וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יבואנית המלט סימנט מרחיבה את הפעילות להובלה ימית ולוגיסטיקה

6.12.2020 / 12:24

צי האוניות שמקימה סימנט יאפשר שינוע מלט בכל רחבי העולם לצדדים שלישיים - זאת בנוסף לפעילות המלט בישראל: "נהיה שחקן עולה בשוק הבינלאומי של שינוע"

סימנט. יחצ,
האונייה החדשה של סימנט/יחצ

יבואנית המלט סימנט, בבעלות "תעשיות מספנות ישראל" (בבעלות שלומי פוגל, משפחת שמלצר וסמי קצב), מרחיבה את פעילותה ומקימה צי בינלאומי של אוניות מלט. החברה הודיעה על רכישת אוניית מלט נוספת, מהמתקדמות בעולם, ובכך מגדילה סימנט את צי אוניות המלט שברשותה ל-4 כאשר שלוש מתוכן בבעלותה המלאה ואחת בחכירה. החברה השקיעה עד כה כ-120 מליון ש"ח בהקמת צי אוניות המלט וכיום החברה נחשבת לבעלת צי אוניות המלט הגדולות הגדול ביותר בים התיכון. כחלק מהרחבת פעילות נוספת זו, סימנט מתחילה פעילות של מתן שירותים לוגיסטיים ושינוע ימי עבור צדדים שלישיים ועבור עבור לקוחות במדינות אירופאיות שלחופי הים התיכון, הבלקן ואזורים נוספים.

סימנט הוקמה בשנת 2016 כחברה לייבוא והפצה של מלט. בתוך שנים בודדות מהקמתה, החברה הציגה גידול מרשים בהיקפי הפעילות וכיום היא מחזיקה בנתח שוק של כ- 15% משוק המלט בישראל ונחשבת ליבואנית הגדולה בתחום. החברה שולטת בכל שרשרת האספקה, החל ברכישת המלט, הובלתו לישראל באמצעות צי של אוניות מלט בבעלות החברה, קליטתו במתקן ערבוב ייעודי ברציף שבמספנות ישראל, בו הושקעו למעלה מ-200 מיליון שקל, הובלתו ופריקתו אצל הלקוח באמצעות צי של משאיות חלוקה.

אייל הכט. יחצ,
אייל הכט/יחצ

האונייה החדשה, שתקרא 3 BLUE CIMENT, בעלת קיבולת של 14,500 מליון טון, נחשבת לאחת המתקדמות בעולם ומאפשרת פריקת כ-600 טון מלט בשעה. מדובר באחד הקצבים המהירים בתחום בעולם, כאשר לשם השוואה, קצב הפריקה המקובל של אוניות מלט בישראל עומד על כ-100-150 טון בשעה וקצב הפריקה המהיר ביותר בעולם עומד על כ-750 טון בשעה. 2 האוניות הנוספות שבבעלות סימנט, 1 BLUE CIMENT ו- 2 BLUE CIMENT בעלות קיבולת של 14,500 מליון טון ו-12,5000 מליון טון בהתאמה, מאפשרות קצב פריקה של כ-500 טון בשעה. הפריקה של צי האוניות שמחזיקה סימנט נעשית באמצעות שני צינורות באורך של כ-150 מטר שדרכם מוזרם המלט מבטן האונייה במקביל, ובאמצעות מערכת מיוחדת וסגורה המורכבת על האונייה עצמה והמאפשרת לדחוס את המלט לצינורות בקצב גבוה במיוחד. המערכת עצמה נחשבת למערכת אוטומטית וירוקה, כאשר כל הליך הפריקה נעשה ללא מגע אדם ועם פחת אפסי. בחודשים הקרובים האונייה החדשה תעבור שדרוג מערכות ושיפורים טכנולוגיים המבוססים על ניסיון מצטבר של מספר שנים שנצבר במספנות ישראל ובחברת סימנט לייעול וחסכון אנרגטי של אוניות מלט.

אייל הכט, מנכ"ל סימנט: "אוניות מלט הן מצרך מאוד מבוקש. היכולת שלנו לתפעל את האוניות באופן מיטבי ויעיל, לצד העובדה שכיום אנו מחזיקים בבעלות על 3 אוניות המלט הגדולות והיעילות ביותר בים התיכון, מאפשרות לנו להיות שחקן עולה בשוק הבינלאומי של לוגיסטיקה ושינוע ימי במרחב הים התיכון, דרום אירופה ובכלל. זאת בנוסף לפעילות החברה בשוק המלט בישראל".

  • עוד באותו נושא:
  • מלט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully