וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום התה הבינלאומי בפתח: כמה עובדות מעניינות על המשקה הפופולארי

7.12.2020 / 1:39

תה קיים אלפי שנים והוא המשקה השני הכי פופולארי בעולם אחרי מים. מה כל כך מיוחד בו ומדוע טיפח מסורת כה ענפה? לקראת יום התה הבינלאומי, הנה כמה דברים שלא ידעתם וגם חדשות מהענף

קולף קו סתיו חורף 2021. יחצ,
מהודר ואלגנטי. סט תה של גולף & קו/יחצ

יום התה הבינלאומי יחול ב-15 בדצמבר, וזה הזמן לגלות כמה עובדות מעניינות שלא הכרתם על אחד המשקאות הפופולאריים בעולם.

התה הוא משקה מסורתי בן אלפי שנים, מוזכר ברפואה הסינית והיפנית העממית כבעל סגולות מרפא ייחודיות. בעשור האחרון גם ברפואה המערבית התה הוא שחקן משמעותי - משקה המקדם אורח חיים בריא. תמציות תה ירוק ואבקות תה ירוק הם חלק ממוצרי סופר פוד בעלי ערכים תזונתיים מוספים ואפילו בענף הקוסמטיקה גילו את יתרונותיו הייחודיים.

מה כל כך מיוחד במשקה הזה? מה ההבדלים בין שחור לירוק ומה מדווחים המחקרים המדעיים? אספנו עבורכם עשרים עובדות חשובות שכדאי לדעת על אודות התה - המשקה המחמם של החורף:

עובדות על תה

  • מאיזה צמח מפיקים תה? כל סוגי התה מיוצרים מצמח אחד בלבד, קמילה סיננזיס, שגדל בעיקר בסין ובדרום מזרח אסיה. תה רוק מכינים רק משני העלים העליונים והניצן של הקמילה סינזיס.
  • עד כמה נפוצה שתיית תה בעולם? תה הוא המשקה השני הנצרך ביותר בעולם אחרי מים.
  • מה מספר סוגי התה? קיימים ארבעה סוגי תה : הנפוצים יותר הם תה שחור ותה ירוק. הפחות מוכרים הם תה אולונג ותה לבן.
  • מה ההבדל בין סוגי התה השונים? אופן היצור שלהם. כאמור כל התה בעולם מופק מאותו צמח וההבדל העיקרי הוא באופן הייצור. כולם עוברים חימום וייבוש (בדרגות שונות), אבל רק התה השחור והאולונג עוברים תסיסה.
  • רפואה מסורתית: ההכרה בסגולותיו הרפואיות של התה הירוק קיימת כבר למעלה מ-2,000 שנה. טקסי תה ביפן ידועים כבעלי ערך רוחני ומרגיע.
  • גם ברפואה המערבית: מהם הרכיבים הביואקטיביים בתה הירוק? לתה הירוק מיוחסות תועלות בריאותיות רבות בעיקר הודות לתכולת נוגדי החמצון הפעילים - הפוליפנולים שבו, ובעיקרEGCG . תה ירוק מכיל את הכמות הגדולה ביותר של נוגדי חמצון בהשוואה לסוגי תה אחרים ובהשוואה לירקות ופירות.
תה ויסוצקי. דרור עינב,
אלפי סוגים של תה/דרור עינב

מה אומרים המחקרים המדעיים החדשים אודות תה ירוק? סקירות נרחבות ומחקרים קליניים רבים שבוצעו לאורך השנים העלו ממצאים מפתיעים וחשובים לבריאותנו.

  • תה ירוק מסייע בחיזוק המערכת החיסונית.
  • לתה הירוק פוטנציאל אנטי-נגיפי ואנטי-חיידקי והוא מסייע בהפחתת השכיחות של מחלת השפעת ומחלות אחרות בדרכי הנשימה העליונות. מחקר תצפיתי שנערך ביפן עם כ-2,600 ילדים בגיל בית ספר יסודי הראה ששתיית תה ירוק בכמות של 5-1 כוסות ביום היוותה גורם מגן נגד הידבקות בשפעת.
  • בחודשים האחרונים הצביעו מחקרי מעבדה על מנגנונים שבהם EGCG משרה השפעה אנטי-ויראלית המעכבת את היקשרות וירוס ה-COVID לחלבוני הגוף.
  • לתה ירוק השפעה חיובית על ירידה במשקל ושמירה על משקל תקין, הוא מעודד את העלייה בקצב חילוף החומרים, ובכך מסייע לתהליך ההרזיה. מחקר חדש שפורסם בימים אלו בירחון Heart הראה שדיאטה ים-תיכונית "ירוקה" בתוספת תה ירוק וצמח המנקאי יעילה יותר מדיאטה ים-תיכונית רגילה. הקבוצה שצרכה תה ירוק ומנקאי (במשך 6 חודשים) ירדה בממוצע 6.2 ק"ג והפחיתה מהיקף המותניים 8.6 ס"מ בממוצע.
  • תה ירוק מסייע בהורדת רמות הכולסטרול ובמניעת מחלות לב. אותו מחקר שפורסם ב-Heart הראה שצריכה של תה ירוק מסייעת להורדת רמות הכולסטרול הרע ב-4%, ומקטינה במחצית את הסיכון לחלות במחלות לב וכלי דם.
  • תה ירוק ושחור מפחיתים את הסיכון ללקות בשבץ מוחי. מטא-אנליזה שניתחה 9 מחקרים אפידמיולוגיים אשר כללו יותר מ-190,000 משתתפים, בדקה את הקשר בין שתיית תה לאירועי שבץ מוחי. על פי תוצאות האנליזה, שתיית 3 כוסות תה ירוק או שחור ביום מפחיתה את הסיכון לשבץ מוחי ב-21% בהשוואה לשתייה של פחות מכוס תה אחת ביום.
  • תה ירוק מסייע בהפחתת תהליכים דלקתיים. מחקרים מראים שהפוליפנולים של התה יכולים להשפיע באופן סלקטיבי על ייצורם או תפקודם של תאי דלקת בגוף.
  • מחקרים מלמדים על סיכון מופחת לחלות במחלת הסרטן בעקבות שתיית תה ירוק. מחקרים אלו מדווחים שרכיבי הפוליפנולי בתה מגינים כנגד קרצינוגנים כימיים באיברים כגון מעי, ריאות, כבד, ערמונית, שד ופה.
  • חשוב להקפיד על זמן ההכנה: 3 דקות - זהו הזמן האידאלי לחליטה של תה ירוק (השהיית התיון במים רותחים), כדי שכל נוגדי החמצון יעברו לכוס ויגיעו לגוף שלנו. כמה לצרוך? אנו ממליצים על כ-3 כוסות ביום סמוך לארוחה או לארוחת ביניים.
בנא משקאות - וודקה בטעם תה. יחצ,
יש אפילו וודקה תה. הבקבוק של בנא משקאות/יחצ

ואיך אנחנו הישראלים שותים את התה?

  • כ-30% מהישראלים לא מוסיפים סוכר לתה ולחליטות שהם שותים, וזוהי כמובן גם ההמלצה שלנו. לאורך השנים ניתן לראות ירידה בכמות ההמתקה
  • הישראלי/ת שותה 6.3 כוסות בממוצע בשבוע
  • 66 אחוז מצהירים שהם קונים תה ירוק
  • גיל השותים: הרוב שותים תה כבר בינקות. בגיל 18 מזנקת צריכת התה - המעבר לבגרות מביא לזינוק בצריכת כל סוגי התה
סט תה קפה סוכר של ג'מבו סטוק. יחצ,
אחסוניות ב-40 שקל בג'מבו סטוק/יחצ

מה חדש בגזרת התה?

ויסוצקי, חברת התה המובילה בישראל, קשובה למגמות הבריאות העולמיות ותומכת בגישה הגורסת כי מזון מקדם בריאות הוא בגדר רפואה מונעת. בחורף הקרוב ויסוצקי משיקה תת-סדרה תחת סדרת ויסוצקי ירוק - בתוספת ויטמין C וויטמין D.

3 כוסות תה ירוק + ויטמינים C ו-D מספקות 30% מהקצובה היומית המומלצת לוויטמין C וויטמין D, ונותנות מענה הולם ומשלים לאורח חיים בריא של הצרכנים. הוויטמינים הוספו בטכנולוגיה מיוחדת השומרת על עמידותם גם במים רותחים.

בסדרה שלושה טעמים קיימים ואהובים: עכשיו בתוספת ויטמינים: תה ירוק לימונית לואיזה עם ויטמינים C+D, תה ירוק נענע עם ויטמינים C+D, תה ירוק לימונית ג'ינג'ר עם ויטמינים C+D.

תה TLAB. אפרת בלוססקי,
מארזי מתנה של T LAB/אפרת בלוססקי
  • חנות הקונספט החדשה של ויסוצקי, ה T-LAB משיקה את קולקציית מארזי המתנה הייחודיים לחגי החורף הקרבים ובאים - שילוב של ניחוחות, עיצוב, יוקרה וטאץ' אישי. החנות מציעה 6 מארזי מתנה יפהפיים. בכל מארז אוסף של פריטים ייחודיים ל- T-LAB, שנבחרו בקפידה, ביניהם: תערובות תה מובחרות (בתפזורת או בשקיקי אורגנזה יוקרתיים), כלים ומוצרים משלימים, אביזרים ופריטים מעוצבים ססגוניים מקולקציות הבית, כל מתנה ארוזה בקופסת מתנה מהודרת בהתאם לגודל. מחירי המארזים נעים בין 99 ל-345 שקלים וכולם מעוצבים ברוח החגים הקרובים והחורף שבפתח. ניתן להזמין את כל המארזים באתר www.tlab.co.il
  • גולף & קו משיקים לקראת החורף מגוון קנקני תה וספלים מפנקים. להשיג בחניות הפתוחות ובאתר האון ליין https://www.golfco.co.il/
  • בלעדי ברשת בנא משקאות - וודקה בטעם תה מתוק בסגנון דרומי מסורתי, בעלת ארומה פירותית מתוקה המתאימה לשתייה קלה או לקוקטיילים. מחיר: 99.9 שקל
  • רשת ג'מבו סטוק מציעה מגוון מוצרים מעולם התה החל מקנקנים לחליטות תה צמחים, צנצנות לתיונים בעיצובים שונים, ספלים מעוצבים, כוסות תה עם דופן כפולה, כפיות בצבעים שונים ועוד. טווח מחירים: 5.90-50 שקל
  • עוד באותו נושא:
  • תה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully