וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תלכו עם הראש בקיר: הסיבות לשפץ דווקא בחורף

8.12.2020 / 8:36

תנאי מזג האוויר, הגמישות בזמנים ותחושת ההתחדשות גורמים לרוב האנשים לשפץ בקיץ, ודווקא מהסיבה הזאת אם תשפצו עכשיו אתם עשויים לחסוך לא מעט כסף. אז כן, עם הקירות החיצוניים תחכו לאביב, אבל בתוך הדירה אין סיבה שלא תתקשרו לשיפוצניק

צילום: עידו שחם עריכה: דפי מקל

כולנו מתלבטים האם לשפץ ובעיקר מתי לשפץ. רובנו מגיעים למסקנה שעדיף לעשות את זה בחודשי האביב-קיץ. לפני השהייה הארוכה בבית ש-2020 אילצה אותנו להתרגל אליה, זו הייתה מחשבה כמעט טריוויאלית: בחודשים הללו יש יותר חופשות, יותר זמן פנוי, יש תחושה של התחדשות, הימים ארוכים יותר ובעיקר יורד פחות גשם שמפריע למהלך התקין של השיפוץ.

בואו נניח שהקורונה מאחורינו ושחזרנו לשגרה מלאה. ננטרל את אפקט ה"אנחנו והילדים בבית כל יום, כל היום" ונחשוב אובייקטיבית על שיפוץ - האם התקופה שבין אפריל לאוקטובר באמת אידיאלית לשיפוצים, או שאולי, למרות הקשיים, כדאי לחשוב מחוץ לקופסה?

טפטים. גלרי גולדשטיין,
הקירות בתוך הבית לא יושפעו מהגשם - אז למה לא?/גלרי גולדשטיין

לדברי המעצב יוסי שאול, בכל הקשור לשיפוצים הדעה הרווחת היא שהם מתקיימים לפני פסח או בתקופת הקיץ. מעטים מבינים שהשיפוץ יכול בהחלט להתקיים בתקופת החורף. "בשלב הראשון ההתמקדות יכולה להיות בפנים הבית ובאביב נצא החוצה. בשל הגשמים, ההשקעה בזמן ובאנרגיה היא בפנים, כאשר בתוך הבית אפשר לבצע את כל סוגי השיפוצים", הוא אומר, "אנחנו לפני סוף שנה. כל מה שקשור לפנים הבית כמו סניטריה, קרמיקה, ריהוט, הלבשת בית, סלונים, חדרי שינה ועוד בדרך כלל יוצאים עם מבצעים. כאשר אנו יודעים שבמסגרת השיפוץ הכללית אנחנו לקראת שינויים או שדרוגים של הסלון, חדר שינה או חדר רחצה, ההמלצה היא כן לבצע רכישה בימים אלה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
עיצוב פנים יוסי שאול. שי אפשטיין,
ההמלצה: לבצע רכישה בימים האלה. עיצוב פנים של יוסי שאול/שי אפשטיין

היזם וקבלן השיפוצים גיא אהרונוביץ מרחיב: "אין ספק שבחורף, מכורח הנסיבות, יש פחות תנועה בענף השיפוצים, יש פחות ביקוש ולכן התחרות על הצרכן יותר גדולה. משפחות עם ילדים קטנים עוברות פחות לוקיישנים בתקופה שבה יש מסגרות. במקומות כמו בתי ספר, גני ילדים ומשרדים גדולים, שלוקחים חופשות בתקופת קיץ וחגים, המשפחות יעדיפו לעשות שיפוץ בתקופות הללו. אבל אם הביקוש לשיפוצים קטן והתחרות גדולה, כך גם אפשרויות המיקוח מול אנשי המקצוע. הרבה פעמים אפשר למצוא מחירים טובים יותר, החל מאנשי מיזוג שבקיץ יש להם המון קריאות שירות, דרך ספקים של גופי תאורה וכלים סניטריים שמשנים קולקציה ומחפשים להיפטר מהפריטים הישנים, קבלנים שהפעילות שלהם קשורה למוסדות לימוד ובתי ספר שפנויים במהלך החורף. עלות השיפוץ או שכר הטרחה יכולים לרדת גם ב-15-20 אחוז ואפשרויות המיקוח גבוהות יותר, שזה משמעותי מאוד בענף השיפוצים".

ויש גם את עניין החומרים שמושפעים מתנאי מזג האוויר - ולא בהכרח לרעה. "בכל ההיבט המקצועי ישנם חומרים כמו דבקים, חומרי טיח, שינויים של בטון שמזג האויר משפיע על איכות העבודה איתם", מוסיף אהרונוביץ', "יש לדוגמה חומרים שדווקא הקור עושה עמם חסד. הדבק שמשמש להדבקת אריחי קרמיקה על גבי קיר גבס מתייבש טוב יותר בחורף ומספק איחוי טוב יותר של החומרים".

ניהול פרויקט גיא אהרונוביץ. איתי בנית,
חומרים לא מושפעים לרעה בהכרח ממזג אוויר קר. פרויקט של גיא אהרונוביץ/איתי בנית

לעתים קרובות יש צורך להמתין עד שהכול יתייבש, מה שיכול לעכב את זמן העבודה ולכן בכל הקשור לרטיבות עדיף לשפץ כשאין גשמים, כך שישנם שיפוצים שכן כדאי לדחות וליישם בקיץ. "עם המעטפת החיצונית עדיף לא לשחק - פשוט תעשה את זה כשחם", ממשיך אהרונוביץ, "בכל הקשור לשיפוצים בתוך הבית, המשמעות מאוד קטנה והארכת הזמנים אינה משמעותית. זו לא עצירה שתגרום לעיכוב של שבועות ובשכלול קל היתרונות עולים משמעותית על החסרונות".

ויש גם את הפן האנושי, שגם הוא עושה, לדברי אהרונוביץ, הבדל: "החום הישראלי מעיק. על כך אין עוררין. אתה מגיע למצב שכולם מזיעים ונוטפים מים, כך שרמת הסבלנות יורדת משמעותית. בפועל, אין אותה סבלנות וירידה לרזולוציות כאשר ההרגשה האישית נעימה יותר. בנוסף, מאחר שבקיץ יש כמות עבודה גדולה יותר, מכורח הנסיבות ועל מנת לא לפספס תקציבים אתה עוסק במקביל במספר פרויקטים. לכן למפקח, לקבלן, ובכלל לאנשי המקצוע יש פחות זמן שהייה בכל פרוייקט".

אליתה ליווינג. יחצ,
לנצל את המבצעים. דירה בעיצוב אליתה ליווינג/יחצ

לדברי אורלי גוהר בן הרוש, מעצבת הבית של רשת אליתה ליוניג, "גם בארץ וגם בעולם חודשי הקיץ הם האולטימטיביים בענף השיפוצים, אולם רבים מאיתנו נדרשים, בלית ברירה, לשיפוץ זה או אחר. בתקופה הנוכחית, בה הבית הפך להיות החממה של כל אחד ואחת, רבים האנשים שרוצים כאן ועכשיו לבצע שיפוץ או לשדרג את הבית בלי להתחשב במזג האוויר. חשוב לציין שזו העונה שיש בה הרבה מבצעים. אם גם כך חשבתם בטווח הקרוב או הרחוק לשפץ או לשדרג כדאי לנצל אותם בזכות החיסכון".

אדריכלית שירה מוסקל מ"הלל אדריכלות" נשמעת נחרצת: "אז קודם כל, כדאי לשפץ בחורף, כי כולם משפצים בקיץ. ההצעות של הקבלנים משתנות לטובת הצרכן, כך גם מהירות הביצוע שכמובן תלויה בעומס. הקיץ הוא תקופת השיא של האירוח, כך שכדאי "לבזבז" את תקופת החורף על שיפוץ וליהנות ממנו בזמן האביב והקיץ . כמובן שיש גם אתגרים בחורף, לפעמים אנחנו מושבתים יומיים-שלושה והשיפוץ יכול להתעכב בשבוע, אולם הערך המוסף זו הזמינות. גם אם הבית חשוף לגמרי, יכולה להיות עצירה של ימים ספורים, אבל לוגיסטית השיפוץ מתוכנן כך שהוא יכול להתקדם תמיד".

  • עוד באותו נושא:
  • שיפוצים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully