וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיתוג אישי: האופציה הטובה ביותר לבקרה על הקריירה שלנו

ד"ר טלי תאני-הררי

6.12.2020 / 15:10

לא רק חברות, מוצרים ומותגים צריכים להיערך ל-2021, גם אנשים חייבים לגבש אסטרטגיה. יש לשקול את החלופות באופן מפוקח ולקבל החלטות ובחירות המיטיבות עם הקריירה לאורך זמן

בווידאו: דוח המבקר על הטיפול במובטלים והמענקים לעצמאים במשבר הקורונה/צילום: משרד מבקר המדינה

חברות עסוקות כעת בבניית האסטרטגיה לשנת 2021. בזכות הקורונה, נידונות שאלות רבות לגבי שנת 2021 ולגבי האופן בו ראוי להיערך אסטרטגית לבאות. אולם לא רק חברות, מוצרים ומותגים צריכים להיערך ולבנות אסטרטגיה לשנת 2021. כל מי שמבקש להתפתח ולקדם את הקריירה שלו, צריך לחשוב כעת על שנת 2021 ולגבש לעצמו אסטרטגיה שתוביל אותו אל המקום אליו הוא שואף להגיע.

למה דווקא עכשיו? כי הקורונה הביאה עימה המון שינויים. אחד העולמות שהושפעו באופן הדרמטי ביותר ממשבר הקורונה הינו עולם העבודה והתעסוקה. רבים נותרו ללא עבודה, בין אם באופן זמני בשל הוצאתם לחופשה ללא תשלום ובין אם בשל סגירתו של העסק העצמאי או העסק בו עבדו כשכירים. גם שגרת העבודה השתנתה, מרבית הארגונים עברו לנהל ולעבוד מהבית, תוך התמודדות עם קשיים חדשים ואתגרים שעד לא מזמן נראו דמיוניים לגמרי. השינויים הרבים ערערו את חוקי המשחק והציפו אצל רבים מהמעסיקים, מהמועסקים ומהמפוטרים תחושות של חוסר ודאות. גם אם במהלך 2021 נתחיל את "התקופה שאחרי הקורונה" (החיסונים יגיעו והמגפה תדעך) עדין נישאר עם השלכות משמעותיות של משבר הקורונה בתחומי חיים רבים, כולל גם בעולם העבודה והתעסוקה.

דווקא בתקופה כזו חשוב לקחת אחריות על הקריירה ועל אופן התפתחותה, לשקול את החלופות באופן מפוקח ולקבל החלטות ובחירות המיטיבות עם הקריירה לאורך זמן.

ד"ר טלי תאני הררי. אלכס ליפקין,
ד"ר טלי תאני הררי/אלכס ליפקין

אסטרטגיית המיתוג האישי מהווה מסגרת מובנת המסייעת להתמודד עם השינויים ומאפשרת לנווט טוב יותר בתקופות של חוסר ודאות, בזמני משבר, בעתות של שינויים מהירים ודינאמיים. אסטרטגיית המיתוג האישי מאפשרת לנצל בצורה הטובה ביותר את ההזדמנויות החדשות בסביבתנו, תוך "חיבורן" אל החוזקות שלנו.

תהליך בניית אסטרטגית המיתוג האישי מחייב אותנו לעשות "סדר", לגבש לעצמנו תמונה ברורה על הזהות שלנו ועל הקריירה שלנו ולקבל החלטות אסטרטגיות חשובות. כך למשל, אסטרטגיית המיתוג האישי קריטית כשאנחנו רוצים הכל וחוששים לבחור ולהפסיד הזדמנויות (FOMO). תהליך בניית אסטרטגיית המיתוג האישי מחייב אותנו לבחור את המטרה המרכזית שלנו מתוך מטרות רבות שהיינו רוצים לעצמנו. הסיכויים לממש את המטרה גדולים הרבה יותר כשהמטרה מוגדרת וברורה לנו וכשהדרך אליה מובנת לנו.

גם מועסקים המתלבטים בינם לבין עצמם לגבי עתיד הקריירה שלהם לא צריכים לפחד לבנות אסטרטגיית מיתוג אישי. מחקרים מלמדים כי עובדים בעלי מיתוג אישי חזק הינם בעלי מוטיבציה גבוהה יותר לעבוד ולתרום לארגון. זאת ועוד, להון האנושי תרומה משמעותית לחברה גם בהיבטים של מוניטין החברה ותפיסתה של החברה כמועסק מבוקש. לכן, מעסיקים ומועסקים לא צריכים לחשוש ממיתוג אישי, להיפך, תהליך המיתוג האישי של המועסק עשוי לתרום באופן משמעותי גם למעסיק.

הזמן המתאים להתחיל את תהליך בניית אסטרטגיית המיתוג האישי ל- 2021 הוא ממש עכשיו, בלי קשר לסטטוס התעסוקתי, לתפקיד ולמקום בהיררכיה כיום. צריך להקצות לזה זמן ומחשבה, לסמן, להקשיב, להתייעץ, לבחור, להחליט ולגבש את האסטרטגיה הטובה ביותר לקידומה של הקריירה.

ד"ר טלי תאני-הררי היא ראש החוג לתואר שני (MBA), בית הספר למנהל עסקים, המרכז האקדמי פרס

  • עוד באותו נושא:
  • מיתוג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully