וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"משפחה תומכת": ביתילי מחזקת את החיילים הבודדים

בשיתוף המרכז לחיילים בודדים ע"ש מייקל לוין

4.1.2021 / 11:48

מפינות אוכל, ספות ועד שטיחים ואקססוריז - רשת "ביתילי" הציפה את החיילים הבודדים הישראלים בפריטי עיצוב חדשים. "כתבנו להם מה חסר בכל בית והם הובילו והרכיבו את הכל באהבה גדולה" מספרת דרורית ניצני

ביתילי 1. יח"צ,
מציפים את החיילים באהבה/יח"צ

לא משאירים אף חייל בודד. לתרומות המרכז לחיילים בודדים ללא עורף משפחתי היכנסו ועזרו

זוהי השנה החמישית שרשת "ביתילי" תורמת פרטי עיצוב ומאות אלפי שקלים למרכז לסיוע לחיילים בודדים ע"ש מייקל לוין, המסייעת לכאלף חיילים בודדים ישראלים חסרי עורף משפחתי. חיילים אלו יוצאי החברה החרדית או נוער ממשפחות בסיכון שכנגד כל הסיכויים בחרו להתגייס לשירות בצה"ל. התוכנית תומכת בהם ומלווה אותם מטרום הגיוס, לאורך השירות הצבאי ועד חמש שנים מהשחרור, כדי לסייע להם להשתלב בחברה. לאחרונה, ברשת החליטו לפנק שוב את החיילים ולהעביר פרטי עיצוב לכל תשעת הבתים של העמותה ולשלושת המרכזים כגון ספות, פינות אוכל, תאורה, שטיחים אקססוריז ועוד.

ביתילי 2. יח"צ,
ספות, פינות אוכל, תאורה, שטיחים אקססוריז ועוד/יח"צ

"היה צורך בשדרוג המועדון כי הציוד היה ישן, לכן מאוד שמחנו להשתדרג", מספרת רוני וינברג, רכזת חיילים בודדים באזור הדרום. "לחיילים כיף להיכנס למקום כל כך אסתטי ויפה". נפתלי קנדיאטי, מנהל דיור לחיילים בודדים באזור ירושלים, מסביר: "הדירה הייתה במצב ממש לא טוב. אני אישית הייתי בשוק כשנכנסתי בפעם הראשונה לדירה, לא הבנתי איך הם חיים במצב כזה. הרהיטים ממש שיפרו את המצב והביאו אווירה של בית לחיילים הבודדים הישראלים. הם היו ממש בשוק מהתרומה המדהימה הזו. שמעתי תגובות כמו: 'עכשיו אני מרגיש בבית' ו'אני רוצה להמשיך לגור פה גם אחרי השירות'".

חשוב לדעת כי צה"ל מספק לחיילים בודדים תקציב קטן לשכירת דירה, שאינו מכסה הוצאות עבור רהיטים. על החייל בשירות ובוודאי כלל המשוחררים צריכים לדאוג לרהט בעצמם את הדירה אותם הוא שוכרים ואף לדאוג למוצרים בסיסיים, כמו תנור ומקרר. חיילים בודדים רבים אינם יכולים להרשות לעצמם לרכוש מוצרים אלו, בעיקר בזמן הקורונה בה חיילים בודדים ומשוחררים רבים מצאו עצמם מחוסרי עבודה.

לא משאירים אף חייל בודד. לתרומות המרכז לחיילים בודדים ללא עורף משפחתי היכנסו ועזרו

ביתילי 3. יח"צ,
הכל שודרג בזכות התרומה/יח"צ

הרהיטים שנתרמו בחודשים האחרונים הועברו לשלל הבתים של העמותה, בירושלים ובאזור המרכז ומשרתים כיום 100 חיילים בודדים ישראלים. בנוסף, נתרם ריהוט למועדוני החיילים בירושלים, באר שבע ותל אביב ואלפי חיילים זוכים ליהנות מהם. "כתבנו להם מה חסר בכל בית והם הובילו והרכיבו את הכל באהבה גדולה, כמו משפחה עוטפת. אין לנו מילים לתאר את עוצמת ההתרגשות וההודיה שלנו. בזכותם החיילות והחיילים שלנו מרגישים כל כך בבית, תחושה שרבים מהם לא חוו כמעט מעולם", מספרת דרורית ניצני, מנהלת קשרי קהילה ותורמים של התוכנית לחסרי עורף המשפחתי.

"כל שנה אנו מתרגשים מחדש ומתמלאים סיפוק מהאושר של אותם חיילים בודדים ישראלים שלא זכו ליהנות מרהיטים חדשים", מספר עופר איתני, בעלי הרשת. "אין תחושה יותר טובה מנתינה. המחשבה שהחיילים המשוחררים נהנים מזה ממלאת אותי בהרבה סיפוק. ליבי יוצא לאנשים האלה. מגיע להם הכל, הם לא וויתרו על הגיוס למרות הקושי הרב שכרוך בזה", הוא ממשיך.

ביתילי 4. יח"צ,
"כל שנה אנו מתרגשים מחדש ומתמלאים סיפוק מהאושר של אותם חיילים בודדים ישראלים שלא זכו ליהנות מרהיטים חדשים"/יח"צ

גם בשנה הקודמת, בנוסף לתרומת הרהיטים והתרומות הכספיות, "ביתילי" עשתה פעילות פנימית ארגונית לעובדיה שבה נאספו מוצרי טואלטיקה, טיפוח ומוצרי ניקיון במשרדים והועברו לשלושת המועדונים ברחבי הארץ לרווחת החיילים. כל חייל או חיילת יכלו לקחת מוצרים לבתיהם וליהנות מהמוצרים שנאספו. "יוזמות כאלה הן מבורכות. עצם הידיעה שבמועדונים יש ארונות מלאים במוצרים, שכל חייל או חיילת יכולים לקחת את המצרך לו הם זקוקים, מאפשרת להם תחושה של בית אמיתי" מעידה מנהלת התוכנית, ליאורה רובינשטיין.

לא משאירים אף חייל בודד. לתרומות המרכז לחיילים בודדים ללא עורף משפחתי היכנסו ועזרו

בשיתוף המרכז לחיילים בודדים ע"ש מייקל לוין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully