וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטבות המס הפחות מוכרת: למה כדאי לתרום דווקא בתקופת הקורונה?

6.12.2020 / 16:02

מספר מבקשי התרומות קפץ, ואם אתם מתלבטים אם לתרום או לא, כדאי לדעת שהנתינה שבה אליכם עם החזר של עד 35 אחוז מגובהה: "בנוסף, ישנן יוזמות חקיקה חדשות שייטיבו אף יותר מהרגיל עם התורמים"

תרומות. ShutterStock
תמיד טוב לתרום, אבל הפעם במיוחד/ShutterStock

החרפת המשבר הכלכלי הביאה לעלייה חדה במספר מבקשי סיוע בישראל מארגונים כמו 'לתת' ואחרים מחד, ופגיעה כלכלית ברוב האוכלוסייה ברמה הארצית לאור המשבר הקורונה מאידך. המגזר השלישי בישראל, האחראי על חוסנה של החברה בימים של שגרה ומשבר נוקט צעדים מגוונים לעידוד תורמים: יוזמות חקיקה להגברת הטבות המס ושיטות תרומה חדשות. אך יחד עם זאת, מסבירים מנכ"לי העמותות בישראל כי התורמים בישראל לא מודעים להטבות המס הבסיסיות המגיעות להם.

ערן וינטרוב, מנכ"ל ארגון לתת, חושש מהעלייה הדרסטית במספר מבקשי הסיוע בחודשים האחרונים בהשוואה לאותם חודשים אשתקד: "לאחר תחילת משבר הקורונה, ובעיקר לאחר חגי תשרי האחרונים, אנו עדים לעלייה החמורה של פי שלושה במבקשי הסיוע בהשוואה לשנה שעברה. חשוב כי אזרחים, חברות וארגונים שונים במדינה יכירו כי מלבד החשיבות החברתית הראשונה במעלה שיש לתרומה, בנוסף ישנן הטבות מס שונות".

ערן וינטרוב. שלומי מזרחי,
הרבה יותר מחשיבות חברתית. ערן וינטרוב/שלומי מזרחי

וינטרוב מוסיף: "אף על פי שהמדינה ומשרד האוצר פועלים כדי להעלות גם את המודעות בקרב חברות לעודד את העובדים שלהם לתרום דרכם ולקבל את הזיכוי באותו החודש בתלוש השכר, מניסיוננו, פעמים רבות הטבות אלה לא מוכרות ולכן גם לא מנוצלות. המשמעות, עובד שתורם מעל 190 שקל מקבל לנטו את הזיכוי במס. במידה ותרם 190 שקל יקבל זיכוי בסך 35% מגובה התרומה בסך 66 שקל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אלדר בן רובי. תומר יעקובסון,
זיכוי עד 35 אחוז מסכום התרומה. עו"ד אלדר בן רובי/תומר יעקובסון

עו"ד אלדר בן רובי, מוביל מחלקת מסים במשרד עורכי הדין מיתר מסביר כי בימים של שגרה מעודדת המדינה תרומות על ידי זיכוי התורם בהטבת מס משמעותית: "יחיד יקבל זיכוי ממס בשיעור של 35% מסכום התרומה, וחברה תזוכה בשיעור מס החברות (23%). אבל לאור הירידה בהכנסות של עסקים רבים בתקופת הקורונה מחד והרצון לעודד תרומות דווקא עכשיו, קיימות מספר יוזמות חקיקה להרחיב עוד יותר את הטבות המס בגין תרומות".

בנוסף, מסביר אלדר כי שיטות חדשות של תרומות מעודדות אנשים פרטיים וגופים שונים לתרום דרך שיתופם המלא בעמותה ופתיחת קרן תרומות המנוהלת על ידי העמותה. "בימים אלה בהם נוצר מצב של עלייה במבקשי התרומות וירידה במספר התורמים, עושה המגזר השלישי צעדים חדשניים לעידוד תרומות".

ליאור פינקל-פרל. יחצ,
ליאור פינקל פרל/יחצ

ליאור פינקל-פרל מנכ"לית "מנהיגות אזרחית", ארגון הגג של המגזר השלישי בישראל:" 50 אחוז מהארגונים החברתיים בישראל נסמכים על תרומות של משקי בית פרטיים. כך שאם כבר החלטתם לתרום, או שאתם שוקלים לעשות משהו טוב עם הכסף שלכם למען מטרה חברתית, דעו ראשית שאכן מגיע לכם החזר מס משמעותי. ושנית, לעמותות נורא קל להצביע ולהוכיח בסוף - למה בדיוק שימש הכסף שלכם, וזה יתרון נוסף וחשוב לתורמים. לעומת זאת, כשמדובר בקרנות פילנתרופיה או עסקים, אנו מצביעים על אבסורד גדול מאד שפשוט מגביל את גובה התרומה. כך שגם אם אתם בעלי סטארטאפ שעשה אקזיט גדול מאד, לא יתנו לכם לתרום כל סכום. מעל סכום מסוים כבר לא תקבלו החזר מס. כך שמרובה העבודה עד שנגיע למצב אידיאלי שבו המדינה תדרבן אותנו בכל דרך כדי לתרום לארגונים חברתיים".

  • עוד באותו נושא:
  • תרומות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully