש מוצרים בהיקף שחצה את 70,000 שקל. מישהו פה התגעגע לחוויית קניות, אין ספק.

כמו במחסני חשמל, גם בא.ל.מ מדווחים כי מסכי טלוויזיה היו הפייבוריט של הקהל הישראלי ואחריהם, תאמינו או לא, מקררים, כששואבי האבק האלחוטיים (בעיקר דייסון) במקום השלישי. מזג האוויר הסוער גרם ללקוחות החברה לרכוש גם מייבשי כביסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully