וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פתיחת השוק ליבוא מאסיבי של ירקות קפואים מחו"ל תפגע בחקלאים"

3.12.2020 / 15:59

החקלאים נגד רשות התחרות. צבי אלון, מנכ"ל מועצת הצמחים, פנה לשר האוצר: "לאור ניסיון העבר, סביר להניח שמהלך כזה לא יועיל גם לצרכנים"

צבי אלון מנכ"ל מועצת הצמחים. יחצ,
מהלך שלא הביא לצמצום כוחן של השחקניות המונופוליסטיות בשווקים אלה. צבי אלון/יחצ

צבי אלון, מנכ"ל מועצת הצמחים, פנה לשר האוצר בשם חקלאי ישראל והבהיר את התנגדותו הנחרצת להמלצת רשות התחרות לפתוח את שוק הירקות הקפואים והטוגנים לייבוא מאסיבי מחו"ל.

אלון טען במכתבו כי אין קשר בין כשלים הקיימים בתחרות בשוק הישראלי והצורך בריבוי שחקנים בשוק זה, לבין המכס שמגן על היצרן המקומי. ממכתבו של אלון עולה החשש כי במידה והמהלך יצליח, הוא יגרום לפגיעה משמעותית בחקלאי ישראל ובתעשייה המקומית, ולאור ניסיון העבר - סביר שמהלך כזה לא יועיל לצרכנים ולא יוריד את מחירי המוצרים החקלאיים שנמצאים על המדפים או יפחית את יוקר המחיה, אלא רק יגדיל את הרווח של היבואנים, הסיטונאים והקמעונאים.

אלון מציג בפנייתו את הנעשה בענף הטואלטיקה ובשוק הקפה המקומיים שאין עליהם מכס, ומזכיר כדוגמא כי למרות שהמכס על קפה הוא אפס - הדבר לא הוביל לתחרות בשוק הקפה הישראלי. אלון אף אומר לשר האוצר כי בהחלט ראוי שמשרד האוצר יבחן צעדים לשיפור התחרות במשק - אך לא זו הדרך.

במקביל, פנה לשר האוצר גם אושיק אפרים, מנכ"ל פרי גליל. אפרים טען כי "הרשות לתחרות מבקשת לרסק את החקלאות הישראלית והתעשייה המקומית שעוד נותרו כאן, כל זאת בזמן שאלו ממילא חוו פגיעה אנושה עקב משבר הקורונה, שכידוע לכל, השבית לחלוטין שווקים רבים להם נמכרים ירקות וטוגנים קפואים". עוד מזכיר אפרים מהלך דומה שהתרחש בשנת 2016 - ובפועל לא השיג את מטרתו, "כאשר ניתנו מכסות פטורות ממכס בירקות ובטוגנים הקפואים - מהלך שלא הביא לצמצום כוחן של השחקניות המונופוליסטיות בשווקים אלה, ואף לא להפחתה מורגשת במחירים לצרכן".

  • עוד באותו נושא:
  • ירקות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully