וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנאקסיה מודיעה על קבלת היתר יצוא מסחרי של מוצרי הפרימיום לגרמניה

8.12.2020 / 9:29

סדרת המוצרים המבוססת על שמן קנאביס רפואי פרי פיתוח של פנאקסיה תשווק במותג משותף לפנאקסיה ולשותפתה Neuraxpharm. יצוא ראשון לגרמניה צפוי עד סוף השנה כמתוכנן

דדי סגל מנכ"ל פנאקסיה. יחצ,
ד"ר דדי סגל, מנכ"ל פנאקסיה/יחצ

פנאקסיה מעבדות ישראל בע"מ ("פנאקסיה ישראל", ת"א: פנאק PNAX) יצרנית מוצרי הקנאביס הרפואי הגדולה בישראל, הודיעה היום על קבלת היתר יצוא מסחרי לגרמניה ממשרד הבריאות עבור סדרת מוצרי פרימיום מבוססי שמן קנאביס רפואי שתימכר תחת המותג Naxiva-Panaxol, המשותף לה ולענקית הפארמה האירופאית Neuraxpharm. פנאקסיה היא החברה הראשונה לקבל היתר ליצוא מסחרי בגרמניה, שוק הקאנביס הגדול והצומח ביותר באירופה.

בחודש האחרון קיבלה פנאקסיה היתרי יצוא גם לאוסטרליה ולפורטוגל, אולם פוטנציאל השוק בגרמניה גדול הרבה יותר מזה שבמדינות אלו. היתר יצוא זה הוא בבחינת אירוע משמעותי עבור החברה, שנערכת כבר למעלה משנה למימוש אסטרטגיית היצוא שלה למדינה, המהווה עבורה נקודת מפנה עסקית. לפני שבועות בודדים הודיעה החברה על קבלת אישור רגולטורי סופי מרשויות הבריאות בגרמניה, לשיווק והפצה של סדרת מוצרי הקנאביס שלה בגרמניה. בכך למעשה חותמת החברה את כל ההליכים הרגולטוריים הדרושים ליצוא מסחרי ראשון למדינה. משלוח ראשון של המוצרים צפוי לצאת לגרמניה עד סוף השנה, כמתוכנן.

עבור החברה מדובר באבן דרך משמעותית שתוביל למימוש האסטרטגיה העסקית ליצוא מוצרי פרימיום לשוק הגרמני הצעיר המונה היום מעל ל- 70 אלף מטופלים ובעל פוטנציאל צמיחה משמעותי בתחום בשנים הקרובות. חשוב לציין בהקשר זה כי ההוצאה החודשית הממוצעת של מטופל קנאביס רפואי בגרמניה עומדת על כ- 400 אירו לחודש, בניגוד להוצאה חודשית ממוצעת של 500 ש"ח למטופל בישראל. על כן, הרווחיות הטמונה במכירת מוצרים בשוק האירופאי מהווה בשורה משמעותית עבור החברה, שמכירותיה, בדומה לחברות הקנאביס האחרות, התבססו עד כה על השוק הישראלי בלבד.

seperator

סדרת מוצרי Naxiva-Panaxol מיוצרת על ידי פנאקסיה על פי דרישות תקן EU-GMP בסטנדרטים רפואיים ומדעיים מחמירים, באיכות גבוהה ובמינון קבוע של חומרים פעילים בכל סוג מוצר. המוצרים מיוצרים מחומר גלם המגודל על ידי שותפתה של פנאקסיה, שיח מדיקל גרופ, במסגרת שיתוף הפעולה האסטרטגי בין החברות.

בתוך כך החברה הודיעה אתמול גם על קבלת היתרים ממשרד הבריאות ליצוא דוגמאות של טבליות קנאביס רפואי ושמני קנאביס רפואי לצרפת, כחלק מהגשת מועמדות להשתתפות בפיילוט יוקרתי של ממשלת צרפת לאסדרת ענף קנאביס רפואי במדינה. הפיילוט צפוי להתחיל בחודשים הקרובים ולהמשך כשנתיים ובמסגרתו יבחרו 5-6 חברות שתספקנה מוצרי קנאביס רפואי ל- 3,000 מטופלים שיעמדו בקריטריונים שיקבעו, ללא תמורה. הגשת המועמדות בפיילוט נעשתה יחד עם שותפתה Neuraxpharm, לאחר שהשתיים הודיעו בחודש שעבר על הרחבת שיתוף הפעולה האסטרטגי ביניהן לשוק הצרפתי ועל התקשרות במזכר הבנות מחייב.

בנוסף לסדרת המוצרים שאושרו כעת ליצוא, במסגרת שיתוף הפעולה האסטרטגי עם Neuraxpharm יוגשו בהמשך בקשות לרישום ולשיווק של מוצרים מתקדמים נוספים שפיתחה פנאקסיה, כולל טבליות, פתילות (נרות) ומוצרים לשאיפה על פי דרישות הרגולציה בגרמניה.

ד"ר דדי סגל, מייסד ומנכ"ל פנאקסיה ישראל: "זהו יום גדול עבור פנאקסיה אליו נערכנו תקופה ממושכת. קבלת היתר היצוא לגרמניה היא אבן הדרך החשובה ביותר עבור החברה עד היום ומהווה נקודת מפנה בפעילותה. פנינו אל השוק הגרמני שנמצא בצמיחה מתמדת כשאנו צופים להוציא משלוח ראשון עד סוף השנה כמתוכנן, ובתחילת 2021 להתחיל מכירות מסחריות בגרמניה לסדרת מוצרי הקנאביס הרפואי שלנו ושל שותפתנו האסטרטגית Neuraxpharm. המוצרים שאנו מייצאים לגרמניה הם בבחינת בשורה לשוק הגרמני שייחשף לראשונה למיצויים בסטנדרטים רפואיים ומדעיים מחמירים שלא הכירו עד היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully