וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כולם מדברים על הפעימה השניה, היצרנים לא קיבלו תמיכה על הראשונה"

8.12.2020 / 9:41

יו"ר איגוד תעשיות המזון דודי מנביץ' תקף בחריפות במהלך ועדת העבודה, הרווחה והבריאות. מנכ"לית איגוד תעשיות המזון הישראלי, עו"ד גליה שגיא-גזית: "המדינה מפקירה את יצרני המזון הקטנים והבינוניים בישראל דווקא בתקופה רגישה"

בווידאו: נתניהו אומר שלא יהסס להוסיף מגבלות/צילום: ניב אהרונסון

"בעוד כולנו מדברים על הפעימה השנייה בוועדה, על הפעימה הראשונה, טרם קיבלו היצרנים הקטנים והבינוניים תמיכה. "המדינה מפקירה את יצרני המזון הקטנים והבינוניים בישראל דווקא בתקופה רגישה". כך אמרו אתמול יו"ר איגוד תעשיות המזון דודי מנביץ' והמנכ"לית, עו"ד גליה שגיא-גזית במהלך וועדת העבודה הרווחה והבריאות, בדיון מיוחד שעסק בפעימה השנייה של רפורמת סימון המוצרים (רפורמת ליצמן).

השניים אמרו את הדברים הקשים בעקבות כך שבדיוני הוועדה לקראת תחילת הפעימה הראשונה, הבטיחו נציגי הממשלה להקים קרן סיוע במימון המדינה (משרד האוצר, הכלכלה והבריאות) במטרה לסייע ליצרנים הקטנים והבינוניים לעמוד בעלויות שינוי האריזות שמגיעות לאלפי שקלים למוצר. גם לאחר שנה בתוך רפורמת סימון המוצרים, טרם קמה קרן הסיוע.

עוד אמרה עו"ד שגיא-גזית: "יצרני המזון לא ביקשו ולא מבקשים דחייה ליישום הרפורמה והם יהיו מוכנים בזמן. במרץ עם פרוץ משבר הקורונה, הרמנו את הדגל והתראנו שהמטרה של הרפורמה הייתה שיצרני המזון יעשו רה פורמולציה למוצריהם במטרה להפחית שומן, נתרן וסוכר. היצרנים עסוקים בתהליכים אלו בשנים האחרונות עוד לפני הרפורמה, וימשיכו לעשות זאת גם בהמשך אבל מאז פרוץ המשבר, עסוקים יצרני המזון לספק את רצונותיהם וצורכיהם של הצרכנים ולראיה מדינת ישראל היא מהבודדות שלא היו חוסרים על מדפי הסופר. העובדים עסוקים שייצור ואנחנו לא מצליחים להתפנות לפיתוח מוצרים חדשים. אם המטרה הייתה אמורה להיות פיתוח מוצרים אז הרמנו את הדגל כבר בחודש מרץ. לא הייתה בקשת דחייה ולא תהיה".

הדיון בוועדה, מגיע לאחר שנה בתוך הפעימה הראשונה של רפורמת סימון המוצרים עליה הודיע סגן שר הבריאות לשעבר, ושר הבינוי והשיכון הנוכחי, יעקב ליצמן בסוף שנת 2017 ושנכנסו לתוקפן בתחילת 2020 לאחר דחייה, אשר במסגרתה חלה חובת סימון הערכים נתרן, סוכר ושומן ברמות גבוהות על גבי חזית אריזת המוצר.

באיגוד תעשיות המזון חברים מעל - 200 מפעלי מזון ומשקאות והוא פועל לקידום תעשיית המזון הישראלית, תוך שימת דגש מיוחד על סיוע למפעלים קטנים ובינוניים ועל יצירת סביבה עסקית תומכת ליצרנים. הנהלת האיגוד קובעת את המדיניות ודרכי הטיפול בנושאים רוחביים ודנה בבעיות שוטפות וכלל ענפיות הניצבות בפני היצרנים.

  • עוד באותו נושא:
  • סגר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully