וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה סירבה לשלם לרופא מענק - וחויבה לעשות כן על ידי בית המשפט

7.12.2020 / 9:16

הרופא הגיש בקשה למענק בסך 500 אלף שקל על התמחות בפריפריה, המדינה דחתה אותה בנימוק שהוגשה באיחור. בית הדין לעבודה מתח ביקורת נוקבת על התנהלותה

בווידאו: מנהלי המחלקות הפנימיות בביה"ח מוחים על מחסור בכ"א/מערכת וואלה! NEWS

בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע חייב את המדינה לשלם לרופא מענק מוגדל בסך חצי מיליון שקל בגין התמחות שעשה במקצוע במצוקה בפריפריה. בנוסף לכך, חויבה המדינה בהוצאות בסך 30,000 שקל.

בחודש יולי 2014 הגיש ד"ר מוחמד סנעאללה, אשר שימש באותה עת כמתמחה ברפואה פנימית בביה"ח ברזילי, בקשה לקבלת מענק בגין התמחות במקצוע במצוקה בפריפריה בסך של 500,000 שקל. בחלוף מספר חודשים הופתע התובע לגלות, כי בקשתו נדחתה בנימוק שהוגשה באיחור. המענקים הוצעו על ידי המדינה במטרה לעודד רופאים לבחור במקצועות שהוגדרו על ידי הצדדים כמקצועות בהם יש מצוקת כוח אדם, כגון: רפואה פנימית, הרדמה, כירורגיה ועוד, וכן במטרה למשוך רופאים להתמחות בפריפריה. כל זאת, במטרה להגדיל את היצע הרופאים המתמחים באותם מקצועות, כמו גם באותם בתי חולים שבפריפריה.

גדעון רובין. רמי זרנגר,
עו"ד גדעון רובין/רמי זרנגר

באמצעות עוה"ד גדעון רובין ועופר איילון ממשרד רובין- שמואלביץ, הגיש ד"ר סנעאללה תביעה בה טען, כי הנימוק עליו הסתמכה המדינה במסגרת החלטתה שלא לאשר את המענק כלל לא פורסם כנדרש במסגרת מסמכים פומביים, וממילא לא הובא הדבר לידיעתו של התובע בזמן אמת. בנוסף נטען, כי בניגוד לחובת הפרסום של המדינה, המסמך היחיד עליו היא הסתמכה בהקשר זה (ואשר כאמור לא פורסם באופן פומבי) ממילא יצא שבועיים ימים בלבד לפני המועד האחרון שנקצב להגשת בקשות למענקים.

בנוסף טען הרופא, כי המדינה כלל לא שקלה את נסיבותיו הייחודיות ואת העובדה שהוא בחר להמתין עם הגשת הבקשה למענק באופן מכוון, עד שיקבל החלטה בקשר לעתידו המקצועי. לדבריו, אילו היה מודע למגבלת המועד שנקצב לקבלת המענק, ודאי שהיה מכלכל את צעדיו באופן שונה ומגיש את בקשתו בזמן. עוד הוא הוסיף, כי ההחלטה שלא לאשר את זכאותו למענק היא בלתי סבירה וחוטאת לתכלית שלשמה נועדו המענקים, וכל זה בזמן שהוא שעמד בהתחייבותו להתמחות במקצוע במצוקה בפריפריה.

השופט יוחנן כהן קיבל את טענותיו של הרופא ודחה את טענות המדינה לפיהן על הרופא היה לפעול בעצמו לברר את מצב הדברים בזמן אמת. בית הדין קבע, כי התובע הסתמך בתום לב על הפרסומים הרשמיים שיצאו מטעם המדינה, ומשכך אין לגלגל את מחדליה של המדינה - אשר לא טרחה להבהיר כנדרש את מגבלת המועד שנקצב להגשת בקשות למענקים - לפתחו של הרופא.

ביה"ד לעבודה מתח ביקורת נוקבת על התנהלותה של המדינה, וקבע כי המדינה דחתה את בקשתו של התובע למענק באופן פסול ושרירותי, וכי בסופו של יום מדובר ברופא אשר התגייס להתמחות במקצוע במצוקה בפריפריה וכיום הוא רופא מומחה ברפואה פנימית.

  • עוד באותו נושא:
  • רפואה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully