וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפת סייבר על חברת הביטוח שירביט: מידע על לקוחות דלף

אורי ברקוביץ' ורון שטיין

1.12.2020 / 8:11

כך על פי הודעה חריגה של רשות שוק ההון ומערך הסייבר הלאומי. לפי ההודעה האירוע טרם הסתיים, והבדיקה ממשיכה במאמץ משותף לרשות ולמערך

שירביט. תמר מצפי, גלובס, מערכת וואלה!
שירביט/מערכת וואלה!, תמר מצפי, גלובס

רשות שוק ההון ביטוח וחיסכון יחד עם מערך הסייבר הלאומי פרסמו הבוקר הודעה חריגה על אירוע דליפת מידע של לקוחות בעקבות מתקפת סייבר על חברת הביטוח שירביט.

שירביט היא חברת ביטוח קטנה יחסית שבבעלות היו"ר יגאל רבנוף ובניהול צביקה ליבושור. לפני כמעט שנה דווח כי היו מגעים למכירת החברה לכלל ביטוח, אולם המגעים לא הבשילו. החברה מתמקדת בביטוחי רכב, אך פועלת במגוון תחומים נוספים. היא החלה לפעול כחברת ביטוח בשנת 2000.

על פי ההודעה, "אמש החלו החברה בסיוע המערך לבדוק חשד לאירוע סייבר על אתר ושרתי החברה שבוצע על ידי האקרים". עוד נמסר בהודעה כי "מבדיקה ראשונית עולה כי מדובר במידע על פרטי ביטוח של לקוחות".

שני הגופים הודיעו כי האירוע טרם הסתיים, וכי כעת הבדיקה ממשיכה במאמץ משותף לרשות ולמערך. עוד נמסר כי "המערך שב וחידד יחד עם הרשות את ההנחיות לגופים המוסדיים במשק".

מאז תחילת מגפת הקורונה חלה עלייה עולמית בהיקף מתקפות הסייבר על ארגונים ועל אזרחים פרטיים, בעיקר בשל העובדה שהמעבר לעבודה מהבית פתח פתח רחב יותר להאקרים לבצע מתקפות נגד ארגונים. יצוין כי למעט חברות בורסאיות שמחויבות לדווח על אירועים חריגים שמתרחשים, כמעט כל המתקפות לא מדווחות לתקשורת.

  • עוד באותו נושא:
  • שירביט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully