וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות המצב, הישראלים רוכשים דירות. כך תחסכו על המשכנתא

מאיר וידר

1.12.2020 / 1:04

הקורונה לא עוצרת את הישראלים, שממשיכים לרכוש דירות, אלא שמשכנתא מחייבת משנה זהירות, גם מהבנקים. כך תשיגו את הדיל הטוב ביותר עבורכם ותחסכו אלפי שקלים

בווידאו: סוחרים בשוק הכרמל דורשים לפתוח את הדוכנים/צילום: סוניה גורודיסקי

הקורונה לא עוצרת את הישראלים והם לא מפסיקים לקנות דירות. מנתונים שמפרסמת הלמ"ס עולה שברבעון השלישי של 2020 נמכרו לציבור הרחב 10,140 דירות חדשות - עלייה של כ-19% בחודשים יולי-ספטמבר לעומת הרבעון השני של השנה (אפריל-יוני), אז נמכרו 8,052 דירות. בחישוב שנתי מדובר בעלייה של כ-22% ב-12 החודשים האחרונים (אוקטובר 2019-ספטמבר 2020), אז נמכרו 36,972 יחידות דיור; לעומת 12 החודשים הקודמים (אוקטובר 2018-ספטמבר 2019), אז נמכרו 30,309 דירות.

ניתן להניח שרוב הישראלים שרוכשים דירה יזדקקו למשכנתא. אך אם בעבר נטילת משכנתא הייתה התחייבות רצינית הרי שלקחת אותה בימים אלה, של מגפת קורונה, היא מחייבת משנה זהירות. לטובת אלה, מצ"ב מספר טיפים שייקלו על נטילת ההלוואה וכן חיסכון שיכול להגיע לאלפי שקלים.

אם המושבות פתח תקווה. ראובן קסטרו
הישראלים קונים וקונים - ואתם צריכים לשמור על הכסף שלכם/ראובן קסטרו
  • העדיפו ריביות קבועות - בתקופה זו הריביות מאוד נמוכות. לכן, כדאי לקבוע מסלולים בריביות קבועות וצמודות ולא משתנות. השתדלו שתמהיל המשכנתא שלכם יכלול לפחות 50% ריביות קבועות.
  • משך המשכנתא - בתקופה כזו ששוררת בה אי ודאות מומלץ לקחת את המשכנתא לזמנים קצרים ולא ארוכים וזאת בכדי להפחית סיכונים של השפעות עתידיות על תזרים המזומנים שלכם. כמובן שאם בעתיד מצבכם הכלכלי ישתנה, תמיד תוכלו למחזר את המשכנתא.
  • אם כבר יש ברשותכם משכנתא - מחזרו אותה. כדאי לנצל את התקופה הנוכחית בה הריביות נמוכות על מנת להפחית את עלות המשכנתא. בכלל, מומלץ לבדוק את המשכנתא אחת לשנה ולראות כיצד ניתן לשנות לה את התנאים ולהקל עליכם.
  • ביטוח חיים וביטוח נכס - בתקופה זו שלקראת סוף שנה, חברות ביטוח רבות יוצאות במבצעים. גם כאן מומלץ לבחון מה ניתן לעשות והאם תוכלו לחסוך בעלויות הביטוחים השונות. הנחות כאלה יכולות לנוע בין עשרות למאות שקלים בחודש.
  • מי שקונה מקבלן או מפרוייקט "מחיר למשתכן" - מומלץ להקדים תשלומים ולא לחכות. גם אם אתם עדיין לא צריכים לשלם - שלמו. בכך "תרוויחו" את עליית מדד תשומות הבנייה והריביות שיגיעו בעוד שנה - שנתיים.
sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

לסיכום, בין אם אתם נוטלי משכנתא לראשונה בחייכם ובין אם יש לכם כבר אחת, יש לא מעט צעדים שתוכלו לעשות על מנת לקבל משכנתא זולה וטובה יותר בייחוד בימים אלה.
כל שעליכם לעשות הוא לבחון לעומק את הצרכים והיכולות שלכם ולהתאים את המשכנתא המיטבית עבורכם.

מאיר וידר הוא מנכ"ל 'וידר משכנתאות'

  • עוד באותו נושא:
  • משכנתאות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully